Sunday, March 8, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၂၈ )

( ဘဒၵႏၲ တိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ( ဂုဏ္ေတာ္စသည္ ရြတ္ဆိုျခင္း )
ဆရာေတာ္ဘုရား၊ ဘုရားရွိခိုးဂါထာေတာ္၊ ဂုဏ္ေတာ္၊ ပရိတ္ေတာ္၊ ပ႒ာန္းတရားေတာ္မ်ားကို အိပ္ရာ၌ ေလ်ာင္းစက္ရင္း၊ လမ္းသြားရင္း၊ အိမ္သာတက္ရင္း၊ ရြတ္ဆို၍ ရပါသလား။
အသံမထြက္ဘဲ စိတ္ထဲက ရြတ္ဆို၍ေကာ ရပါသလား၊
ထို႔အတူ ပုတီးေကာစိပ္၍ ရပါသလား၊
အခ်ိန္မရ၍ အိမ္မွ သီလမယူျဖစ္ဘဲ လမ္းသြားရင္း သီလယူ၍ေကာ ရပါသလား ဘုရား၊
( ေဒၚခင္၀င္းၾကည္-ခ်စ္ၾကည္ေရး စာေရးတန္း-ေခ်ာက္ျမိဳ႔ )
( ဦးကံထြန္း-တံခြန္တိုင္ရြာအေနာက္စု၊ နတ္တလင္းျမိဳ႔ )
( ျဖိဳး-ဒါးကရြာ၊ ပုသိမ္အေရွ႔ျမိဳ႔နယ္ )
( ဦးေထြး-အမွတ္ ၃-ေပါက္ေခါင္းျမိဳ႔ )
မစန္းစန္းညြန္႔-သံျဖဴဇရပ္ျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ကို အားထုတ္ရာ၌ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္တြင္
အဘိကၠေႏၲ ပဋိကၠေႏၲ သမၸဇာနကာရီ ေဟာတိ၊
အာေလာကိေတ ၀ိေလာကိေတ သမၸဇာနကာရီ ေဟာတိ၊
သမိဥၨိေတ ပသာရိေတ သမၸဇာနကာရီ ေဟာတိ၊
သဃၤာဋိပတၱစီ၀ရဓာရေဏ သမၸဇာနကာရီ ေဟာတိ၊
အသိေတ ပီေတ ခါယိေတ သာယိေတ သမၸဇာနကာရီ ေဟာတိ၊
ဥစၥာရပႆာ၀ကေမၼ သမၸဇာနကာရီ ေဟာတိ၊ စသည္ျဖင့္ ေဟာထားေတာ္မူခ်က္အရ တရားေတာ္ကို ၾကည္ညိဳေသာစိတ္ ရိုေသေသာစိတ္ျဖင့္ ပြားမ်ားပါက သြားဆဲ လာဆဲ စားဆဲ ေသာက္ဆဲ ထိုင္ဆဲ အိပ္ဆဲသာမက က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ သြားလာဆဲမွာပင္ အားထုတ္ႏိုင္ေၾကာင္း သိရသျဖင့္ ဘုရားရွိခိုးျခင္းကို အေျခအေနအရ အသံထြက္၍ျဖစ္ေစ၊ အသံမထြက္ဘဲ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ရြတ္ဆိုပြားမ်ား၍ျဖစ္ေစ ေနရာမေရြး ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါသည္။

သေဘၤာနစ္ေနစဥ္မွာပင္ သရဏဂံုႏွင့္ ငါးပါးသီလကို ခံယူေစေသာ ဘုရားေလာင္း သေဘၤာသူႀကီးဇာတ္ကို ေထာက္၍ ငါးပါးသီလကို လမ္းသြားရင္းလည္း ခံယူႏိုင္ေၾကာင္း သိသာပါသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ မိမိ၏ ေယာနိေသာမနသိကာရ မွန္ကန္ေကာင္းမြန္ေသာ စိတ္ထား ေစတနာသာ ပဓာနျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖဆိုအပ္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ဘုန္းကံ )
ဆရာေတာ္အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ ငယ္စဥ္ သိတတ္ေသာအရြယ္မွစ၍ ယခုအရြယ္အထိ ဘုန္းကံဟူေသာ စကားကို ၾကားသိခဲ့ရပါသည္၊ ဘုန္း ႏွင့္ ကံ သည္ အတူတူပင္ျဖစ္ပါသလားဘုရား၊
ဘုန္းကံနိမ့္ျခင္း ျမင့္ျခင္းဟူ၍ ရွိပါသလား။
တံတားေအာက္စသည့္ ညစ္ညမ္းနိမ့္ပါးသည့္ ေအာက္သို႔ လွ်ိဳးျခင္း ၀င္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဘုန္းနိမ့္တတ္သည္
ဆိုသည္မွာလည္း ဟုတ္ပါသလားဘုရား။
( ခင္ေမာင္ေဆြ-ေစ်းအတြင္း၊ ထီးခ်ိဳင့္ျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ျမန္မာလို ဘုန္းကံ-ဟူ၍ တြဲေခၚသည့္အားေလ်ာ္စြာ ပါဠိဘာသာအားျဖင့္ ပုညကမၼ-ျဖစ္၍ ျပဳလုပ္ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ-ကိုပင္ ဘုန္းကံ-ဟု ေခၚပါသည္။

သတၱာနံ ခႏၶသႏၲာနံပုဏာတိ ေသာေဓတီတိ ပုဏံ-ဟု ပရိတ္ဋီကာက ဆိုသည္၊
သတၱ၀ါတို႔၏ ခႏၶာအစဥ္ကို သုတ္သင္တတ္၍ ပုဏ၊ ၀ါ-ပုည-ဟုဆိုသျဖင့္ ယင္းပုည ေခၚေသာ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံသည္ အက်ိဳးေပး၍ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာမ်ား ျဖစ္ေပၚေနျခင္းကိုပင္ ဘုန္းကံ ဘုန္းရွိသည္၊ ဘုန္းႀကီးသည္ဟု ဆိုၾကသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုန္းကံသည္ မိမိျပဳလုပ္ေသာကုသိုလ္ အက်ိဳးေပးျခင္းသာ ျဖစ္၍ လမ္း တံတားေအာက္ ၀င္ျခင္း၊ အိမ္ေအာက္ထပ္မွာ ေနျခင္း၊ ေျမေအာက္ေျမတြင္းမွ ေရစသည္တို႔ကို သံုးေဆာင္ျခင္းေၾကာင့္ နိမ့္ျခင္း၊ ပ်က္ျပားျခင္း ျဖစ္ႏိုင္စရာ မရွိပါ။

သို႔ေသာ္ ကုသိုလ္ကံ ပုည-သည္ အက်ိဳးေပးရာ မ်က္ေမွာက္ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈမ်ား၌လည္း အနည္းအမ်ား အမွီျပဳေသးသျဖင့္ ေရွးကုသိုလ္ကံေကာင္း၍ အက်ိဳးေပးခ်င္ေသာ္လည္း မိမိက မေကာင္းမႈ ဒုစရိုက္မ်ားကိုသာ ျပဳလုပ္ေနလွ်င္ အက်ိဳးေပး ဖြံ႔ျဖိဳးလိမ့္မည္မဟုတ္ပါ၊ ထိုအရာကိုသာ ဘုန္းနိမ့္သည္ဟု ဆိုလိုက ဆိုႏိုင္ပါသည္၊ ယခုေခတ္ လမ္းမ်ားအထက္၌ တံတားမ်ားရွိ၍ ထိုလမ္းမ်ား၌ သြားလာ၍ ဘုန္းနိမ့္ၾကရမည္ဆိုလွ်င္ အိမ္မွ ဘယ္မွ်မထြက္ဘဲ ေနရေတာ့မလို ျဖစ္ေနပါသည္၊ ထိုအယူစြဲကို ေဖ်ာက္ပယ္သင့္လွပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ဥပ ႏွင့္ ပရမတၳ ပါရမီ )
ဆရာေတာ္ဘုရား၊ သမၼာသမၺဳဒၶဆုမွ ပကတိသာ၀ကဆု အထိ အေလာင္းေတာ္ႀကီးမ်ားက ပါရမီ ၁၀-ပါးကို ျဖည့္က်င့္ရသည္၊ ထိုပါရမီသည္ ပါရမီ ၁၀-ပါး၊ ဥပပါရမီ ၁၀-ပါး၊ ပရမတၳပါရမီ ၁၀-ပါး ဤသို႔ အျပား ၃၀-ရွိသည္ဟု မွတ္သားရပါသည္ဘုရား၊
ယင္းတြင္ ဥပပါရမီႏွင့္ ပရမတၳပါရမီတို႔၏ အဓိပၸါယ္ႏွင့္ ျဖည့္က်င့္အားထုတ္ပံုကို သိလိုပါ၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါရန္ ေလွ်ာက္ထားပါသည္ဘုရား။
( ေက်ာ္ထြန္း-ည/၇၆ ေဒစီလမ္း ေတာင္ႀကီးျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
မဟာဗုဒၶ၀င္ ပထမတြဲ ပထမပိုင္း အႏုဒီပနီ ( ကာ ) ၌
ထိုပါရမီ ၁၀-ပါးတို႔တြင္ တပါးတပါးလွ်င္ ပါရမီ၊ ဥပပါရမီ၊ ပရမတၳပါရမီ ဟူ၍
( ဥပမာ-ဒါန-၌ ၁-ဒါနပါရမီ၊ ၂-ဒါနဥပပါရမီ၊ ၃-ဒါနပရမတၳပါရမီ-ဟူ၍ သံုးပါး။ သီလစသည္တို႔၌ ထို႔အတူ )
သံုးပါးစီ သံုးပါးစီ ျပားေသာေၾကာင့္ ပါရမီအက်ယ္ သံုးဆယ္ျဖစ္သည္။

ဤသံုးပါးတို႔အတြက္ ေရွးဦးစြာ
၁။ သားမယား ေရႊေငြစေသာ အသံုးအေဆာင္၀တၳဳ။
၂။ မိမိ၏ လက္ေျခစေသာ အဂၤါႀကီးငယ္ႏွင့္
၃။ အသက္ - ဤသံုးပါးကို မွတ္သားျပီးလွ်င္

ဒါနအတြက္
၁။ အသံုးအေဆာင္၀တၳဳကို စြန္႔လွဴသည္ကား ဒါနပါရမီ။
၂။ အဂၤါႀကီးငယ္ကို စြန္႔လွဴသည္ကား ဒါနဥပပါရမီ။
၃။ အသက္ကို စြန္႔လွဴသည္ကား ဒါနပရမတၳပါရမီ-ဟု မွတ္အပ္၏။

ထို႔အတူ အသံုးအေဆာင္ ၀တၳဳဟူေသာအေၾကာင္း၊
အဂၤါႀကီးငယ္ဟူေသာ အေၾကာင္း၊
အသက္ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မလြန္က်ဴးဘဲ သီလကို ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ျခင္းမ်ိဳးကို သီလပါရမီ၊ သီလဥပပါရမီ၊ သီလပရမတၳ ပါရမီ-ဟု အစဥ္အတိုင္း မွတ္ယူအပ္၏။
ၾကြင္းေသာ ပါရမီ ၈-ပါးတို႔၌လည္း ဤနည္းကို မွီး၍ သိရာ၏။

(က) သက္မဲ့သက္ရွိ ၊ ဗာဟိရက ၊ စြန္႔ႏိုင္က ၊ မူလပါရမီ ။
(ခ) အဂၤါႀကီးငယ္ ၊ အသြယ္သြယ္ကို ၊ မတြယ္စိတ္မွ ၊ စြန္႔ႏိုင္က ၊ ဥပပါရမီ ။
(ဂ) အသက္ဇီ၀ ၊ စြန္႔ႏိုင္က ၊ ပရမတၳပါရမီ ။
(ဃ) ပါရမီဆယ္ပါး ၊ အက်ယ္ပြား ၊ အျပားသံုးဆယ္ မည္ ။
ဟု ရွင္းလင္းေဖာ္ျပထားေလသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ငရဲျပည္ႏွင့္ ငရဲထိန္း )
ငရဲျပည္တြင္ ငရဲထိန္းမ်ားက ဆီပူအိုးႀကီးမ်ားႏွင့္ ငရဲခံရသူမ်ားအား ဒဏ္ခတ္ေနျခင္းကို ဘုရားတန္ေဆာင္း ပန္ခ်ီကားမ်ားတြင္ ေတြ႔ရပါသည္၊ ငရဲျပည္တြင္ ဤပံုမ်ားအတိုင္း ငရဲခံရမည္-ဟု ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသလား၊ ငရဲခံရသူမ်ားအား ငရဲထိန္းမ်ားက ညႇဥ္းဆဲသတ္ျဖတ္ရာတြင္ ပါဏာတိပါတကံ ထိုက္မထိုက္ႏွင့္ ဘ၀အဆက္ဆက္က မိဘေတာ္စပ္ခဲ့သူမ်ား ပါရွိပါကပဥၥာနႏၲရိယကံ ထိုက္မထိုက္ သိလိုပါသည္ဘုရား။
( မ်ိဳးေဇာ္ေအာင္-အင္းစိန္ျမိဳ႔နယ္ )

( ေျဖ ) ငရဲသူ ငရဲသားမ်ား ငရဲ၌ အမ်ိဳးမ်ိဳးခံရပံုတို႔ကို နိမိဇာတက ( ေနမိဇာတ္ )၊ ေဒ၀ဒူသုတ္၊ အဂၤုတၱရ တိကနိပါတ စသည္တို႔၌ ပါရွိပါသည္။ ပါဠိေတာ္မ်ားျဖစ္၍ ဘုရားေဟာဟုပင္ မွတ္သားရပါသည္၊ ယင္းပါဠိေတာ္မ်ား၌ပင္ တေမနံ ဘိကၡေ၀ နိရယပါလာ နာနာဗာဟာသု ဂေဟတြာ၊ နိရယပါလာ ပဥၥ၀ိဓဗႏၶနံ နာမ ကမၼကရဏံ ကေရာႏၲိ-စသည္ ေဟာေတာ္မူခ်က္မ်ားရွိ၍ ငရဲထိန္းမ်ား ရွိသည္မွာလည္း ထင္ရွားပါသည္၊ ယင္းငရဲထိန္းတို႔သည္ နိရယ သံ၀တၱနိက ကမၼေတာ ဟိ အေညေန၀ကမၼဳနာ ေတ နိဗၺတၱႏၲိ။ ရကၡသဇာတိကတၱာ- ဟု အဂၤုတၱရအ႒ကထာ ေဒ၀ဒူတသုတ္ အဖြင့္တို႔တြင္ ဆိုသည္။

အခ်ိဳ႔က ငရဲထိန္းဟူသည္ မရွိ၊ စက္ယႏၲယား ရုပ္မ်ားကဲ့သို႔ ငရဲသူ ငရဲသားတို႔၏ အကုသုိလ္ကံအရ ႏွိပ္စက္ရန္ ျဖစ္ေနၾကေၾကာင္း ဆိုေသာ္လည္း အမွန္မွာ ငရဲထိန္းသတၱ၀ါမ်ားမွာ ဘီလူး ရကၡိဳသ္ အမ်ိဳးဇာတိမ်ားျဖစ္၍ ငရဲ၌ သြားေရာက္ျဖစ္ေစေသာ ကံေၾကာင့္ ငရဲတြင္ ငရဲထိန္းျဖစ္၍ ငရဲသူ ငရဲသားမ်ားအား ႏွိပ္စက္ေနၾကေၾကာင္း ဖြင့္ဆိုထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

ဤသို႔ ငရဲထိန္းတို႔သည္ ဘီလူး ရကၡိဳသ္ သတၱ၀ါမ်ားျဖစ္ကလည္း ငရဲသူ ငရဲသားတို႔အား ႏွိပ္စက္သတ္ျဖတ္မႈေၾကာင့္ အကုသိုလ္ျဖစ္စရာလည္း ရွိေၾကာင္း သိသာ၏။
သို႔ေသာ္ မိဘသတ္သည့္ အနႏၲရိယကံဟူသည္မွာ လက္ရွိဘ၀ အမိအဖတို႔ကို သတ္မွသာ ျဖစ္ႏိုင္၍ မိဘမရွိ ဥပပတ္ျဖစ္ၾကေသာ ငရဲထိန္းတို႔ အေနျဖင့္ ယင္းအနႏၲရိယကံ ျဖစ္စရာရွိမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ေတြးေခၚယူဆႏိုင္ပါသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၃-ခု ဇန္န၀ါရီလ )

No comments: