Monday, March 2, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၂၅ )

( ဘဒၵႏၲ တိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ( မာရ္နတ္ )
ဘုရားလက္ထက္က မာရ္နတ္ ယခုတိုင္ ရွိေနပါေသးသလား၊ ယင္းသည္ မည္သည့္အက်ိဳးကို ေမွ်ာ္ကိုး၍ ျမတ္စြာဘုရားကို အျမန္ ပရိနိဗၺာန္ စံ၀င္ေစလိုပါသနည္း၊
အရိေမေတၱယ်ဘုရား လက္ထက္တြင္လည္း မာရ္နတ္ ေႏွာင့္ယွက္ေနဦးမွာလား၊ ၄င္းမာရ္နတ္သည္ ဤဘုရားလက္ထက္ မာရ္နတ္ပင္ ျဖစ္မည္လား၊ မာရ္နတ္အသစ္လား သိလိုပါသည္။
( ဦးဘဆိုင္-အင္းစိန္ )

( ေျဖ )
မာရ္နတ္အပါအ၀င္ ၀သ၀တၱီနတ္တို႔၏ သက္တမ္းသည္ လူတို႔ အေရအတြက္အားျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း ကုေဋ ၉၀၆-သန္း ရွည္သည္၊ ၄င္းတို႔အေနျဖင့္ ဘုရားပြင့္ျပီးသည္မွာ နာရီပိုင္းခန္႔သာ ရွိေသးသည္ဟု ဆိုရမည္၊ မာရ္နတ္သည္ ဘုရားပြင့္ျပီး ႏွစ္ ၂၀၀-ေက်ာ္ အေသာကမင္း လက္ထက္တြင္ပင္ ထင္ထင္ရွားရွား လာေရာက္ေႏွာင့္ယွက္ေသးေၾကာင္း၊ ရွင္ဥပဂုတ္ ၾကြေရာက္ႏွိမ္နင္းေၾကာင္း စာေဟာင္းရွိပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယခုအခ်ိန္မွာလည္း ရွိေနေသးမည္ဟု ဆိုစရာပင္၊ မာရ္နတ္က ျမတ္စြာဘုရားကို ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေစလိုသည္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွိေနလွ်င္ လူမ်ား နိဗၺာန္တရားရရွိၾက၍ သူ႔ဆိုင္ရာနယ္ပယ္မွ လြတ္ေျမာက္သြားမွာ စိုးရိမ္သည္၊ မာရ္နတ္သည္ ကာမ ၁၁-ဘံုတြင္ အျမင့္ဆံုးဘံုတြင္ ေနသူ၊ ၄င္းဘံုတစိတ္တေဒသကို စိုးပိုင္သူျဖစ္၍ လူမ်ား ကာမနယ္၌သာ ေမြ႔ေလ်ာ္ေနေစခ်င္သည္။ စ်ာန္ရ၍ ရူပ-အရူပ ျဗဟၼာဘံုသို႔ပင္ မသြားေစခ်င္ေပ၊ ထို႔ေၾကာင့္ နိဗၺာန္ဆုေတာင္း၍ ကုသိုလ္ျပဳသူ၊ စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္ရရန္ သမထ ၀ိပႆနာ ပြားမ်ားသူမ်ားကို ေႏွာင့္ယွက္တတ္သည္။

အရိေမေတၱယ် ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္တြင္လည္း မာရ္နတ္ဟူ၍ ရွိဦးမည္ပင္၊ ဤဘဒၵကပ္ဦး ကကုသန္ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္တြင္ ဤယခုမာရ္နတ္၏ ဘႀကီး ဒူသီမာရ္နတ္ဟူ၍ ရွိေၾကာင္း စာလာရွိသည္၊ အရိေမေတၱယ်ဘုရား လက္ထက္၌လည္း ဤမာရ္နတ္၏အႏြယ္ မာရ္နတ္တဦး ျဖစ္လာႏိုင္စရာ အေၾကာင္းရွိေပသည္၊ အႏၲရကပ္ တကပ္မွ် ကြာျခားေနေသး၍ ဤလက္ရွိ မာရ္နတ္ကား ထိုအခ်ိန္တြင္ မရွိႏိုင္ေတာ့ပါ။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ဘုရားရွိခိုးႏွင့္ အိမ္ေစာင့္နတ္ )
သမၺဳေဒၶ ဘုရားရွိခိုးဂါထာကို အိမ္အတြင္း၌ ႏွစ္ေခါက္ထက္ပို၍ မရြတ္ဆိုရ၊ ပိုရြတ္လွ်င္ အိမ္ေစာင့္နတ္ မခံႏိုင္-ဟု ဆိုသည္မွာ မွန္ပါသလား၊ ေျဖရွင္းေတာ္မူေပးပါဘုရား။
( ခင္ေခ်ာစု-အလံု )

( ေျဖ )
ဂုဏ္ေတာ္ေက်းဇူးေတာ္ႏွင့္စပ္ေသာ မည္သည့္ဘုရားရွိခိုး ဂါထာေတာ္၊ ပရိတ္ေတာ္၊ တရားေတာ္သံကို မဆို နတ္သူေတာ္ေကာင္း၊ နတ္ေကာင္း နတ္ျမတ္တို႔ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုး ရိုက်ိဳးနာယူ ၾကည္ျဖဴ လက္ခံေလ့ရွိပါသည္။
သူေတာ္ေကာင္းပုဂၢိဳလ္တို႔ ေနထိုင္ေသာ အိမ္ေဂဟာတို႔တြင္လည္း နတ္ေကာင္း နတ္ျမတ္မ်ားသာ ေစာင့္ေရွာက္ ေနထိုင္ေလ့ရွိတတ္ၾကပါသည္၊

ဘုရားရွိခိုးျခင္း၊ ပရိတ္ေတာ္ တရားေတာ္မ်ားကို ရြတ္ဆိုျခင္း၊ မိမိျပဳေသာ ဒါန သီလ ဘာ၀နာတို႔ကို နတ္တို႔အား အမွ်ေ၀ျခင္း၊ ေမတၱာပို႔ျခင္းတို႔ကို အခါမလပ္ ျပဳလုပ္ၾကျခင္းကိုသာ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္တို႔က အလိုရွိေၾကာင္း၊ ယင္းတရားသံ၊ အမွ်ေ၀သံ စသည္တို႔ကို ေန႔ညမျပတ္ ၾကားလိုသိလို၊ သာဓုေခၚလိုၾကေၾကာင္း ဗုဒၶက်မ္းစာမ်ား၌ အဆိုရွိပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အိမ္ေစာင့္နတ္ မခံႏိုင္၍ မရြတ္ဆိုရ-ဟူေသာ စကား မမွန္ဟု ယံုမွတ္ေစလိုပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( မိန္းမဘ၀ျဖင့္ နိဗၺာန္၇-မရ )
နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ ( မဂ္ဖိုလ္အဆင့္တခုခုရာက္ရန္) ယခု မိန္းမဘ၀မွ ဘ၀သစ္မျဖစ္ပဲ မိန္းမဘ၀ျဖင့္ပင္ ၾကိဳးစား၍ ေရာက္ႏိုင္ပါသလား၊ သို႔မဟုတ္ ေနာက္ဘ၀တြင္ ေယာက်္ားဘ၀သို႔ ေရာက္ျပီးမွ ရႏိုင္ပါသလား၊ ေျဖၾကားေတာ္မူပ္ရန္။
( မစန္းစန္းျမ-သံုးဆယ္ျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္ကလည္း မိန္းမဘ၀ျဖင့္ မဂ္တရား ဖိုလ္တရားမ်ား ရရွိၾကသည့္ ရဟႏၲာေထရီမယ္မ်ား ေျမာက္ျမားစြာရွိပါသည္၊
ေခမာမိဖုရားႀကီးဆိုလွ်င္ လူ၀တ္ျဖင့္ အရဟတၱဖိုလ္ရ၍ ေန႔ခ်င္းပင္ ဘိကၡဳနီအျဖစ္ ကူးေျပာင္းရသည္၊
ျမတ္စြာဘုရား တရားေတာ္မွာ ပါရမီျပည့္၀ခဲ့သူသာ ျဖစ္က က်ား-မ မေရြး မဂ္ဖိုလ္ရႏိုင္ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိသကဲ့သို႔ပင္ ဤယခုေခတ္ကာလ၌လည္း မဂ္ဖိုလ္ရေရး အက်င့္တရားမ်ား
( ေဗာဓိပကၡိယတရား ၃၇-ပါးႏွင့္ က်င့္ၾကံအားထုတ္နည္း သတိပ႒ာန္တရားမ်ား ) ထင္ရွားရွိေနသျဖင့္ ေယာက်္ား မိန္းမ မဟူ မည္သူမဆို ႀကိဳးစားအားထုတ္က မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာပင္ မဂ္ဖိုလ္ရရန္ အေၾကာင္း ရွိပါသည္၊

ဤေခတ္တြင္ မည္သူ မည္သုိ႔ တရားရရွိသြားသည္-ဟု ေျပာရန္ကား မလြယ္ပါ၊ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္က ရဟႏၲာေထရီမယ္ႀကီးမ်ားသည္ ပရိနိဗၺာန္ စံ၀င္ခါနီးတြင္ ျမတ္စြာဘုရားအား ေလွ်ာက္ထားၾကသျဖင့္ ယင္းတို႔၏ မဂ္တရားဖိုလ္တရား ရရွိပံုမ်ားကို အပဒါန္က်မ္းတြင္ မွတ္တမ္းတင္ႏိုင္ခဲ့ေလသည္။

ဤေခတ္၌မူ မဂ္ဖိုလ္ရသူ ကိုယ္တိုင္ကလည္း မိမိရရွိပါသည္-ဟု ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုျခင္း မျပဳ၊
ဆရာသမား စသည္တို႔ကလည္း ထုတ္ေဖာ္၍ မေျပာသျဖင့္ မည္သူ ( မည္သည့္ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ ) မည္သည့္ မဂ္ဖိုလ္ကို ရပါသည္ဟု မသိရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိန္းမဘ၀ျဖင့္ပင္ ပါရမီလည္းရွိ၊ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈလည္း ရွိလွ်င္ ဤဘ၀မွာပင္ နိဗၺာန္ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ေၾကာင္း ေျဖၾကားအပ္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ဘုရားလွဴစရာ ပန္းမာလာ )
ျမတ္စြာဘုရားအား ကပ္လွဴရန္ ဘယ္လိုပန္းမ်ား အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါသလဲ အရွင္ဘုရား။
( မသင္းသင္းေအာင္-ဂန္႔ေဂါျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ဘုရားပန္းေရြးခ်ယ္ရာတြင္ ပထမ ေမႊးႀကိဳင္၊ လွပ၊ လတ္ဆတ္-ဟူေသာ အဂၤါသံုးပါးညီသည့္ပန္းကို ေရြးရပါသည္၊

ဒုတိယ-လွပ၊ လတ္ဆတ္ေသာ အဂၤါႏွစ္ပါးႏွင့္ညီသည့္ ပန္းကို ေရြးရပါသည္။
မရႏိုင္မွ လတ္ဆတ္ေသာ ပန္း၊ သို႔မဟုတ္ သစ္ညႊန္႔ သစ္ကိုင္းကိုျဖစ္ေစ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။
မည္သည့္ပန္းမွ် မရႏိုင္လွ်င္ ဘုရားအိုးတြင္ နီးရာသစ္ပင္ ပန္းပင္မွ အခက္၊ အညႊန္႔ ခ်ိဳး၍ လွဴဒါန္းရန္ ေရွးက ရဟႏၲာ-ဟု ေက်ာ္ၾကားေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ စသည္တို႔ နည္းေပးေဟာေျပာေလ့ရွိေၾကာင္း မွတ္သားရပါသည္။

အေရးႀကီးသည္ကား ဘုရားပန္းအိုး၌ ပန္းမညႇိဳးေအာင္ ၾကံစည္လွဴဒါန္း၍ သဒၶါပန္းခိုင္ ျမိဳင္ဆိုင္ေနၾကရန္ ႀကိဳးစားၾကေစလိုေၾကာင္း ေျဖၾကားလိုပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ေျမႏုတ္ျခင္း )
သိမ္ႏုတ္ ကမၼ၀ါစာကို လူဒါယကာ ဒါယိကာမတို႔ ေနထိုင္ရာေျမေနရာမ်ား၊ အိမ္ေဆာက္မည့္ ေျမေနရာမ်ား၌ သံဃာေတာ္မ်ားကဖတ္ရြတ္၍ ေျမႏုတ္ေပးထိုက္ပါသလား၊ ဖတ္ရြတ္၍ မည္သုိ႔ အက်ိဳးရွိပါသနည္း၊ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ဦးဘ၀င္း-ျမိဳ႔မရပ္၊ ခႏၲီးျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ဤေျမႏုတ္ျခင္းကိစၥ၌ ရည္ရြယ္ခ်က္ ႏွစ္ခုရွိရာ ပထမရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဗုဒၶသာသနာသက္ ႏွစ္ေပါင္းအတန္ၾကာရွည္ခဲ့ျပီးျဖစ္၍ သိမ္မ်ားလည္း ေနရာအႏွံ႔အျပား၌ သမုတ္ခဲ့ဖူးေပမည္။ အခ်ိဳ႔သိမ္မ်ားမွာ ေပ်ာက္ပ်က္သြား၍ ေျမေအာက္၌ နစ္ျမဳပ္သြားၾကေပလိမ့္မည္။ မည္မွ်ပင္ ေျမေအာက္ ေတာခ်ံဳတို႔ ေအာက္၌ နစ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္၍ ေနေစကာမူ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္တို႔ ျမတ္စြာဘုရား၏ အာဏာေဒသနာေတာ္အရ ကမၼ၀ါစာျဖင့္ သမုတ္ထားခဲ့သျဖင့္ ပ်က္ျပား၍မသြား သိမ္၏အာနိသင္ ရွိေနျမဲ ျဖစ္သည္။

သိမ္သည္ လူတို႔ႏွင့္မအပ္စပ္၊ သိမ္ေျမ၌ ေနထိုင္မိလွ်င္ ႀကီးပြားတိုးတက္မႈ မရွိ-ဟု ေရွးက ယူဆၾကသျဖင့္ သိမ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ္ ပ်က္ျပယ္ရန္ သိမ္ႏုတ္ကမၼ၀ါစာျဖင့္ သံဃာေတာ္တို႔က ႏုတ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။

ဒုတိယရည္ရြယ္ခ်က္မွာ သင္းခ်ိဳင္းေျမ ဟူေသာ ေျမပုပ္၊ ေျမဘုတ္ဘီလူးစသည္ရွိေသာ ေျမၾကမ္း ျဖစ္ေနခဲ့ေသာ္ ယင္းေျမပုပ္၊ ေျမၾကမ္းအျဖစ္မွ ေပ်ာက္ပ်က္သန္႔စင္သြားရန္ သိမ္ႏုတ္ကမၼ၀ါစာျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ အႏၲရာယ္ကင္း ကမၼ၀ါစာျဖင့္ျဖစ္ေစ ဖတ္ရြတ္ သန္႔စင္ေစျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ိဳ႔ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ျပဳလုပ္ၾကသူတို႔သည္ အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာတို႔၌ ပရိတ္သဲအိုး၊ အုတ္ခဲ ေက်ာက္တံုး စသည္မ်ားကို နိမိတ္ၾကား၍ ျမႇဳပ္ႏွံျခင္း၊ စည္းခ်ဂါထာမ်ားကို ရြတ္ျခင္းတို႔ ကို ျပဳလုပ္ၾကသည္။ မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ျပဳလုပ္သည္ျဖစ္ေစ ကမၼ၀ါစာ ဖတ္ၾကရသည္ျဖစ္၍ သံဃာဂိုဏ္းျပည့္ရန္ ၄-ပါး ၅-ပါးေအာက္ မေလ်ာ့နည္းေစရန္ သတိျပဳအပ္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ဆြမ္းေတာ္မတင္မီ စားျခင္း )
ျမတ္စြာဘုရားအား ဆက္ကပ္ရန္ ရည္စူးထားေသာ သစ္သီးဆြမ္းတို႔ကို စားလွ်င္ မည္သည့္ကံ ထိုက္ပါသနည္း။
( ေမာင္ေရႊျပည္စိုး-ပန္းတေနာ္ )

( ေျဖ )
လြန္ခဲ့ေသာ ၉၂-ကမၻာထက္၌ ပြင့္ေတာ္မူေသာ ဖုႆျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္က ျမတ္စြာဘုရားအား ဆက္ကပ္ရန္ စီမံထားေသာ ဆြမ္းဟင္း၊ သစ္သီးစသည္မ်ားကို ဦးဦးဖ်ားဖ်ား စားေသာက္ၾကသူမ်ား ေသျပီးသည့္ေနာက္ ျပိတၱာျဖစ္ၾကရာ ဤကမၻာအထိ မကၽြတ္လြတ္ၾကေပ။

ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္၌ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီး ဆြမ္းလွဴဒါန္း၍ အမွ်ေ၀မွ ကၽြတ္လြတ္ၾကရေၾကာင္း တိေရာကုဋၬသုတ္၌ ပါရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆြမ္းေတာ္တင္ရန္ ရည္စူးထားေသာ ဆြမ္း၊ သစ္သီး စသည္တို႔ကို ဦးဦးဖ်ားဖ်ား မစား မေသာက္ရန္ သတိျပၾကရမည္၊ ဆြမ္းေတာ္စြန္႔ျပီးမွ စားေသာက္ၾကလွ်င္ ဗုဒၶေ၀ယ်ာ၀စၥ ျပဳသူတို႔အဖို႔ အျပစ္မရွိပါ။
*********************************************************************************

( ေမး ) ရဟန္းသံဃာထံမွ ခံယူျခင္းႏွင့္ ရပ္ျပစ္လြတ္ေရး )
အရွင္ဘုရား၊ ရဟန္းသံဃာတို႔ ေပးကမ္းေသာ လက္ေဆာင္ကို တပည့္ေတာ္တို႔ ခံယူထိုက္ပါသလား၊ ထို႔ျပင္ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး လြတ္ကင္းေအာင္ မည္ကဲ့သို႔ က်င့္ၾကံေနထိုင္ရပါမည္နည္း ေျဖၾကားေတာ္မူပါရန္။
( စႏၵာ၀င္း-ေရႊဘိုျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔သည္ စားေသာက္ျပီးေသာ ဆြမ္းၾကြင္း ဆြမ္းက်န္မ်ားႏွင့္ မသံုးလိုေသာ ပစၥည္းမ်ားကို ေက်ာင္းသား၊ ကပၸိယ၊ အရံေစာင့္ႏွင့္ ေ၀ယ်ာ၀စၥုျပဳသူမ်ား၊ ထို႔ျပင္ အလုပ္အေကၽြးခံ မိဘမ်ားအားသာ ေပးထိုက္ပါသည္။

အထူး စစ္ေျမမွလာေသာမင္း၊ အခ်ိန္မေတာ္ ေရာက္လာေသာ ခိုးသားဓားျပ၊ ခရီးသြား စသည္တို႔အားလည္း ေပးႏိုင္ပါသည္၊ ယင္းကို ေထာက္၍ လက္ေဆာင္ပစၥည္းဟူသည္ကိုမူ မေပးအပ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ခံယူသူကလည္း မခံယူထိုက္-ဟု ဆိုရပါမည္၊ ေရွးသူေတာ္ေကာင္း ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ားထံမွ ပစၥည္းမ်ားကို ခံယူေလ့မရွိ၊ ေက်ာင္းစေရွာင္-ဟူ၍ပင္ စကားရွိပါသည္။

ဤေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၌ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ျမတ္ႀကီးႏွင့္ ေတြ႔ၾကံဳ၍ ျမင္ၾကားသြားလာ ေကာင္းစြာလူစဥ္မီသူအဖို႔ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး လြတ္ေနျပီျဖစ္သည္၊ ဤကဲ့သို႔ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး အစဥ္လြတ္ကင္းႏိုင္ရန္ ဗုဒၶဘာသာ သမၼာႏြယ္၀င္ သူေတာ္စင္မ်ား ျဖစ္ၾကျပီး သရဏဂံုသံုးပါးႏွင့္ ငါးပါးသီလကို က်ိဳးေပါက္ေျပာက္ၾကား မရွိေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းရန္ အထူးလိုအပ္ပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္-ဒိြဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ )
၁။ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္ရာတြင္ တိဟိတ္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသာ ယခုဘ၀၌ တမဂ္တဖိုလ္ရႏိုင္၍ ဒိြဟိတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ယခုဘ၀တြင္ တမဂ္တဖိုလ္ မရႏိုင္-ဟု ဆိုသည္မွာ ဟုတ္ပါသလားဘုရား။

၂။ ဒိြဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ ဆိုသည္မွာ မည္ကဲ့သို႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို ေခၚဆိုပါသနည္း။

၃။ မိမိကုိယ္ကို ဒိြဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္မည္၊ တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္မည္ဟု မည္ကဲ့သို႔ ခြဲျခားသိရွိႏိုင္ပါမည္နည္း။
( မစႏၵာအံုး-အံုးဓာတ္ပံုတိုက္၊ ဘုန္းႀကီးလမ္း-ရန္ကုန္ျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ေမးခြန္းသံုးခုကို ေပါင္း၍ ေျဖဆိုလိုက္ပါသည္။
လူတိုင္းအဖို႔ အကုသိုလ္ျဖစ္မႈ၊ ကုသိုလ္ျဖစ္မႈႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းစိတ္ (ေဟတု-ဟိတ္) ၆-မ်ိဳး ရွိပါသည္။
၄င္းမွာ-ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ တို႔ျဖစ္သည္။
၀ိပႆနာတရား အားထုတ္မႈ ဆိုင္ရာ၌ ကုသိုလ္ဟိတ္ သံုးမ်ိဳးျဖစ္သည့္ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟတို႔ကိုသာ ယူပါသည္။

ျမန္မာလို ေလာဘနည္းပါး သဒၶါပြားမႈ၊ ေမတၱာတရား ပြားမ်ားမႈႏွင့္ ပညာႀကီးမႈတို႔ ျဖစ္ေပသည္၊
ဤသံုးမ်ိဳးႏွင့္ ျပည့္စံုမွသာ တရားအားထုတ္၍ တမဂ္တဖိုလ္ ရႏိုင္သည္၊

ဤသံုးမ်ိဳးတြင္ အေမာဟ ပညာ ကင္းမဲ့ေနလွ်င္ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ ဟိတ္ႏွစ္မ်ိဳးသာရွိေသာ ဒိြဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္၍ မဂ္ဖိုလ္ရႏိုင္စြမ္း မရွိပါ၊
အေမာဟဟိတ္ မပါသျဖင့္ ပညာသင္၍ မရျခင္း၊ အလြန္ဉာဏ္ပညာ ေခါင္းပါးျခင္း၊ အေကာင္းအဆိုး ခြဲျခား၍ သိႏိုင္စြမ္း မရွိျခင္း စေသာ အခ်က္မ်ားကိုၾကည့္၍ ဒိြဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ႏိုင္-မျဖစ္ႏိုင္ မွန္းဆ သိသာပါလိမ့္မည္။

ဤေခတ္တြင္ ပညာသင္၍ တတ္ေျမာက္ျခင္း၊ ဉာဏ္ေကာင္းျခင္း၊ ေလာကီေလာကုတၱရာ ဗဟုသုတ အျဖာျဖာတို႔၌ အကင္းပါးျခင္း စသည္တို႔မွာ အမ်ားအားျဖင့္ ျပည့္စံုလ်က္ ရွိေန၍ တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ႏိုင္သူ မ်ားျပားပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အလ်င္အျမန္ တရားအသိအလင္း မေပါက္သျဖင့္ လံု႔လကိုေလွ်ာ့ကာ ငါ-ဒိြဟိတ္ ပုဂၢိဳလ္ပဲ၊
သည္ဘ၀ မဂ္တရား၊ ဖိုလ္တရား ရႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါဘူး-ဟု မယူဆလိုပါ။ ဉာဏ္ပညာ အသင့္အတင့္ ရွိသူတိုင္း တရားအျမင္ေပါက္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္သင့္ေၾကာင္း ေျဖဆိုရေပသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၂-ခု မတ္လ )

No comments: