Wednesday, March 11, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၃၀ )

( ဘဒၵႏၲ တိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ( သိၾကားသာသနာ )
ယခုအခါ သမယသည္ ဘုရားသာသနာလား၊ သိၾကားသာသနာလား ဆိုတာ တပည့္ေတာ္မတို႔ အျငင္းပြားလ်က္ရွိပါသည္၊ မည္သည့္သာသနာျဖစ္သည္ကို ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား၊ အဘယ္ေၾကာင့္ သိၾကားသာသနာဟု ျဖစ္လာရသည္ကို သိလိုပါသည္ဘုရား။
( မအိအိခိုင္-လသာ၊ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ဘုရားသာသနာကုန္ဆံုး၍ သိၾကားသာသနာ ျဖစ္လာမည္ဟူေသာအရာ ဗုဒၶစာေပတြင္ လံုး၀မရွိေပ၊
ပရိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိ၊ ပဋိေ၀ဓ၊ လိဂၤႏွင့္ ဓာတု-ဟု သာသနာကြယ္ေပ်ာက္ပံုငါးမ်ိဳးရွိရာ ၄င္းငါးမ်ိဳးကြယ္လွ်င္ လံုး၀သာသနာမရွိေတာ့၊ သိၾကားမင္းလည္း မေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ေတာ့၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားသာသနာရွိပါ၏။
သိၾကားသာသနာဟူ၍ မရွိ။

ကဏွဇာတ္ေတာ္၌ ကႆပျမတ္စြာဘုရား သာသနာေနာက္ပိုင္းတြင္ လူသားတို႔ တရားပ်က္၍ ေနသျဖင့္ သိၾကားမင္းက မုဆိုးအသြင္၊ မာတလိနတ္သားက ေခြးနက္ႀကီးအသြင္ျဖင့္ ေျခာက္လွန္႔ တရားေဟာ၍ လူသားမ်ား ငါးပါးသီလတည္ေၾကာင္းလာရွိသည္။

ယင္းဇာတ္လမ္းအရ ဤဘုရားသာသနာ ေနာက္ပိုင္းတြင္လည္း ၄င္းနည္းအတိုင္း သိၾကားမင္းက လူ႔ျပည္ဆင္းျပီး သာသနာျပဳလိမ့္ဦးမည္-ဟု ဇာတ္သဘင္သမားမ်ား၊ ကြက္စိပ္သမားမ်ား၊ စကားအရ လူ႔ေလာကတြင္ သိၾကားသာသနာ ဟူေသာစကား ထင္ရွားေနရေၾကာင္း အဆိုရွိေပသည္။

ထို႔ျပင္ စေလဦးပုည၏ သိၾကားတိုင္ေတးထပ္တို႔တြင္ -
အင္ၾကင္းျမိဳင္ ကုသိန္နန္းမွာလ၊ စာ စာတမ္းထိုးလ်က္ရွိပါ၊ ဘုရားက သိၾကားကိုမွာတယ္၊ ႒ကထာ စကား၊ သာသနာငါထားလို႔၊ မမွားေအာင္ ေစာင့္ေဆာ္--စသည္ ေရးခဲ့၍ ထိုသိၾကားသာသနာ ဟူေသာစကားမွာ ပို၍ ထင္ရွားေနေပသည္။

ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ ၀င္စံခါနီးတြင္ သိၾကားမင္းအား သာသနာေတာ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ရန္ မွာၾကားေတာ္မူျခင္း လံုး၀မရွိပါ၊ ပါရာဇိကဏ္အ႒ကထာတြင္ ေနာင္အခါ အရွင္မဟိႏၵတို႔ တမၺပဏၰိ ( သီရိလကၤာ) ကၽြန္းသို႔ သာသနာျပဳၾကြလွ်င္ အေဖာ္အျဖစ္ပါရန္ မိန္႔ေတာ္မူေသာစကား အျမြက္မွ်သာ စာရွိေပသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားသာသနာသာ ရွိသည္၊ သိၾကားသာသနာဟု လံုး၀ မရွိဟူ၍သာ မွတ္သားေစလိုပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ရဟန္းခံၾကရာတြင္ )
အရွင္ဘုရား၊ ရဟန္းခံၾကရာတြင္ ရွင္သာမေဏျပဳျပီးမွ ရဟန္းခံေပးၾကသည္ကိုသာ ေတြ႔ၾကံဳဖူးပါသည္။
ရွင္သာမေဏမဲပုဘဲနဲ႔ ဦးေခါင္းရိတ္ သကၤန္း၀တ္ရံုေပးကာ ပရိကၡရာစံုလင္စြာျဖင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ရဟန္းခံေပးလွ်င္ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိပါမည္လား။
( ဦးေက်ာ္ေက်ာ္-အမွတ္ ၂-ရပ္ကြက္၊ သံတြဲျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ရဟန္းခံရာတြင္ အသက္ ၂၀-မရွိေသးျခင္း၊ လူသားစင္စစ္ မဟုတ္ျခင္းႏွင့္ ေယာက်္ားစစ္စစ္ မဟုတ္ (ပ႑ဳတ္စသည္ျဖစ္) ျခင္းမ်ိဳးမွအပ ရဟန္းျဖစ္ပါသည္။
ဥပဇၩာယ္မရွိဘဲ ရဟန္းခံမေပးရ-ဟု ဆိုေသာ္လည္း ဥပဇၩာယ္မရွိဘဲ ရဟန္းခံေပးလွ်င္ ရဟန္းခံေပးၾကေသာ ရဟန္းမ်ားမွာ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္ရံုမွ်သာျဖစ္၍ ရဟန္းျဖစ္သည္။

ပရိကၡရာမစံုလင္ဘဲ ရဟန္းခံမေပးရဆိုေသာ္လည္း ခံေပးလွ်င္ ဆရာမ်ားမွာ အာပတ္သင့္ရံုျဖစ္၏၊
ရဟန္းကား ျဖစ္ေပသည္။ ရဟန္းခံရာ၌ သာမေဏျဖစ္မွ ရဟန္းခံေပးရမည္-ဟု မပါ။ အသက္ျပည့္ေသာ လူေယာက်္ားျဖစ္လွ်င္ ကမၼ၀ါစာဖတ္၍ ရဟန္းခံေပးၾကလွ်င္ ရဟန္းျဖစ္ေပသည္။

သို႔ေသာ္ ဥလႅဳမၸတု-ယုတ္နိမ့္ေသာ သာမေဏအျဖစ္မွ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေအာင္ လုယက္ ကယ္တင္ေတာ္မူပါဘုရား-ဟူေသာ ေတာင္းပန္ခ်က္အရ အစဥ္အလာအတိုင္း သာမေဏ၀တ္၍ ရဟန္းျပဳေပးရိုး ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္သာ သာမေဏမွ ရဟန္းခံရသည့္ အစဥ္အလာ ျဖစ္ေနပါသည္၊ အျခားအဂၤါအားလံုး ျပည့္စံုလွ်င္ လူ႔ဘ၀မွပင္ တဆက္တည္း ရဟန္းခံေပးလွ်င္ ကံလည္းမပ်က္၊ အာပတ္လည္းမသင့္ မွတ္ရမည္-ဟု ဆရာျမတ္တို႔ အဆံုးအျဖတ္ရွိပါသည္၊ သို႔ေသာ္ အစဥ္အလာမဟုတ္သည္ကို တမဂၤလာလုပ္၍ အဆန္းမထြင္သင့္ဟုကား ေျပာလိုပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( အရိေမေတၱယ် ျမတ္စြာဘုရား )
အရွင္ဘုရား ေနာင္ပြင့္မည့္ အရိေမေတၱယ် ျမတ္စြာဘုရားသည္ မည္သည့္မ်ိဳးႏြယ္၌ ဖြားျမင္၍ သက္ေတာ္မည္မွ်၌ ေတာထြက္မည္၊ ဘုရားျဖစ္မည္၊ မည္သည့္ေဗာဓိပင္တြင္ ပြင့္မည္ စသည္တို႔ကို သိလိုပါသည္၊ ဘုရားပြင့္ရာ အခ်ိန္ကာလ မည္မွ်လိုေသးသည္ကိုလည္း သိလိုပါသည္ဘုရား။
( စည္သူေအး၀င္း-ေက်ာက္တံတားျမိဳ႔နယ္၊ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ဒီဃနိကာယ္ ပါထိက၀ဂ္ စကၠ၀တၱိသုတ္ (ဒီ၊ ၃၊ ၆၃)၌ ေနာင္ အႏွစ္ရွစ္ေသာင္းတမ္း၌ အရိေမေတၱယ် ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူမည့္အေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူထားခ်က္ ရွိသည္။ ယင္းနည္းတူ ဗုဒၶ၀င္ ပါဠိေတာ္၌လည္း ပါရွိခဲ့ေလသည္။

ပုဏၰားမ်ိဳး၌ျဖစ္၍ ေကတုမတီျပည္ (ယခု-ဗာရာဏသီျပည္) သုျဗဟၼပုဏၰားႀကီး၏ ဇနီး ျဗဟၼ၀တီပုေဏၰးမႀကီး၏ ၀မ္း၌ ပဋိသေႏၶအားျဖင့္ ျဖစ္၍ အႏွစ္ရွစ္ေသာင္းတမ္း ကာလျဖစ္သျဖင့္ အသက္အားျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း ရွစ္ေထာင္အထိ မင္းစည္းစိမ္ကို ခံစားျပီး ျပာသာဒ္ပ်ံျဖင့္ ေတာထြက္၍ ေျခာက္ရက္ ဒုကၠရစရိယာ က်င့္ကာ ကံ႔ေကာ္ေဗာဓိပင္၌ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္လိမ့္မည္-ဟု အဆိုရွိပါသည္။ ဘုရားပြင့္ရန္ အခ်ိန္ကာလအေနျဖင့္ ဤယခုသက္တမ္းမွသည္ အနိမ့္ဆံုး ၁၀-ႏွစ္တမ္းသို႔ ေရာက္သြားျပီး ထိုမွ တစတစ တက္သြားေသာ သက္တမ္းမွာ အသေခ်ၤယ် ( ေရတြက္၍ မရႏိုင္ေအာင္ အသက္ရွည္ေသာ၊ တနည္း-တစ္ေနာက္တြင္ သုညေပါင္း တရာ့ေလးဆယ္သခ်ၤာအထိ သက္တမ္းရွည္ေသာ ) အသက္တမ္းသုိ႔ ေရာက္မည္ျဖစ္သည္။

ထိုမွတဖန္ က်ဆင္းလာေသာ အသက္တမ္းမွာ ရွစ္ေသာင္းသို႔ ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ အရိေမေတၱယ်ဘုရား ပြင့္လိမ့္မည္-ဟု ခန္႔မွန္းတြက္ဆၾကရသည္၊ သို႔ျဖစ္၍ အရိေမေတၱယ်ဘုရား ပြင့္ေတာ္မူရန္ အခ်ိန္အခါမွာ ကာလတြက္ဆ၍ မရေအာင္ ၾကပါလိမ့္ဦးမည္။ ထိုဘုရားပြင့္ေတာ္မူမွ ကၽြတ္တမ္း၀င္လိုပါသည္ဆိုလွ်င္ ဘ၀ေပါင္းအသေခ်ၤ ၾကာျမင့္ပါဦးမည္။

ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမသင့္၍ ထိုဘုရားပြင့္ေတာ္မူခ်ိန္တြင္ မိမိက ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး၌ က်ေရာက္ျဖစ္ပြားေနပါက ေနာက္ထပ္ ကမၻာအေသခ်ၤ ေမ်ာရဦးမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမေတၱယ် ျမတ္စြာဘုရားကို ေစာင့္ေမွ်ာ္သည္ထက္ ယခုပစၥဳပၸန္ မ်က္ေမွာက္ ဘ၀တြင္ပင္ တမဂ္ တဖိုလ္ အနည္းဆံုးရေအာင္ အားထုတ္ၾကျခင္းသာ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖၾကားလိုပါသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၃-ခု မတ္လ )

No comments: