Thursday, October 2, 2008

ႀကည္ညိဳေလးစား ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ႀသ၀ါဒကထာ ( ၁ )

မိမိကုိယ္ကို အခ်စ္ဆံုးဆိုျပီး မေကာင္းမႈေတြ ျပဳေနလွ်င္ ခ်စ္ရာမေရာက္ဘူး၊ ဒါေႀကာင့္ ကိုယ္ကိုယ္ကို ေကာင္းေအာင္ႀကိဳးစားရမယ္၊ တကယ့္ေသေဘးႏွင့္ ေတြ႔လွ်င္ ကိုယ့္ကိုကုိယ္သာ အခ်စ္ဆံုးပဲ၊ အေမေတြ အေဖေတြ ညီအကိုေမာင္ႏွမေတြ ရွိပါရဲ့၊ ခ်စ္စရာေတြ။ ဒါေပမဲ့ တကယ့္အေရးက်ရင္ သူတို႔ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ဘူး၊ တသံသရာလံုး ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အစြဲဆံုးပဲ၊ ဟုတ္တာေပါ့၊ အေဖ အေမဆိုတာ ဒီဘ၀ အေဖ အေမ ျဖစ္ေပမဲ့ ေနာက္ဘ၀က်ေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္မွာ၊ ကိုယ္ကေတာ့ ကိုယ္ပဲ၊ သူမ်ားမဟုတ္ဘူး၊ တသံသရာလံုး ကိုယ့္ကိုကုိယ္ အစြဲဆံုးပဲ။
( မဟာဂႏၶာရံု ဆရာေတာ္ )

ဒါယကာႀကီး ဒါယကာမႀကီးတို႔---မခ်မ္းသာခ်င္ႀကဘူးလား၊
အဲသည္လိုေမးေတာ့ မွန္လွပါဘုရား ခ်မ္းသာခ်င္ပါတယ္ဘုရား၊
ေအး-ခ်မ္းသာခ်င္ရင္ မိမိကုိယ္ကိုလဲ မခ်စ္နဲ႔၊ သူတပါးကိုလဲ မခ်စ္နဲ႔၊ ခ်စ္ရင္ ဒုကၡေရာက္တတ္တယ္၊
ခ်စ္ျခင္းသမုဒယဟာ ဒုကၡကိုသာ အက်ိဳးေပးတယ္။
အရွင္ဘုရားက မခ်စ္နဲ႔ဆိုေပမဲ့ ခ်စ္ေသးတာေပါ့ဘုရား၊ အဲ-ခ်စ္တာ မသိလို႔ ခ်စ္တာ၊ သိရင္ မခ်စ္ဘူး၊
အဲဒါေႀကာင့္ မသိလို႔ လိုခ်င္၊ လိူခ်င္လို႔ စြဲလမ္း၊ စြဲလမ္းေတာ့ ျပဳလုပ္၊ ျပဳလုပ္ေတာ့ ရရွိ၊ ရရွိေတာ့ ခံရ, ခံႀကေပေတာ့ဟု အားေပးလိုက္ရမွာေပါ့။
မသိတာက အ၀ိဇၨာ, လိုခ်င္တာက တဏွာ, အ၀ိဇၨာႏွင့္တဏွာ ႏွစ္ပင္ပူးလို႔ အေႀကာင္းျပဳလိုက္ေတာ့ ဇာတိတရားႀကီး ရတာေပါ့၊ အဲ-ဇာတိတရား ၀ဋ္ေကာင္ႀကီးရမွျဖင့္ ခံရလိမ့္မယ္၊ မညဥ္းႀကနဲ႔၊ အဲ-သိေတာ့ မလိုခ်င္၊ မလိုခ်င္ေတာ့ မျပဳလုပ္၊ မျပဳလုပ္ေတာ့ မရ၊ မရေတာ့ ျငိမ္းတာေပါ့။
( စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ ဦးက၀ိ၊ ျမင္းျခံ )


ဒကာတို႔တေတြ အခုေနမွာ စားလည္းစားေသ, ေသႀက၊ အိပ္လည္း အိပ္ေသ, ေသႀက၊ ဘယ္မွာေနေန ဘာလုပ္ေနေန အေသခ်ည္းပါပဲ၊ အဲဒါ ဒကာ ဒကာမေတြ ကိုယ္တိုင္က အေသဆုေတာင္းထားႀကလို႔ အခု ကိုယ္ပိုင္ရေနႀကတာပါ၊ ရိပ္မိႀကရဲ့လား၊ လူျဖစ္ရပါလို၏ဆိုတာ လူေသ,ေသရပါလို၏ ဆိုတာပဲ၊ နတ္ျဖစ္ရပါလို၏ ဆိုေတာ့ နတ္ေသ,ေသရပါလို၏ပဲ၊ ရွင္းျပီလား၊ ဒါေတြကို ကိုယ္တိုင္ ေတာင္းယူခဲ့ႀကတာ၊ ဒကာတို႔က အေသနည္းရင္ မႀကိဳက္ႏိုင္ဘူး၊ ဘ၀ဆက္တိုင္း ဆက္တိုင္း လူ႔ျပည္, နတ္ျပည္ အႀကိမ္ႀကိမ္တဲ့၊ အဲဒါ အေသ ဆုေတာင္းတာ၊ အေသမ်ားမ်ား ရ,ရပါလို၏ဆိုတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။
( မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ဦး၀ိမလ)


သတၱ၀ါေတြ သံသရာခရီး က်င္လည္ခိုက္မွာ အပါယ္ေလးဘံု သံသရာမွာသာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ အေနမ်ားခဲ့ႀကတယ္၊ သုဂတိသံသရာဆိုတာကေတာ့ တခါတရံမွ အလည္အပတ္ ေရာက္လာတဲ့ သေဘာေလာက္သာ ရွိပါတယ္၊ ဒါေႀကာင့္ အပါယ္ေလးဘံုမွ အျပီးတိုင္ လြတ္ေျမာက္ဖို႔ဆိုတာ အလြန္ခက္ခဲတဲ့ လုပ္ငန္းတခု ျဖစ္ပါတယ္၊ လြတ္ေျမာက္ဖို႔ရန္ ဒီေလာက္ခက္ခဲတဲ့ အပါယ္ေလးဘံုမွ အျပီးတိုင္ ကၽြတ္လြတ္ထြက္ေျမာက္ဖို႔ရန္ ေသာတာပတၱိမဂ္ကုသိုလ္ကဲ့သို႔ေသာ ကုသိုလ္တရားတခု ထင္ရွားရွိတယ္ဆိုရင္ ဒီကုသိုလ္မ်ိဳးေတြကို ရေအာင္ယူထားဖို႔ မေကာင္းဘူးလား။
( ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ )


ရဟန္းတပါးပါးသည္ ပါရာဇိကက်လွ်င္ ရဟန္းဘ၀မွ ဆံုးရႈံးသြားျပီျဖစ္သည္၊ ထို႔ေႀကာင့္ ရဟန္း၀တ္ျဖင့္ မေနရေတာ့ဘဲ လူထြက္ရပါတယ္၊ ထို႔ေနာက္မွ သာသနာတြင္ ေနလိုေသးလွ်င္ ဆရာရဟန္းထံ သရဏဂံု ေတာင္းခံ၍ ရွင္သာမေဏအျဖစ္ျဖင့္ ေနႏိုင္သည္၊ ရဟန္းဘ၀ကိုကား လံုး၀ရႏိုင္ခြင့္ မရွိေတာ့ပါ၊ လူမထြက္ပဲ ေပ၍ေနေသာ္လည္း ရဟန္းေကာင္း မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါ၊ ထိုရဟန္းသည္ အျပစ္ႀကီးလြန္းလွျပီး တမလြန္ဘ၀၌ အပါယ္ေလးပါးသာလွ်င္ လားရာရွိေတာ့သည္၊ ထို႔ေႀကာင့္ ပါရာဇိကက်လွ်င္ လူထြက္ျခင္းသည္သာ အျပစ္မွ ကုစားရာေရာက္သျဖင့္ လူထြက္၍ အျဖစ္ႏိုင္ဆံုး သာမေဏဘ၀ျဖင့္ အားထုတ္ေနထိုင္သင့္ႀကသည္၊ သာမေဏ ဘ၀ကိုလည္း ပါရာဇိကက်သည့္ ရဟန္းဘ၀မွ တိုက္ရိုက္မကူးႏိုင္ပါ၊ လူ၀တ္လဲျပီးမွသာ သရဏဂံုသီလ ထပ္မံ ေတာင္းခံ၍ သာမေဏ၀တ္သင့္သည္ကို သတိျပဳသင့္ပါသည္။
( ဦးတိေလာကသာရ-ျမန္မာစာ ႀသ၀ါဒါစရိယ )


သူမ်ားေတြကို ႏႈိင္းယွဥ္ျပီး ကိုယ္ဘာလဲဆိုတာ စစ္ျပီး လိုတာျဖည့္ျပီး ကိုယ့္ကိုကုိယ္ ျပဳျပင္ရတယ္၊ ကိုယ့္ကိုကုိယ္ အသာေက်ာထားျပီး ငါ-သူ႔ထက္ေတာ္တာပဲ ဆိုျပီး မျပင္တဲ့လူဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မတိုးတက္ဘူး၊ ကိုယ့္ကိုကုိယ္ လိုမွန္းမသိေတာ့ ျဖည့္လို႔မရဘူးေပါ့၊ အဲဒီလိုပုဂၢိဳလ္ဟာ မေတာ္ေတာ့ဘူး၊ ဒါေႀကာင့္ ေနရာတကာမွာ သူမ်ားအလိုကို လိုက္မႀကည့္နဲ႔၊ ကိုယ္လိုတာပဲ လိုက္ႀကည့္ျပီးေတာ့ ျဖည့္၊ ဒါေႀကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းဟာ အနစ္နာခံရတယ္ဆိုတာ သူမ်ားလိုတာ မႀကည့္ဘဲနဲ႔ ကိုယ္လိုတာပဲ ကိုယ္ႀကည့္ျပီးေတာ့ သူမ်ား မလုပ္ခ်င္လို႔ ပ်င္းလို႔ စိတ္ထားမေကာင္းလို႔ မသိလို႔ စသျဖင့္ မလုပ္တာေတြကို ကုိယ္ကအကုန္လုပ္၊ သူမ်ားအတင္းအဖ်င္း မေျပာနဲ႔၊ လူဆိုတာက တေယာက္နဲ႔တေယာက္ စရိုက္ခ်င္းလည္း မတူဘူး၊ အႀကိဳက္ခ်င္းလည္း မတူဘူး၊ ဒါကို ကိုယ္နဲ႔မတူလို႔ အျပစ္ေျပာလို႔ မရဘူး၊ အျပစ္မေျပာနဲ႔။
( ဓမၼဒူတ ဆရာေတာ္ အရွင္ပညာေဇာတ)


ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဓမၼပဒပါဠိေတာ္၌ ဘ၀သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ေစေရးအလုပ္ဆိုတာ မိမိကုိယ္သာ မိမိ အားကိုးျပဳရမယ္လို႔ တိုက္တြန္းေဟာႀကားေတာ္မူခဲ့တယ္၊ နည္းလမ္းမွာ ဘုရားကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ႀကည္ညိဳပါ၊ ယံုႀကည္ပါ၊ အားထားပါ၊ မွီခိုပါ၊ ျမတ္ႏိုးပါ၊ တရားက်င့္ေရးအလုပ္ကိုသာ ျမဲျမံစြာ အားထုတ္ေနပါ၊ ငါ၏ အားကိုး ရာသည္ တရားသာျဖစ္တယ္လို႔ နားလည္ထားပါ၊ ဒါ အမွန္ဆံုးျဖစ္တယ္။
( ေတာင္တန္းသာသနာျပဳ ဦးဥတၱမသာရ )


ဆိုပိန္႔မညႇာ, ေစ့ေစ့နာေလာ့, ဂဂၤါသဲမွ်, ပြင့္ကုန္ႀကသား, ဘုရားသာသနာ, ေခတ္အခါ၀ယ္, လူ႔ရြာနတ္၌, နင္ႀကံဳႀကိဳက္လည္း, အမိုက္မေခၽြ, အလိုက္ေန၍, အေျခမႀကီး, အခ်ည္းႏွီးလွ်င္, ရီးတီးေယာင္ေတာင္, ခုတိုင္ေအာင္တည္း။
( လယ္တီဆရာေတာ္ )


ဘာသာတရားကိုးကြယ္ျခင္းဆိုတာ မည္သည့္ဘာသာ၀င္ပဲလို႔ အမည္ခံရံုသက္သက္မဟုတ္ပဲ ကိုယ့္ဘ၀ ကုိယ့္လမ္း ကိုယ္ရွင္းျပီး ကိုယ့္လမ္းကို မွန္ေအာင္ေလွ်ာက္တတ္မွပါ၊ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ လမ္းေႀကာင္းႀကီးဆိုတာ ကေတာ့ သြားတတ္သူအတြက္ ဒုကၡခပ္သိမ္းခ်ဳပ္ျငိမ္းျပီး ေဘးရန္ကင္းကြာ ေအးခ်မ္းေစႏိုင္တဲ့ ေသခ်ာေပါက္ လမ္းမွန္ႀကီးတခုပါ၊ လမ္းေတြ႔တုန္း တြင္ေအာင္သြားဖို႔သာ ကိုယ့္တာ၀န္ျဖစ္ပါတယ္။
( တိပိဋကဓရ ဓမၼဘ႑ာဂါရိက ေယာ-ဆရာေတာ္ )


ျမင့္ျမတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ပရမ္းပတာ မလုပ္ဘူး၊ ပရမ္းပတာ မေျပာဘူး၊ အျမဲတမ္း လူ႔စည္းကမ္း လူ႔က်င့္၀တ္နဲ႔အညီ ေနထိုင္တယ္၊ မေကာင္းမႈဒုစရိုက္မွန္သမွ် ေရွာင္ႀကည္တယ္၊ စာမရီသားေကာင္ဟာ သူ႔အျမီးကို အသက္ထက္ ပိုတန္ဖိုးထားသလို ျမင့္ျမတ္တဲ့သူေတြဟာ ကိုယ္က်င့္တရားကို အသက္ထက္ တန္ဖိုး ထားသည္၊ ကိုယ့္က်င့္တရားနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ နည္းနည္းမွ အစြန္းအထင္း မခံႀကဘူး။
( အရွင္သံ၀ရာလကၤာရ၊ ဓမၼပိယ ဆရာေတာ္ )



No comments: