Wednesday, December 10, 2008

က်င့္ပံု ေလးမ်ိဳး

ရဟန္းတို႔ က်င့္ပံု ေလးမ်ိဳးရွိ၏။
၁။ သည္းမခံျခင္းဟူေသာ အက်င့္
၂။ သည္းခံျခင္းဟူေသာ အက်င့္
၃။ ဆံုးမျခင္းဟူေသာ အက်င့္
၄။ ျငိမ္းေစျခင္းဟူေသာ အက်င့္

၁။ ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႔ေသာသူသည္ မိမိအား ဆဲေရးေသာသူကို ျပန္၍ဆဲေရး၏၊
မိမိအား ထိပါးေသာသူကို ျပန္၍ထိပါး၏၊
မိမိအား ပုတ္ခတ္ေသာသူကို ျပန္၍ပုတ္ခတ္၏၊
ဤကား သည္းမခံျခင္းဟူေသာ အက်င့္တည္း။

၂။ ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႔ေသာသူသည္ မိမိအား ဆဲေရးေသာသူကို ျပန္၍မဆဲေရး၊
မိမိအား ထိပါးေသာသူကို ျပန္၍ မထိပါး၊
မိမိအား ပုတ္ခတ္ေသာသူကို ျပန္၍မပုတ္ခတ္၊
ဤကား သည္းခံျခင္းဟူေသာ အက်င့္တည္း။

၃။ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ မ်က္စိျဖင့္ ရူပါရံုကိျမင္ေသာအခါ ေယာက်္ား မိန္းမဟူေသာ သ႑ာန္နိမိတ္ကို စြဲယူေလ့မရွိ၊
မ်က္လံုးမ်က္ဖန္စေသာ အဂၤါ၊ ေျပာပံု ဆိုပံု စေသာ အမူအရာလကၡဏာကို စြဲယူေလ့မရွိ၊
မ်က္စိဣေျႏၵကို မေစာင့္လွ်င္ တပ္မက္မႈ စိတ္မခ်မ္းသာမႈ ဟူေသာ ယုတ္မာေသာတရားတို႔ ႏွိပ္စက္ခံရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မ်က္စိဣေျႏၵကို ေစာင့္စည္း၏။

နားျဖင့္ သဒၵါရံုကို ၾကားေသာအခါ
ႏွာေခါင္းျဖင့္ ဂႏၶာရံုကို နံေသာအခါ
လွ်ာျဖင့္ ရသာရံုကို စားေသာအခါ
ကိုယ္ျဖင့္ ေဖာ႒ဗၺာရံုကို ထိေသာအခါ
စိတ္ျဖင့္ ဓမၼာရံုကို သိေသာအခါ သ႑ာန္နိမိတ္ကို စြဲယူေလ့မရွိ၊ အႏုစိတ္ အဂၤါႏွင့္ အမူအရာလကၡဏာကို စြဲယူေလ့မရွိ၊
နားဣေျႏၵ၊ ႏွာေခါင္းဣေျႏၵ၊ လွ်ာဣေျႏၵ၊ ကိုယ္ဣေျႏၵ၊ စိတ္ဣေျႏၵကို မေစာင့္စည္းလွ်င္ တပ္မက္မႈ စိတ္မခ်မ္းသာမႈ ဟူေသာ ယုတ္မာေသာ တရားတို႔ ႏွိပ္စက္ခံရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ နားဣေျႏၵ ႏွာေခါင္းဣေျႏၵ လွ်ာဣေျႏၵ ကိုယ္ဣေျႏၵ စိတ္ဣေျႏၵကို ေစာင့္စည္း၏၊
ဤကား ဆံုးမျခင္းဟူေသာ အက်င့္ပင္တည္း။

၄။ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ကာမ၀ိတက္ ( ကာမဂုဏ္ႏွင့္စပ္ေသာ ေတြးေတာမႈ )ကို လက္သင့္မခံ၊ ပယ္စြန္႔၏၊ ေဖ်ာက္ပစ္၏၊ ျငိမ္းေအာင္လုပ္၏၊ ကင္းေအာင္လုပ္၏၊ ေနာက္ထပ္မျဖစ္ေအာင္ လုပ္၏။
ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဗ်ာပါဒ၀ိတက္ ( သူတပါး ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္းႏွင့္ စပ္၍ ေတြးေတာမႈ ) ကို
ျဖစ္ေပၚလာေသာ ၀ိဟႎသ၀ိတက္ ( သူတပါးကို ညႇဥ္းဆဲျခင္းႏွင့္ စပ္ေသာ ေတြးေတာမႈ ) ကို
ျဖစ္ေပၚလာေသာ အကုသိုလ္ အယုတ္တရားတို႔ကို လက္သင့္မခံ၊ ပယ္စြန္႔၏၊ ေဖ်ာက္ပစ္၏၊ ျငိမ္းေအာင္လုပ္၏၊
ကင္းေအာင္လုပ္၏၊ ေနာက္ထပ္မျဖစ္ေအာင္ လုပ္၏၊
ဤကား ျငိမ္းေစျခင္းဟူေသာ အက်င့္ပင္တည္း။
( စတုက႗အဂၤုတၱိဳရ္ စတုတၳ ပဏၰာသက၊ ၂-ပဋိပဒါ၀ဂ္၊ ၄-ပထမ ခမသုတ္။ )

No comments: