Thursday, March 26, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၄၀ )

( ေမး ) ( သံဃာဂိုဏ္းကြဲျခင္း )
စာတအုပ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားက သံဃာသင္းကြဲျခင္းကို လံုး၀ မႏွစ္သက္-ဟု ဖတ္ရပါသည္၊ ယခုေခတ္ ဂိုဏ္ဂဏေတြ ကြဲေနျခင္းကို ျမတ္စြာဘုရား ႏွစ္သက္ႏိုင္မည္လား ဘုရား၊ သံဃာသင္းခြဲတာ သံဃေဘဒကကံ ထိုက္သည္ဆိုသည္မွာ ဟုတ္ပါသလားဘုရား။
( ေမာင္စိန္ေက်ာ္-တံငါက်င္း၊ ေတာင္သာ )

( ေျဖ ) သံဃာသင္းခြဲျခင္းမွာ သံဃေဘဒကကံျဖစ္၍ အနႏၲရိယကံပင္ျဖစ္သျဖင့္ လြန္စြာအျပစ္ႀကီးလွပါသည္၊ ယင္းသံဃေဘဒကကံမွာ ေဒ၀ဒတ္က သူကိုယ္တိုင္ ဘုရားလုပ္၍ သံဃာကိုခြဲျပီး ေခၚေဆာင္သြားျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္၊ ယခု ဂိုဏ္းဂဏမ်ားမွာ ယင္းကဲ့သို႔ သံဃာသင္းကြဲမ်ိဳး မဟုတ္၊ ျမိဳ႔နယ္ ဆရာသမား ပ၀ါရဏာဂိုဏ္း စသည္အမည္နာမ ကြဲျခင္းမ်ိဳးသာ ျဖစ္၍ တရားဓမၼ အယူ၀ါဒ ကြဲျပားမႈမ်ိဳး မဟုတ္ေပ၊ ယခုေခတ္ သုဓမၼာ ေရႊက်င္ ဒြါရ ေ၀ဠဳ၀န္ စသည္တို႔မွာ ထိုသေဘာမ်ိဳးသာ ျဖစ္သျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၶတရားေတာ္ ဓမၼကၡႏၶာ အယူအဆ သင္ၾကား က်င့္ၾကံမႈ အတူတူသာ ျဖစ္သည္၊

ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္မွာပင္ ဒီဃဘာဏကေဆာင္၊ မဇၩိမဘာဏကေဆာင္ စသည္ ကြဲလြဲမႈမ်ိဳးရွိခဲ့ေပသည္၊ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ အ႒ကထာဆရာ တပါးတည္းျဖစ္လ်က္ တခါတရံ ကြဲလြဲ၍ ဖြင့္ဆိုတတ္သည္မွာ ဤသို႔ ဘာဏကေဆာင္တို႔ အယူအဆအလိုက္ ဖြင့္ဆိုရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။ သို႔ ေသာ္ ယင္းအယူအဆ ကြဲျပားမႈတို႔မွာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ အယူ၀ါဒ တရားဓမၼကိုမူ ထိခိုက္ျခင္းမရွိဟု မွတ္သားထားသင့္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( သံဃာေတာ္ႏွင့္ ဇြန္းခက္ရင္း )
ဆရာေတာ္ဘုရား၊ အခ်ိဳ႔ရဟန္း သံဃာေတာ္တို႔သည္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးရာ၌ ဇြန္းခက္ရင္းျဖင့္ ဘုဥ္းေပးၾကသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္၊ ဇြန္းခက္ရင္းျဖင့္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးၾကျခင္းမွာ ၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္ ညီ-မညီ ေျဖၾကားေတာ္မူပါဘုရား။
( ေက်းေတာသား-ေညာင္ပင္သာ )

( ေျဖ )
ရဟန္းေတာ္တို႔ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးမႈႏွင့္စပ္၍ ေသခိယသိကၡာပုဒ္မ်ားတြင္ သိကၡာပုဒ္ေပါင္း ၂၆-ပုဒ္ရွိရာ နာတိမဟႏၲံ ကဗဠံ ပရိမ႑လံ အာေလာပံ န ဘုဥၨမာေနာ သဗၺဟတၳံ-သိကၡာပုဒ္မ်ား၌ ဆြမ္းလုတ္ပမာဏ ဆြမ္းလုပ္အေနအထား လက္အေနအထားတို႔အေၾကာင္းကို ဆိုသျဖင့္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးရာ၌ လက္ျဖင့္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးရန္သာသင့္ေၾကာင္း အထူးဆိုဖြယ္ မလိုပါေခ်။

ျမန္မာႏိုင္ငံ သာသနာေတာ္တေလွ်ာက္လံုးလည္း လက္ျဖင့္သာ ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ခဲ့ေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္၊ မင္းတုန္းတရားႀကီး လက္ထက္တြင္ သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ ဦးေဉယ်သည္ ဥပဓိသမၸတၱိႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၊ အေနအထိုင္လည္း အလြန္ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းလွ၍ ေရႊနန္းေတာ္၌ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးလွ်င္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးက မိဖုရားမ်ား၊ သမီးေတာ္မ်ားကို ဖူးေတြ႔အတုယူေစေၾကာင္း စကားစဥ္ရွိသည္၊ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးပံုကို မိဖုရားမ်ား၊ သမီးေတာ္မ်ားပင္ အတုယူရေအာင္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔လွေၾကာင္း ဆိုသျဖင့္ ျမန္မာပီပီ လက္ျဖင့္ပင္ ဘုဥ္းေပးေၾကာင္း သိသာပါသည္။

သို႔ေသာ္ ဆိုဖြယ္ရွိသည္မွာ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က သပိတ္အသံုးသာရွိ၍ ပန္းကန္ ဇြန္း စသည္ အသံုးမရွိေသးေၾကာင္း သတိျပဳသင့္ပါသည္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ သာသနာတေလွ်ာက္တြင္ သပိတ္ျဖင့္ပင္ တေလွ်ာက္လံုး အသံုးျပဳခဲ့သည္ဟု မေျပာႏိုင္ေပ၊ ပန္းကန္ ဇြန္းမ်ားလည္း အေတာ္ေရွးက်က်အခ်ိန္ကပင္ အသံုးျပဳခဲ့ေၾကာင္း ထင္ရွားခဲ့ေလသည္၊ ရဟန္းသံဃာမ်ား ဆြမ္းစားရာ၌ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ကလို လက္ျဖင့္သာ စားသင့္ပါသည္ဟု ဆိုလွ်င္ ေသခိယႏွင့္ညီေအာင္ သပိတ္ကိုသာ သံုးရမည္၊

ပန္းကန္ခြက္ေယာက္၊ ဇြန္းေယာက္ခ်ိဳ စသည္ မသံုးသင့္ဟူ၍လည္း ဆိုရာေရာက္ပါသည္၊ ေခတ္ႏွင့္ေလွ်ာ္စြာ ပန္းကန္စသည္ကို သံုးလွ်င္ ဇြန္း ခက္ရင္း စသည္ကိုလည္း အေလ်ာ္အားျဖင့္ ယူေသာ္ ရႏိုင္ဖြယ္ပင္ ရွိေပသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဇြန္း ခက္ရင္း ကိစၥတြင္ တဘက္စြန္းသို႔ မေရာက္သင့္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( အကုသိုလ္ႏွင့္ ေသခါနီး )
ဆရာေတာ္ဘုရား၊ ယခုလူေတြအမ်ား ေျပာဆိုေနၾကသည့္စကားမွာ အကုသိုလ္ကို ဘယ္ေလာက္ႀကီးပဲလုပ္လုပ္ ေသခါနီး၌ ဘုရား တရားစသည့္ အာရံုေကာင္းေကာင္းႏွင့္ ေသသြားလွ်င္ သုဂတိ ေကာင္းရာဘံုဘ၀သို႔ ဧကန္မုခ် ေရာက္ရမည္-ဟု ျဖစ္ပါသည္၊ ထိုအယူအဆ မွန္-မမွန္ႏွင့္ အကုသိုလ္ကံသည္ ဘယ္အခ်ိန္၌ အက်ိဳးေပးခြင့္ ၾကံဳမည္ဆိုသည္ကို မိန္႔ၾကားေျဖဆိုေတာ္မူပါဘုရား။
( ေမာင္ေက်ာ္၀င္းေအာင္-အင္းေတာ္ျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
အကုသိုလ္ကို မျပတ္ျပဳလပ္ေနသူအဖို႔ ေသခါနီး၌ ဘုရားတရားအာရံု ေကာင္းေကာင္း ရရွိရန္ လြန္စြာခက္လွပါသည္၊ ကုသိုလ္မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ေနသူပင္ အနည္းငယ္ေသာ အကုသုိလ္က ေသခါနီး၌ ထင္လာျမင္လာ ၀င္ေရာက္လာတတ္ပါသည္၊ ပုထုဇဥ္သတၱ၀ါတို႔မွာ ပါပသၼႎ ရမတိ မေနာ-ဆိုသည့္အတိုင္း အကုသိုလ္ မေကာင္းမႈ၌သာ စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္၀င္စားတတ္သျဖင့္ အကုသုိလ္၀ါသနာ စြဲေနသူအဖို႔ ေသခါနီး၌ အကုသိုလ္နိမိတ္အာရံုမ်ားသာ ၀င္လာဖို႔မ်ားေပသည္၊

အကုသိုလ္အက်ိဳးေပး၍ အပါယ္ငရဲ၌ ျဖစ္ေနရလွ်င္လည္း ျပဳခဲ့ေသာကုသိုလ္ကံ ၾကား၀င္ႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ပါ၊ ထို႔ေၾကာင့္ အကုသိုလ္နည္းပါး ကုသိုလ္မ်ားရန္ ႀကိဳးစားသင့္ၾကပါသည္၊ ကုသိုလ္ေရး၌ ဒါန သီလ ဘာ၀နာ တတ္ႏိုင္သမွ်ျပဳလုပ္ရန္ လိုပါသည္၊ ဗုဒၶဘာသာပီပီ ဘုရားရွိခိုးျခင္း၊ ပုတီးစိပ္ျခင္း၊ ငါးပါးသီလျမဲျခင္း စသည့္ နိဗဒၶ (မျပတ္) ကုသိုလ္ေရးမွ်ေလာက္ အစဥ္က်င့္သံုးေနၾကရန္ သင့္ေၾကာင္း ေျပာလိုပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ေရာင္ေတာ္ပ်ံဘုရား ရွိေသးသည္ဆိုလွ်င္ )
ဆရာေတာ္ဘုရား၊ သာသနာငါးေထာင္ ကုန္ျပီးသည့္ေနာက္၌ ကမၻာေပၚတြင္ ရွိသမွ်ေသာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား ဓာတ္ေတာ္ ေမြေတာ္မ်ားသည္ ေကာင္းကင္နတ္ျပည္သို႔ ၾကြေတာ္မူျပီးေနာက္ ေရာင္ေတာ္ပ်ံဘုရား ပြင့္ေတာ္မူျပီး တရားေဟာမည္ဆိုတာ ဟုတ္ပါသလား၊ ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားမွာ ရုပ္နာမ္ခ်ဳပ္ျငိမ္းျပီး ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူသည္မွာ မဟုတ္ေသးဘဲ ဘုရားရွိေနေသးသည္ဟု ယူဆ၍ ရပါမည္လားဘုရား။
( ႏွင္းဆီေမ-တိုက္ႀကီး )

( ေျဖ )
ဓာတ္ေတာ္ ေမြေတာ္မ်ား သာသနာေတာ္ကုန္ဆံုးခ်ိန္တြင္ လူ႔ျပည္နတ္ျပည္ေဒသအသီးသီးမွ ေဗာဓိမ႑ိဳင္သို႔ၾကြ၍ ဘုရားအသြင္ေတာ္ျဖင့္ ေနာက္ဆံုးေတေဇာဓာတ္ေလာင္သြားျခင္းမွာ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ရုပ္နာမ္က်န္ရွိေန၍ မဟုတ္၊ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မမူမီကပင္ ထိုကဲ့သို႔ျဖစ္ရန္ အဓိ႒ာန္ထားေတာ္မူခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပရိနိဗၺာန္ ၀င္စံေတာ္မမူမီက ငါ-ပရိနိဗၺာန္စံလွ်င္ ငါ့အေလာင္းေတာ္ကို အလိုလို ေတေဇာဓာတ္ေလာင္ေစ၊ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ကို အဆင့္အားျဖင့္ သံုးသြယ္၊ အရြယ္အားျဖင့္ သံုးစား၊ အျခင္အားျဖင့္ ရွစ္စိတ္ ျဖစ္ေစ-ဟု အဓိ႒ာန္ထားေတာ္မူသကဲ့သို႔ပင္ သာသနာကုန္ဆံုးခ်ိန္၌လည္း မုန္ညင္းေစ့သ႑ာန္ ဓာတ္ေတာ္အေသးအမႊားမက်န္ ေတေဇာဓာတ္ေလာင္ရန္ အဓိ႒ာန္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္၊ ထိုအခ်ိန္၌ လူမ်ား ဖူးေတြ႔ႏိုင္ျခင္း၊ တရားေဟာျခင္း မရွိ-ဟု ဆိုပါသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၄-ခု ၾသဂုတ္လ )

No comments: