Friday, January 16, 2009

ဘာသာေရးျပႆနာ ( ၁၀ )

( ဘဒၵႏၲ တိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ( ဥပုသ္ထြက္ျခင္း )
ဥပုသ္ေန႔တြင္ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ျပီး ေနာက္ေနပတြင္ ဘုရားေရွ႔တြင္ ဥပုသ္ထြက္ေၾကာင္း ခြင့္ပန္ဖို႔ လိုအပ္ပါသလား။
ခြင့္မပန္ ဥပုသ္မခ်ဘဲ အစားအစာမ်ားစားလွ်င္ အျပစ္ျဖစ္ပါသလား။
( ေဒၚစီစီ၀င္း-၁၆၃/၂ ငွက္ေတာ္လမ္း၊ ျမင္သာ။)
( ေအးမြန္ခိုင္-၆၆/၁၆၅ လမ္း တာေမြ။)
( မျမျမ-ေလာင္းလံုျမိဳ႔ တနသၤာရီတိုင္း။)

( ေျဖ )
ဥပုသ္သီလမွာ ရိုးရိုးခံယူေဆာက္တည္လွ်င္ ဥပုသ္ေန႔ကုန္ဆံုး၍ ေနာက္တေန႔ အရုဏ္တက္ခ်ိန္တြင္ အလိုအေလွ်ာက္ ခံယူခ်က္ ပ်က္ျပယ္သြားပါသည္။
ဥပုသ္ထြက္ေၾကာင္း ခြင့္ပန္ျခင္း၊ ငါးပါးသီလ စသည္ ခံယူ၍ ဥပုသ္ခ်ျခင္း စသည္ ျပဳဖြယ္မလိုပါ။

အဓိ႒ာန္ျဖင့္ ၇-ရက္ ဥပုသ္ေဆာက္တည္မည္၊ ၉-ရက္ ၄၅-ရက္ စသည္ ေဆာက္တည္မည္ဟု ဆို၍ ခံယူေဆာက္တည္လွ်င္လည္းအစတေန႔ ခံယူေဆာက္တည္ျပီး ေနာက္ေန႔မ်ားတြင္ ထပ္ျပီး
ခံယူေဆာက္တည္ရန္ မလို၊ အဓိ႒ာန္ရက္ ကုန္ဆံုးမွ အလိုလို ပ်က္ျပယ္သြားပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ယမမင္းလက္နက္ )
ယမႆ နယနာ၀ုဓံ-ဟု စာမ်ားတြင္ ရွိ၍ ယမမင္းၾကည့္ကာမွ်ျဖင့္ သတၱ၀ါတို႔ ေသေၾကရပါသလား၊
ယမမင္းၾကည့္၍ ေသလွ်င္ ၄င္းယမမင္း မၾကည့္ေအာင္၊ ၾကည့္သည့္တိုင္ မေသေအာင္ မည္သည့္ဂါထာမ်ားကို ရြတ္ရမည္နည္း၊ မည္သည့္ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ားျဖင့္ ကာကြယ္ႏိုင္ပါသနည္း အရွင္ဘုရား။
( ညိဳျမင့္-၀န္းသို )

( ေျဖ )
စကၠာ၀ုဓ ဟိ သကၠႆ ၊ ယမႆ နယနာ၀ုဓံ ။
ဂဒါ ၀ႆ၀ဏႆာပိ ၊ ဒုႆံ အာဠ၀ကႆ စ ။-ဟု က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ လာပါသည္၊
သိၾကားမင္း၏ လက္နက္မွာ-၀ရဇိန္
ယမမင္း၏ လက္နက္မွာ-မ်က္စိ,
ေ၀ႆ၀ဏ္နတ္မင္း၏ လက္နက္ကား-လွံကန္ ( သို႔မဟုတ္ ) ခၽြန္းေတာင္း၊
အာဠာ၀က ဘီလူး၏ လက္နက္ကား-ဘြဲ႔ျဖဴပုဆိုး-ဟု
လက္နက္ႀကီးေလးပါးကို ဆိုသည္။

အမွတ္ ၂-ျဖစ္ေသာ ယမမင္းဟူသည္ကား ကုမၻန္ဘီလူးတို႔ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ယမနတ္မင္း ျဖစ္ပါသည္။
ငရဲျပည္က ယမမင္း မဟုတ္ပါ။
ထိုယမနတ္မင္းသည္ အမ်က္ထြက္၍ၾကည့္လွ်င္ ကုမၻန္ဘီလူးတို႔သည္ အိုးကင္းပူတြင္ ထည့္ေသာ ႏွမ္းတို႔ကဲ့သို႔ ဖ်စ္ဖ်စ္ျမည္လ်က္ ေသေပ်ာက္ၾကရသည္-ဟု ဆိုပါသည္။
လူတို႔ႏွင့္မဆိုင္၍ ၄င္းအတြက္ အကာအကြယ္ အတားအဆီးမ်ား လုပ္ရန္ မလိုပါ။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( သီလရွင္၀တ္ျခင္း )
သီလရွင္ ၀တ္ျခင္းသည္ ၀တ္သူႏွင့္ ၀တ္သူ၏မိဘမ်ား၌ မည္ကဲ့သို႔ အက်ိဳးေက်းဇူး ရွိႏိုင္သည္ကို ရွင္းျပေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ႏုႏုခိုင္-ျမိဳ႔နယ္စာရင္းရံု၊ အိမ္မဲျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ဗုဒၶစာေပတြင္
၁။ ဥပသမၸဒ ပဗၺဇၨ
၂။ သာမေဏရ ပဗၺဇၨ
၃။ ဣသိ ပဗၺဇၨ
၄။ ပရိဗၺာဇက ပဗၺဇၨ ဟူ၍ ပဗၺဇၨ ၄-မ်ိဳး ရွိပါသည္။
ရဟန္းျပဳျခင္း၊ သာမေဏျပဳျခင္း၊ ရေသ့ျပဳျခင္းႏွင့္ သီလရွင္ျပဳျခင္းဟု ဆိုရပါမည္။
သီလရွင္မွာ အမွတ္ ၄-ပရိဗၺာဇက ပဗၺဇၨ ျဖစ္၍ မိန္းကေလးတဦးအေနျဖင့္ မိမိ၏ အလွအပ ဗန္းတင္ပစၥည္း ျဖစ္ေသာ ဆံပင္ကို ရိတ္ပယ္လိုက္ႏိုင္ျခင္းပင္ အလြန္ခံယဥ္းေသာ ကိစၥျဖစ္၍ ပစၥည္းဥစၥာ ရတနာေရႊေငြတို႔ကို စြန္႔လႊတ္သကဲ့သို႔ နိကၡမပါရမီ တမ်ိဳးပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေနာက္ လူ၀တ္ေၾကာင္ကိုပယ္၍ သီလရွင္၀တ္ ဖန္ရည္ဆိုး၀တ္ကို ၀တ္ကာ လူတို႔ေဆာက္တည္ႏိုင္ခဲေသာ ၈-ပါး ၉-ပါး ၁၀-ပါး သီလမ်ားကို နိစၥ ေဆာက္တည္ေနႏိုင္ျခင္း။
စာေပက်မ္းဂန္ သင္အံႏိုင္ျခင္း၊ တရားစာေပ ေလ့လာျခင္း၊ သမထ ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာမ်ားကို ပြားမ်ားေနထုိင္ျခင္း စသည္ျဖင့္ ဘုရားသာသနာကို ခ်ီးေျမႇာက္ႏိုင္ျခင္းမွာ မိန္းမဘ၀ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အလြန္ရခဲေသာ ဒုလႅဘတရားကို ရျခင္းျဖစ္၍ အထူးျမင့္ျမတ္လွပါသည္။
ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာက လင္ယူ သားေမြး ေလာကီေရး ကိစၥမ်ားျဖင့္သာ အကုသိုလ္နယ္ပယ္ ဒုဂၢတိနယ္ပယ္တြင္ က်င္လည္ရာ က်င္လည္ေၾကာင္း က်င့္ၾကံေနခဲ့ရာမွ ယခု ဘုရားသာသနာႏွင့္ေတြ႔ခိုက္တြင္ မဂ္ဖိုလ္ရေရး အသက္ေပး အားထုတ္ရျခင္း၊ သာသနာႏြယ္၀င္ ျဖစ္ခြင့္ရျခင္းတို႔မွာ ဘ၀၏အႏွစ္သာရ အစစ္ပင္ျဖစ္ပါသည္၊

သမီးကို မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ဘုရားသမီးေတာ္ဘ၀ိသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးၾကေသာ မိဘမ်ားမွာလည္း သာသနာႏုဂၢဟ ကုသိုလ္ထူးကို ဆည္းပူးၾကသူမ်ားပင္ျဖစ္၍ လြန္စြာ အက်ိဳးႀကီးလွပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ နိဗၺာန္တရား )
ဘုရားလက္ထက္က ရဟႏၲာမ၊ အနာဂါမ္ ေသာတာပန္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ရွိသလို ဘုရားပရိနိဗၺာန္စံျပီးသည္မွ ဤေခတ္အထိတြင္လည္း ရဟႏၲာ အနာဂါမ္ ေသာတာပန္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ေပၚထြန္းႏိုင္ပါသလားဘုရား။
( ေဒၚစီစီ၀င္း-၁၆၃/၂ ငွက္ေတာ္လမ္း၊ ျမင္သာ )

( ေျဖ )
ဘုရားရွင္ပရိနိဗၺာန္စံျပီးေနာက္ ဤဘက္သာသနာေတာ္ တေလွ်ာက္လံုးတြင္ အမ်ိဳးသမီးရဟႏၲာ၊ အနာဂါမ္အရိယာ မ်ားစြာရွိခဲ့ပါသည္။
မဇၩိမေဒသတြင္ အေသာကမင္းႀကီး သမီးေတာ္ သံဃမိတၱာေထရ္ရီမ၊ ထိုမွ သိဟိုဠ္ (သီရိလကၤာ) သာသနာ တေခတ္လံုး ရဟႏၲာမမ်ား မ်ားလွပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း ရွင္ေသာဏ ရွင္ဥတၱရတို႔ သာသနာျပဳစဥ္က အမ်ိဳးသမီး ၁၅၀၀ သာသနာ၀င္၍ အခ်ိဳ ႔ ရဟႏၲာ၊ အနာဂါမ္ ေသာတာပန္ ျဖစ္ၾကပါသည္။
သာသနာႏွစ္ငါးရာခန္႔တြင္ ေပၚေသာ မိလိႏၵမင္း၏ ျပႆနာတို႔ကို ေျဖၾကားသည့္ ရွင္နာဂသိန္သည္ ဆြမ္းဒါယိကာမတဦးအား အႏုေမာဒနာ တရားေဟာရာ နာသူ ဒါယိကာမႀကီးလည္း ေသာတာပတၱိမဂ္ဖိုလ္ရ၊ ေဟာသူ အရွင္နာဂသိ္န္လည္း ေသာတာပတၱိမဂ္ဖိုလ္ ရေၾကာင္း လာရွိပါသည္၊ ဤသို႔ မဂ္ဖိုလ္ရရွိသူမ်ား ရွိမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း မဂ္ဖိုလ္ရသူတို႔ကလည္း မဂ္ဖိုလ္ရေၾကာင္း ေျပာၾကားျမဲ ဓမၼတာမရွိ၊ မွတ္တမ္းတင္ ေဟာၾကားမည့္ ပုဂၢိဳလ္လည္းမရွိ၍ မသိၾကရျခင္းသာ ျဖစ္ဖြယ္ရွိပါသည္၊ ဘုရားတရားေတာ္မ်ား အျပည့္အစံု ရွိျခင္း၊ ေဟာၾကားသူ ျပသသူ က်င့္သံုးသူတို႔ မျပတ္လတ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ မုခ် အရိယာျဖစ္သူ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးမ်ား ရွိမည္မွာ မလြဲပါ။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ နိႆဂၢိပစၥည္းအလွဴ )
ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ နိႆဂၢိထိုက္ေသာ ပစၥည္း၀တၳဳတို႔ျဖင့္ အလွဴဒါနျပဳလွ်င္ ကုသိုလ္ရႏိုင္ပါသလား။
ဥပမာ-ေက်ာင္းကန္ ဘုရား ေစတီမ်ား၌ ေငြလွဴဒါန္းျခင္း၊ ဒုကၡသည္တို႔အား ေငြေၾကး စြန္႔ၾကဲျခင္း၊ စသည္မ်ားကို ျပဳ၍ ကုသိုလ္ ျဖစ္-မျဖစ္ သိလိုပါသည္ဘုရား။
( အရွင္၀ရသာမိ-ပဥၥနိကာယေကာင္းတိုက္၊ ကံဘဲ့၊ ရန္ကင္း )

( ေျဖ )
ေငြေၾကးစေသာ နိႆဂၢိပစၥည္းမ်ားမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအဖို႔ မုခ်စြန္႔ပစ္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
စြန္႔ပစ္ျပီးေနာက္ ေဒသနာၾကားမွ စင္ၾကယ္ႏိုင္ေၾကာင္း ၀ိနည္းလမ္းေၾကာင္းရွိ၍ ၄င္းစြန္႔ပစ္ပစၥည္း၌
အာလယ မျပတ္ျခင္း၊ တြယ္တာျခင္း မရွိဖို႔ လိုပါသည္၊ ယင္းကိစၥမွာ ၀ိနည္းကိစၥ သက္သက္ျဖစ္သည္။
စြန္႔ပစၥည္းကို အက်ိဳးရွိေသာ ဘုရားတည္ျခင္း ေဆးရံု စာသင္ေက်ာင္းႏွင့္ ဒုကၡသည္တို႔အား လွဴဒါန္းျခင္းမွာ ၀ိနည္းကိစၥႏွင့္ မသက္ဆိုင္ပါ။
၄င္းစြန္႔ေသာ ေငြေၾကးျဖင့္ ေက်ာင္းေဆာက္လွ်င္ ထိုေက်ာင္း၌ မိမိလည္း မေနထိုက္၊ အျခားသံဃာမ်ားအားလည္း မအပ္သျဖင့္ ပစၥည္းေလးပါးဆိုင္ရာ၌ မစြန္႔ မသံုးသင့္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။
ဘုရားတည္ရာ၌ကား ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္ ေထရုပၸတၱိ၌ ငါ့ေက်ာင္းက ကိုရင္ေတြ ေဆးလိပ္ေသာက္တာ သာသနာပိုင္ ဘုရားတည္တာေလာက္ အျပစ္မႀကီးပါဘူး-ဟူ၍ ဆိုေၾကာင္း၊ ထိုစဥ္က သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္သည္ မိမိဇာတိရြာ၌ ဘုရားတည္ေနေၾကာင္း။
ထိုစကားကို ထိုေခတ္ဆရာေတာ္မ်ားက သာသနာပိုင္သည္ ကိုယ္တိုင္ ေငြအလွဴခံ၍ ဘုရားတည္လွ်င္
ဘုရားမွာ သာသနာပိုင္အတြက္သာ မအပ္ေသာဘုရားျဖစ္၍ အျခားရဟန္းရွင္လူမ်ား အတြက္ကား ရွိခိုးပူေဇာ္၍ ကုသိုလ္ျဖစ္သည္-ဟု အဆံုးအျဖတ္ ေပးေၾကာင္း ဖတ္ရႈရပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားတည္ျခင္း၊ ေဆးရံု စာသင္ေက်ာင္းႏွင့္ ဒုကၡသည္တို႔အား
လွဴဒါန္းစြန္႔ၾကဲျခင္းတို႔ျဖင့္ ၀ိနည္းေၾကာင္းအရ စင္ၾကယ္ေအာင္ ျပဳထိုက္ပါေၾကာင္း၊
ဤသို႔ လွဴဒါန္းျဖင္းေၾကာင့္ ၀ိနည္းျပစ္လည္းလြတ္၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလည္းျဖစ္၍
ျပဳသင့္ ျပဳထိုက္ေသာကိစၥ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားအပ္ပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ဘုရားႏွင့္ တံခြန္ကုကၠား စသည္ )
ဘုရားမွာ တံခြန္၊ ကုကၠား၊ ထီး၊ အလံ၊ ျဂိဳဟ္တိုင္ စသည္မ်ားကို ဘယ္အဓိပၸါယ္ျဖင့္ လွဴၾကပါသနည္း၊ ထိုသို႔လွဴသျဖင့္ မည္သုိ႔ အက်ိဳးရွိပါသနည္း အရွင္ဘုရား။
( မတင္တင္လႈိင္-ကမာရြတ္ )

( ေျဖ )
တံခြန္တိုင္ဆိုသည္မွာ=ဤေနရာတြင္ ဘုရားေစတီ ရွိသည္၊ လာေရာက္ ပူေဇာ္ၾကပါ-ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ျဖင့္ တိုင္ျမင့္ျမင့္ထူ၍ အေ၀းက ျမင္ႏိုင္ေအာင္ အ၀တ္ကို အျပား၊ အလံုးရွည္ရွည္ ျပဳလုပ္ ဆြဲလွဴသည္ကို တံခြန္၊

အ၀တ္စကၠဴစသည္မ်ားကို ကားကားစြင့္စြင့္ ျပဳလုပ္ စိုက္ထူထားသည္ကို ကုကၠားေခၚ၍
ဘုရားေစတီတို႔တြင္ ေ၀ေ၀ဆာဆာႏွင့္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ လွဴဒါန္းၾကပါသည္။

တံခြန္တြင္ဆြဲေသာ အျပားတြင္ အလြတ္မထားဘဲ ျဂိဳဟ္ရုပ္မ်ား ေရးျခယ္လွဴဒါန္းျခင္း၊ ၾကိဳးဆြဲ၍ ၾကက္လွ်ာ အလံမ်ားဆြဲျခင္း၊ ထီးျဖဴ ေရႊထီးမ်ား လွဴဒါန္းျခင္းမွာလည္း ေရွးေဟာင္းဓေလ့မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဘုရားကိုးဆူ ကပ္ရာ၌ကား တံခြန္ကုကၠား အေသးစားမ်ား ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကပါသည္၊ ဘုရားေစတီမ်ား၌ ထင္ရွားေပၚလြင္ေအာင္ လွလွပပ ဆြဲခ်ိတ္လွဴဒါန္းျခင္းေၾကာင့္ အျခံအရံမ်ားျခင္း၊ အႏၲရာယ္ကင္းျခင္း စေသာ အက်ိဳးမ်ား ျဖစ္ထြန္းႏိုင္ပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( သီဟိုဠ္ ( သီရိလကၤာ ) မူ သမၺဳေဒၶ ၂-မ်ိဳး )
၁။ ျမန္မာသမၺဳေဒၶ ဂါထာတြင္ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ, တေသာင္းႏွစ္ေထာင္, ငါးသိန္း-ဟု ဆိုပါသည္။
သီဟိုဠ္မူဂါထာတြင္ ေလးသေခ်ၤအတြင္း ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ၊
ခုနစ္သေခ်ၤ အတြင္း တသိန္းႏွစ္ေသာင္းငါးေထာင္၊
ကိုးသေခ်ၤအတြင္း သံုးသိန္းရွစ္ေသာင္း ခုနစ္ေထာင္-ဟု ျပရာ ကြဲလြဲခ်က္ရွိေနပါသည္။
ျမန္မာမူဂါထာ၌ လာေသာ သခ်ၤာတို႔ႏွင့္ မည္သို႔ တူညီေအာင္ ညႇိယူရမည္ကို မိန္႔ၾကားရွင္းလင္းေပးေတာ္မူပါဘုရား။

၂။ ျမန္မာမူ သမၺဳေဒၶဂါထာတြင္ ဘုရားရွင္ေပါင္း ငါးသိန္း တေသာင္း ႏွစ္ေထာင္ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ ထင္ျမင္ေအာင္ ပါဠိ-ျမန္မာ ယွဥ္တြဲေဖာ္ျပေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားပါသည္ဘုရား။
( ၁-ဦးထြန္းလင္း၊ အမွတ္ ၁၁၊ ၆-ရပ္ကြက္ ကေလာျမိဳ႔ )
( ၂-ဦးခင္ေမာင္ျမင့္၊ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္း၊ ျမင္းျခံျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
သမၺဳေဒၶ အ႒၀ီသဥၥ-စေသာ ျမန္မာသမၺဳေဒၶဂါထာတြင္ သေခ်ၤ ႏွစ္ဆယ္အတြင္း၌ ပြင့္သည့္ ဘုရားေပါင္း ငါးသိန္းတေသာင္း ႏွစ္ေထာင္ႏွင့္ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူကို ကိုးသေခ်ၤ, ခုနစ္သေခ်ၤ, ေလးသေခ်ၤ ( ကမၻာတသိန္း ) မခြဲဘဲ ေပါင္း၍ ေဖာ္ျပပါသည္။
ဤသို႔ေဖာ္ျပရာ၌ ပါဠိမိႆကသခ်ၤာ (ေပါင္း၍ယူရေသာသခ်ၤာ) အေနျဖင့္ အနည္းဆံုးမွစ၍ စီကံုးထားပါသည္၊
အားလံုးေပါင္းလွ်င္ လိုအပ္ေသာ ဘုရားေပါင္း ျပည့္ပါသည္၊ သီဟိုဠ္ သမၺဳေဒၶဂါထာမွာ အကၡရာ စာလံုးမ်ားသည့္အတိုင္းပင္ စိႏၲိတံ သတၱသေခ်ၤယ်ံ-မူအတိုင္း ၇-သေခ်ၤအတြင္း ပြင့္ေသာဘုရားမ်ား၊
၉-သေခ်ၤ အတြင္းပြင့္ေသာဘုရားမ်ားႏွင့္ ေလးသေခ်ၤ (ကမၻာတသိန္း) အတြင္း ပြင့္ေသာဘုရားမ်ားကို
တသန္႔စီ စီကံုးျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္၊ ေနာက္ဆံုး သရုပ္ေပါင္းလိုက္လွ်င္ကား အတူတူပင္ျဖစ္ပါသည္။

၂။ ျမန္မာသမၺဳေဒၶဂါထာ ( ပထမပုဒ္ )၏ လိုရင္း အနက္ အဓိပၸါယ္မွာ-
အ႒၀ီသံ-ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူကုန္ေသာ၊ သမၺဳေဒၶစ-ျမတ္စြာဘုရားတို႔ကို၄င္း၊
ဒြါဒသဥၥ သဟႆေက-တေသာင္းႏွစ္ေထာင္ကုန္ေသာ၊ သမၺဳေဒၶစ-ျမတ္စြာဘုရားတို႔ကို၄င္း၊
ပဥၥသတသဟႆာနိ-ငါးသိန္းကုန္ေသာ၊ သမၺဳေဒၶစ-ျမတ္စြာဘုရားတို႔ကို၄င္း၊
( ဤသို႔ သံုးစု စုေပါင္း ငါးသိန္း တေသာင္း ႏွစ္ေထာင္ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူေသာ ျမတ္စြာဘုရားတို႔ကို )
အဟံ-အကၽြႏ္ုပ္သည္၊ သိရသာ-ဦးေခါင္းရတနာျဖင့္၊ နမာမိ-ရွိခိုးပါ၏-ဟု ဆိုလိုပါသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၁-ေအာက္တိုဘာလ )

No comments: