Wednesday, October 15, 2008

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၃ )

ဘဒၵႏၲ တိေလာကသာရ ေျဖသည္။


( ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ရိုးရာနတ္ )
ေမး။ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္ခဲ့သည္အထိ ဗုဒၶဘာသာကို သက္၀င္ယံုႀကည္သူကို
ရိုးရာနတ္ အႏၲရာယ္ျပဳႏိုင္ပါသလား ဘုရား။
ႀကက္ကိုသတ္၍ ရိုးရာနတ္ မစားလွ်င္ ပါးစပ္ရြဲ႔၊ နားကိုက္ စသည့္ေရာဂါအမ်ိဳးမ်ိဳး ထိခိုက္မႈအႏၲရာယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္တတ္သည္ဟု ဆိုပါသည္၊ ကိုယ္တိုင္လည္း ျမင္ဖူးပါသည္၊ ရိုးရာနတ္ကို မပုတ္ခတ္ဘဲ ေမတၱာပို႔ အမွ်ေ၀ေနလွ်င္ အႏၲရာယ္ကင္းႏိုင္ပါသလားဘုရား။
( ေနာ္ေအးေအးမူ )
ႀကာပန္းရြာ၊ သထံုျမိဳ႔

ေျဖ။ ရိုးရာမွ်သာမဟုတ္၊ ယခင္ နတ္ကိုးကြယ္သူျဖစ္ခဲ့သည့္တိုင္ေအာင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္စစ္စစ္ျဖစ္၍ ဒါနမႈကို မျပတ္ျပဳျခင္း၊ ငါးပါးသီလကို အျမဲေဆာက္တည္၍ အခါအားေေလွ်ာ္စြာ ရွစ္ပါးသီလ (ဥပုသ္)ကို ေဆာက္တည္ျခင္း၊ ၀ိပႆနာဘာ၀နာ ပြားမ်ားျခင္း၊ ေမတၱာႏွင့္ေနျခင္း၊ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကို ပုတီးစိပ္ ပြားမ်ားျခင္း။ စသည္တို႔ က်င့္သံုးေနထိုင္လွ်င္ မည္သည့္ရိုးရာနတ္မွ် မေႏွာက္ယွက္ႏိုင္ပါ။
ဗုဒၶျမတ္စြာ လက္ထက္ေတာ္အခါက ရိုးရာနတ္မွ်မက ျဗဟၼာကိုးကြယ္သူမ်ားပင္ ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာေတာ္တြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ခဲ့ႀကပါသည္၊ သို႔ေသာ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ရံု၊ အမည္ခံရံုျဖစ္ျပီး ကိုယ္ခံဘာသာတရား ခိုင္ခိုင္ခံ့ခံ့မရွိဘဲ ရိုးရာကို ပုတ္ခတ္ေ၀ဖန္ေနလွ်င္ကား နတ္ႏွင့္ဆိုင္ရာတို႔က အႏၲရာယ္ေပးေပလိမ့္မည္၊ ထို႔ေႀကာင့္ မိမိကသာ ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ကို ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ အားထုတ္၍ ပရိတ္ေတာ္မ်ားကို ရြတ္ဆိုျခင္း၊ ဆိုင္ရာတို႔အား ေမတၱာပို႔ျခင္း၊ အမွ်ေ၀ျခင္းတို႔ျဖင့္ စိတ္လက္ခ်မ္းသာစြာ ေနဖို႔လိုပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရားက နာဋပုတၱဂိုဏ္းမွ ဗုဒၶသာသနာသို႔ ၀င္ေရာက္လာေသာ ဥပါလိသူႀကြယ္အား ဗုဒၶသာသနာသို႔ ၀င္ေရာက္၍ ရတနာသံုးပါးကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေနသည့္တိုင္ေအာင္ သင္-ယခင္က ကိုးကြယ္ခဲ့ေသာ နာဋပုတၱဂိုဏ္းအား ေပးကမ္းျခင္း၊ ပူေဇာ္ပသျခင္းမ်ားကို မျဖတ္နဲ႔၊ ေပးကမ္းျမဲ ပူေဇာ္ပသျမဲ ေပးကမ္းပါ၊ ပူေဇာ္ပသပါ-ဟု မိန္႔ေတာ္မူပါသည္၊ ထိုပေႀကာင့္ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေသာ္လည္း ရိုးရာကို လံုးလံုးမပစ္ပယ္ပဲ နတ္အတြက္ပဲ သတ္သတ္၊ ဘုရားအတြက္ပဲ သတ္သတ္ သတ္ျဖတ္မႈမွန္သမွ် အျပစ္ရွိသည္သာျဖစ္၍ ႀကက္၀က္ကို သတ္ျခင္းစေသာ အကုသိုလ္မႈမ်ားမွတပါး အျခားပူေဇာ္ပသမႈကို ျပဳႏိုင္ပါသည္၊ ကိုးကြယ္မဟုတ္ေသာ ပူေဇာ္ပသမႈမ်ိဳးတို႔ကို ဘုရားေသာ္မွ ခြင့္ျပဳေႀကာင္း မွတ္သားထားေစခ်င္ပါသည္၊ အထူးမွၾ သာသနာ့ေရွ႔ေဆာင္ျဖစ္ေသာ သံဃာေတာ္မ်ားထံ အစဥ္ခ်ဥ္းကပ္၍ ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ က်င့္သံုးဖြယ္ရာ သုတပေဒသာမ်ားကို ဆည္းပူးေလ့လာလ်က္ ဗုဒၶဘာသာစစ္စစ္ အစဥ္ျဖစ္ေနရန္ အားထုတ္၍ ေနပါ-ဟု တိုက္တြန္းလိုပါသည္။
************************************************************************************

ကမၼ၀ါဖတ္ျခင္း ဆိုင္ရာ

ေမး။ အိမ္ျခံေျမတို႔၌ အႏၲရာယ္ကင္း ကမၼ၀ါစာ ဖတ္သည့္အခါတြင္ အခ်ိဳ႔ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္တို႔က ေဆာင့္ေႀကာင့္ထိုင္၍ ဖတ္ႀကပါသည္။
အခ်ိဳ႔က တင္ပလႅင္ေခြထိုင္၍ ဖတ္ႀကပါသည္။
တခါတေလ သာမေဏမ်ားပင္ ၀င္၍ဖတ္သည္ကို ေတြ႔ရပါသည္၊ ထို႔ေႀကာင့္ ကမၼ၀ါစာဖတ္ရာ၌ ထိုင္ပံုထိုင္နည္း သာမေဏမ်ား ဖတ္အပ္-မဖတ္အပ္ ႏွင့္ အနည္းဆံုး သံဃာအပါးေရ မည္မွ်ရွိမွ ဖတ္၇ေႀကာင္း ေျဖႀကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( အရွင္စႏၵိမာ-ဂုဏ၀တီေက်ာင္းတိုက္၊ ေအးေစတီရပ္၊ ေခ်ာက္ျမိဳ႔ )

ေျဖ။ ကမၼ၀ါစာသည္ ကံေဆာင္ကမၼ၀ါစာႏွင့္ အႏၲရာယ္ကင္း ကမၼ၀ါစာ ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါသည္၊ ရဟန္းခံျခင္း ကထိန္ခင္းျခင္း စသည္ ကံႀကီၚကံငယ္ ကိစၥမ်ားႏွင့္ စပ္ေသာ ကံေဆာင္ကမၼ၀ါစာမ်ားကို ရြတ္ဖတ္ႀကရာ၌ သိမ္အတြင္းတြင္ ရဟန္းသံဃာဂိုဏ္ဒျပည့္ျဖစ္ေစ၍ ဥကၠဳဋိက-ပါဠိအရ ဖဆာင့္ေႀကာင့္ထိုင္ကာ ဌာန္ကရိုဏ္း စသည္ ညီညြတ္မွန္ကန္စြာ ရြတ္ဆိုဖတ္ႀကားႀကရပါသညါ။
အႏၲရာယ္ကင္း ကမၼ၀ါစာ၌မူ ဤကံသို႔ရြတ္ဆိုရမည္ဟု မဆိုသာပါ၊ ကမၼ၀ါစာကို ပရိတ္ေတာ္မ်ား ရြတ္ဆိုသကဲ့သို႔ ရြတ္ဆိုလိုလွ်င္လည္း ရြတ္ဆိုႏိုင္ပါသည္၊ ကံေဆာင္မဟုတ္၍ ကံပ်က္ျခင္းစသည္ အျပစ္မရွိ၊ အႏၱရာယ္ ကင္းျခင္းသာ လိုအပ္ပါသည္။
အႏၲရာယ္ကင္း ပဗၺာဇနိယ ကမၼ၀ါစာတြင္ ၁၂၇၃-ခုႏွစ္ ၀ါဆိုလအတြင္း ပဲခူးျမိဳ႔ တာ၀ဘူတာရံုရြာ၌ ဘြားေရႊငံုသည္ ဖ်ားနာ အသည္းအသန္ ရွိေန၍ သံဃာေတာ္မ်ားကို လြယ္လင့့္တကူ ပင့္မရသည့္အတြက္ မေရႊျမ၊ မသိန္းေမ၊ မေရႊေမ၊ ေဒၚျငိမ္းေအးတို႔ ေလးေယာက္ ကမၼ၀ါစာပါေသာနည္းမ်ားကို ႀကည့္၍ အမိန္ေ႔ေတာ္ျပန္ျခင္း၊ ကမၼ၀ါစာဖတ္ျခင္း စသည္ကိုျပဳျပီး ပရိတ္ေရတိုက္ျခင္း ဖ်န္ူျခင္း၊ ပရိတ္ႀကိဳးကို လက္မွာခ်ည္ျခင္း၊ စသည္ကိုျပဳသျဖင့္ ခ်က္ျခင္းက်န္းမာသြားေႀကာင္း-စသည္ ယင္း ကံသာမူ ပဗၺာဇနိယ ကမၼ၀ါစာ အုပ္ ၁၆-၌ ေဖာ္ျပပါရွိသျဖင့္ ရဟန္းမ်ားသာမဟုတ္ သာမေဏမ်ား လူမ်ားလည္း ဖတ္ႏိုင္ေႀကာင္း ထင္ရွားပါသည္။
***********************************************************************************

လူ၀တ္ေႀကာင္ ႏွင့္ ဆယ္ပါးသီလ

ေမး။ လူ၀တ္ေႀကာင္မ်ား ဆယ္ပါးသီလေဆာက္တည္လွ်င္ မည္ကဲ့သို႔ က်င့္ႀကံေနထိုင္ရမည္ကို ေျဖႀကားေပးေတာ္မူပါရန္။
( ဟသၤာတ-ဦးေအာင္ေဖ၊ ဟသၤာတျမိဳ႔ )

ေျဖ။ ဆယ္ပါးသီလသည္ ခံယူ၍ ေဆာက္တည္ျခင္း၊ မခံယူပဲ ေဆာက္တည္ျခင္း ဟူ၍ ၂-မ်ိဳးရွိပါသည္။ လူ၀တ္ေႀကာင္ (လူ၀တ္လူစား) ျဖင့္ ရဟန္းသံဃာစသည္မ်ားထံ၌ ခံယူ၍ေဆာက္တည္လွ်င္လည္း ေဆာက္တည္ႏိုင္ပါသည္။
သို႔မဟုတ္ ရေသ့စသည္တို႔ကဲ့သို႔ ဖန္ရည္ဆိုးေသာအ၀တ္ကို ၀တ္၍လည္း ေဆာက္တည္ႏိုင္ပါသည္။
ဖန္ရည္ဆိုးေသာအ၀တ္ကို ၀တ္လွ်င္ ဆယ္ပါးသီလ အထူးခံယူဖြယ္မလို၊ အလိုလို ခ့ယူျပီးျဖစ္၍ မေဆာက္တည္ မေစာင့္ေရွာက္ပဲ မေနရေတာ့ေပ၊
ရေသ့၊ ေယာဂီ၊ သီလရွင္ စေသာ ဖန္ရည္ဆိုး၀တ္ပုဂၢိဳလ္တိုင္းပင္ ဆယ္ပါးသီလကို နိစၥသီလအျဖစ္ ေဆာက္တည္ က်င့္သံုးရေတာ့သည္။

လူ၀တ္ေႀကာင္ျဖင့္ ခံယူေဆာက္တည္မႈမွာ နိစၥသီလမဟုတ္၊ ခံယူေသာ ေန႔တေန႔တာ၊ သို႔မဟုတ္ မိမိေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္သမွ် ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္၏၊ သို႔ေသာ္ ရွစ္ပါးသီလထက္ပို၍ ေဆာက္တည္ထားသမွ် ကာလပတ္လံုး အိမ္မႈေရးရာမ်ားကို စြန္႔လႊတ္ထားႏိုင္ရမည္၊ ဖန္ရည္ဆိုးအ၀တ္ ၀တ္းထားသူကဲံသို႔ က်င့္သံုးႏိုင္ရမည္။
လယ္ၽတီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဤဆယ္ပါးသီလသည္ နိစၥ-အနိစၥ ႏွစ္မ်ိဳးရ၏၊ အိမ္မႈေရးရာကို စြန႔္လႊတ္၍ အ၀တ္ေႀကာင္ဟူေသာ ပကတိလူတို႔အ၀တ္ကို ပယ္၍ အရဟတၱဓဇ အ၀င္အပါ ေညာင္ေခါက္ စသည္ ဆိုးအပ္ေသာ ေယာဂီအ၀တ္ကို ၀တ္သူ လူသူေတာ္ေကာင္းတို႔အား ထိုဆယ္ပါးသီလသည္ နိစၥသီလမ်ိဳး ျဖစ္၏။
ေယာဂီ၀တ္ကို ၀တိမိသည္ႏွင့္တျပိဳင္နက္ ထိုသူအား ဆယ္ပါးသီလသည္ တည္ေလေတာ့၏၊ ေယာဂီ၀တ္ကို ၀တ္မိသည္ႏွင့္တျပိဳင္နက္ မျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ျခင္း၊ ေနလြဲ ညစာ စားျခင္း၊ ေရႊေငြကိုင္ျခင္း၊ စသည္တို႔ကို မျပဳလုပ္ရေတာ့ျပီ၊ လြန္က်ဴးမိလွ်င္ အျပစ္ရွိ၏-ဟု သီလ၀ိနိစၧယ၌ ဆိုေတာ္မူထားေပသည္။
အထူးမွာ-လူ၀တ္ေႀကာင္တိူ႔သည္ ဆယ္ပါးသီလကို ေဆာက္တည္ထားက မိမိပိုင္ဥစၥာျဖစ္ေသာ အိမ္မွာရွိသည့္ ေရႊေငြဘ႑ာမ်ား၌ အာလယျဖတ္ထားသင့္သည္၊ ယင္းတို႔ကိစၥကို မေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ယင္းတို႔၌ သာယာမႈကို ပယ္ရွားျခင္းႏွင့္ လူမႈကိစၥမ်ားကို လံုး၀ေရွာင္ရွားႏိုင္ရန္ အေရးႀကီးေပသည္၊ ထို႔ေႀကာင့္ ဆယ္ပါးသီလရွင္သည္ ၀တ္ေႀကာင္ကိုစြန္႔၍ ဖန္ရည္ဆိုးအ၀တ္ႏွင့္သာ ေလွ်ာ္သည္ဟု ေရွးဆရာတို႔ ဆိုေပသည္၊ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ ၄င္းသီလခံယူထားက အိမ္ကိုမျပန္ဘဲ ေက်ာင္းကန္တို႔တြင္သာ ေနထိုင္အိပ္စက္သင့္ပါသည္။
**********************************************************************************

ဥပုသ္သည္ က်င့္၀တ္

ေမး။ ရွစ္ပါးသီလ ( ဥပုသ္) ေစာင့္ထိန္းသူသည္ မည္ကဲ့သို႔ က်င့္သံုးေနထိုင္ရသည္ကို ေျဖႀကားေတာ္မူပါရန္၊
ရွစ္ပါးသီလ ေစာင့္ထိန္းထားလွ်င္ တဘက္ပု၀ါမ်ားကို ျခံဳသိုင္းထားရပါသလား၊
စားပြဲ ကုလားထိုင္ႏွင့္ စား၍ ရပါသလားဘုရား။
( ျမိဳင္ျမိဳင္-သံျဖဴဇရပ္ျမိဳ႔ )

ေျဖ။ ရွစ္ပါးသီလ ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းသူသည္ ထိုေစာင့္သံုးေသာ ဥပုသ္ေန႔၌ လူမႈကိစၥမ်ားကို မလုပ္ေဆာင္ဘဲ စားဖြယ္ ေသာက္ဖြယ္မ်ားကို ေစာေစာထ၍ ခ်က္ျပဳတ္ျပီး ေက်ာင္းသို႔သြားကာ နံက္ ေစာႏိုင္သမွ်ေစာစြာ သီလခံယူရန္ လိုပါသည္၊ ဆြမ္းစေသာ လွဴဖြယ္၀တၳဳမ်ားကို လွဴဒါန္း၍ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း ေနမလြဲမီ စားေသာက္ရပါသည္။
တဘက္ပု၀ါမ်ားမွၾ ရဟန္းသံဃာေရွ႔သို႔ သြားေရာက္ခ်ိန္၊ သီလခံယူခ်ိန္ စသည္မ်ားမွာသာ ျခံဳသိုင္းရန္ လိုပါသည္။
ေက်ာင္းကန္ ဘုရား ရဟန္ဒသံဃာေရွ႔တို႔တြင္ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးတိုင္းပင္ လံုလံုျခံဳျခံဳ ၀တ္စားဆင္ယင္ရ ပါသည္၊ ေက်ာင္းမွာပင္ စားေသာက္ႀက၍ စားပြဲကုလားထိုင္ ျပႆနာမေပၚပါ၊ စနစ္က်ေသာ ဥပုသ္ စည္းကမ္းတြင္ အိမ္ျပန္၍ ထမင္းစားေသာက္ရျခင္းမ်ိဳး မရွိပါ၊ အေႀကာင္းမညီညြတ္၍ အိမ္မွာ ထမင္းစားရပါက လည္း ဥစၥာသယန မဟာသယန သိကၡာပုဒ္ႏွင့္ ေလွ်ာ္ကန္မႈမရွိလွဟု ဆိုသင့္ပါသည္၊ အမွန္မွာ ဥပုသ္သည္-သည္ ေန႔လယ္ပိုင္း ညေနပိုင္းမ်ားတြင္လည္း ေက်ာင္းကန္ဘုရားမ်ား၌ ေနထိုင္၍ ရတနာသံုးပါး ေ၀ယ်၀စၥျပဳျခင္း၊ တရားနာျခင္း၊ တရားဘာ၀နာ ပြားမ်ားျခင္း၊ ပုတီးစိပ္ျခင္း တို႔ျဖင့္သာ အခ်ိန္ကို ကုန္ေစသင့္ပါသည္။
( ျမတ္မဂၤလာစာေစာင္၊ ၁၉၉၀-ခု စက္တင္ဘာလ )

No comments: