Monday, November 3, 2008

ႀကည္ညိဳေလးစား ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ႀသ၀ါဒကထာ ( ၆ )

( ဆဲေရးျပစ္တင္၊ ေငြကုန္စင္၊ ကိုယ္ပင္ပန္းလဲ၊ သည္းခံျမဲ ။ )

ဆိုလိုသည္မွာ သူတပါးက မိမိကို ဆဲဆိုျခင္း အျပစ္တင္ျခင္းျပဳလွ်င္ မခံခ်င္တတ္ၾကေပ၊ ျပန္၍ တုံ႔ျပန္ေနၾက၏၊ အာဃာတ ထားေနၾက၏၊ ဤစိတ္ထားႏွင့္ အက်င့္မွာ လူေကာင္း သူေကာင္း ျဖစ္လိုသူတို႔၏ စိတ္ထားႏွင့္ အက်င့္ မဟုတ္ၾကေပ။
ျမင့္ျမတ္လိုသူတိုင္း အတြက္ ရန္တုံ႔မျပန္ေသာစိတ္၊ သည္းခံေသာစိတ္ ရွိရေလသည္၊
ထို႔ေၾကာင့္ ဆဲလည္း သည္းခံမယ္၊ ေငြေတြကုန္လည္း သည္းခံမယ္၊ လာႏွိပ္စက္လည္း သည္းခံမယ္ စသည္ျဖင့္ ႀကိဳတင္၍ အမႈကိစၥ မေပၚခင္ သည္းခံစိတ္ကို ေမြးထားရေလသည္။

သည္းခံခြင့္လႊတ္ႏိုင္ရန္ ေယာနိေသာမနသိကာရ-ေခၚ အသင့္အတင့္ ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္ စဥ္းစားမႈ ျပဳလုပ္ရန္-
ငါသည္ ေမြးလာတုန္းက တေယာက္တည္း၊ ဘာမွ် မပိုင္မဆိုင္ခဲ့၊
ယခု ေငြေတြကုန္သြား၊ အိမ္မီးေလာင္၊ သူတပါးက ဆဲဆိုတာေတြဟာ ဘာမွ အရႈံးမရွိေသးပါဘူး၊ ငါ့မွာ ၀တ္စရာအက်ႌ တထည္က်န္ေသးရင္ အျမတ္ထြက္ေနတာပဲ၊ ေဆြေတြ မ်ိဳးေတြ ဗုန္းကနဲ ေသသြားၾကလည္း
ငါ က်န္ေနေသးရင္ တရားရႈမွတ္ႏိုင္၊ ဘုရားရွိခိုးႏိုင္ေသးတာပဲ၊ အရႈံးမရွိေသးဘူး၊ ျဖစ္ေပၚလာတာကို မရႈမွတ္ရင္ေတာ့ ကိေလသာ အေၾကြးတင္လို႔ အရႈံးရွိတယ္၊ အေသက မဦးခင္ သစၥာသိေအာင္ ျဖစ္ေပၚတဲ့ကိစၥကို ရႈမွတ္ပစ္ၾက။

( ကုသိုလ္ဆိုတာ ၾကံဖန္ ရေအာင္ယူတတ္ရမယ္ )
ဥပမာ-မင္းတို႔ သိပ္ဆင္းရဲလို႔ ျဖစ္ေစ, အေျခအေနအရ ျဖစ္ေစ, ငါးမွ်ားေနရတယ္ ဆိုပါစို႔ ၊ ဒီလိုငါးမွ်ားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာင္ ကုသိုလ္ျဖစ္ႏိုင္ပါေသးတယ္၊ ငါး-မမိခင္မွာ အခ်ိန္ရခိုက္ ဂါထာတပုဒ္ကိုက်က္၊ သို႔မဟုတ္ သျဂႋဳဟ္စာအုပ္ကိုင္ျပီး အဘိဓမၼာကို က်က္ေနရမယ္၊ ဂါထာက်က္ေနတုန္း သျဂႋဳဟ္က်က္ေနတုန္း ကုသိုလ္စိတ္ေတြ ျဖစ္ေနတာေပါ့၊ ဒီလိုႀကိဳးစားသူဟာ လူေကာင္းျဖစ္လာရတယ္ကြဲ႔။
တို႔က အဲဒီလို နည္းေကာင္းလမ္းျပေတြ ျပဆိုျပီး အခ်ိန္ရွိခိုက္ ရတနာသံုးပါး ဦးခိုက္မိေအာင္ ဘုရားစာကို က်က္ခိုင္းေတာ့ အခ်ိဳ႔က အျပစ္တင္တယ္၊ မီးစတခု ေရမႈတ္တခု လုပ္ေနတယ္တဲ့၊ တို႔နည္းျပသလို မလုပ္ရင္ မီးစေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနမွာေပါ့၊ မီးစက တဘက္ရွိေနခိုက္မွာ တဘက္မွာ ေရမႈတ္ရွိေနေတာ့ အဲဒီမီးစကို ျငိမ္းႏိုင္ခြင့္ ရသြားတာကို သူတို႔မသိၾကဘူး၊ မီးစကိုင္မိရင္ ေရမႈတ္လဲ ကိုင္မိၾကရမယ္၊ ဒါမွ အဆင္သင့္ ျငိမ္းေအးႏိုင္တာေပါ့။
( မိုးညႇင္း ဆရာေတာ္ )
*********************************************************************************

အကုသိုလ္ကို လူေတြက လုပ္လြယ္တယ္၊ လုပ္ခ်င္ၾကတယ္၊ ဒီလို လုပ္လြယ္ လုပ္ခ်င္ေနတဲ့ အကုသိုလ္ကို ဘယ္ေလာက္ပဲ ဆႏၵရွိရွိ အတင္းဇြတ္မွိတ္ျပီး အံႀကိတ္ျပီး ေရွာင္ရမယ္။

ကုသိုလ္က်ေတာ့ ဥပမာ ပရိတ္ရြတ္ဖို႔ ဘုရားရွိခိုးဖို႔ ကမၼ႒ာန္းထိုင္ဖို႔ က်ေတာ့ မလုပ္ခ်င္ၾကဘူး၊
ဒီလိုမလုပ္ခ်င္တဲ့ ကုသိုလ္ဘက္က်ေတာ့ အတင္း လုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရတယ္။

ကုသိုလ္ဆိုသည္မွာ-ယူတတ္လွ်င္ ရသည္၊ နည္းသည္ မ်ားသည္ ပဓာန မဟုတ္၊
လမ္းသြားေနခိုက္ ေစတီပုထိုး ရဟန္း ျမင္လိုက္ရလွ်င္ လက္အုပ္ခ်ီ ကန္ေတာ့ရမယ္၊
ဆာေလာင္သူကို မုန္႔ေကၽြးရမယ္၊ ဗဟုသုတရွာသူကို ဗဟုသုတေပးႏိုင္တယ္၊
ကားစီးေနခိုက္ ေမတၱာဘာ၀နာအလုပ္ လုပ္ႏိုင္တယ္၊ လမ္းေလွ်ာက္ေနစဥ္ ၀ိပႆနာသတိပ႒ာန္ ပြားႏိုင္တယ္၊
အဓိ႒ာန္ျပဳ၍ အိပ္ရာ၀င္ အိပ္ရာထမွာ တေန႔ ၂-ႀကိမ္ ဘုရား၀တ္ျပဳ၍ ပရိတ္ရြတ္ႏိုင္ၾကတယ္၊
စိတ္၀ီထိ ေဇာမ်ား ေစတနာမ်ား အလြန္မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေပၚေန၍ ခဏကေလး ကိေလသာခ်ဳပ္ျငိမ္းမႈကို အထင္မေသးသင့္ေပ။ ရေသာအခ်ိန္မွာ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေအာင္ ေနသင့္လွေပသည္။
( မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ )
**********************************************************************************

လူက ဂုဏ္ေနာက္ကို မလိုက္ရဘူး၊
ဂုဏ္ကသာ လူ႔ေနာက္ကို လိုက္ေစရမယ္၊
ဒါမွ သဘာသက်တယ္၊ အႏွစ္သာရလဲ ရွိတယ္။
ဥပမာ-ကိုယ့္တာ၀န္ ၀တၱရားကို ေက်ပြန္ေအာင္သာ ႀကိဳးစား ထမ္းေဆာင္ေနရင္ ဂုဏ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာမယ္၊ လုပ္ယူရတဲ့ ဂုဏ္ မဟုတ္ဘူး၊ ပကာသနလဲ မပါဘူး၊ လူေတြက ဂုဏ္ရွိေအာင္ဆိုျပီး အမ်ိဳးမ်ိဳး လုပ္ေနၾကတယ္၊ ပကာသနေတြ ျပေနၾကတယ္၊ ဒါေတြဟာ အတုေတြပဲ၊ အႏွစ္သာရ မရွိဘူး၊
ဂုဏ္မလိုမွ ဂုဏ္ပိုသည္။
ဂုဏ္လိုက ဂုဏ္ျပိဳသည္။
( ေျမာင္းျမဆရာေတာ္ )
**********************************************************************************

အဂတိေလးပါး မလိုက္စားရဘူး၊ ဘက္မလိုက္ရဘူး။
ငဲ့ရင္ ေစာင္းမယ္၊
ေစာင္းရင္ ဖိတ္မယ္၊ ေမွာက္မယ္၊
ေမွာက္ရင္ က်တယ္။
အဓိပၸါယ္မွာ-လူ႔ေလာကတြင္ ငဲ့ကြက္မႈ ဘက္လိုက္မႈမ်ား ျဖစ္ေနၾကေၾကာင္း၊ ဆႏၵ ေဒါသ ေမာဟ ဘယ-ဟူေသာ အဂတိေလးပါး အမွီျပဳ၍ တဖက္သတ္လုပ္ေဆာင္ေပးတတ္ေၾကာင္း၊ အမွန္မေျပာၾက၊
အႀကိဳက္ လိုက္ေျပာေနေၾကာင္း ဆိုလိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ငဲ့မႈေလးတခုက စတင္ေပါက္ဖြားျပီး အပါယ္ေလးပါးက်သည္အထိ မိုက္မွား ေမွာက္မွား သြားရပံုကို သတိျပဳ၍ ငဲ့မႈမွန္သမွ်ကို ေရွာင္ရွားသင့္ထိုက္လွေပသည္။

သူေတာ္ေကာင္းဆိုတာ အနစ္နာခံရတယ္။
သူေတာ္ေကာင္းဟု အမည္ခံထားရံုႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းမဟုတ္ေပ၊ တကယ္အက်င့္ေကာင္း မေနာေကာင္းျပီး သည္းခံခြင့္လႊတ္တတ္မွသာ သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္လာရေပသည္။
သူေတာ္ေကာင္းသည္ ေရွ႔ဆံုးေရာက္ရန္ တိုးေ၀ွ႔၍ ေနရာမယူေပ၊ ျခင္ေကာင္၊ ယင္ေကာင္ကိုပင္ မသတ္ေတာ့ေပ၊ ဤမွ်အထိ ကိုယ္ ႏႈတ္ ႏွလံုး ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔လာျခင္းမွာ သစၥာေလးပါး သိျမင္ေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။ အနိစၥတရား ဒုကၡတရား အနတၱတရား သံုးပါး အျမဲလက္ကိုင္ထားေသာေၾကာင့္ ျပန္လည္၍ လက္စားေခ်ျခင္း၊ ရန္တုံ႔ျခင္း မရွိေပ။

သူေတာ္ေကာင္း ပညာရွိ တဦးက နိဗၺာန္ရရွိရန္အတြက္
`ေသေဘးဆင္ျခင္၊ ေရွာင္ၾကဥ္ပါပ၊ စိတၱၾကံ႔ခိုင္၊ ပိုင္ပိုင္သိမွ၊ နိဗၺာန္ရ´ဟူ၍ ၾသ၀ါဒေပးထားေလသည္။
`ေသျခင္း တရား၊ ဖန္ဖန္ပြား၊ ဖယ္ရွားမာနမီး´ဟူေသာ လကၤာအရ ငါ ငါ့ဥစၥာဟူေသာ အစြဲမာန္ကေလးမ်ား နည္းပါးျပီး ကင္းစင္ပေပ်ာက္ရန္ မရဏာႏုႆတိကမၼ႒ာန္းကို ေန႔စဥ္ပြားမ်ားရသည္။
ေသျခင္းတရား စဥ္းစားပြားမ်ားေနသူတိုင္း နိဗၺာန္ကိုသာလွ်င္ ေတာင္းတျပီး အကုသိုလ္ဒုစရိုက္မႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းလာေပသည္။
ထို႔ေနာက္ သမထ သမာဓိ သိကၡာတရားတို႔ကို ပြားမ်ား၍ စိတ္ဓာတ္ၾကံ႔ခိုင္လာရ၏။ စိတ္တည္ၾကည္မွသာ အမွန္သစၥာတရားကို ျမင္သည္ဟူ၍ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။
စိတ္တည္ၾကည္ျငိမ္သက္ျပီး စိတ္ေျဖာင့္မတ္ရန္ အေရးအႀကီးဆံုး ဘ၀ပန္းတိုင္ပင္ ျဖစ္ေတာ့၏။
စိတ္ျငိမ္သက္ တည္ၾကည္လာသည္ႏွင့္အညီ ရုပ္နာမ္ခႏၶာ၏ ျဖစ္မႈပ်က္မႈကိုလည္း ျမင္သိလာ၍ ပရမတ္တရားကို ျမင္သိနားလည္၍ ပညာသိကၡာကို ရေပသည္။
စိတ္ျငိမ္မွ ကိုယ္ခ်မ္းသာသည္။
စိတ္ျငိမ္မွ အမွန္သိသည္။
နိဗၺာန္ရရန္၊ စိတ္သာမွန္၊ ဧကန္မလြဲပါ။ဟူေသာၾသ၀ါဒအရ စိတ္မွန္သူသည္ ယခုေနရာ ယခုအခ်ိန္၌ပင္ နိဗၺာန္ကို တဒဂ္ရေနေတာ့သည္။
( စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ )
*********************************************************************************

( သိဒၶိမဂၤလာ ဂါထာ )
နတၳိ ေမ သရဏံ အညံ ၊ ဗုေဒၶါ ေမ သရဏံ ၀ရံ ။
ဧေတန သစၥ၀ေဇၨန ၊ ေဟာတု ေမ သိဒၶိမဂၤလံ ။

နတၳိ ေမ သရဏံ အညံ ၊ ဓေမၼာ ေမ သရဏံ ၀ရံ ။
ဧေတန သစၥ၀ေဇၨန ၊ ေဟာတု ေမ သိဒၶိမဂၤလံ ။

နတၳိ ေမ သရဏံ အညံ ၊ သံေဃာ ေမ သရဏံ ၀ရံ ။
ဧေတန သစၥ၀ေဇၨန ၊ ေဟာတု ေမ သိဒၶိမဂၤလံ ။

( ဘာသာျပန္ )
၁။ ငါ့အား ဘုရားမွတပါး တျခားကိုးကြယ္ရာမရွိျပီ။
ဘုရားသည္ ငါ့အား ျမတ္ေသာ ကိုးကြယ္ရာျဖစ္၏။
ဤဆိုအပ္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ငါ့အား ျပီးစီးေအာင္ျမင္ေၾကာင္း မဂၤလာ ျဖစ္ပါေစ။

၂။ ငါ့အား တရားေတာ္မွတပါး တျခားကိုးကြယ္ရာမရွိျပီ။
တရားေတာ္သည္ ငါ့အား ျမတ္ေသာ ကိုးကြယ္ရာျဖစ္၏။
ဤဆိုအပ္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ငါ့အား ျပီးစီးေအာင္ျမင္ေၾကာင္း မဂၤလာ ျဖစ္ပါေစ။

၃။ ငါ့အား သံဃာေတာ္မွတပါး တျခားကိုးကြယ္ရာမရွိျပီ။
သံဃာေတာ္သည္ ငါ့အား ျမတ္ေသာ ကိုးကြယ္ရာျဖစ္၏။
ဤဆိုအပ္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ငါ့အား ျပီးစီးေအာင္ျမင္ေၾကာင္း မဂၤလာ ျဖစ္ပါေစ။


( ဣစၧာသယ ေလးဂါထာ )
၁။ ဣဒၶိ ဗုေဒၶဟိ သရဏံ ၊ သေဗၺ ေဒ၀ါ ပိယံ မမ ။
၂။ ဣဒၶိ ဓေမၼဟိ သရဏံ ၊ သေဗၺ စတုရာဇာ ပိယံ မမ ။
၃။ ဣဒၶိ သံေဃဟိ သရဏံ ၊ သေဗၺ ဣတၳိ ပုရိသာ ပိယံ မမ ။
၄။ သေဗၺ အႏၲရာယာပိ ၊ ၀ိနႆႏၲဳ အေသသေတာ ။

( ဘာသာျပန္ )
၁။ တန္ခိုးဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္တို႔အား ကိုးကြယ္ျခင္းကို ျပဳပါ၏၊
လံုးစံုမ်ားစြာ နတ္ေဒ၀ါတို႔သည္ ငါ့အား ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းကို ျပဳႏိုင္ၾကပါေစ ။

၂။ တန္ခိုးဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားေတာ္္တို႔အား ကိုးကြယ္ျခင္းကို ျပဳပါ၏၊
လံုးစံုမ်ားစြာ နတ္မင္းၾကီးေလးပါး ရာဇာတို႔သည္ ငါ့အား ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းကို ျပဳႏိုင္ၾကပါေစ ။

၃။ တန္ခိုးဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သံဃာေတာ္တို႔အား ကိုးကြယ္ျခင္းကို ျပဳပါ၏၊
လံုးစံုမ်ားစြာ မိန္းမ ေယာက်္ားတကာတို႔သည္ ငါ့အား ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းကို ျပဳႏိုင္ၾကပါေစ ။

၄။ လံုးစံုမ်ားစြာ ေဘးရန္ အျဖာျဖာတို႔သည္ အၾကြင္းမရွိ ေပ်ာက္ကင္းႏိုင္ၾကပါေစ ။
( ေတာင္ေလးလံုးဆရာေတာ္ႀကီး )

No comments: