Thursday, November 13, 2008

ဆြမ္းထူး ဆြမ္းျမတ္

ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္အတြင္း၌ ထူးျခား၍ လူသိမ်ားေသာ ဆြမ္းစားရမႈ သံုးေလးႀကိမ္မွ် ရွိခဲ့ပါသည္။

( ၁ )။ တႀကိမ္မွာ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူသည့္ေန႔တြင္ သုဇာတာ သူေဌးသမီး လွဴဒါန္းေသာဆြမ္းျဖစ္၏၊
ဤဆြမ္းမွာ ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ရာ၌ ထူးျခားမႈ ရွိေစသကဲ့သို႔ပင္ ဤဆြမ္းျဖစ္ေအာင္ စီမံျပဳလုပ္ေသာ သုဇာတာ၏ အျပဳအမူေၾကာင့္လည္း ပိုမိုထူးျခား လူသိမ်ားခဲ့သည္။
သို႔ရာတြင္ ဤဆြမ္းအတြက္ သုဇာတာ၏ ရည္ရြယ္ရင္းကား ဘုရားရွင္ သို႔မဟုတ္-ယေန႔ညဥ့္ပိုင္းတြင္ပင္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူမည့္ သိဒၶတၳ၇ဟန္းအတြက္ မဟုတ္၊ သူကိုးကြယ္လာခဲ့ေသာ ဆုေတာင္းျပည့္ ေညာင္ပင္ေစာင့္ နတ္မင္းသို႔သာ ရည္ရြယ္ရင္းျဖစ္ေပသည္။
မထူးျခားဘဲရွိမည္ေလာ၊ ဤအလွဴအတြက္ ေရွးမဆြကပင္ ႏြားမတေထာင္ကို ႏြယ္ခ်ိဳေတာ၌ ေက်ာင္း၍ ထိုတေထာင္ေသာ ႏြားမကို ငါးစုျပဳျပီးလွ်င္ ရွစ္ရာေသာ ႏြားမတို႔၏ ႏို႔ရည္ကို ႏွစ္ရာေသာ ႏြားမတို႔၌ တိုက္၏။
၄င္းႏွစ္ရာကို ငါးစုျပန္စု၍ တရာ့ေျခာက္ဆယ္ေသာ ႏြားမတို႔၏ ႏို႔ရည္ကို ေလးဆယ္ေသာ ႏြားမတို႔၌ တိုက္၏။
ထိုေလးဆယ္ကို ငါးစုျပဳျပန္၍ ၃၂-ေကာင္ေသာ ႏြားမတို႔၏ ႏို႔ကို ရွစ္ေကာင္ေသာ ႏြားမတို႔၌ တိုက္ၾကျပန္၏။
ထိုရွစ္ေကာင္ေသာ ႏြားမတို႔၏ ႏို႔ရည္ျဖင့္သာ ဃနာႏို႔ဆြမ္း ခ်က္သည္။

ထို႔ထက္ထူးျခားဟန္ကားဘုရားေလာင္းေတာ္ ဘုဥ္းေပးရမည့္ ဆြမ္းျဖစ္မွန္းသိေသာ သိၾကားမင္းက ခ်က္ေသာဆြမ္းအိုးကို မီးထိုးေပးသည္။
မဟာျဗဟၼာႀကီးက ဆြမ္းအိုးကို ထီးမိုးေပးသည္။
စတာမဟာရာဇ္နတ္မင္းႀကီး ေလးေယာက္တို႔က အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွ လက္နက္ထမ္းကာ ေစာင့္ေရွာက္ေပး၏။

မေစာင့္ေရွာက္၍ မျဖစ္၊ ေတာထြက္ေတာ္မူစဥ္ ျမ်ိဳ႔တံခါး၀ကပင္ စတင္ေႏွာက္ယွက္လ်က္ရွိေနေသာ မာရ္နတ္ယုတ္၏ ေဘးရန္အႏၲရာယ္ ရွိေနသည္မဟုတ္ေလာ၊ နတ္အမ်ားတို႔က ေလးကၽြန္းတျမင့္မိုရ္ ထိုထိုအရပ္တို႔၌ ရွိေလသမွ်ေသာ အရသာမ်ိဳးစံုကို ျဖည့္တင္းေပးသည္။

ထိုနတ္ျဗဟၼာတို႔၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကား အရသာရွိေစေသာ ဆြမ္းျဖစ္ကာမွ်မဟုတ္ ဘုရားျဖစ္ျပီးေနာက္ ဆြမ္းမစားဘဲ သတၱသတၱာဟ ခုနစ္ရက္ ခုနစ္လီ စံေနေတာ္မူသည္အထိ ျပီးျပည့္စံုေအာင္ ရည္ရြယ္ရင္းျဖစ္၏။

အျမိဳက္သုဓာ၊ နတ္စားငွါႏွင့္
မ်ားစြာေလ်ာ့လ်ား၊ မထူးျခားတည့္
ဘုရားဟူက၊ ပြင့္စမူးမူး။ ထိုေန႔ဦး၌၊
ရဖူးစျမဲ၊ မလြဲျဖစ္တမ္း၊ ႏို႔သစ္ဆြမ္းကို၊
ျမစ္ေရကမ္းစ၊ ထက္၀က္လွလ်က္၊
သတၱသတၱာ၊ ေနာင္လာစိစစ္၊
ခုနစ္ခါလည္၊ ၾကားသည္အ့ံဟူ၊
၀ံ့ဆည္တာတြယ္၊ မွ်ေအာင္ရြယ္သို႔၊
ေလးဆယ့္ကိုးလုတ္၊ မယုတ္အင္ျပည့္၊ သပၸါယ္ျဖည့္လ်က္။ ( ပါရမီေတာ္ခန္း ပ်ိဳ႔ အပိုဒ္ ၁၁ )

ဤဆြမ္းကား ဘုရားတကာတို႔ ရလာျမဲျဖစ္သည့္အတိုင္း က်မ္းျပဳဆရာ ကဗ်ာဆရာတို႔ကပင္ အထူးတလည္ သီကံုးဖြဲ႔ဆိုအပ္သည့္ ထူးျခားေသာ ဆြမ္းေတာ္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။

( ၂ )။ ဒုတိယဆြမ္းသည္ကား ေသာဏသတို႔သား၏ ဆြမ္း-ျဖစ္ေပသည္၊ ဤဆြမ္းျဖစ္ေပၚလာမႈ၏ ထူးျခားပံုကား-
မဇၩိမေဒသရွိ ဆန္စပါးမ်ိဳးစံုတို႔အနက္ အေကာင္းဆံုးေသာ အမ်ိဳးအစားမွာ စြပယ္ဖူးဆန္ ျဖစ္၏၊ ဤဆန္ကို ခ်က္လိုက္ ျပဳတ္လိုက္လွ်င္ ထြက္ေပၚလာေသာ ထမင္းလံုးမွာ ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြး စံပယ္ဖူးေလးမ်ားပမာ ျဖစ္ေပၚလာေသာေၾကာင့္ စံပယ္ဖူးဆန္-ဟု ေခၚ၏၊ ေမႊးႀကိဳင္ျပီး အဆီအႏွစ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုသည္၊ ယင္းစံပယ္ဖူးဆန္ကို လူတိုင္းမစားႏိုင္၊ မင္းစိုးရာဇာ အထက္တန္းလႊာတို႔သာ စားသံုးႏိုင္၏။
ေသာဏသတို႔သား၏ မိဘတို႔က ယင္းစံပယ္ဖူးစပါး အမ်ိဳးအစားေကာင္းေကာင္းကို ေရြးခ်ယ္၀ယ္ယူျပီးလွ်င္ သီးသန္႔ေျမတြင္ ေရျဖင့္မစိုက္၊ ႏို႔ရည္ျဖင့္သာ စိုက္ေစျပီးလွ်င္ ထြက္ေပၚလာေသာစပါးကို နံ႔သာမ်ိဳးစံု၊ နံ႔သာႏွစ္၊ နံ႔သာေျပာင္းတို႔ျဖင့္ လိမ္းက်ံမြမ္းထံုအပ္ေသာ က်ီသံုးလံုးတြင္ ထည့္သြင္းပိတ္ေလွာင္ျပီးေနာက္ ႏွစ္ခ်ိဳ႔စပါးအျဖစ္ က်ီတလံုးကို သံုးႏွစ္တႀကိမ္က်ဖြင့္၍ ေသာဏသတို႔သားအား ခ်က္ျပဳတ္စားသံုးေစ၏၊ ခ်က္ျပဳတ္ရာ၌လည္း စပါးလံုးကို တလံုးခ်င္းႏႊာေစ၍ ႏို႔ရည္ျဖင့္သာ ခ်က္ျပဳတ္ရသည္။

ယင္းေသာဏသတို႔သား ဟူသည္ကား ေနာင္အခါတြင္ ဘုရားရွင္ေဒသနာေတာ္၌ ၀ီရိယႀကီးမားျခင္းအရာ၌ ဧတဒဂ္သခင္ျဖစ္လာေသာ ဘ၀ပါရမီထူးရွင္ ေသာဏေကာဠိ၀ိသေထရ္ပင္ ျဖစ္ေလ၏။
ဘုရားရွင္သည္ နာမက်န္းျဖစ္ေတာ္မူျပီးေနာက္ နာလန္ထစအခ်ိန္၌ ဆြမ္းေကာင္းဆြမ္းမြန္ျဖင့္ ျပဳစုဘုဥ္းေပးေစလိုေသာ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္က ယင္း-ေသာဏသတို႔သား၏ဆြမ္းကို ႀကြေရာက္အလွဴခံျပီးလွ်င္ ဘုရားရွင္အား ဆက္ကပ္ေလသည္၊ ထူးျခားေသာဆြမ္းပင္ ျဖစ္ေပ၏။


( ၃ )။ ေနာက္တမ်ိဳးကား သုဇာတာတို႔၊ ေသာဏတို႔ဆြမ္းလို ေကာင္းမြန္လွေသာေၾကာင့္ ထူးျခားျခင္းမဟုတ္၊ လူတို႔စကားျဖင့္ ေျပာရပါမူ - ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္တေလွ်ာက္လံုး၌ မေမ့ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ စားသံုးေတာ္မူခဲ့ရေသာ အညံ့ဆံုး၊ မေကာင္းဆံုးဆြမ္း ျဖစ္၏၊ ယင္းဆြမ္းသည္ကား ေ၀ရဥၨာတိုင္းတြင္ ဘုရားရွင္ ၀ါကပ္ေတာ္မူစဥ္ တ၀ါတြင္းလံုး ဘုဥ္းေပးေတာ္မူခဲ့ရေသာ မုေယာဆြမ္းၾကမ္းပင္ ျဖစ္ေပ၏။

လူတို႔စားေသာ ဆန္ဆိုး၊ ဆန္ညံ့မွ်ပင္မဟုတ္၊ ျမင္းစားေသာ မုေယာဆန္မ်ားကို ညီေတာ္အာနႏၵာက ဆံုျဖင့္ ထုေထာင္းဆက္ကပ္ကာ ေရျဖင့္ေမွ်ာခ် ဘုဥ္းေပးေတာ္မူခဲ့ရေသာ မေသရံု အာဟာရမွ် ျဖစ္ေပသည္၊ ယင္းဆြမ္းမွာ ထူးျခားလွေသာေၾကာင့္ ၀ိပါက္ေတာ္ တပါးအျဖစ္ပင္ ပိဋကေတာ္တြင္ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ရေပသည္။

ေ၀ရဥၨာတိုင္း ၊ သမိုင္းအေက်ာ္
၀ါေတာ္ကပ္ေတာ့ ၊ မာရ္နတ္ႏိုးေဆာ္
မုေယာဆြမ္းမို႔ ၊ ၾကမ္းၾကမ္းေထာ္ေထာ္
ဘုဥ္းေပးရ ၊ ေရွးက ဘယ္၀ဋ္ေနာ္ ။

မထင္မရွား ၊ မ်ိဳးသားျဖစ္တံု
ရဟန္းေတာ္မ်ား ၊ ဆြမ္းစားခိုက္ၾကံဳ
ဆြမ္းၾကမ္းစားဟု ၊ ျပစ္မွားဆိုပံု
၀စီထြက္ ၊ ၀ိပါက္ေတာ္တဲ့ယံု ။ ( လယ္တီ ပ႑ိတ )

ဖုႆဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္တြင္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ား ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေတာ္မူခိုက္ ျမင္ေတြ႔ရေသာ အေလာင္းေတာ္ကား-ဒီဦးျပည္း ရဟန္းေတြဟာ ဘာအလုပ္ကိုမွ မလုပ္ခ်င္ၾကဘူး၊ ပ်င္းပ်င္းရိရိေနထိုင္ျပီး လူအမ်ားလွဴဒါန္းတဲ့ ဆြမ္းေဘာဇဥ္ေတြကို ၀ေအာင္စားျပီး အားတိုင္းအိပ္လို႔ ေနၾကတယ္၊ ဒီလို ရဟန္းေတြကို သိမ္ေမြ႔လွစြာ အရသာရွိတဲ့ ဃနာႏို႔ဆြမ္းကို လွဴဒါန္းသျဖင့္ ဘာအက်ိဳးရွိမလဲ၊ အလြန္ၾကမ္းတဲ့ မုေယာဆြမ္းကို စားေနထို႔ေတာ္ၾကတယ္-ဟု ႏႈတ္သရမ္းမိပါတယ္။
မည္သို႔ဆိုေစ ဘုရားရွင္၏ ထူးျခားေသာ ဆြမ္းတရပ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ရမည့္ဆြမ္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။


( ၄ ) ယခု ေဖာ္ျပမည့္ ဆြမ္းကား ထူးျခားရံုသာမက အလြန္ထူးျခားသည့္ ဆြမ္းဟု ဆိုႏိုင္ေပသည္။
အေၾကာင္းေသာ္ကား ယေန႔ေခတ္တိုင္ေအာင္ အျငင္းအခံု ျပႆနာျဖစ္၍ မဆံုးႏိုင္ေသာဆြမ္း၊ ဘုရားရွင္၏ ေနာက္ဆံုး ဘုဥ္းေပးေတာ္မူေသာဆြမ္း ဤဆြမ္းေၾကာင့္ပင္ ဘုရားရွင္သည္ ၀မ္းေတာ္လားရာ ပရိနိဗၺာန္ စံ၀င္ေတာ္မူရသည္ဆိုေသာ ဆြမ္း၊ ပန္းပဲဆရာ၏-သား စုႏၵဥပါသကာ၏ ၀က္ပ်ိဳသားဆြမ္း သို႔မဟုတ္-ပါဠိေ၀ါဟာရအားျဖင့္ သူကရမဒၵ၀ဆြမ္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
စုႏၵဒါယကာ စီမံထားေသာ သူကရမဒၵ၀ဟူသည္ အလြန္လည္း မငယ္၊ အလြန္လည္း မအိုေသာ ၀က္ပ်ိဳသားျဖစ္၍ ထိုအသားသည္ ႏုလည္းႏု၍ ညက္လည္းညက္ေညာ၏-ဟု က်မ္းႀကီးတက်မ္းတြင္ ေဖာ္ျပ၏၊
အျခားက်မ္းတခုက သူကရမဒၵ၀ဟူသည္ ႏြားႏို႔မွျဖစ္ေသာ အရသာငါးမ်ိဳးျဖင့္ ခ်က္အပ္ေသာ ႏူးညံ့ေသာ ထမင္း၏အမည္ျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပသည္၊
အျခားက်မ္းတခုကလည္း သူကရမဒၵ၀ဟူသည္ ရသာယတန ေဆးက်မ္း၌လာေသာ ရသာယတန အစီအရင္ အတိုင္း စီမံအပ္ေသာ စားဖြယ္တမ်ိဳးျဖစ္၏၊ ထိုရသာယတန အစာမ်ိဳးသည္ အသက္ရွည္ေစႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားရွင္အား ပရိနိဗၺာန္ မစံပါေစႏွင့္ဟူေသာ ေစတနာျဖင့္ စီမံဆက္ကပ္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပသည္။
ကုလားပါေမာကၡႀကီး တဦးကလည္း သူကရမဒၵ၀ဟူသည္ အေမြးထူ၍ ညိဳေမွာင္ေသာ အေရာင္ရွိသျဖင့္ ေျမႀကီးမွထြက္ေသာအခါ ၀က္ႏွင့္တူေသာေၾကာင့္ သူကရ-ဟု ေခၚဟန္တူသည္။
ယင္းသစ္ဥသည္ အိႏၵိယျပည္ေျမာက္ပိုင္းရွိ သူေတာ္သူျမတ္တို႔၏ အာဟာရတမ်ိဳးျဖစ္၍ ၀မ္းမီးညံ့သူမ်ားကို တိုက္ေကၽြးေသာ ဟိႏၵဴေဆးဆရာတို႔၏ လက္သံုးေဆးျဖစ္၏၊ ယင္းသစ္ဥကို စုႏၵဒါယကာက ႏြားႏို႔ႏွင့္ပ်စ္ေအာင္ က်ိဳ၍ စီရင္အပ္ေသာ ႏို႔ဃနာတမ်ိဳးသာ ျဖစ္သင့္ပါသည္ဟု ဆိုသည္။
ဘုရားရွင္၏ ၀ိပါက္ေတာ္ ၁၂-ပါးကို ေဖာ္ျပေသာ လယ္တီပ႑ိတ-ကမူ ဘုရားရွင္သည္ စုႏၵဒါယကာလွဴအပ္ေသာ ၀က္ပ်ိဳသားကိုစား၍ ၀မ္းေတာ္လားကာ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူရသည္ဟု အျပတ္မိန္႔သည္။

ဆဒၵန္ဆယ္စီး ၊ အားႀကီးလ်င္ျမန္
၀မ္းေတာ္သြန္ျငား ၊ ေရႊအားမသန္
ေခြယိုင္ႏြဲ႔လို႔ ၊ ျမန္းခဲ့နိဗၺာန္
ေျဖေစေၾကာင္း ၊ ကံေဟာင္းထုတ္လို႔ျပန္ ။

ေရာဂါကုစား ၊ သမားဉာဏ္က်ယ္
ရွင္သူေဌးသား ၊ ေဆး၀ါးကုတယ္
ခ,မေပးလို႔ ၊ ဟိုေရွးဘုန္းၾကြယ္
၀မ္းလားေဆး ၊ တိုက္ေကၽြး ၀ဋ္ေဟာင္းလည္ ။ ( လယ္တီ ပ႑ိတ )

အထက္ပါ အဆိုအမိန္႔မ်ားကို အျပန္အလွန္ သံုးသပ္ျပီးေနာက္ မဟာဂႏၶာရံု ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ-က ေအာက္ပါအတိုင္း အဆံုးအျဖတ္ျပဳသည္။

သူကရမဒၵ၀၌ နတ္တို႔သည္ နတ္ၾသဇာထည့္ၾကကုန္၏၊ နတ္ၾသဇာကို စားၾကေသာ နတ္မ်ားသည္ အသားမစားၾက၊ ျမတစြာဘုရား၏ ေနာက္ဆံုး အာဟာရသည္ ၀က္သားျဖစ္လွ်င္ အသားမစားဘဲ နတ္ၾသဇာကိုသာ စားေနၾကေသာနတ္တို႔သည္ ၀က္သားဟင္း၌ နတ္ၾသဇာထည့္ဖို႔ရန္ ၾကံစည္မည္မဟုတ္ပါ၊ အသားဟင္းမဟုတ္ေသာေၾကာင့္သာ နတ္ၾသဇာထည့္ၾကသည္ဟု ယူဆဖြယ္ရွိ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ သူကရမဒၵ၀ကို ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားေသာအခါ ၀က္ပ်ိဳသားဟင္း မဟုတ္သည့္ဘက္မွ အားေကာင္းေနပါသည္။
သူကရမဒၵ၀ကို ဘုဥ္းေပးေတာ္မူျပီးေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရားမွာ ေသြး၀မ္းသြန္ေရာဂါျဖစ္၏၊ သို႔ေသာ္ သူကရမဒၵ၀ကို ဘုဥ္းေပးေတာ္မူေသာေၾကာင့္ မဟုတ္၊ ေဆးဆရာျဖစ္တုန္းက ၀မ္းက်ေဆးကို သူေဌးသားအား လိမ္၍ေပးဖူးေသာ အကုသိုလ္ကံတည္းဟူေသာ ကမၼ၀ဋ္ပါလာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
( ေနာက္ဆံုးဆယ္လ ျမတ္ဗုဒၶ စာ-၁၀၅ )

ယင္းသို႔ ၀က္သား ဟုတ္/မဟုတ္ ျပႆနာအျပင္ ပရိနိဗၺာန္စံခါနီးဆဲဆဲ၌ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ မိန္႔ၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ စကားတရပ္ေၾကာင့္လည္း ဤဆြမ္းသည္ အလြန္ထူးျခား၏။

အာနႏၵာ-စုႏၵဒါယကာအဖို႔ သူ၏ဆြမ္းေၾကာင့္ ငါဘုရား ၀မ္းေတာ္လား႐သည္ဟု တစံုတေယာက္က ေျပာလာေသာစကားကို ၾကားရျခင္းျဖင့္ ႏွလံုးမသာမယာ မျဖစ္ေစလင့္၊ စင္စစ္ဆိုေသာ္ စုႏၵသည္ ငါဘုရားအတြက္ ေနာက္ဆံုးဆြမ္းကို ေပးလွဴရသူျဖစ္ေသာၾကာင့္ အလြန္ကံေကာင္းသူ ျဖစ္ပါသည္။
ဘုရားျဖစ္မည့္ေန႔၌ ဘုဥ္းေပးရေသာ သုဇာတာ၏ ဃနာႏို႔ဆြမ္းသည္၄င္း၊ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူမည့္ ေန႔၌ ဘုဥ္းေပးရေသာ စုႏၵ၏ဆြမ္းသည္၄င္း၊ ဤဆြမ္းႏွစ္မ်ိဳးသည္ အျခားေသာဆြမ္းတို႔ထက္ သာ၍အက်ိဳးႀကီးပါသည္။

No comments: