Tuesday, March 17, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၃၃ )

( ဘဒၵႏၲတိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ( ေရကုသိုလ္ကို လွဴျခင္း )
ဆရာေတာ္ဘုရား၊ မိမိျပဳလုပ္ထားေသာ ကုသိုလ္မ်ားကို မိမိကို ေက်းဇူးျပဳသူအား ေရစက္ခ်၍ လွဴပါက ထိုသူမ်ား ကုသိုလ္ရပါသလား၊ အကယ္၍ ထိုသူက ကုသိုလ္ရပါလွ်င္ ကုသိုလ္ေပးသူ၌ ကုသိုလ္အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကို ရႏိုင္ပါေသးသလား ဘုရား။
( မတင္မိုးခိုင္-အ-ထ-က(၁) ေရႊျပည္သာ )

( ေျဖ )
ကုသိုလ္ကို လွဴသည္ဟု မဆိုရပါ၊ ကုသိုလ္၏ အက်ိဳးကို အမွ်ေ၀ျခင္းဟုသာ ဆိုရပါသည္၊ ၄င္းမွာ ပုညကိရိယ ၀တၳဳ ၁၀-မ်ိဳးတြင္ ပတၱိဒါနကုသိုလ္ဟု ဆိုပါသည္၊
ဥပမာ-ဒါနကုသိုလ္အျဖစ္ တစံုတရာကို လွဴဒါန္း၍ ထိုအလွဴ၏ အက်ိဳးတရားကို မည္သူရပါေစဟု ဆိုျခင္းမွာ ပတၱိဒါန ျဖစ္ပါသည္၊ ၄င္းပတၱိဒါနကို ရယူလိုသူက မိမိကိုယ္တိုင္ လွဴသကဲ့သို႔ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ သာဓုေခၚရပါသည္၊ ထိုအခါ မိမိကိုယ္တိုင္ လွဴသလိုပင္ အက်ိဳးရပါသည္။

အမွ်ေပးေ၀သူ ကုသိုလ္ရွင္မွာ ကုသိုလ္တရားမ်ား ေလ်ာ့ပါးမသြားသည့္အျပင္ ပတၱိဒါနအတြက္ ပို၍ပင္ အက်ိဳးရပါေသးသည္၊ မိမိလက္ထဲမွ ဖေယာင္းတိုင္မီးျဖင့္ အျခားဖေယာင္းတိုင္မ်ားကို မီးကူးညႇိ ထြန္းေပးလွ်င္ မိမိမီး မေလ်ာ့သည့္အျပင္ အျခားမီးမ်ားပါ လင္းသျဖင့္ ပို၍ အလင္းအားေကာင္းလာသည့္အလား ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( အကၽြတ္တရားႏွင့္ အရိေမေတၱယ် ဘုရား )
၁။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကၽြတ္ထိုက္ေသာသူတို႔ကို ၾကည့္ေတာ္မူျပီး တရားေဟာေတာ္မူရာ ဘာသာကြဲမ်ားလည္း ပါ၀င္သည္ဟု မွတ္သားရပါသည္၊ ယခုအခါတြင္ ျမတ္စြာဘုရားကဲ့သို႔ အကၽြတ္တရားရေအာင္ ေဟာၾကားႏိုင္ေသာသူ ရွိပါသလား။

၂။ ေနာင္ပြင့္ေတာ္မူမည့္ အရိေမေတၱယ် ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ရန္ တက္ကပ္ဆုတ္ကပ္ အစရွိသည္တို႔ႏွင့္ တြက္ခ်က္ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ေမာင္ေဇာ္ခိုင္လင္း-အ-ထ-က(၁) ေရႊျပည္သာ )

( ေျဖ )
၁။ ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္လာေတာ္မူစက ျဗာဟၼဏဘာသာ၀င္မ်ား နတ္ကိုးကြယ္သူမ်ားသာရွိရာ ဗုဒၶဘာသာဟူ၍ မရွိေသးသျဖင့္ ဘာသာကြဲမ်ားဟုသာ ဆိုရပါသည္။ ၄င္းတို႔ကို ျမတ္စြာဘုရားက ပါရမီ အရင့္အႏုကိုၾကည့္၍ သင့္ေလ်ာ္ေသာတရားကို ေဟာၾကားကာ အခ်ိဳ႔ အရဟတၱမဂ္၊ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ေရာက္ၾကသည္။
အခ်ိဳ႔ အနာဂါမ္၊ အခ်ိဳ႔ သကဒါဂါမ္၊ အခ်ိဳ႔ ေသာတာပန္ ျဖစ္ၾကသည္။

အခ်ိဳ႔ သရဏဂံု စသည္တည္၍ အကၽြတ္တရား ရၾကပါသည္၊ ယခုအခါတြင္လည္း အျခားဘာသာ၀င္မ်ားအား ၀ိပႆနာတရားစသည္ ေဟာၾကားကာ သာသနာျပဳေနၾကေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ားရွိပါသည္။ တရားနာသူ အားထုတ္သူတို႔၏ ပါရမီအားေလ်ာ္စြာ တရားသိၾကသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။

၂။ ကမၻာဦး အသေခ်ၤယ် အသက္တမ္းမွ ဆယ္ႏွစ္တမ္းအထိ ဆုတ္ကပ္၊
၄င္းမွ တစတစ တက္၍ အသေခ်ၤယ်တမ္းအထိ တက္ကပ္။
ဤဆုတ္ကပ္ တက္ကပ္ တစံုကို အႏၲရကပ္ တကပ္-ဟု ဆိုရပါသည္။
ဤကမၻာႀကီးသည္ အႏၲရကပ္ေပါင္း ၆၄-ကပ္ သက္တမ္းရွိပါသည္။
ကမၻာတည္စမွ သတၱမအႏၲရကပ္ ( ၇-ႀကိမ္ေျမာက္ကပ္ ) အထိ ဘုရားတဆူမွ် မပြင့္ေသးဘဲ
အ႒မေျမာက္ အႏၲရကပ္ ( ၈-ႀကိမ္ေျမာက္ကပ္ ) က်မွ ပထမဆံုး ပြင့္ေတာ္မူေသာ ကကုသန္ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူပါသည္။

ထို႔ေနာက္ န၀မေျမာက္ကပ္တြင္ ေကာဏာဂံု ဘုရား၊
ဒသမေျမာက္ကပ္တြင္ ကႆပဘုရား ပြင့္၍
ဧကာဒသမ (၁၁-ႀကိမ္ေျမာက္ကပ္) တြင္ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူသည္။
ဒြါဒသမ (၁၂-ႀကိမ္ေျမာက္ကပ္) တြင္ အရိေမေတၱယ် ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူမည္ျဖစ္သည္။

ယခု ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူရာ ႏွစ္ ၁၀၀-တမ္းမွ ၁၀-ႏွစ္တမ္းအထိ က်ဆင္းသြားျပီး
တဖန္ ၁၀-ႏွစ္တမ္းမွ အသေခ်ၤယ်တမ္းအထိ တက္သြားဦးမည္။ ထိုအသေခ်ၤယ်တမ္းမွ ၁၂-ကပ္ေျမာက္ ဆုတ္ကပ္စ ျဖစ္၍ အသက္တသိန္းတမ္းက်မွ ( တသိန္းမွေအာက္ ရွစ္ေသာင္းတမ္းတြင္ ) အရိေမေတၱယ် ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္မည္ျဖစ္ပါသည္။
ေရး၍ ေျပာ၍ လြယ္သလို ရွိေသာ္လည္း ႏွစ္ေပါင္း အသေခ်ၤ အနႏၲ ၾကာဦးမည္ျဖစ္၍ ေတြ႔ရန္ ဆံုရန္ ၾကံဳရန္ မလြယ္ကူေၾကာင္း သေဘာေပါက္ထားရန္ လိုပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( လူႏွင့္ရဟန္း ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ )
အရွင္ဘုရား၊ ပုထုဇဥ္လူသားမ်ား ဘ၀တပါးသို႔ ကူေျပာင္းေသာအခါတြင္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေပၚ မူတည္၍ သုဂတိ ဒုဂၢတိဘံုသို႔ ေရာက္ရသည္-ဟု သိရပါသည္။
ရဟန္းေတာ္မ်ား ပ်ံလြန္ေတာ္မူေသာအခါတြင္လည္း သုဂတိ ဒုဂၢတိဘံု ကြဲျပားမႈ ရွိပါသလားဘုရား။
ရွိလွ်င္ ရွင္းလင္းေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ေမာင္တင္ကိုလြင္-ကြင္းေတာင္ရပ္ကြက္၊ ေက်ာက္တံခါးျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
လူႏွင့္ ရဟန္းေတာ္တို႔တြင္ ရဟန္းေတာ္တို႔မွာ လူတို႔ထက္ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ား ပိုလြန္သျဖင့္ အကုသိုလ္မႈ တခုကို က်ဴးလြန္လွ်င္ လူထက္ ရဟန္းတို႔က သိကၡာပုဒ္ဆိုင္ရာ ( အာဏာ၀ီတိကၠမႏၲရာယ္ ) အျပစ္တခု ပိုသည္။

ပံုစံအားျဖင့္-လူက ၾကက္တေကာင္ကို သတ္လွ်င္ ပါဏာတိပါတ သူ႔အသက္သတ္မႈ တခုအတြက္ အကုသိုလ္ျဖစ္သည္။
ရဟန္းက ၾကက္သတ္လွ်င္ ပါဏာတိပါတ အကုသိုလ္ျပစ္ အျပင္ ပါစိတ္အာပတ္ ( အာဏာ၀ီတိကၠမႏၲရာယ္ ) အျပစ္ ထပ္၍တိုးသည္။ အာပတ္မေျဖေဖ်ာက္ႏိုင္က ပါဏာတိပါတျပစ္ အတြက္ ငရဲခံရရံုမက ပါစိတ္အာပတ္အတြက္ပါ ငရဲအျပစ္ ရရွိသည္။ ငရဲက လြတ္ျပန္လွ်င္လည္း သုဂတိလမ္း ပိတ္၍ ဒုဂၢတိဘ၀ ခရီးဆက္ရေပလိမ့္ဦးမည္။

ဘဂ၀ေတာ အာဏာ၀ီတိကၠမနေတာ ၀တၳဳမဟႏၲတာယ မဟာသာ၀ဇၨံ-ဟု ၀ိနည္းဋီကာက သီလအျမတ္တရားကို ပ်က္ျပားေစမႈ ၀တၳဳႀကီးေလးသျဖင့္ ပါဏာတိပါတခ်င္း တူသည့္တိုင္ေအာင္ ရဟန္းက်ဴးလြန္ေသာအျပစ္က အဆေပါင္းမ်ားစြာ သာလြန္အျပစ္ႀကီးေၾကာင္း ဆိုထားပါသည္။

အရင္းေသးေသာ ကုန္သည္ႏွင့္ အရင္းႀကီးေသာ ကုန္သည္တို႔တြင္ အရႈံးခ်င္းတူလွ်င္ အရင္းႀကီးေသာ ကုန္သည္က ပို၍ နစ္နာ ဆံုးရႈံးေသာ ဥပမာျဖင့္ ျပဆိုထားသျဖင့္ လူႏွင့္ ရဟန္းတို႔၏ အကုသိုလ္တို႔ကို
ခ်င့္ခ်ိန္ သိရွိႏိုင္ပါသည္။ ကုသိုလ္အရာ၌လည္း ဤနည္းျဖင့္ ႏႈိင္းဆ၍ သိသာႏိုင္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( သာသနာသကၠရာဇ္ ႏွင့္ ေကာဇာသကၠရာဇ္ )
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံသည္မွာ ယခုလက္ရွိ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ဟုတ္ပါသလား၊
ေကာဇာသကၠရာဇ္ႏွင့္ သာသနာသကၠရာဇ္ စတင္ေပၚေပါက္လာပံုကို ရွင္းျပေပးေတာ္မူပါ ဘုရား။
( ေမာင္ပြင့္လန္း-အိုင္ရွည္ရပ္၊ ျမစ္ေျချမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံေသာႏွစ္မွာ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈-ခုႏွစ္ျဖစ္သည္။

ပထမသံဃာယနာတင္ေသာအခါ ယင္းကို ၁-ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့၏။
၄င္းႏွစ္ ၆၂၄-ခုႏွစ္ အေရာက္၌ သေရေခတၱရာျပည္ သုမုႏၵရီမင္း လက္ထက္ သကၠရာဇ္ျဖိဳးကိန္းက်၍ ၆၂၂-ကို ျဖိဳလ်က္ ၂-ခုၾကြင္းထားကာ ၂-ႏွစ္မွစ၍ ေရတြက္ခဲ့၏။
၄င္းႏွစ္ ၅၆၂-ခုသို႔ ေရာက္ျပန္ေသာ္ ပုဂံျပည္ ေစာရဟန္းမင္းက ၅၆၀-ကိုျဖိဳ၍ ၂-ခုၾကြင္း ထားျပန္ကာ
၂-ႏွွစ္မွစ၍ ေရတြက္ျပန္၏။
၂-ႀကိမ္ျဖိဳ ( ၆၂၂-ႏွင့္ ၅၆၀ ) ကို ေပါင္းလွ်င္ ၁၁၈၂-ျဖစ္ရာ ယင္းႏွင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ျဖိဳ၍ ပြားတိုးလာေသာ ဤလက္ရွိ သကၠရာဇ္ ၁၃၅၅-ခုႏွစ္ကို ေပါင္းလွ်င္ သာသနာႏွစ္ ၂၅၃၇-ခုကို ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။

အက်ဥ္းမွတ္သားရန္မွာ ( တစ္တစ္ရွစ္ႏွစ္၊ သကၠရာဇ္၊ ေႏွာလစ္ သာသနာ ၁၁၈၂+၁၃၅၅=၂၅၃၇ ) ဟူ၍ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

သာသနာႏွစ္ဟူသည္မွာ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေသာႏွစ္မွစ၍ ေရတြက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ေကာဇာသကၠရာဇ္ဆိုသည္မွာ ဒုတိယျဖိဳျပီး ေနာက္ ဤႏွစ္အထိ ေရာက္ရွိေနေသာ သကၠရာဇ္ျဖစ္သည္ဟု မွတ္သားထားသင့္ပါသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၃-ေအာက္တိုဘာလ )

No comments: