Sunday, October 5, 2008

ႀကည္ညိဳေလးစား ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ႀသ၀ါဒကထာ (၂ )

တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ဆန္႔က်င္တဲ့စကားေျပာလွ်င္ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ သူႏိုင္ကိုယ္ႏိုင္ အျပိဳင္ျဖစ္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ေစာ္ကားေမာ္ကား ငယ္က်ိဳးငယ္နာေတြပဲေဖာ္ျပီး ေျပာလာႀကလိမ့္မယ္၊ အဲဒီလို တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ေစာ္ကားေမာ္ကား အေျပာမ်ားလာလွ်င္ စိတ္ေတြပ်ံ့လြင့္လိမ့္မယ္၊ ပ်ံ့လြင့္ရင္ ဣေျႏၵေတြ ေစာင္းစည္းမႈ မရွိေတာ့ဘူး၊ ဣေျႏၵေတြ မေစာင့္စည္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္ရဲ့စိတ္သည္ သမာဓိပ်က္သြားေလျပီ။
( ဆရာေတာ္ ဦးသူရိယာဘိ၀ံသ-မႏၲေလးျမိဳ႔ )


စစ္မွန္ေသာေမတၱာသည္ ေနရာတိုင္းရွိ သက္ရွိအားလံုးသို႔ သိမ္းက်ံဳး၍ေပးပို႔ရသည္၊ ဤကမၻာေျမေပၚရွိ သက္ရွိတို႔သာမက ေကာင္းကင္ေပၚရွိ သက္ရွိမ်ား နတ္ဘံု၊ ျဗဟၼာဘံုမ်ားအားလံုး ပါ၀င္၏၊ အဆင့္အတန္း အနိမ့္အျမင့္ မေရြး၊ အတိုင္းအတာအကန္႔အသတ္မရွိ ေမတၱာသက္ေရာက္ရ၏၊ ဆင္းရဲသည္ျဖစ္ေစ, နိမ့္က်သည္ ျဖစ္ေစ, ဆိုးသည္ျဖစ္ေစ, မသိနားမလည္သူပင္ျဖစ္ေစ, ေမတၱာကို ပြားပို႔ရသည္သာ၊ ထိုဆင္းရဲနိမ့္က်သူတို႔အဖို႔ ေမတၱာသည္ ပို၍လိုအပ္၏၊ ထိုသူတို႔အဖို႔ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးမႈ လႈိက္လွဲေဖာ္ေရြမႈ ေမတၱာတရားသည္ သံကႏၲာရထဲမွ စမ္းေရပမာ ေသေကာင္းေပါင္းလဲ အဖိုးတန္လွေပ၏၊ ေမတၱာဟုဆိုလွ်င္ ခ်စ္သူ, မခ်စ္သူ၊ လူဆိုး, လူေကာင္း အားလံုးမခြဲဘဲ ပြားပို႔ရမည့္တရားဟု နားလည္အပ္၏။
( ဗုဒၶသာသနာျပဳ ဆရာေတာ္ ဦးေသ႒ိလ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု )


တရားေဟာျခင္း, တရားစာေရးျခင္း, တရားစာအုပ္လွဴဒါန္းျခင္းသည္ဓမၼဒါနမည္၏၊ စီးပြားေရးဆန္ဆန္ မလုပ္ႀကပဲ ေထရ၀ါဒ၏အေျခခံ သိဖြယ္က်င့္ဖြယ္မ်ားကို ပညာရွင္တို႔အား ေရးသားေစျပီး တတ္ႏိုင္သူမ်ားက အခမဲ့ ကုသိုလ္ျပဳႀကလွ်င္ အဘယ္မွ်ေကာင္းမည္နည္း၊ ကုသိုလ္ျပဳသူသည္ ဓမၼဒါနျပဳရာေရာက္သကဲ့သို႔ သာသနာျပဳရာလည္းေရာက္သည္၊ ဘုရားတည္ ေက်ာင္းေဆာက္မွ သာသနာျပဳမည္သည္မဟုတ္၊ တရားစာအုပ္ ေပးလွဴဒါန္းျခင္းသည္လည္း ျမတ္ဗုဒၶ၏သာသနာေတာ္ကို ျပန္႔ပြားေအာင္ တည့္တန္႔ေအာင္ျပဳသူမည္၏၊ သာသနာေတာ္ျပန္႔ပြားေရးအတြက္ တစိတ္တေဒသအားျဖင့္ ေက်းဖဴးျပဳရာလည္း ေရာက္ေပသည္။
( အရွင္ဉာဏ၀ံသ-စလင္း )


ပိုးဖလံမ်ိဳး မီးကိုတိုး ကုိယ္က်ိဳးနည္းလွျပီ။
( ထြဋ္ေခါင္ဆရာေတာ္ႀကီး )


ေခါင္းေဆာင္ေကင္္းတေယာက္ကို အမွီသဟဲျပဳျပီး ပစၥဳပၸန္မွာေရာ သံသရာမွာပါ ႀကီးပြားခ်မ္းသာသြားတာ အမ်ားႀကီး ေတြ႔ရပါသည္၊ ထိုနည္းတူ အေျပာသာရွိျပီး အက်င့္မပါသည့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ လြဲမွားေနေသာ အက်င့္ကို က်င့္သည့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို မွီ၀ဲဆည္းကပ္မိလို႔ ပစၥဳပၸန္မွာေရာ သံသရာမွာပါ နစ္မြန္းႀကတာ ကိုလည္း အမ်ားႀကီးေတြ႔ရပါသည္။
ယခုကာလ၌ ေနရာတိုင္းလိုလို၌ သာသနာျပဳဆိုေသာ စကား ေတာ္ေတာ္ကိုေခတ္စားေနပါသည္၊ ေနရာတိုင္း လိုလို သာသနာျပဳဆိုသည့္ စကားကို ႀကားရ၍ ၀မ္းသာရမလား ေအာက္ေမ့မိပါ၏၊ သို႔ေသာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ စူးစမ္းေလ့လာႀကည့္ေသာအခါ၌ ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆံုးအမတရားေတာ္မ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္လ်က္ျပဳေသာ သာသနာျပဳမ်ားကိုသာ အမ်ားအားျဖင့္ ေတြ႔ရွိရပါသည္။
( ဓမၼဒူတ-အရွင္ဣႏၵာ၀ုဓ )


သတၱ၀ါေတြ သံသရာေရယာဥ္ေႀကာမွာ ေမ်ာေနဘကတာကို ျမင္ေနရလို႔ မႀကည့္ရက္ႏိုင္တာနဲ႔ ဘုန္းႀကီးကေတာ့ လက္လွမ္းမီတဲ့လူ လက္လွမ္းဆြဲ၊ ေ၀းတဲ့သူ ႀကိဳးပစ္ေပး၊ ၀ါးပစ္ေပးနဲ႔ေပါ့၊ အဲဒါနဲ႔မွ လက္လည္းလွမ္းမဆြဲ၊ ႀကိဳး၀ါးလည္း မကိုင္ႀကဘူးဆိုရင္ ကိုယ့္ထိုက္နွင့္ကိုယ့္ကံ ႀကိဳးစား၍သာ ခံႀကေပတာ့။
( စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ ဦးက၀ိ )


ပုထုဇဥ္ေသာ္လည္း သီလရွိလွ်င္ အရိယာႏွင့္တူ၏။ အပါယ္မေရာက္။
ဗဟုသုတရွိလ်က္ သီလမရွိလွ်င္ ေရမတည္ေသာကန္ႏွင့္ တူ၏။
ပညာရွိလ်က္ သီလမရွိလွ်င္ အသီးမသီးေသာ သစ္ပင္ႏွင့္တူ၏။
စာေပပို႔ခ်ႏိုင္လ်က္ သီလမရွိလွ်င္ အသီးမခ်ိဳေသာ သစ္ပင္ႏွင့္တူ၏။
တရားေဟာေကာင္းလ်က္ သီလမရွိလွ်င္ အနံ႔မေမႊးေသာ ပန္းႏွင့္တူ၏။
ဘုန္းႀကီးလ်က္ သီလမရွိလွ်င္ အဆိပ္သီးႏွင့္တူ၏။
( ပထမေရႊက်င္ဆရာေတာ္ႀကီး-မင္းတုန္းမင္း၏ ဆရာ )


သာသနာျပဳလုပ္ငန္းဆိုတာ အေျပာလြယ္သေလာက္ အလုပ္ခက္တဲ့ လုပ္ငန္းတခုပဲ။
သာသနာျပဳခ်င္ရင္ ၀ိနည္းနားလည္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။
သာသနာ့၀န္ထမ္း ရွင္ရဟန္းဆိုတာ မိမိက သာသနာ့၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ရတယ္။
သာသနာေတာ္က မိမိရဲ့တာ၀န္ကို မထမ္းေဆာင္ေစရဘူး။
သည္းခံမွ ကိုယ့္ဂုဏ္သိကၡာတက္တယ္။
ကုသိုလ္လုပ္တဲ့ေနရာ အကုသိုလ္ မပါေစနဲ႔။
ဂုဏ္ေနာက္ကို လူမလိုက္ရဘူး၊ ဂုဏ္ကသာ လူေနာက္ကို လိုက္ပါေစရမယ္။
သာသနာအဓြန္႔ရွည္ႀကာဖို႔က်ေတာ့ ပရိယတ္ကို အေျခခံမွ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
ရဟန္းေတြဆိုတာ အေနရိုးသားရမယ္၊ အသိဉာဏ္ဘက္က်ေတာ့ ဆန္းႀကယ္ေစရမယ္။
လူမ်ားႏွင့္ ေရာေရာေႏွာေႏွာလည္း မေနရဘူး၊ ကင္းႏိုင္သမွ် ကင္းေအာင္ ေနရမယ္။
( ေရႊက်င္သာသနာပိုင္ ေျမာင္းျမပေဇၨာတာရံု ဆရာေတာ္ႀကီး )


ဘယ္ေခတ္မွာျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းအဆိုး ေရာေနတာပါပဲ၊ အေကာင္းခ်ည္းသက္သက္ မရွိသလို အဆိုးခ်ည္း သက္သက္လည္း မရွိဘူး၊ ေခတ္ဆိုတာ လူေတြေပၚမွာမူတည္ပါတယ္၊ လူအမ်ားေကာင္းရင္ ေခတ္ေကာင္းမယ္၊ လူအမ်ားမေကာင္းရင္ ေခတ္မေကာင္းႏိုင္ဘူး၊ ေခတ္ကို လူကလႊမ္းမိုးတယ္၊ လူကိုလည္း ေခတ္ကလႊမ္းမိုးတယ္၊ ဒါေပမဲ့ သတိနဲ႔ေနတတ္တဲ့သူ ကိုယ္စိတ္ကို ကိုယ္သိတဲ့သူ ေခတ္ရဲ့လႊမ္းမိုးမႈကို သတိထားတတ္တဲ့သူက လႊမ္းမိုးမႈခံရတာ နည္းမယ္၊ မသိရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီးလႊမ္းမိုးတာ ခံရမယ္၊ ငါဟာ ေခတ္ကို ေကာင္းတဲ့ဘက္ ေျပာင္းေအာင္ လုပ္မဲ့သူလား၊ (သို႔မဟုတ္) ေခတ္က ငါကိုလႊမ္းမိုးသမွ် လည္စင္းခံမယ့္သူလားဆိုတာ ကိုယ္ကိုကိုယ္ ေမးပါ။
( မဟာျမိဳင္ေတာရ ဦးေဇာတိက )


ေခတ္အဆက္ဆက္ ျမန္မာရာဇ၀င္မွာကလည္း စာေပပရိယတ္ကၽြမ္းက်င္ျပီး ေထရ၀ါဒလမ္းေႀကာင္းအတိုင္း ေလွ်ာက္ခဲ့ႀကတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြက တဖက္၊ စာေပပရိယတ္အားနည္းျပီး ေလာကီပညာေတြျဖစ္တဲ့ အင္း,အိုင္, မႏၲန္ေတြကို လိုက္စားတဲ့ ရဟန္းေတြက တဖက္၊ အဲဒီလို လမ္းေႀကာင္းမတူတဲ့ ဟိုဘက္ဒီဘက္ ႏွစ္ဖက္အားျပိဳင္ႀကတဲ့ သာဓကေတြ ရွိခဲ့ဘူးပါတယ္၊ အားျပိဳင္ျပီဆိုကတည္းက တဖက္နဲ႔တဖက္ အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္ေတြနဲ႔ လြန္ဆြဲခဲ့ႀကမွာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ အားျပိဳင္မႈေတြနဲ႔ လြန္ဆြဲမႈေတြ ရွိခဲ့ ရွိခဲ့ ဓမၼလမ္းေႀကာင္းက အဓမၼလမ္းေႀကာင္း မျဖစ္ႏိုင္သလို၊ အဓမၼလမ္းေႀကာင္းကလည္း ဓမၼလမ္းေႀကာင္း မျဖစ္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး၊ ေနာင္မွာ သမိုင္းကပဲ စကားေျပာသြားေလ့ရွိပါတယ္။
( ရေ၀ႏြယ္-အင္းမ )














No comments: