Monday, February 16, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၁၈ )

( ဘဒၵႏၲ တိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ( ၀ိပါက္အမွန္ ေဇာအျပန္ )
ဆရာေတာ္ဘုရား ၀ိပါက္မွာ အမွန္-ေဇာမွာအျပန္-ဟူေသာ စကားကို ရွင္းလင္းေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( လင္းထိုက္-လမ္းမေတာ္ ရန္ကုန္ )

( ေျဖ )
အဘိဓမၼာသေဘာအရ အလြန္လိုအပ္ေသာ ဘုရားအစရွိေသာ အာရံုတို႔ကို ျမင္ရျခင္းသည္ ကုသလ၀ိပါက္
( ကုသုိလ္၏ အက်ိဳးတရား ) ပင္ ျဖစ္သည္။
သူေတာ္ေကာင္းတို႔အဖို႔ ထိုဘုရား အစရွိေသာ အာရံုတို႔ကို ျမင္ရလွ်င္ မဟာကုသိုလ္ ေသာမနႆေဇာမ်ား ျဖစ္ပြားၾကသည္။ ၄င္းမွာ ၀ိပါက္အမွန္ ေဇာအမွန္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။

သို႔ေသာ္ မိစၧာဒိ႒ိအယူရွိသူတို႔အဖို႔ကား ကုသိုလ္အက်ိဳးေၾကာင့္ ေတြ႔ၾကံဳဖူးေတြ႔ရေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆင္းသ႑ာန္၌ ကုသိုလ္ေဇာ မေစာႏိုင္ဘဲ အကုသိုလ္ ေဒါသေဇာမ်ား ေစာရေလသည္။ ၄င္းမွာ ၀ိပါက္အမွန္ ေဇာအျပန္-ျဖစ္ျခင္းပင္တည္း။

မစင္ပုပ္ စေသာ မေကာင္းေသာအာရံုကို ေတြ႔ၾကံဳရျခင္းမွာ အကုသလ၀ိပါက္ျဖစ္၍ အကုသိုလ္ ေဒါသေဇာ ေစာရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေခြးတို႔အဖို႔ကား ႏွစ္သက္၀မ္းသာ သာယာမက္ေမာ ေသာမနႆေဇာ ျဖစ္ေလရာ ယင္းမွာလည္း ၀ိပါက္အမွန္ ေဇာအျပန္-ျဖစ္ျခင္းတမ်ိဳးပင္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( သိမ္၀င္ စိပ္ပုတီး )
အရွင္ဘုရား၊ ရိုးရိုး ပုတီတကံုးထက္ သိမ္၀င္ထားတဲ့ ပုတီးက ဘာအက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ပိုပါသလဲဘုရား။
ဘာအတြက္ ေကာင္းပါသလဲ ဘုရား။
( မသႏၲာဦး-ပုဏၰားကုန္းေတာင္ပိုင္း၊ တာေမြ-ရန္ကုန္ )

( ေျဖ )
သိမ္၀င္ ပုတီး၊ သိမ္၀င္ အပ္၊ သိမ္၀င္ သပိတ္ကြဲ စသည္တို႔မွာ အထက္ဂိုဏ္းဆရာတို႔၏ အသံုးအႏႈန္းမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ သိမ္၀င္ပုတီးျဖင့္ ပေယာဂပူး၀င္ေနေသာ လူနာအား စြပ္ေပးျခင္း၊ သိမ္၀င္အပ္ျဖင့္ နတ္ရဲ သစ္ပင္အား စိုက္ျခင္း၊ သိမ္၀င္ သပိတ္ကြဲ၌ အင္းခ်၍ ျမႇဳပ္ျခင္းတို႔မွာ ယင္းဂိုဏ္းဆရာတို႔၏ အလုပ္အေဆာင္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ၾကားသိရဖူးပါသည္။

သာသနာဆိုင္ရာကိစၥမ်ား၌ သိမ္၀င္ပုတီးစသည္ မလိုအပ္ပါ၊ သိကၡာကာမ သီလ၀ႏၲ လဇၨီေပသလ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကလည္း ဥပသမၸဒ ကံေဆာင္ရာ၌ ပုတီးမ်ားထည့္ျခင္းတို႔ကို အားေပးေလ့မရွိပါ၊ ဒါယကာတို႔အလိုအားေလ်ာ္စြာ မဆန္႔က်င္ လိုက္ေလ်ာသည့္သေဘာျဖင့္ တားျမစ္ျခင္းမျပဳဘဲသာ ေနၾကပါသည္၊ ဂုဏ္ေတာ္ပုတီးစိပ္ရာ၌ သိမ္၀င္ပုတီးျဖစ္၍လည္း မည္သို႔မွ အက်ိဳးေက်းဇူး ပိုမိုလာမည္မဟုတ္၊ ရိုးရိုးပုတီးပင္ ျဖစ္လင့္ကစား ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာသံုးပါး ဂုဏ္ေတာ္၌ သမာဓိရေအာင္ ပြားမ်ားႏိုင္လွ်င္ အက်ိဳးထူးလွပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ရဟန္းဒါယိကာမႏွင့္ အသက္အရြယ္ )
ဆရာေတာ္ဘုရား လာမည့္ႏွစ္တြင္ ကိုရင္တပါးႏွင့္ ေမာင္ေလးမ်ားကို ရဟန္းခံေပးခင္ပါသည္၊ ယခု တပည့္ေတာ္မ အသက္မွာ ၂၈-ႏွစ္ပါ။ ၄၅-ႏွစ္မျပည့္လွ်င္ ရဟန္းအမ မလုပ္ရဘူး-ဟု ေျပာၾကပါသည္၊ အဲဒါ- ဟုတ္ပါသလား၊ တပည့္ေတာ္မ ရဟန္းဒါယိကာမ သိပ္ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္၊ ေက်းဇူးျပဳ၍ အျမန္ေျဖၾကားေပးပါဘုရား။
( မနီနီေအး-ေရႊငါးကိတ္မုန္႔တိုက္၊ ကန္ဦးရပ္-ေက်ာက္ဆည္ )

( ေျဖ )
မည္သည့္အသက္အရြယ္ ေရာက္မွ ရဟန္းဒါယိကာမ၊ ေက်ာင္း-ဘုရား ဒါယိကာမ ျဖစ္ရမည္ဟု စာေပအေထာက္အထားမရွိပါ။
ေရွးဘုရင္မ်ားသည္ ပထမေက်ာ္ သာမေဏမ်ား၊ စာေပတတ္ကၽြမ္းေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို သမီးေတာ္ေလး မ်ားအား ဒါယိကာမျပဳ၍ ရဟန္းခံေစ သိမ္ထပ္ေစပါသည္။ ေက်ာင္းေဆာက္ လွဴဒါန္းေစပါသည္၊
သာယာ၀တီမင္း၏ သမီးေတာ္ႀကီး ( ေနာင္-မင္းတုန္းမင္း၏ မိဖုရားႀကီး ) စၾကာေဒ၀ီ၊ မင္းတုန္းမင္း၏ ပင္တိုင္စံ သမီးေတာ္ စလင္း မင္းသမီးတို႔သည္ မင္းသမီးငယ္ကေလး ဘ၀ကပင္ ခမည္းေတာ္မ်ားက ခ်ီးေျမႇာက္၍ ရဟန္းဒါယိကာမမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။

သီေပါမင္း၏ မိဖုရား စုဖုရားလတ္သည္လည္း မင္းသမီးငယ္ဘ၀ကပင္ ရဟန္းအမ ေက်ာင္းအမ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ဤကဲ့သို႔ ငယ္စဥ္ကပင္ သာသနာေတာ္ကို ခ်ီးေျမႇာက္လိုစိတ္ ေပၚေပါက္သည္မွာ ေရွးေရွးဘ၀မ်ားစြာက အထံုပါရမီ ပါခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ အေကာင္းအထည္ေပၚေအာင္ ႀကိဳးစားင သာသနာ့မိခင္တဦး ျဖစ္လာပါေစဟု တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္။
*********************************************************************************

( ငါးပါးသီလႏွင့္ သီလရွင္မ်ား )

ဆရာေတာ္ဘုရား ရွစ္ပါးသီလ ကိုးပါးသီလတို႔ကို ေစာင့္ထိန္းေနေသာ ပုဂိၢိဳလ္တို႔သည္ ရဟန္းသံဃာမ်ားက ငါးပါးသီလေပးလွ်င္ လိုက္မဆိုရ၊ လိုက္ဆုိလွ်င္ သီလျပန္ေဆးရ၏၊ သီလျပန္မေဆးလွ်င္ ငါးပါးသာရေတာ့သည္-ဟု ၾကားဖူးပါသည္၊ ဟုတ္ပါသလားဘုရား ေျဖၾကားေတာ္မူပါ ဘုရား။
( ေဇယ်ာဉာဏီ-မဟာလယ္တီ၊ ဓေမၼသက-မံုရြာ )

( ေျဖ )
ငါးပါးသီလ ဆယ္ပါးသီလတို႔မွာ နိစၥသီလမ်ား ျဖစ္ပါသည္၊ ရွစ္ပါးသီလမွာ ေန႔အထူး ရက္အထူးျပဳ၍ ေဆာက္တည္ရေသာ (ဥေပါသထ) ဥပုသ္သီလျဖစ္သည္၊ သီျခားေန႔အထူးျဖင့္ က်င့္သံုးေဆာက္တည္ရ၍ ဥေပါသထ-ဟု ေခၚရပါသည္။ နိစၥသီလမဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ ေန႔ရက္ပိုင္းျခား အဓိ႒ာန္ထားကာ ၄၅-ရက္၊ တလ စသည္ျဖင့္လည္း ေဆာက္တည္ႏိုင္ပါသည္။

ငါးပါးသီလသည္ လူတို႔အတြက္ နိစၥသီလျဖစ္၍ ေဆာက္တည္သည္ျဖစ္ေစ၊ မေဆာက္တည္သည္ျဖစ္ေစ အျမဲက်င့္သံုးရသျဖင့္ အလွဴဒါနျပဳတိုင္းပင္ ေရွ႔သြားအေနျဖင့္ သရဏံုဂံုႏွင့္ ငါးပါးသီလကို ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔က ေဆာက္တည္ေစပါသည္၊ ဆယ္ပါးသီလ ေဆာက္တည္ထားေစကာမူ ဒါန၏ေရွ႔ေျပး (ဒါနပုဗၺဂၤမ) အေနျဖင့္ သရဏဂံုႏွင့္ ငါးပါးသီလကို ေပးၾကေလ့ရွိပါသည္၊ ရွစ္ပါး, ကိုးပါး, ဥပုသ္သီလ ခံယူထားသူ ျဖစ္လင့္ကစား နိစၥသီလ ငါးပါးသီလမွာ ခံယူျခင္း၊ က်င့္သံုးျခင္း၊ မပ်က္ျပားရသျဖင့္ ငါးပါးသီလကို ထပ္မံခံယူျခင္းေၾကာင့္ ရွိရင္းသီလ မယုတ္ေလ်ာ့ပါ။

သီလသည္, သီတင္းသည္ အဓိ႒ာန္ဥပုသ္၀င္သူမ်ား အေနျဖင့္ နိစၥသီလ ငါးပါးသီလကို လိုက္ဆိုပြားမ်ားျခင္းေၾကာင့္ သီလေဆးစရာ မလိုပါ၊ သံုးပါး ပ်က္မသြားပါ၊ သီလသည္ လြန္က်ဴးမွသာ ပ်က္ပါသည္၊ ဥပုသ္သီလသည္ မိမိေန႔ရက္ပိုင္းျခား အဓိ႒ာန္ထားလွ်င္ ယင္းအဓိ႒ာန္ရက္ ကုန္ဆံုးလွ်င္ ပ်က္သည္။
သီလရွင္မ်ားမွာလည္း သီလရွင္သိကၡာ ကိုယ္၌တည္သေရြ႔ ခံယူထားျခင္းတို႔ေၾကာင့္ သီလပ်က္စရာ မရွိပါ။ ငါးပါးသီလကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာပင္ လိုက္၍ ဆိုၾကပါ-ဟု တိုက္တြန္းလိုပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ဆရာ ဇီ၀က၏ ဘ၀ )
ဇီ၀က ေဆးသမားႀကီးသည္ မည္ကဲ့သို႔ဘ၀မ်ိဳးကို ခံယူ၍ ကံကုန္ပါသနည္း။ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေဆးသမား ဇီ၀က၏ ဘ၀ဇာတ္လမ္းကို သိလိုပါသည္။ နိဗၺာန္၀င္သြားပါသလား၊ နတ္ျဗဟၼာဘ၀ႏွင့္ ရွိေနပါသလားဘုရား၊
( ဦးေမာင္ေစာလွ-စစ္ေတြျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ျမတ္စြာဘုရား၏ ေဆးဆရာႀကီး ဆရာဇီ၀က၏ ဘ၀ဇာတ္လမ္းမွာ ၀ိနည္းမဟာ၀ါ ပါဠိေတာ္တြင္ ပါသည့္အတိုင္း ဇိနတၳပကာသနီတြင္ အက်ယ္ေရးသားထား၏။
ေမြးဖြားစ ဘ၀မွစ၍ ရဟန္းေတာ္တို႔ ပံ့သကူသကၤန္းမ်ားကိုသာ ၀တ္ရံုေနၾကရာမွ ျပည္သူတို႔လွဴဒါန္းေသာ ဂဟပတိ စီ၀ရကို ၀တ္ရံုႏိုင္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္သျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား ခြင့္ျပဳေတာ္မူသည္ အထိသာ ပါရွိပါသည္။

ေနာက္ပိုင္း ဇာတ္လမ္း မည္သို႔ျဖစ္သည္ကို မည္သည့္က်မ္းတြင္မွ် ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိေတာ့ပါ၊ သို႔ေသာ္လည္း ေရွးဘုရားတို႔ လက္ထက္က ျမတ္စြာဘုရား၏ သမားေတာ္အျဖစ္ ဆုေတာင္းခဲ့ျခင္း၊ ျမတ္စြာဘုရားအား ပုဂၢိဳလ္စြဲ ၾကည္ညိဳမႈ အရာ၌ ဧတဒဂ္ရခဲ့ျခင္းတို႔ကို ေထာက္က အျခားလူ ဥပါသကာ၊ ဧတဒဂ္ရ ပုဂၢိဳလ္တို႔ ကဲ့သို႔ မဂ္ဖိုလ္ တဆင့္ဆင့္သို႔ ေရာက္စရာရွိပါသည္။

အနာထပိဏ္တို႔ကဲ့သို႔ ေသာတာပတၱိမဂ္ဖိုလ္ကို ရခဲ့လွ်င္ တာ၀တႎသာ စေသာ နတ္ျပည္ တျပည္ျပည္၌၄င္း၊
စိတၱသူၾကြယ္တို႔ကဲ့သို႔ အနာဂါမိမဂ္ဖိုလ္ကို ရခဲ့လွ်င္ အကနိ႒ကဲ့သို႔ေသာ ျဗဟၼာျပည္၌၄င္း ျဖစ္ႏိုင္စရာရွိပါသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၂-ခု ဒီဇင္ဘာလ )

1 comment:

တကၠသုိလ္ အလင္းအိမ္(ေတဇာလင္း) said...

မွတ္သားစရာမ်ား မွတ္သားရ၍ေက်းဇူး မ်ားလွပါတယ္။ မသိသည္မ်ားလည္း သိခြင့္ရပါတယ္။