Thursday, February 26, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၂၃ )

( ဘဒၵႏၲ တိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ( ဘုရားကိုးဆူ )
ဘုရားကိုးဆူ သမိုင္းေၾကာင္းႏွင့္ ဘုရားကိုးဆူ ေနရာခ်ထားပံု၊
ရြတ္ဖတ္မႈကို ရဟန္းေတာ္မ်ား မလုပ္ဘဲ လူမ်ားလုပ္ျခင္းႏွင့္ ေန႔မလုပ္ဘဲ ညလုပ္ရပံုမ်ား သိလိုပါသည္ဘုရား။
( ေထြးလင္းထြဋ္-အင္းစိန္ ) ( ထိုက္ထိုက္-တံတားဦး ) ( ၀င္းႏိုင္ဦး-သံကုန္း )

( ေျဖ )
သကၠရာဇ္ ၉၂၀-ေက်ာ္ ဘုရင့္ေနာင္မင္းႀကီး လက္ထက္ ဇင္းမယ္ျပည္မွ နတ္ႀကီး ၉-ပါး ပူေဇာ္ပြဲကို ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားႀကီး သားေတာ္ ဇင္းမယ္စား ေနာ္ရထာေစာက သာသနာျပဳဆရာေတာ္မ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္၍ ဓမၼပဒ၊ အာယု၀ၯန သတို႔သား ၀တၳဳအရ ဘုရားကိုးဆူ ပူေဇာ္မႈကို စီရင္ခဲ့သည္-ဟု သမိုင္းမ်ားက ဆိုပါသည္။

အလယ္ဗဟိုမွာ ျမတ္စြာဘုရား သီတင္းသံုး၍
လက္ယာဘက္ ေတာင္အရပ္မွ လက္ယာေတာ္ရံ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊
လက္၀ဲဘက္ ေျမာက္အရပ္မွ လက္၀ဲေတာ္ရံ အရွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္၊
အေရွ႔ေတာ္ အေရွ႔အရပ္မွ သက္ေတာ္အႀကီးဆံုး အရွင္ေကာ႑ည၊
ေနာက္ေတာ္ အေနာက္အရပ္မွ ေနာက္ေတာ္ပါ အလုပ္အေကၽြး အရွင္အာနႏၵာ၊
( ဤေလးပါးကို ေလာကုတၱရာနည္းအရ ေနရာခ်ထား၏ )

တနဂၤေႏြေထာင့္မွာ ျဂိဳဟ္သက္အငယ္ဆံုးျဖစ္၍ သက္ေတာ္အငယ္ဆံုး အရွင္ရာဟုလာ၊
အဂၤါေထာင့္ အရွင္သာရိပုတၱရာ အနီး၌ ၄င္း၏ညီအငယ္ အရွင္ေရ၀တ၊
စေနေထာင့္၌ စေနနံသည္ တရားသူႀကီးျဂိဳဟ္ျဖစ္၍ ၀ိနယဓရ အရွင္ဥပါလိ၊
ရာဟုေထာင့္၌ ပသု-ဟူေသာ ရာဟုျဂိဳဟ္၏ ပရိယာယ္အရ ( ပသု-ႏြားလားတို႔၏၊ ပတိ-အရွင္ျဖစ္ေသာ ) အရွင္ဂ၀ံပတိ၊
( ဤေလးပါးကို ေလာကီနည္းအရ ေနရာခ်ထား၏ )
ဤသို႔ ရဟႏၲာ ၈-ပါးကို ေနရာခ်ထားေပးသည္။

ဘုရားကိုးဆူ ပူေဇာ္ရာ၌ နံနက္ အရုဏ္တက္ခ်ိန္တြင္ ဆြမ္းကပ္လွဴရမည္ျဖစ္၍ ညပိုင္းတြင္ ျပင္ဆင္ပင့္ေဆာင္ထားရသည္၊ ဘုရားကိုးဆူ ဒါယကာက ဧည့္သည္မ်ားကို ညတြင္ဖိတ္ၾကားကာ ဘုရားဖူးေစသျဖင့္ ညမွာ က်င္းပသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ျပင္ ညပိုင္းတြင္ ဘုရားပင့္ျခင္း၊ ရြတ္ဆိုျခင္းတို႔မွာ လူတို႔အလုပ္ျဖစ္၍ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ မသက္ဆိုင္ဘဲလည္း ျဖစ္ေနေပသည္။

ဘုရားကိုးဆူ ပူေဇာ္မႈကို အိမ္ရွင္မ်ားက က်န္းမာ ခ်မ္းသာ အသက္ရွည္စြာႏွင့္ ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းကြာ၍ က်က္သေရမဂၤလာ တိုးတက္ရန္ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကပါသည္၊ ထိုကိစၥအားေလ်ာ္စြာ အိမ္ရွင္တို႔ကိုယ္တိုင္ အိမ္၌ ဘုရားကိုးဆူ ပူေဇာ္ထားစဥ္ ဘုရားရွိခိုးျခင္း၊ ရြတ္ဆိုဆုေတာင္းျခင္း၊ ဆြမ္းေဘာဇဥ္ဆက္ကပ္ျခင္းတို႔ကို ဘိသိက္ဆရာကို လႊဲမထားဘဲ ကိုယ္တိုင္ျပဳလုပ္မွသာ အဓိပၸါယ္ျပည့္၀စရာ ရွိေပသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ဓာတုပရိနိဗၺာန္ ေရာင္ေတာ္ျပန္ )
ဆရာေတာ္ဘုရား၊ သာသနာေတာ္ ကုန္ဆံုးေသာေန႔တြင္ ေဗာဓိမ႑ိဳင္၌ ျမတ္စြာဘုရား ဓာတ္ေတာ္မ်ား စုေပါင္း၍ ဓာတုပရိနိဗၺာန္ပြဲ ျဖစ္ေပၚရာတြင္ နတ္ျဗဟၼာမ်ား ကၽြတ္တမ္း၀င္ၾကဦးမည္ ဆိုပါသည္၊ ထိုအေၾကာင္းကို က်မ္းဂန္လာအတိုင္း အေထာက္အထားမ်ားႏွင့္ သိလိုပါသည္ဘုရား။
( ဦးအ့ံေက်ာ္-ဘီေအ၊ ဘီအယ္လ္၊ ဗဟိုတရားရံုးေရွ႔ေန )

( ေျဖ )
ထိုအေၾကာင္းကို အဂၤုတၱရအ႒ကထာ ( အံ-႒ ၁၊ ၇၀ ) ဓာတုအႏၲရဓာန အခန္းတြင္ ပါရွိပါသည္၊ သင့္ေလ်ာ္သလို ျမန္မာမႈျပဳရေသာ္ ဓာတုအႏၲရဓာန-ဓာတ္ေတာ္တို႔ ကြယ္ေပ်ာက္ျခင္း ( ဓာတုပရိနိဗၺာန္ ) ကို ဤသို႔မွတ္ရမည္။

ျမတ္စြာဘုရား၏ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္တို႔သည္ ထိုထိုအရပ္တို႔၌ ေကာင္းစြာပူေဇာ္ ကိုးကြယ္မႈကို မရၾကေတာ့လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အဓိ႒ာန္အစြမ္း အားေလ်ာ္စြာ ပူေဇာ္ကိုးကြယ္မႈ ရရာအရပ္သို႔ ၾကြၾကလိမ့္မည္။ ထို႔ေနာက္ သာသနာေတာ္ ကုန္ဆံုးေသာအခါ သီဟိုဠ္ကၽြန္း (သီရိလကၤာ) တြင္ ဓာတ္ေတာ္အားလံုး စုေပါင္းကာ မဟာေစတီႀကီး၌ တည္လာလိမ့္မည္၊

ထို႔ေနာက္ နာဂဒီပကၽြန္း ရာဇာယတန ေစတီ၌ တည္ျပီးေနာက္ မဟာေဗာဓိမ႑ိဳင္ ပလႅင္ေတာ္သို႔ ၾကြၾကကုန္လတံ့၊ နဂါးျပည္၊ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာျပည္တို႔၌ ဓာတ္ေတာ္တို႔သည္လည္း မဟာေဗာဓိမ႑ိဳင္ ပလႅင္ေတာ္သို႔သာလွ်င္ ၾကြေရာက္လာၾကကုန္လတံ့၊ ဓာတ္ေတာ္ ေမြေတာ္အားလံုးတို႔သည္ မုန္ညင္းေစ့မွ်ေလာက္ပင္ မၾကြင္းမက်န္ဘဲ ၾကြေရာက္လာကုန္လတံ့။

ဓာတ္ေတာ္ ေမြေတာ္ အားလံုးတို႔သည္ မဟာေဗာဓိမ႑ိဳင္ ပလႅင္ေတာ္၌ စုေ၀းၾကျပီး ျမတ္စြာဘုရားအသြင္ေတာ္ကိုယူ၍ ေဗာဓိမ႑ိဳင္၌ တင္ပလႅင္ေခြထိုင္ေတာ္မူကာ သံုးဆယ့္ႏွစ္ပါးေသာ လကၡဏာေတာ္ႀကီး၊ ရွစ္ဆယ္ေသာ လကၡဏာေတာ္ငယ္ တို႔ႏွင့္တကြ ထက္၀န္းက်င္မွ ေရာင္ျခည္ေတာ္တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဗုဒၶအသေရေတာ္ကို ေဆာင္ေတာ္မူလ်က္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိေတာ္မူစဥ္က ယမိုက္ျပာဋိဟာ ျပေတာ္မူသကဲ့သို႔ ေရမီးအစံုစံုေသာ တန္ခိုးေတာ္မ်ားကို ျပေတာ္မူလတံ့။

ထိုအခါ ထိုေနရာသို႔ လူသတၱ၀ါတို႔ မေရာက္ႏိုင္ဘဲ စၾက၀ဠာတိုက္တေသာင္းမွ နတ္ျဗဟၼာအားလံုးတို႔ စည္းေ၀းေရာက္လာၾကကုန္လ်က္ ယေန႔ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္၀င္ေတာ္မူျပီ၊ ဤေန႔မွစ၍ အေမွာင္တိုက္ႀကီး ျဖစ္ကုန္ျပီ-ဟု ဆို၍ ငိုၾကကုန္လတံ့၊ ထို႔ေနာက္ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ ရုပ္ပံုေတာ္မွ မီးအလွ်ံႀကီး ျဖစ္ေပၚ၍လာကာ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ ကိုယ္ေတာ္မၾကြင္း ေလာင္ကၽြမ္းျခင္းသို႔ ေရာက္ကာ မီးအလွ်ံႀကီးသည္ ဤလူ႔ျပည္မွ ျဗဟၼာ့ျပည္တိုင္ေအာင္ တက္ေရာက္သြားေပလတံ့၊ ထို႔ေနာက္ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ဟူ၍ မုန္ညင္းေစ့ငယ္ေလာက္မွ် မက်န္ေတာ့ဘဲ ေလာင္ကၽြမ္း၍ သြားေပလတံ့။

ထိုအခါ စည္းေ၀းေရာက္လာကုန္ေသာ နတ္ျဗဟၼာအားလံုးတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေသာ ေန႔၌ကဲ့သို႔ နတ္ပန္းနံ႔သာ တူရိယာတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ကုန္လ်က္ သံုးႀကိမ္တိုင္ လက္ယာရစ္ပတ္၍ ပူေဇာ္ကာ ေနာင္ပြင့္လတံ့ေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို ပူေဇာ္ခြင့္ကို ရရပါလို၏-ဟုဆုေတာင္းျမြက္ဆိုကာ မိမိတို႔ေနရာ ထိုထိုအရပ္တို႔သုိ႔ ျပန္ၾကြကုန္လတံ့သတည္း။

( ပါဠိကိုလိုလွ်င္ အဂၤုတၱရ႒ကထာ ( အံ-႒ ၁၊ ၇၀ ) တြင္ ယူပါ၊ ဤအ႒ကထာပါဌ္တြင္ ကၽြတ္တမ္း၀င္မည္ဟူေသာ စကား မပါေပ၊ ေနာင္ပြင့္လတံ့ေသာ ဘုရားကို ဖူးေတြ႔ရန္ဆိုသျဖင့္ ကၽြတ္တမ္း၀င္ခြင့္ မရ-ဟု သိသာႏိုင္ပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ဘာသာ ၂-မ်ိဳး၊ ၃-မ်ိဳး ကိုးကြယ္လွ်င္ )
ဆရာေတာ္ဘုရား ဘာသာ ၂-မ်ိဳး၊ ၃-မ်ိဳးတြဲ၍ ကိုးကြယ္လွ်င္ ရႏိုင္ပါသလား၊ ဤသို႔ ကိုးကြယ္သူသည္ ဗုဒၶဘာသာအရ သရဏဂံု တည္ႏိုင္ပါမည္လား ေျဖၾကားေတာ္မူပါဘုရား။
( မစန္းစန္းျမ-ပန္းဆြဲလမ္း၊ သံုးဆယ္ျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ကိုးကြယ္မႈ ဟူသည္ မိမိစိတ္က အၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္မႈ ရွိမွသာ အစစ္အမွန္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ အခ်ိဳ႔ ဗုဒၶဘာသာ အမည္ခံသူမ်ားသည္ မိဘရိုးရာက ဗုဒၶဘာသာျဖစ္၍သာ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေနၾကသည္၊ ရတနာသံုးပါး၌ ခိုင္ျမဲေသာ သဒၶါတရား မရွိၾကပါ၊ ထိုသူတို႔အဖို႔ သီလစေသာ တရားမ်ားလည္း မစြဲျမဲႏိုင္ၾကဘဲ ဟိုဘာသာ သည္ဘာသာ ေရာကာ ေယာင္ကာႏွင့္ ဘာသာႏွစ္မ်ိဳး သံုးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲ၍ ေနၾကသည္။

သရဏဂံု ဟူသည္မွာ မိမိစိတ္ထဲ ႏွလံုးထဲမွ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ယံုၾကည္စြဲျမဲမႈ ရွိမွသာ ျဖစ္သည္၊ ထိုသို႔ ဘာသာႏွစ္မ်ိဳး သံုးမ်ိဳး ကိုးကြယ္သူ၌ သရဏဂံု တည္ရွိေနသည္ဟု မဆိုႏိုင္ပါ၊ ထို႔ျပင္ ဗုဒၶဘာသာ၌ သရဏဂံု တည္တံ့ေသာ ဥပါသကာ စစ္စစ္ဟူသည္မွာ-
(၁) ရတနာသံုးပါး၊ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကိုသာ ယံုၾကည္ျခင္း။
(၂) ငါးပါး၊ ရွစ္ပါး၊ ဆယ္ပါး စေသာ အက်င့္သီလႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း။
(၃) နတ္၊ ဂိုဏ္း၊ ၀ိဇၨာ၊ ေဗဒင္၊ ယၾတာ စေသာ အယူတို႔ကို မစြဲမယူျခင္း။
(၄) ေလာကီမဂၤလာတို႔ကို မယံုၾကည္ျခင္း။
(၅) ဗုဒၶသာသနာေတာ္တြင္း၌သာ ေကာင္းမႈကို ရွာမွီးျခင္း ဤငါးမ်ိဳးႏွင့္ ျပည့္စံုရေပမည္။

ထိုမွတပါးလည္း အတၱသႏၷိယ်ာတန သရဏဂံု-ရတနသံုးပါး၌ မိမိခႏၶာကိုယ္ကို စြန္႔လႊတ္အပ္ႏွင္း၍ ကိုးကြယ္ျခင္းစေသာ သရဏဂံု ခံယူမႈမ်ိဳးတို႔ကို ေထာက္ဆက ဘာသာ ၂-မ်ိဳး၊ ၃-မ်ိဳး ကိုးကြယ္သူဟူ၍ မရွိသင့္ေၾကာင္း ထင္ရွားလွပါသည္၊

အခ်ဳပ္မွာ-ဗုဒၶဘာသာ ဟူသည္ ဗုေဒၶါ ေမ သရဏံ အညံ နတၳိ၊
ဓေမၼာ ေမ ဥရဏံ အညံ နတၳိ၊
သံေဃာ ေမ သရဏံ အညံ နတၳိ၊
ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာသံုးပါးမွတပါး ကိုးကြယ္ရာမရွိ-ဟူ၍ ခံယူထားသူသာ ျဖစ္သင့္ေၾကာင္း ေျဖၾကားအပ္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( အသုရကာယ္ )
ဆရာေတာ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တို႔ကို လူႀကီးေတြက မင္းတို႔အားလံုးေသရင္ အသုရကာယ္ ျဖစ္မယ္-ဟုေျပာပါသည္၊ အသုရကာယ္ဆိုတာ ဘယ္သတၱ၀ါမ်ိဳးကို ေခၚပါသလဲ၊ အဘယ္အကုသိုလ္ကို ျပဳလုပ္၍ ျဖစ္ကာ အဘယ္မွ် သက္တမ္းရွိသည္ကို သိလိုပါသည္ဘုရား။
( ေမာင္လျပည့္၀န္း-ေကာ့ကရိတ္ )

( ေျဖ )
အသုရကာယ္ကား ဘံုသီးျခားမရွိ၊ ျပိတၱာမ်ားကဲ့သို႔ပင္ လူ႔ဘံုရွိ သမုဒၵရာ ေတာ ေတာင္ စသည္တို႔၌ တည္သည္။ ျပိတၱာမ်ားထက္ ကိုယ္ကာယ၊ ဆင္းရဲဒုကၡ၊ အသက္တမ္း ႀကီးမားရွည္လ်ားသည္၊ ကာလကဥၥိက အသုရာ စသည္ ျဖစ္၍ ၄င္းတို႔ကိုယ္ကာယမွာ ၃-ဂါ၀ုတ္ခန္႔ ႀကီးမားသည္၊ အသား အေသြး အလြန္နည္းပါးလ်က္ ဖက္ရြက္ေရာ္ကဲ့သို႔ ႀကံဳလွီေဖ်ာ့ေတာ့သည္၊ ပုဇြန္မ်က္စိပမာ မ်က္စိတို႔က ျပဴးရရူးထြက္ေနၾကသည္၊ မ်က္လံုးတို႔ကလည္း ေနရာမဟုတ္၊ ဦးထိပ္၌ရွိသည္၊ ကိုယ္ကာယ ႀကီးမားျပီး ပါးစပ္ကမူ အပ္ေပါက္ပမာ အလြတ္ေသးငယ္သည္၊ ယင္းပါးစပ္သည္လည္း ဦးေခါင္းထက္၌ ရွိ၍ အစာကိုျမင္လွ်င္ ဦးစိုက္၍ ယူရသည္၊ သို႔ေသာ္ မည္သည့္အခါမွ် ၀လင္ေအာင္ မစားရ၊ ျမစ္တို႔ကိုေတြ႔လ်က္ ေရမေသာက္ရ။ မီးတဟုန္းဟုန္းေတာက္လ်က္ သက္တမ္းရွည္သမွ် ငတ္မြတ္ဆာေလာင္ေသာ ဒုကၡကို ခံေနၾကရသည္။

၄င္းတို႔မွာ က်မ္းဂန္အရ မိစၧာဒိ႒ိ ကံၾကြင္းေၾကာင့္ ခံရျခင္းျဖစ္၏၊ သီလ၀ႏၲ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔ကို ျပစ္မွား၍ ျဖစ္ရျခင္း စသည္ျဖင့္ ေပတ၀တၳဳမ်ား၌ လာရွိသည္။

( မိစၧာဒိ႒ိကံ၏ အက်ိဳးရင္းေၾကာင့္ကား ငရဲ၌ ခံခဲ့ရျပီးျပီ၊)
၄င္းတို႔သက္တမ္း အျမဲ မရွိ၊ အကုသိုလ္ကံ မကုန္သမွ် ခံစားရသည္၊ အခ်ိဳ႔ ကမၻာသက္တမ္းႏွင့္ အမွ်ပင္ ခံစားရသည္-ဟု ဆိုေပသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( မယ္ေတာ္မာယာ အသက္ )
မယ္ေတာ္မာယာ အသက္ ၅၀-ေက်ာ္မွ ဘုရားေလာင္းကို ဖြားသည္ဆိုသည္မွာ ဟုတ္ပါသလား၊
၅၀-မွ ဘယ္ေလာက္ ေက်ာ္ပါသလဲ၊ က်မ္းဂန္သာဓကႏွင့္ သိလိုပါသည္ဘုရား။
( ေဒၚေကသာ၀တီ-စစ္ကိုင္းေတာင္ )

( ေျဖ )
ေဗာဓိသတၱမာတာပိ ပဌမ၀ေယ သမၸတၱႎ အႏုဘ၀ိတြာ မဇၩိမ၀ေယ တတိယေကာ႒ာေသ ၀ိဇာယိတြာ ကာလံ ကေရာတိ အယေမတၳ ဓမၼတာ-ဟူ၍ သုတ္မဟာ၀ါ အ႒ကထာ (ဒီ-႒ ၂-၂၉ ) စသည္၌ လာသည္။
ပါဠိကိုျမန္မာျပန္ေသာ္-ဘုရားေလာင္း မယ္ေတာ္သည္လည္း ပထမအရြယ္၌ စည္းစိမ္ခံစား၍ မဇၩိမအရြယ္၏ သံုးခုေျမာက္ေသာ အစု၌ ဘုရားေလာင္းကို ဖြားျမင္ကာ ( ခုနစ္ရက္ ေနျပီးလွ်င္ ) ေသလြန္သည္။
ဤကား ဓမၼတာ-ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္၊

ဆိုလိုသည္မွာ အသက္တရာတမ္းကို သံုးစုျပဳေသာ္ ပထမအရြယ္ ၃၃-ႏွစ္ ၄-လ၊
မဇၩိမအရြယ္ ၃၃-ႏွစ္ ၄-လ၊
ပစၧိမအရြယ္ ၃၃-ႏွစ္ ၄-လ ရွိသည္တြင္

ပထမအရြယ္ ၃၃-ႏွစ္ ၄-လ စည္းစ္မ္ခံစားသည္။
မဇၩိမအရြယ္ ၃၃-ႏွစ္ ၄-လကို သံုးပံုပံုေသာ္ ပထမအပံု ၁၁-ႏွစ္ ၁-လႏွင့္ ၁၀-ရက္။
ဒုတိယအပံု ၁၁-ႏွစ္ ၁-လႏွင့္ ၁၀-ရက္၊
တတိယအပံု ၁၁-ႏွဏ္ ၁-လႏွင့္ ၁၀-ရက္ ရသည္။

ပထမအပံုႏွင့္ ဒုတိယအပံုေပါင္း ၂၂-ႏွစ္ ၂-လႏွင့္ ၂၀-ရက္ကို
ပထမအရြယ္ ၃၃-ႏွစ္ ၄-လႏွင့္ ေပါင္းလွ်င္ ၅၅-ႏွစ္ႏွင့္ ၆-လ အရက္ ၂၀-ရ၏၊

ထိုအခ်ိန္တြင္ ဘုရားေလာင္းကို ပဋိသေႏၶယူသည္၊ ယင္း၌ ၁၀-လ ထည့္ေသာ္ ၅၆-ႏွစ္ ၄-လ၊ ၂၀-ရက္တြင္ ဘုရားေလာင္းကို ဖြားေတာ္မူသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ဘုရားဘြဲ႔မည္ေတာ္ )
မဟာသြံသာရ-ဘုရား၊ ဆရာေတာ္ဘုရား ေဖာ္ျပပါ ဘုရား၊ ရုပ္ပြားေတာ္ အမည္ကို ဘယ္လိုအသံထြက္ ဖတ္ရမည္လဲ၊ အဓိပၸါယ္ကိုလည္း သိလိုပါသျဖင့္ ရွင္းလင္းမိန္႔ၾကားေစလိုပါသည္ဘုရား။
( ေမာင္မ်ိဳးညႊန္႔-ျမန္မာစာ-ကန္ေတာ္ကေလး )

( ေျဖ )
၄င္းအမည္ေတာ္မွာ ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္၏ စမၼခဏ္တြင္ ပါရွိသည့္ ေရွးကသတ္ပံုပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊
မည္သည့္ေခတ္က ထုလုပ္သည္ဟု မသိႏိုင္၊ အလြန္ေရွးက်လွျပီး သစ္သားဆင္းတုေတာ္ျဖစ္၍ ျပဳျပင္ေစာင့္ေရွာက္ထားရေၾကာင္း စမၼခဏ္တြင္ ( မဟာသြံသာရ-ရုပ္ရွင္ေတာ္ ) ဟု စာပါေၾကာင္း ဆိုင္ရာသို႔ စံုစမ္းသိရွိရသည္၊ မဟာသြန္သာရ-ဟု အသံထြက္ႏိုင္ပါသည္၊
မဟာ-ႀကီးျမတ္ေသာ၊ သြံ-သု၀ဏၰ-ေရႊအဆင္းကဲ့သို႔ တင့္တယ္သပၸါယ္ေသာ အဆင္းရွိသည့္၊ သာရ-အႏွစ္ျဖစ္ေသာ ရုပ္ရွင္ေတာ္ဘုရား-ဟု အဓိပၸါယ္ ေဖာ္ဆိုႏိုင္ပါသည္။

ရုပ္ရွင္ေတာ္-ဟု ဆိုသည့္အတိုင္း ယင္းမဟာသြံသာရ ျမတ္စြာဘုရား ရုပ္ပြားေတာ္ျမတ္သည္ မ်က္ႏွာေတာ္ အဆင္းသ႑ာန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းလဲတတ္ေၾကာင္း
ရံခါ အိုမင္းရင့္ေရာ္ေသာအသြင္ျဖင့္ ဖူးျမင္ရ၍
ရံခါႏုပ်ိဳေသာ အသြင္ျဖင့္ ဖူးျမင္ရေၾကာင္း၊
ရံခါ တည္ၾကည္ေသာ အသြင္ျဖင့္ ဖူးျမင္ရျခင္း၊
ရံခါ ျပံဳးရႊင္ေနေသာ အသြင္ေတာ္ျဖင့္ ဖူးျမင္ရေၾကာင္း
သံုးေလးႀကိမ္ သြားေရာက္ဖူးျမင္သူတို႔ အသြင္ေတာ္ သံုးေလးမ်ိဳး ဖူးေတြ႔ရေၾကာင္း ေျပာဆိုသည္ကုိ ၾကားသိရသည္။

ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္၏ ဓာတ္ပံုေတာ္၌ပင္ တပံုႏွင့္တပံု မတူသည္ကို ေတြ႔ရသျဖင့္ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးမားေသာ ေရွးေဟာင္း ဥဒၵိႆေစတီ တဆူျဖစ္ေၾကာင္း သိႏိုင္ပါသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၂-ခု၊ ဇန္န၀ါရီလ )

No comments: