Wednesday, January 14, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၁ )

( ဘဒၵႏၲ ၀ါယာမသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး )
( ကိုးန၀င္းအဓိ႒ာန္ႏွင့္ အရက္ )
အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ ကိုးန၀င္းအဓိ႒ာန္ ၀င္ပါသည္ဘုရား၊ အရက္ကိုလည္း ျဖတ္ျပီး ဘုရားမွာလွဴပါသည္၊ လွဴျပီးမွ ျပန္ေသာက္လွ်င္ အျပစ္ရွိ-မရွိ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ေမာင္သက္-ေက်ာက္တန္း )

( ေျဖ )
ဘုရားဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ဘယ္လိုပဲပြားပြား ဘယ္လိုပဲ အဓိ႒ာန္၀င္၀င္ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ပြားျဖစ္ ႏွလံုးသြင္းျဖစ္ျခင္းသည္ အလြန္ေကာင္းပါသည္။

အရက္ကိုျဖတ္၍ ဘုရားထံ အျပီးအပိုင္ ေပးလွဴလိုက္သည္ဆိုသည္မွာ အရက္ျဖတ္ျဖစ္ေအာင္ အခ်ိဳ႔ဘုန္းႀကီးမ်ားက-မင္း ေသာက္ေနတဲ့ အရက္ကို လွဴပါ-ဟု အလွဴခံသျဖင့္ အခ်ိဳ႔လွဴဒါန္းၾကသည္၊ ထိုအခါ အေကာင္းဘက္ကို ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ေပးသည့္သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္သြားသည္။

အမွန္တကယ္ အရက္ကို ဘုရားမလွဴသင့္သလို ဘုန္းႀကီးကိုလည္း မလွဴသင့္ပါ၊ လွဴ၍လည္း အရက္ျပတ္မည္မဟုတ္ပါ၊ ေဆးလိပ္တို႔ အရက္တို႔ ျဖတ္ခ်င္လွ်င္ မိမိစိတ္ကို ယတိျပတ္ ဆံုးျဖတ္ျပီး မေသာက္ဘဲ ေအာင့္အည္းသည္းခံ ႏိုင္လွ်င္ ျပတ္သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ မိမိစိတ္ကို မထိန္းႏိုင္လွ်င္ေတာ့ လွဴ၍လည္း ျပတ္မည္မဟုတ္ပါ။

ျပန္ေသာက္ေသာအခါ အျခားအျပစ္မရွိပါ၊ သို႔ေသာ္ အရက္ေသာက္သျဖင့္ ရရွိႏိုင္ေသာ အျပစ္မ်ားေတာ့ သင့္ပါမည္၊ ထိုအျပစ္မ်ားကာ-
မူးယစ္တတ္စြာ ေသရည္မ်ားကို
မူးယစ္ေသာက္စား ဘိန္းရွဴလို
ဒုစရိုက္ေတြ ျဖစ္ေပၚေၾကာင္းမို႔
မေကာင္းစင္စစ္ အကုသိုလ္
လြန္က်ဴးမိလွ်င္ တကယ္ပဲေပါ့ အပါယ္ငရဲ က်မည္ဆို
လြတ္လာေစဦး လူေမ့မူး အရူးျဖစ္တိုင္းကိုယ္
အဲဒါေၾကာင့္ ပဥၥသီလ တည္ၾကပါေစလို။
*********************************************************************************

( ေမး )
( သၾကၤန္တြင္း တရားစခန္း၀င္ရာ၌ )
အရွင္ဘုရား သၾကၤန္တြင္း၌ လူ၀တ္ျဖင့္ တရားစခန္း၀င္၍ တရားအားထုတ္ျခင္းႏွင့္
ရဟန္း၀တ္ျဖင့္ တရားစခန္း၀င္၍ တရားအားထုတ္ျခင္းတို႔တြင္ မည္သည္က ပို၍ အက်ိဳးရွိပါသနည္းဘုရား။
( မမိုး-သန္လ်င္ )

( ေျဖ )
ရဟန္း၀တ္ျဖင့္ တရားအားထုတ္ျခင္းသည္ ရဟန္းသီလကို ထိမ္းသိန္းရျခင္း သီလအက်ိဳးႏွင့္ တရားအားထုတ္ရျခင္း ဘာ၀နာအက်ိဳးတို႔ကို ရရွိေစႏိုင္သျဖင့္ ရဟန္း၀တ္က အက်ိဳးပိုႀကီးသည္ဟု ေျဖရပါမည္။
သို႔ေသာ္ ရဟန္းသိကၡာပုဒ္မ်ားကို မသိနားမလည္ဘဲ ခ်ိဳးေဖာက္မႈျဖစ္လွ်င္ တရားအားထုတ္မႈကိုပါ အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ေနတတ္သည္၊ ရဟန္းက်င့္၀တ္ကို နားမလည္၍ မထိန္းႏိုင္လွ်င္ လူ၀တ္ေၾကာင္ျဖင့္ အားထုတ္ျခင္းသာ လြတ္လပ္ေပါပါးစြာ အားထုတ္ႏိုင္သျဖင့္ ပို၍ ေကာင္းပါလိမ့္မည္။
*********************************************************************************

( ေမး )
( သာသနာငါးေထာင္ ပိုင္းျခားမႈ )
အရွင္ဘုရား သာသနာငါးေထာင္ဆိုသည္မွာ ျမတ္စြာဘုရား ထားခဲ့သည္စကား ျဖစ္ပါသလား၊
သို႔မဟုတ္-ေရွးဆရာႀကီးတို႔စကား ျဖစ္ပါသလား၊
မည္သူေတြက သတ္မွတ္ထားခဲ့ပါသနည္း၊ သိလိုပါသည္ဘုရား။
( အရွင္ေဆက-ကေလးျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
သာသနာငါးေထာင္ ပိုင္းျခားမႈမွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပိုင္းျခားေဟာၾကားခဲ့သည္ မဟုတ္ပါ၊
ဘုရားရွင္၏ တရားႏွင့္အညီ အ႒ကထာဆရာႀကီးမ်ား ဖြင့္ျပထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
ဘုရားရွင္က ပရိယတ္ ပိဋကတ္တရားမ်ား ရွိေနသ၍ ပဋိပတ္အက်င့္ျမတ္ ရွိေနမည္၊
ပရိယတ္စာေပလည္း မသင္ၾကား၊ ပဋိပတ္အက်င့္လည္း မက်င့္ၾကေတာ့လွ်င္ သာသနာကြယ္မည္ စသည္ျဖင့္သာ ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္၊
ႏွစ္အပိုင္းအျခား ေဟာၾကားထားျခင္း မရွိပါ၊ သိုပေသာ္ ဘုရားရွင္၏ တရားႏွင့္ ညီညြတ္ေအာင္ အ႒ကထာဆရာ ႀကီးမ်ား သာသနာငါးေထာင္ ပိုင္းျခားထားမႈ ရွိခဲ့သည္။

ထိုပိုင္းျခားမႈမွာ ၀ိနည္းႏွင့္ အဂၤုတၱိဳရ္ အ႒ကထာမ်ားအလို-
၁။ ပဋိသမၻိဒါပတၱ (ရဟႏၲာေခတ္-၀ိမုတၱိေခတ္) တေထာင္။
၂။ စ်ာန္မရေသာ သုကၡ၀ိပႆက ((ရဟႏၲာေခတ္-၀ိမုတၱိေခတ္) တေထာင္။
၃။ အနာဂါမ္ အရိယာေခတ္ တေထာင္။
၄။ သကဒါဂါမ္ အရိယာေခတ္ တေထာင္။
၅။ ေသာတာပန္ အရိယာေခတ္ တေထာင္။ဟု၎။

ဒီဃနိကာယ္ အ႒ကထာအလို-
၁။ ပဋိသမၻိဒါပတၱ (ရဟႏၲာေခတ္-၀ိမုတၱိေခတ္) တေထာင္။
၂။ ဆဠာဘိည (ရဟႏၲာေခတ္-၀ိမုတၱိေခတ္) တေထာင္။
၃။ ေတ၀ိဇၨက (ရဟႏၲာေခတ္-၀ိမုတၱိေခတ္) တေထာင္။
၄။ သုကၡ၀ိပႆက (ရဟႏၲာေခတ္-၀ိမုတၱိေခတ္) တေထာင္။
၅။ ပါတိေမာကၡသံ၀ရသီလေခတ္ တေထာင္-ဟု၎ ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ခဲ့ပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး )
( ရဟန္းျပဳျခင္း )
အရွင္ဘုရား ရဟန္းမ၀တ္ခ်င္ဘဲ အတင္း၀တ္ခိုင္းလွ်င္ ၀တ္ခိုင္းသူက ရဟန္းျဖစ္လွ်င္ မည္သို႔ အက်ိဳးအျပစ္ရွိျပီး, ၀တ္ခိုင္းသူက လူျဖစ္လွ်င္ မည္သို႔ အက်ိဳးအျပစ္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသနည္း။
ရဟန္း၀တ္သူကလည္း မ၀တ္ခ်င္ဘဲ ၀တ္ရသည့္အတြက္ အက်ိဳး ရွိႏိုင္-မရွိႏိုင္ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ပပ၀င္း-သာေကတ )

( ေျဖ )
ရဟန္း၀တ္ျခင္းသည္ ေကာင္းေသာအလုပ္ျဖစ္သည္၊
ေကာင္းေသာ ကုသုိ္လ္အလုပ္ဆိုသည္မွာ မလုပ္ခ်င္လည္း လုပ္ရ၏၊ လုပ္ခ်င္လည္း လုပ္ရ၏၊
လုပ္လွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးရ၏၊ မလုပ္လွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးမရေပ။

မေကာင္းသည့္အလုပ္ အကုသိုလ္အလုပ္ဆိုလွ်င္ လုပ္ခ်င္ေသာ္လည္း မလုပ္ဘဲ ေအာင့္အည္းသည္းခံ၍ ေနရ၏၊ သည္းခံ၍ ေနႏိုင္လွ်င္ အကုသိုလ္ မျဖစ္ေတာ့ေပ။

ရဟန္းမ၀တ္ခ်င္ဘဲ ၀တ္ျပီး ေနာင္အခါ တရားသိ၍ အက်ိဳးမ်ားစြာ ျဖစ္သြားသည့္ဇာတ္လမ္း ရွိခဲ့သည္၊ ထိုဇာတ္လမ္းကား နႏၵမင္းသားကို မဂၤလာေဆာင္မည့္ဆဲဆဲ ဘုရားရွင္က ေခၚေဆာင္၍ ရဟန္းျပဳေပးျခင္း ျဖစ္သည္။
*********************************************************************************

( ေမး )
( ပါဏာတိပါတကံ ထိုက္-မထိုက္ )
အရွင္ဘုရား က်န္းမာေရးဂ်ာနယ္တေစာင္တြယ္ ေဖာ္ျပထားေသာ ျဖစ္ရပ္တခုျဖစ္ပါသည္၊
ဆိုင္ကယ္အတိုက္ခံရေသာ ကေလးတဦး ေဆးရံုသို႔ အခ်ိန္မီေရာက္လာပါသည္၊
သို႔ေသာ္ တာ၀န္က်သူမ်ားက အေရးေပၚ ကယ္ဆယ္ေရးကိစၥမ်ား အခ်ိန္မီ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္သျဖင့္ ကေလး ေသဆံုးခဲ့ရပါသည္၊ ထိုအတြက္ တာ၀န္က်ပုဂၢိဳလ္မ်ား ပါဏာတိပါတကံ ထိုက္-မထိုက္ သိလိုပါသည္ဘုရား။
( ဦးေက်ာ္ႀကီး-ကယားရိုးမ )

( ေျဖ )
ပါဏာတိပါတကံ မထိုက္ပါ။
သို႔ေသာ္ တာ၀န္က်သူမ်ားသည္ မိမိတို႔တာ၀န္အရ အခ်ိန္မီ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈေၾကာင့္ လူ႔အသက္တေခ်ာင္း ဆံုးရႈံးသြားရျခင္းသည္ အလြန္၀မ္းနည္းစရာေကာင္းေသာကိစၥ ျဖစ္ပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး )
( ကမၻာႀကီးကို မီး-ေရ-ေလ တို႔ ဖ်က္ရာတြင္ )
အရွင္ဘုရား မီး-ေရ-ေလ တိုပေၾကာင့္ ကမၻာႀကီးပ်က္စီးသည့္အခါ
မီးေၾကာင့္ ျဗဟၼာ့ျပည္ ပထမစ်ာန္ ၃-ဘံုအထိ၊
ေရေၾကာင့္ ျဗဟၼာ့ျပည္ ဒုတိယစ်ာန္ ၃-ဘံုအထိ၊
ေလေၾကာင့္ ျဗဟၼာ့ျပည္ တတိယစ်ာန္ ၃-ဘံုအထိ၊ ပ်က္စီးသည္ဟု ဆိုပါသည္။

ထိုသို႔ မီး-ေရ-ေလ တို႔ေၾကာင့္ ပ်က္စီးရာ၌-
၁။ မီး ၇-ႀကိမ္ + ေရ ၁-ႀကိမ္
၂။ မီး ၇-ႀကိမ္ + ေရ ၁-ႀကိမ္
၃။ မီး ၇-ႀကိမ္ + ေရ ၁-ႀကိမ္
၄။ မီး ၇-ႀကိမ္ + ေရ ၁-ႀကိမ္
၅။ မီး ၇-ႀကိမ္ + ေရ ၁-ႀကိမ္
၆။ မီး ၇-ႀကိမ္ + ေရ ၁-ႀကိမ္
၇။ မီး ၇-ႀကိမ္ + ေရ ၁-ႀကိမ္
၈။ မီး ၇-ႀကိမ္ + ေလ ၁-ႀကိမ္
၈ x ၈ = ၆၄ ႀကိမ္ေျမာက္တြင္ ေလ-တႀကိမ္ေနရာတြင္ ေရ-တႀကိမ္ ျဖစ္သင့္ျပီး
၆၅-ႀကိမ္ေျမာက္၌သာ ေလ-တႀကိမ္ဖ်က္၍ ပ်က္စီးသည္ဟူေသာအျဖစ္ ျဖစ္သင့္သည္ဟု ထင္ပါသည္ဘုရား။

ထို႔ျပင္ မီးxေရ ေၾကာင့္ ပထမစ်ာန္ ၃-ဘံု၊ ဒုတိယစ်ာန္ ၃-ဘံုတိုပ ပ်က္စီးသည္ဟုဆိုလွ်င္
နံပါတ္ (၁) မီး ၇-ႀကိမ္ ေရ ၁-ႀကိမ္ ဖ်က္စဥ္ကပင္ ပ-ဒု ဘံုတို႔ ပ်က္စီး၍
နံပါတ္ (၂) မွ (၈)အထိ မီး-ေရမ်ား ဖ်က္မႈမလိုအပ္ေတာ့ဟု ယူဆရပါသည္၊
ထို႔ေၾကာင့္ မည္သုိ႔ယူဆရမည္ကို ညႊန္ၾကားေပးပါရန္ တင္ျပေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား။
( ေမာင္၀ါ၀င္း-ရန္ကုန္ )

( ေျဖ )
ကမၻာႀကီး မီး-ေရ-ေလ ဖ်က္ရာ၌ မီးအႀကိမ္ေပါင္း ( ၇ x ၈ = ၅၆ ) ႀကိမ္၊
ေရ အႀကိမ္ေပါင္း ( ၇ ) ႀကိမ္၊ ေလ ( ၁ ) ႀကိမ္ စုစုေပါင္း ၆၄-ႀကိမ္ ျဖစ္ပါသည္။

နံပါတ္ (၁) မီး ၇-ႀကိမ္+ ေရ ၁-ႀကိမ္ ဖ်က္ရံုျဖင့္ ပ-ဒု ဘံုမ်ား အကုန္ပ်က္စီသြားသည္မဟုတ္ပါ၊
မီး အႀကိမ္ေပါင္း ( ၇ x ၈ ) ၅၆-ႀကိမ္ခန္႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ေလာင္မွ ပထမစ်ာန္ ၃-ဘံု ကုန္ပါသည္။
ေရ ၇-ႀကိမ္ေမ်ာလႊင့္မွ ဒုတိယစ်ာန္ ၃-ဘံု ကုန္ပါသည္။
ေနာက္ဆံုး ေလ ၁-ႀကိမ္တိုက္လႊင္မွ တတိယစ်ာန္ ၃-ဘံု အထိ အကုန္ပ်က္စီးပါသည္။

ကမၻာႀကီးပ်က္ေနရသည့္အခ်ိန္သည္ ခဏတာေလးမဟုတ္ဘဲ မဟာကပ္ တကပ္
( တကမ ၻာ ) ၏ ေလးပံုတပံု=အသေခ်ၤယ်ကပ္ တကပ္။
အႏၲရကပ္ ၆၄-ကပ္ခန္႔မွ် ၾကာပါသည္၊ ထိုၾကာေညာင္းသည့္အခ်ိန္အတြင္းမွာ မီးအႀကိမ္ ၂-ႀကိမ္၊ ေရအႀကိမ္ ၂-ႀကိမ္၊ ဖ်က္ဆီး၍ ေလ ၁-ႀကိမ္ တိုက္လႊင့္ဖ်က္ဆီးမွ အားလံုးပ်က္စီးျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

ေရႏွင့္ေလတို႔သည္ မီးထက္ျပင္းထန္ေသာ သဘာ၀တရားျဖစ္၍ မီးေလာက္ အႀကိမ္မမ်ားဘဲ ဖ်က္ဆီးႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ၆၄-ႀကိမ္ေျမာက္သည္ ေရ-မဟုတ္ဘဲ ေလ-သာ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။

No comments: