Thursday, October 9, 2008

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၂ )

ဘဒၵႏၲ တိေလာကသာရ ေျဖသည္။


( အလွဴဒါန မႈကိစၥ )
ေမး။
၁။ အလွဴဒါနျပဳရာတြင္ ဆုေတာင္းမွ ရပါသလားဘုရား၊ မည္သည့္ဆုမ်ိဳး ေတာင္းရပါသနည္း။
၂။ အလွဴဒါန စုေပါင္းျပဳလုပ္ရာတြင္ ေစက္ခ်သူ ( ေရစက္ခြက္ကိုင္သူ ) ႏွင့္ မကိုင္သူ မည္သူပို၍ ကုသိုလ္ရပါနည္း
၃။ အျမတ္ဆံုးအလွဴသည္ မည္သည့္အလွဴျဖစ္ပါသနည္း ေျဖႀကားေတာ္မူပါရန္။
( ဦးျမင့္ေမာင္ ေက်း/ဂ်ာ ျမန္မာ့စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္း၊ ကန္ဘလူျမိဳ႔ )

ေျဖ။ ( ၁ ) လူမိုက္ အလွဴ၊ ေပးပါမူလည္း၊ ရြယ္ခ်ဴဖိုလ္မဂ္၊ မပႏၷက္တည့္-ဟု အရွင္မဟာသီလ၀ံသက စပ္ဆိုပါသည္၊ အလွဴဒါနျပဳလုပ္ႀကရာတြင္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ဆုကို မေတာင္းဆိုလွ်င္ လူမိုက္ပင္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုလိုသည္။ ဒါနျပဳမႈ၊ သီလေဆာက္တည္မႈ၊ ျပဳလုပ္တိုင္းပင္ ဆရာေတာ္မ်ားက ဣဒံ ေမ ပုညံ နိဗၺာနႆ ပစၥေယာ ေဟာတု-ဟူေသာ ဆုေတာင္းကို တိုင္ေပးေလ့ရွိပါသည္၊ ဤကဲ့သို႔ နိဗၺာန္ဆုကို ေတာင္းမွလည္း မိမိျပဳေသာ ဒါနမႈ၊ သီလမႈမ်ားမွာ ပါရမီဒါန၊ ပါရမီသီလ ျဖစ္၍ နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳသည္အထိ အက်ိဳးေပးပါလိမ့္မယ္။
ဆုမေတာင္းဘဲ ျပဳေသာ ဒါနမႈစသည္မ်ားမွာ လူ႔စည္းစိမ္ နတ္စည္းစိမ္ျဖစ္သည့္ ၀ဋ္အတြင္းမွာသာအက်ိဳးေပးေပ
လိမ့္မယ္၊ ထို႔ေႀကာင့္ နိဗၺာန္ဆုကို ေတာင္းျဖစ္ေအာင္ ေတာင္းသင့္ပါသည္။

( ၂ ) စုေပါင္း၍ အလွဴဒါနျပဳရာတြင္ ဦးေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ တဦးဦးကသာ ေရစက္ခြက္ကို ကိုင္၍ ေရစက္ခ်ေလ့ ရွိပါသည္၊ အိမ္တအိမ္မွ အလွဴလုပ္ရာတြင္လည္း အိမ္၏ဦးေဆာင္ပုဂၢိဳလ္၊ ပဓာနပုဂၢိဳလ္မ်ားက ေရစက္ခ်ေလ့ ရွိပါသည္၊ လူေစ့ လက္ေစ့ ေရစက္ခြက္ မကိုင္ေသာ္လည္း ေစတနာအတူတူ ထားႀကသူမ်ားျဖစ္က အတူတူပင္ ကုသိုလ္ရပါသည္။

( ၃ ) သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ-ဟုျမတ္စြာဘုရား သံယုတ္ပါဠိေတာ္၌ ေဟာေတာ္မူသည့္အတိုင္း
အလွဴဒါန ဟူသမွ်တြင္ ဓမၼဒါနက ျမတ္သည္ဟု ဆိုရပါမည္၊
ဓမၼဒါနဟူသည္မွာ တရားေဟာျခင္း၊ ပါဠိအ႒ကထာ က်မ္းဂန္မ်ားကို ပို႔ခ်ျခင္း၊ ျပႆနာကို ေျဖဆိုျခင္း၊ ကမၼ႒ာန္းတရားကို ညႊန္ႀကားျခင္း စသည္မ်ားႏွင့္ ပရိယတၱိ ပဋိပတၱိ သာသနာေတာ္မ်ားကို ခ်ီးေျမႇာက္ေသာ ရွင္ျပဳျခင္း။ ရဟန္းခံျခင္း၊ ပိဋကတ္စာေပမ်ားကို လွဴဒါန္းျခင္းႏွင့္ ကထိန္ခင္း လွဴဒါန္းျခင္း စသည္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။
*********************************************************************************

( သမၺဳေဒၶဂါထာႏွင့္ ပရိတ္ေတာ္မ်ား )
ေမး။ ၁။ သမၺဳေဒၶဂါထာ ဘုရားရွိခိုးကို မည္သူေရးခဲ့ပါသနည္း။
၂။ ပရိတ္ေတာ္မ်ားကို တဦးတေယာက္တည္း ရြတ္ဖတ္သင့္ပါသလား။ ေျဖႀကားေတာ္မူပါရန္။

ေျဖ။ သမၺဳေဒၶဂါထာဟူသည္မွာ စိႏၲိတံ သတၱသေခ်ၤယံ-စေသာဂါထာအရ အသေခ်ၤ ၂၀-အတြင္း၌ ပြင့္ေတာ္မူကုန္ေသာ ဘုရားရွင္ေပါင္း ငါးသိန္းတေသာင္းႏွစ္ေထာင္ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ-တို႔အား ရွိခိုးဂါထာျဖစ္သည္။ ယင္းဂါထာသည္ သီဟိုဠ္ျပဳ ဂါထာ၊ ျမန္မာျပဳဂါထာ ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိရာ သမၺဳေဒၶအစခ်ီေသာ ဂါထာမွာ ျမန္မာျပဳဂါထာျဖစ္ပါသည္။ ယင္းဂါထာကို ပုဂံေခတ္ အရွင္ဉာဏဂမၻီ ျပဳစုေသာ တထာဂတုပၸတၱိ က်မ္းျပဳအရွင္ ဉာဏဂမၻီပင္ ျပဳစုေရးသားခဲံသေလာ၊ ယင္းထက္ ေရွးက်သေလာ မေသခ်ာပါ။ သီဟိုဠ္ဂါထာမွာ ဗုဒၶါ အႏုႏၷာ မရိယာ သုသခၤေယ-ဟု အစခ်ီကာ ဖြဲ႔ဆိုထားပါသည္၊ ၁၂-လံုးဘြဲ႔ ဣႏၵ၀ံသ ဂါထာမ်ိဳးျဖစ္၍ သီဟိုဠ္ရဟန္းေတာ္တို႔ ႏႈတ္ျဖင့္ရြတ္ဆုိရာ၌ သာယာနာေပ်ာ္ဘြယ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာတို႔ႏႈတ္ျဖင့္ ရွစ္လံုးဘြဲ႔ သတၱဂါထာမ်ိဳးေလာက္ အရြတ္အဆိုမလြယ္ေပ၊ ထို႔ေႀကာင့္ ေရွးပုဂံေခတ္ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားက ျမန္မာ့ႏႈတ္ႏွင့္ ေလ်ာ္ေအာင္ စီစဥ္ေရးသားခဲ့ဟန္ တူပါသည္၊ ဤတြင္ သီဟိုဠ္သမၺဳေဒၶ ဂါထာကို ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
ဗုဒၶါ အႏုႏၷာ မရိယာ သုသခၤေယ၊
ဗုဒၶါ အႏုႏၷာ သုဟလာ ဓိသခၤေယ။
ဗုဒၶါ ရိယာ ေဃပကု လကၡကေပၸ၊
၀ႏၵာမိ ေတ ဇိရနိရကၠေမ အဟံ။

အဓိပၸါယ္ခ်ဳပ္မွာ ၇-သေခ်ၤတြင္း၌ ပြင့္ကုန္ေသာ တသိန္းႏွစ္ေသာင္း ငါးေထာင္ေသာ ဘုရားရွင္တို႔၄င္း၊
၉-သေခ်ၤအတြင္း၌ ပြင့္ကုန္ေသာ သံုးသိန္းရွစ္ေသာင္း ခူနစ္ေထာင္ေသာ ဘုရားရွင္တို႔၄င္း၊
၄-သေခ်ၤတြင္ ပြင့္ကုန္ေသာ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူေသာ ဘုရးရွင္တို႔၄င္း၊
ဤသို႔ သံုးဆူေပါင္း ငါးသိန္း တေသာင္း ႏွစ္ေထာင္ ႏွစ္က်ိပ္ ရွစ္ဆူ-ကုန္ေသာ ဘုရားရွင္တို႔ကို အကၽြႏ္ုပ္သည္ ရွိခိုးပါ၏-ဟု ဆိုလိုပါသည္။

( ၂ ) ပရိတ္ေတာ္မ်ားမွာ တဦးတေယာက္တည္းလည္း ရြတ္ဆို၍ ရပါသည္၊ အဖြဲ႔အစည္း အစုအေပါင္းႏွင့္လည္း ရြတ္ဆို၍ရပါသည္၊ ဌာန္ကရိုဏ္းက်က် အျဖတ္အေတာက္ မွန္ကန္စြာ ရြတ္ဆိုႏိုင္ရန္ လိုပါသည္။ေန႔စဥ္ ပရိတ္ေမတၱာဘာ၀နာမ်ား ရြတ္ပြား၍ သတၱ၀ါမ်ားအား အမွ်ေ၀ပါက အႏၲရာယ္ဟူသမွ်မွ ကင္းစင္ေ၀းကြာ၍ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာမ်ား ျဖစ္ပြားေနမည္မွာ ေသခ်ာလွပါသည္။
*********************************************************************************

( လာဘမုနိ ႏွင့္ ၀ိသုဒၶိ ၇-ပါး )
ေမး။ ၁။ လာဘမုနိဘုရား ဘယ္ႏွစ္ဆူရွိပါသနည္း၊ ကိုးကြယ္သူ၌ အဘယ္အက်ိဳးမ်ား ရႏိုင္ပါသနည္း။
၂။ ၀ိသုဒၶိ ၇-ပါး တရားေတာ္သည္ တခုစီ တက္ရပါသလား၊ တူရာေပါင္း၍ တက္ရပါသလား၊ ေျဖႀကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ေမာင္သန္းထြန္း-သာေအာင္၊ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးစခန္း၊ မအူပင္ျမိဳ႔ )

ေျဖ။ ၁။ ပိဋကတ္ေတာ္တြင္ လာဘမုနိဟူ၍ မရွိပါ။
အာဂါရမုနိ၊ အနာဂါရမုနိ၊ ေသကၡမုနိ၊ အေသကၡမုနိ၊ ပေစၥကမုနိ၊ မုနိမုနိ-ဟူ၍ ၆-ပါးသာ ရွိပါသည္။(စူဃနိေဒၵသ ၇၃ )။
လာဘမုနိ စသည္တို႔မွာ ေခတ္အားဆလွ်ာ္စြာ ေနာက္မွေပၚထြန္းလာေသာ အမည္မ်ားျဖစ္ပါသည္၊ လက္ေတာ္၌ အျမိဳက္အိုးပံုပါေသာ ပံုေတာ္မ်ားကို လာဘမုနိ-ဟု အမည္ေပးထားျပီး ကိုးကြယ္သုတို႔အား လာဘ္ေပါမ်ားသည္-ဟု ဆိုပါသည္၊ ဆိုင္ရာတို႔မွ စာအုပ္မ်ားထုတ္ကာ အက်ယ္ေရးသားထားသည္ကို ေတံ႔ႏိုင္ပါသည္၊ ရွာေဖြ၍ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါသည္။

၂။ ၀ိသုဒၶိ ၇-ပါးႏွင့္စပ္၍ လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက
က်မ္းဂန္တို႔၌ သီလ၀ိသုဒၶိ ျပည့္စံုမွ စိတၱ၀ိသုဒၶိကို လုပ္ရမည္၊
စိတၱ၀ိသုဒၶိ ျပည့္စံုမွ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိကို လုပ္ရမည္၊
ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိ ျပည့္စံုမွ ကခၤါ၀ိတရဏ ၀ိသုဒၶိကို လုပ္ရမည္၊
ကခၤါ၀ိတရဏ ၀ိသုဒၶိ ျပည့္စံုမွ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ ဘာ၀နာအလုပ္ကို လုပ္ရမည္-ဟု
ပဋိပတ္က်င့္စဥ္ အထင္အရွားရွီေနသည္မွာ ယခုဘ၀၌ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ကို အလ်င္အျမန္ရရန္ အားထုတ္ေသာသူတို႔၏ က်င့္စဥ္ေပတည္း-ဟု ေဗာဓိပကၡိယ ဒီပနီတြင္ ဆိုသည္။

ပုဂၢိဳလ္ ၆-မ်ိဳးတို႔တြင္ ဥဂၣဋိတညဴ ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ၀ိပဥၥိတညဴ ပုဂၢိဳလ္တို႔မွာ ဘုရား ရဟႏၲာတို႔ႏွင့္ ေတြ႔ႀကံဳနာႀကားရ၍ ၄င္းတို႔ကိုယ္တိုင္ကလည္း အလြန္ဉာဏ္ထက္ျမက္ႀကသျဖင့္ ၀ိသုဒၶိ ၇-ပါးကို တသီးတျခား အထူးက်င့္ေနဖြယ္ မလိုပါ၊ သို႔ေသာ္လည္း ေနယ်ပုဂၢိဳလ္အဖို႔မွာ ပါဠိသင္ျခင္း၊ အဖန္ဖန္ေဆြးေႏြး ေမးျမန္းရျခင္း၊ လမ္းမွန္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းရျခင္း၊ ကလ်ာဏမိတၱတို႔ကို ဆည္းကပ္ရျခင္း စသည္တို႔ျဖင့္ အခ်ိန္ယူ၍ က်င့္ႀကံရေသာေႀကာင့္ ၀ိသုဒၶိ ၇-ပါးကို တခုစီတက္ရန္ လိုေပလိမ့္မည္။

No comments: