Friday, January 16, 2009

စိတ္ေကာင္းထားပါ

ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်င္း၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္ ရဟန္းတို႔ကို ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူ၏-

ရဟန္းတို႔၊ ညစ္ႏြမ္း၍ ေခ်းအထပ္ထပ္ ေပေရကပ္ျငိေနေသာ အ၀တ္ကို ခ၀ါသည္သည္ ဆိုးရည္တမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ဆိုးရာ၏၊ အညိဳေရာင္ျဖစ္ေစ၊ ေရႊ၀ါေရာင္ျဖစ္ေစ၊ အနီေရာင္ျဖစ္ေစ၊ ခရမ္းေရာင္ျဖစ္ေစ၊
အလိုရွိရာ ဆိုးရည္တမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ဆိုးရာ၏။
ယင္းသို႔ဆိုးသည္ရွိေသာ္ မစြဲမထင္ေသာ အေရာင္အဆင္း ရွိသည္သာျဖစ္ရာ၏၊
မစင္မၾကယ္ေသာ အေရာင္အဆင္း ရွိသည္သာျဖစ္ရာ၏။

ထိုသို႔အလိုရွိအပ္ေသာ အေရာင္အဆင္းကို မရျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း၊
ရဟန္းတို႔ အ၀တ္၏ မစင္ၾကယ္ျခင္းေၾကာင့္ပင္တည္း။

ရဟန္းတို႔ ဤဥပမာအတူသာလွ်င္ စိတ္သည္ ညစ္ညဴးေၾကာင္းတရား
( သူတပါးစည္းစိမ္၌ လိုခ်င္မက္ေမာလြန္းျခင္း အဘိဇၩာ၊
အာဃာတထား၍ ရန္ျငိဳးဖြဲ႔ျခင္း ဗ်ာပါဒ၊
အမ်က္ထြက္ျခင္း ေကာဓ၊
သူျပဳဖူးေသာေက်းဇူးကို ေခ်ဖ်က္ျခင္း မကၡ၊
ဂုဏ္တုဂုဏ္ျပဳိင္ ေျပာဆိုျခင္း ပဠာသ၊
သူတပါးတို႔ လာဘ္လာဘရျခင္းစသည္ကို ျငဴစူရႈတ္ခ်ျခင္း ဣႆာ၊
မိမိစည္းစိမ္ဥစၥာကို သူတပါးတို႔ႏွင့္ မဆက္ဆံေစရန္ ၀န္တိုလွ်ိဳ႔၀ွက္ျခင္း မစၧရိယ၊
အမ်ိဳးအႏြယ္စသည္ကို အစြဲျပဳ၍ ေထာင္လႊားတက္ၾကြျခင္း မာန၊
ကာမဂုဏ္အာရံုတို႔၌ စိတ္ကိုလႊတ္၍ စိတ္အလိုလိုက္လြန္းျခင္း ပမာဒ စသည္ ) တို႔ေၾကာင့္
ညစ္ႏြမ္းခဲ့ေသာ္ မေကာင္းေသာဒုဂၢတိ ( ငရဲ, တိရစၧာန္, ျပိတၱာ ) ဘံုဘ၀ကို အလိုရွိအပ္၏။
ဒုဂၢတိဘံုဘ၀သို႔သာ ေရာက္ရလိမ့္မည္။

ရဟန္းတို႔၊ ညစ္ေၾကးမတင္ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေသာအ၀တ္ကို ခ၀ါသည္သည္ ဆိုးရည္တမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ဆိုးရာ၏၊
အညိဳေရာင္ျဖစ္ေစ၊ ေရႊ၀ါေရာင္ျဖစ္ေစ၊ အနီေရာင္ျဖစ္ေစ၊ ခရမ္းေရာင္ျဖစ္ေစ၊ အလိုရွိရာ ဆိုးရည္တမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ဆိုးရာ၏။
ယင္းသို႔ဆိုးသည္ရွိေသာ္ ေကာင္းစြာစြဲထင္ေသာ အေရာင္အဆင္း ရွိသည္သာျဖစ္ရာ၏၊ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေသာ အေရာင္အဆင္း ရွိသည္သာျဖစ္ရာ၏။

ထိုသို႔အလိုရွိအပ္ေသာ အေရာင္အဆင္းကို ရရွိျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း၊
ရဟန္းတို႔ အ၀တ္၏ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းျခင္းေၾကာင့္ပင္တည္း။

ရဟန္းတို႔၊ ဤဥပမာ အတူသာလွ်င္ စိတ္သည္ ညစ္ညဴးေၾကာင္းတရား အဘိဇၩာ-စသည္တို႔ေၾကာင့္ မညစ္ႏြမ္းခဲ့ေသာ္ ေကာင္းေသာသုဂတိဘံုဘ၀ကို အလိုရွိအပ္၏၊
သုဂတိဘံုဘ၀သို႔သာ ေရာက္ရလိမ့္မည္။

( မဇၩိမနိကာယ္ မူလပဏၰာသ ၀တၳသုတ္ )

No comments: