Wednesday, March 4, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၂၆ )

( ဘဒၵႏၲတိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ( ပုတီးစိပ္ျခင္းႏွင့္ တရားထိုင္ျခင္း )
ပုတီးစိပ္ရာတြင္ အခ်ိဳ႔က စကားေျပာရင္း လမ္းေလွ်ာက္ရင္း အိပ္ရင္း စိပ္ၾက၍
အခ်ိဳ႔က ဘုရားေရွ႔တြင္ စနစ္တက်ထိုင္၍ စိပ္ၾကပါသည္၊ ဘယ္အရာက မွန္ပါသလဲဘုရား။
ဘယ္လိုႏွလံုးသြင္းျပီး စိပ္သင့္ပါသလဲဘုရား၊
ဥပုသ္ေန႔ေတြမွာ ၀င္ေလ ထြက္ေလမွတ္ျပီး တရားထိုင္ျခင္းႏွင့္ ပုတီးစိပ္ျခင္းမွာ ဘယ္အရာကို ျပဳလုပ္သင့္ပါသလဲဘုရား။
( မစန္းစန္းႏြယ္-ေရနံေခ်ာင္းေက်းရြာ၊ မအူပင္ျမိဳ႔နယ္ )

( ေျဖ )
ပုတိီးစိပ္ျခင္းမွာ စိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္၍ သမာဓိရေအာင္ လုပ္ေသာအလုပ္ျဖစ္ရာ စိတ္တည္ျငိမ္ျပီး သမာဓိရႏိုင္ေသာ ဣရိယာပုထ္ျဖင့္သာ ျပဳလုပ္သင့္ပါသည္။
ထိုင္၍စိပ္ျခင္း၊ ေလ်ာင္း၍စိပ္ျခင္းတို႔က ပို၍ သမာဓိရစရာရွိျပီး ဘုရားေရွ႔တြင္ ထိုင္ကာ ဘုရားအာရံုျဖင့္ စိပ္ျခင္းက ပို၍ ေကာင္းမြန္ဖြယ္ ရွိပါသည္။
ပုတီးစိပ္သည္ ဆိုရာ၌ အမ်ားအားျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဂုဏ္ေတာ္ကို အာရံုျပဳ၍ စိပ္ရသျဖင့္ မိမိႏႈတ္တက္ရ၍
ေက်ပြန္ ပြန္းတီးလ်က္ရွိေသာ ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးကို အာရံုယူ ႏွလံုးသြင္း၍ စိပ္ျခင္းသာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါသည္။

တရားမွတ္ျခင္းႏွင့္ ပုတီးစိပ္ျခင္းတြင္ ပုတီးစိပ္ျခင္းမွာ သမထဘာ၀နာ၌ အက်ံဳး၀င္၍ တရားမွတ္ျခင္းမွာ ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာ၌ အက်ံဳး၀င္ပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုႏွစ္မ်ိဳးတြင္ တရားမွတ္ျခင္းက ပို၍ အဆင့္ျမင့္သျဖင့္ ျပဳလုပ္သင့္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( စၾကေစတီႏွင့္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ )
၁။ စၾက၀ေတးမင္းကို ေစတီတည္ထား ကိုးကြယ္ၾကသည္ဆိုသည္မွာ ဟုတ္ပါသလား၊ ဘာေၾကာင့္ပါလဲဘုရား။
၂။ အကုသိုလ္တရားမ်ားကို မလႊဲမေရွာင္သာ၍ က်ဴးလြန္ျ႔ီးေနာက္ ကုသိုလ္တရားမ်ားကို ျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္
အကုသိုလ္တရားမ်ား ပေပ်ာက္ပါသလား၊ အေဟာသိကံ ျဖစ္ပါသလား ဘုရား။
( မင္းမင္းထြန္း-သံုးဆယ္ )

( ေျဖ )
၁။ ေလာကတြင္ ေစတီထိုက္သူ သံုးဦးမွာ ဘုရား၊ ရဟႏၲာႏွင့္ စၾက၀ေတးမင္း-ဟု ဆိုပါသည္။
ဘုရား ရဟႏၲာတို႔၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ေစတီတည္၍ ကိုးကြယ္က လူနတ္နိဗၺာန္ သံုးတန္ေသာ ခ်မ္းသာကို ရႏိုင္ျပီး စၾက၀ေတးမင္း၏ အရိုးဓာတ္တို႔ကို ေစတီတည္၍ ကိုးကြယ္က လူခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာ ႏွစ္မ်ိဳးကို ရႏိုင္ေၾကာင္း အဂၤုတၱရ ဒုကနိပါက အ႒ကထာတြင္ ဆိုပါသည္။

စၾက၀ေတးမင္းသည္ ေလာကရွိ မင္းက်င့္တရားမ်ား အျပင္ စကၠ၀တၱိဓမၼတို႔ႏွွင့္ ျပည့္စံုလ်က္ လူ႔ေလာကအား ငါးပါးသီလျမဲေအာင္ အျမဲမျပတ္ ေဟာေျပာျပသသူ ျဖစ္သည္။ ဘုရားသာသနာမရွိေသာ ေခတ္ကာလတြင္ လူသားတို႔အား မႏုႆ-ေဒ၀ သမၸတၱိတို႔ကို ျဖစ္ေစ၍ အလြန္တရာ ေက်းဇူးႀကီးလွသျဖင့္ ၄င္းအား ေစတီတည္၍ ကိုးကြယ္ထိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

၂။ အကုသိုလ္တရားမ်ားကို ျပဳလုပ္က မေကာင္းမႈ အက်ိဳးကို ေပးမည္သာ ျဖစ္သည္။
မိမိက ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႔ကို ျပဳလုပ္မႈမ်ား၍ ကုသိုလ္အက်ိဳးမ်ား ဆက္ကာဆက္ကာ ေပးေနလွ်င္ အကုသိုလ္အက်ိဳးသည္ ၾကားမ၀င္သာ၍ အက်ိဳးမေပးဘဲ ငုပ္ေနတတ္သည္။

ကုသိုလ္က်ိဳး အားနည္းလာက ၾကား၀င္၍ အက်ိဳးေပးေပလိမ့္မည္၊ မဂ္ကုသိုလ္ျဖစ္၍ နိဗၺာန္၀င္သည့္တိုင္ေအာင္ အကုသိုလ္က အက်ိဳးမေပးသာလွ်င္ကား အေဟာသိကံ ျဖစ္သြားႏိုင္ပါသည္။
အဂၤုလိမာလ၏ လူေပါင္းမ်ားစြာ သတ္ခဲ့ေသာ အကုသိုလ္ကံသည္ ရဟႏၲာျဖစ္သြား၍ ပဋိသေႏၶက်ိဳး မေပးႏိုင္ေသာ္လည္း ပ၀တၱိ၌ ခဲမွန္၍ ထိပ္ေပါက္ ေခါင္းကြဲ ျဖစ္ရေသးသည္အထိ ပ၀တၱိ၌ အက်ိဳးေပးေသးသည္ကို သတိျပဳပါ။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ရွစ္ပါးသီလႏွင့္ တီဗီြ ဗီြဒီယို )
အရွင္ဘုရား သီလေဆာက္တည္ရာ၌ ရွစ္ပါးသီလ၊ ကိုးပါးသီလ၊ ဆယ္ပါးသီလမ်ားတြင္ ကျခင္း၊ သီျခင္း၊ တီးမႈတ္ျခင္းႏွင့္ ၾကည့္ရႈ နားေထာင္ျခင္းတို႔မွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါမည္-ဟု ဆိုပါသည္၊
သီလေဆာက္တည္ထားေသာ ဥပုသ္သည္သည္ ယခုေခတ္ တီဗီြ၊ ဗီြဒီယိုမ်ား ၾကည့္ရႈပါက ေဆာက္တည္ထားေသာသီလ က်ိဳးေပါက္ျခင္း ရွိ-မရွိ သိလိုပါသည္ဘုရား။
( ခ်ိဳေအး-ျမိဳ႔မရပ္၊ အထက္မင္းလွ )

( ေျဖ )
ရွစ္ပါး ကိုးပါး ဆယ္ပါးသီလ ေဆာက္တည္ထားသူသည္ ကျခင္း၊ သီျခင္း၊ တီးမႈတ္ျခင္းတို႔ႏွင့္ ယင္းတို႔အား ၾကည့္ရႈနားေထာင္ျခင္းတို႔ကို လံုး၀ေရွာင္ၾကဥ္ရသည္၊
အနည္းဆံုး ေမ်ာက္ကျခင္း၊ ဥေဒါင္းကျခင္း စသည္မ်ိဳးကိုပင္ ၾကည့္ရႈနားေထာင္ျခင္း မျပဳရသျဖင့္ ေရဒီယိုမွ လာေသာ သီခ်င္းသံမ်ား၊ တီဗီြ ဗီြဒီယိုတို႔မွ ျပသေသာ ကျခင္း၊ သီဆိုျခင္း၊ တီးမႈတ္ျခင္းမ်ားကို ၾကည့္ရႈနားေထာင္မႈ မျပဳရသည္မွာ ထင္ရွားပါသည္။

ဥပုသ္ေစာင့္သံုးျခင္းမွာ ေလာကေရးရာမ်ားျဖစ္ေသာ ကာမဂုဏ္မႈကိစၥတို႔မွ အနားေပးကာ အရိယာပုဂၢိဳလ္တို႔ကို တုပနည္းယူလ်က္ ဗုဒၶဘာသာတို႔၏ အႏွစ္သာရ သီလတရားတို႔ျဖင့္ မိမိ၏စိတ္ႏွလံုးကို ထံုမႊမ္းျပီးလွ်င္ ဘာ၀နာစခန္းသို႔ တက္လွမ္းအားထုတ္ရန္ ႀကိဳးစားေနျခင္းမ်ိဳးသာျဖစ္၍ လူ႔ေလာကဆိုင္ရာ ကာမဂုဏ္အားေပးေသာ အေပ်ာ္အရႊင္မ်ိဳးတို႔ကို ဖယ္ရွားႏိုင္ရန္သာ အားထုတ္ရပါမည္၊

ထို႔ေၾကာင့္ ဥပုသ္သီလ ေစာင့္သံုးေသာေန႔တို႔တြင္ ဇနီးေမာင္ႏွံခြဲျခား၍ အိပ္စက္ျခင္း၊ ညစာဟူသမွ် ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊ အဆိုပါ ကခုန္သီဆိုမႈတို႔ကို မ်က္ႏွာလႊဲျခင္းႏွင့္ ကုတင္ေမြ႔ရာ ထည္၀ါခမ္းနားေသာ အသံုးအေဆာင္တို႔ကို ေရွာင္ရွားျခင္းျပဳလ်က္ ပုတီးစိပ္ ဂုဏ္ေတာ္ပြားမ်ားျခင္း၊ ေမတၱာပို႔ျခင္း၊ ၀ိပႆနာတရား ပြားမ်ားျခင္း စေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႔ျဖင့္ တေန႔တာကို ကုန္ဆံုးေစသင့္ပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ေဒ၀ဒတ္ႏွင့္ ဣဒၶိပါဒ္ တန္ခိုး )
ဇာတ္ေတာ္မ်ားမွာ အမ်ိဳးသမီးတို႔ အာရံုေၾကာင့္ စ်ာန္ရရေသ့မ်ား စ်ာန္ေလွ်ာရေၾကာင္း မၾကာမၾကာ ဖတ္ရႈရပါသည္၊ သိုပေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားအား အမ်ိဳးမ်ိဳးရန္လုပ္၍ သတ္ျဖတ္ရန္အထိ ၾကံစည္ခဲ့သည့္ ေဒ၀ဒတ္မွာ စ်ာန္ ဣဒၶိပါဒ္တန္ခိုးမ်ား ရရွိသည္ဆိုသည္မွာ ျဖစ္ႏိုင္ပါရဲ႔လား ဘုရား။
( ဦးခင္ေမာင္ႀကီး-ေရႊသူေဌးကုန္း၊ ေခ်ာက္ျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ျမတ္စြာဘုရား ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူျပီး ၀ါေတာ္တ၀ါ ရျပီးေနာက္ ကပိလ၀တ္ျပည္သို႔ ၾကြေရာက္၍ ျပန္လည္ၾကြသြားသည့္အခါတြင္ ေဒ၀ဒတ္သည္ ဘဒၵိယ သာကီ၀င္မင္း၊ အႏုရုဒၶါမင္းသား၊ အာနႏၵာမင္းသား၊ ဘဂုမင္းသား၊ ကိမိလမင္းသား၊ ဆတၱာသည္ ဥပါလိတို႔ႏွင့္ အတူ ဘုရားေနာက္သို႔ လိုက္သြားျပီး ရဟန္းျပဳခဲ့ပါသည္၊ ထိုအခ်ိန္က ျမတ္စြာဘုရားအား ရန္ျငိဳးလည္းမဖြဲ႔ေသး၊ ရန္လည္းမလုပ္ေသး၊ သဒၶါတရားအျပည့္အ၀ ရွိေနပါေသးသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းတရားကို အားထုတ္၍ ေလာကီစ်ာန္တန္ခိုး ဣဒၶိပါဒ္တို႔ကို ရခဲ့ပါသည္။ ေနာက္အတန္ၾကာမွ အလိုဆိုးႏွိပ္စက္၍ အဇာတသတ္ကို ခ်ဥ္းကပ္ကာ လာဘ္မ်ားေၾကာင္းကို ရွာၾကံလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအား ရန္ျပဳသျဖင့္ ရရွိေသာ စ်ာန္တန္ခိုးမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္သြားရပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေဒ၀ဒတ္၏ စ်ာန္တန္ခိုးမ်ားမွာ အလိုဆိုးမႏွိပ္သက္မီ စိတ္ေကာင္းရွိစဥ္က ရရွိျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( တေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာ )
ငါးရာ့ႏွစ္ဆယ္ ရွစ္သြယ္ ေမတၱာႏွင့္၊ တေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာ ဆိုသည္ကို မၾကာမၾကာ ၾကားေနရပါသည္၊
ငါးရာ့ႏွစ္ဆယ္ ရွစ္သြယ္ ေမတၱာကို ေမတၱာပို႔ဆိုင္ရာ စာအုပ္မ်ားတြင္ ေတြ႔ရ၊ ဖတ္ရႈမွတ္သား ရပါသည္၊
တေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာ တြက္နည္းကို အေတြ႔ရ နည္းပါသျဖင့္ ရွင္းလင္းေဖာ္ျပေပးေစလိုပါသည္ ဘုရား။
( ကိုဟန္၀င္း-၆-လမ္း၊ (ခ)ရပ္ကြက္ အင္းစိန္ျမိဳ႔သစ္ )

( ေျဖ )
တေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာ-ဟူသည္မွာ
စိတ္တခုယုတ္ ၉၀-ကို ၀ိညာဏကၡႏၶာအရ ၁-ခုသာယူ၍
ေစတသိက္ ၅၂-ပါးႏွင့္ေပါင္းေသာ္ နာမ္တရား ၅၃-ပါးျဖစ္သည္။
ရုပ္ ၂၈-တြင္လည္း နိပၹႏၷရုပ္ ၁၈-ပါးႏွင့္ လကၡဏရုပ္ ၄-ပါးကိုယူကာ နာမ္ရုပ္တရား ၇၅-ပါးရသည္၊
၄င္း ၇၅-ပါးကို အဇၩတၱ ဗဟိဒၶ သႏၲာန္ ၂-ပါးႏွင့္ ေျမႇာက္ေသာ္ ၁၅၀-ရ၏။
ထို ၁၅၀-ကို ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ၊ ၀ိစိကိစၧာ၊ ထိန၊ ဥဒၶစၥ၊ အဟိရိက၊ အေနာတၱပၸ-ဟူေသာ ကိေလသာ ၁၀-ပါးႏွင့္ ေျမႇာက္ေသာ္ တေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာ ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ( ခုနစ္ဆယ့္ငါး၊ နာမ္ရုပ္ထားမွ၊ ႏွစ္ပါးဆယ္ေထြ၊ ေျမႇာက္ပြားေရေသာ္၊ ကိေလသာစက္၊ သံုးေထာင္၀က္ ) ဟူ၍ ကိုးခန္းပ်ိဳ႔၌ စပ္ဆိုထားေပသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( အကုသိုလ္ျပဳ၍ လွဴဒါန္းျခင္း )
အျခားသူ မေပးေသာ ပန္းကေလးမ်ားကို ခိုးယူ၍ ဘုရားတင္ျခင္း၊
သူမ်ားပစၥည္းကို မရိုးမသား ခိုး၀ွက္၍ လွဴဒါန္းျခင္း၊ ျပဳလုပ္ပါက မည္သည့္အက်ိဳးတရားမ်ား
ရရွိႏိုင္ပါသလဲ ဘုရား။
( ဦးခင္ဧ၊ စံေရြးေက်းရြာ၊ သာယာ၀တီျမိဳ႔နယ္ )

( ေျဖ )
အကုသိုလ္ျပဳ၍ လွဴဒါန္းရာ၌ အကုသိုလ္၏ အက်ိဳးကတျခား၊ လွဴဒါန္းေသာ ဒါန အက်ိဳးကား တျခား၊
အက်ိဳးေပးပါသည္။
ဓမၼပဒလာ ပုတိဂတၱတိႆမေထရ္ ၀တၳဳကို ေထာက္၍ သိသင့္ပါသည္။
၄င္း၀တၳဳ၌ ပူတိဂတၱတိႆမေထရ္ အေလာင္းသည္ မုဆိုးဘ၀က ငွက္မ်ားကို ဖမ္း၍ ေရာင္းလည္းေရာင္း၊
စားလည္းစားသည္၊ ေရာင္း၍မကုန္ေသာ ငွက္မ်ားကို အေတာင္ႏွင့္ေျခမ်ားကို ခ်ိဳး၍ ေလွာင္ထားျပီး ရက္ရွည္သတ္၍ စားသည္။ တေန႔တြင္ ထိုငွက္သားျဖင့္ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အား ဆြမ္းလွဴ၍ ဤေကာင္းမႈေၾကာင့္ အရွင္ဘုရားတို႔ သိအပ္ေသာ တရားကို သိရပါလို၏-ဟု ဆုေတာင္းခဲ့၏။

ထို႔ေၾကာင့္ ဤဘုရားလက္ထက္၌ ပူတိဂတၱတိႆ မေထရ္ျဖစ္လာ၍ ငွက္တို႔ကို အေတာင္ ေျခေထာက္မ်ားကို ခ်ိဳး၍ သတ္ခဲ့ေသာ မေကာင္းမႈေၾကာင့္ အနာႀကီးမ်ားေပါက္၍ အရိုးမ်ား က်ိဳးရျခင္း၊ ယင္းငွက္သားဟင္းျဖင့္ ဆြမ္းလွဴ ဆုေတာင္းခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ အရဟတၱဖိုလ္ေပါက္ ရဟႏၲာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရျခင္း အက်ိဳးတို႔ကို ခံစားရရွိပါသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၂-ခု ေမလ )

No comments: