Sunday, March 15, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၃၂ )

( ဘဒၵႏၲတိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ( နတ္ႏွင့္ ပါဠိ )
အရွင္ဘုရား၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း ၀တ္တက္၀တ္ကပ္ ျပဳၾကရာမွာ မကင္းႏိုင္သည့္ နတ္ပင့္ ေမတၱာပို႔ အမွ်ေ၀စသည္တို႔ကို အခ်ိဳ႔ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ျပဳလုပ္ၾကျပီး အခ်ိဳ႔ ပါဠိဘာသာျဖင့္ ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။ ပါဠိဘာသာျဖင့္ ျပဳလုပ္ၾကရာတြင္ ေလာက၌ရွိသမွ် နတ္ျဗဟၼာအားလံုးတို႔မွာ မိမိတို႔ကို ပင့္ဖိတ္ေနသည္၊ ေမတၱာပိုပေနသည္၊ အမွ်ေ၀ေနသည္-ဟု သိရွိႏိုင္ၾကပါမည္လား။
ပါဠိဘာသာျဖင့္ နတ္ပင့္၊ ေမတၱာပို႔၊ အမွ်ေ၀ရမည့္အစား ျမန္မာဘာသာျဖင့္သာ ျပဳလုပ္သင့္ပါသည္-ဟု ထင္ပါသည္။ ရွင္းလင္းေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ဦးထိန္၀င္း-ျမိဳ႔မရပ္၊ ကေလးျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ပါဠိဘာသာသည္ မူလဘာသာျဖစ္၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပါဠိဘာသာျဖင့္ပင္ တရားကိုေဟာ၏၊ ျဗဟၼာ့ျပည္ နတ္ျပည္ႏွင့္ အားလံုးေသာ ျဗဟၼာမင္းႀကီးမ်ား၊ နတ္မင္းႀကီးမ်ားသည္ ပါဠိဘာသာျဖင့္သာ ေျပာဆိုၾကသည္၊ ကမၻာဦးသူ လူတို႔သည္လည္း ပါဠိဘာသာျဖင့္သာ ေျပာဆိုၾကသည္၊ ႏွစ္ကာလ ၾကာေညာင္း၍ လူမ်ိဳးကြဲျပားသြားျခင္း၊ အရပ္ေဒသ ကြာျခားသြားျခင္းတို႔ေၾကာင့္ လူ႔ျပည္တြင္ ဘာသာစကား အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပား၍ သြားၾကေသာ္လည္း နတ္ျပည္ ျဗဟၼာ့ျပည္တို႔တြင္ကား ယခုထက္တိုင္ ပါဠိဘာသာကိုသာ သံုးႏႈန္းလ်က္ရွိၾကသည္ဟု ဆိုေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပါဠိ မာဂဓဘာသာကို တႏၲိဘာသာ၊ ပကတိဘာသာ၊ မူလဘာသာ-ဟူ၍ ဆိုရ၏။

ျမန္မာဘာသာျဖင့္ဆိုက ျမန္မာလူမ်ိဳးက ျဖစ္ေသာ နတ္မ်ား နားလည္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း အျခားလူမ်ိဳးကျဖစ္ေသာ နတ္မ်ား နားလည္ခ်င္မွ နားလည္မည္။ ပါဠိဘာသာျဖင့္ဆိုက နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္၊ ျဗဟၼာ ႏွစ္ဆယ္ရွိ နတ္ျဗဟၼာမ်ားမွာ ၄င္းတို႔၏ ဘာသာစကားျဖစ္၍ အားလံုးနားလည္ႏိုင္ေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နတ္ျဗဟၼာတို႔ႏွင့္ ဆိုင္ရာ၌ ပါဠိဘာသာကိုသာ အသံုးျပဳသင့္ပါသည္-ဟု မွတ္သားႏိုင္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ဆြံ႔အ နားမၾကားႏွင့္ ဘုရားစာ )
အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္သည္ အသက္ ၈-ႏွစ္သမီး အရြယ္မွစ၍ ေရာဂါတခုေၾကာင့္ နားမၾကား ျဖစ္သြားပါသည္၊ နားမၾကားျခင္းေၾကာင့္ စကားလည္း ပီသေအာင္ ေျပာမရပါ၊ စကားမပီျခင္းေၾကာင့္ ဘုရားစာကို ပီေအာင္ မဆိုတတ္ပါ၊ ဘုရားစာဆိုရာတြင္ အမ်ားအားျဖင့္ မွားပါသည္၊ တပည့္ေတာ္ ဤသို႔ ဘုရားစာကို မွန္ေအာင္မဆိုတတ္ျခင္းေၾကာင့္ ကုသိုလ္ရပါမည္လား၊
ေနာင္ဘ၀တြင္လည္း ေကာင္းေသာဘ၀သို႔ ေရာက္ပါမည္လား၊ တပည့္ေတာ္ကဲ့သို႔ ဆြံ႔အ နားမၾကားသူမ်ား ဘုရားစာ မဆိုတတ္၍ ဘုရားရွိမခိုးဘဲေနလွ်င္ ေနာင္ဘ၀တြင္ မေကာင္းေသာဘ၀ အပါယ္ငရဲသို႔ လားမည္လား ဆိုသည္ကို ေျဖၾကားေတာ္မူပါ အရွင္ဘုရား။
( ေအးေအးျမင့္-ေပါင္းတလည္၊ ျပည္ျမိဳ႔နယ္ )

( ေျဖ )
ဘုရားရွိခိုးျခင္း ဟူသည္မွာ ေရွးဦးစြာ ဘုရား၌ၾကည္ညိဳေသာ စိတ္ေစတနာသာ လြန္စြာအေရးႀကီးလွပါသည္။ ေစတနာမပါဘဲ ႏႈတ္က ျမြက္ဆိုေနေသာ္လည္း ျပည့္စံုျပီဟု မဆိုႏိုင္ပါ၊ သို႔ျဖစ္၍ မိမိ ကိုယ္တိုင္က ဘုရားကို တကယ္ၾကည္ညိဳျမတ္ႏိုးေသာ စိတ္ျဖင့္ ႏႈတ္က တတ္သမွ် ရြတ္ဆိုလ်က္ ရိုရိုေသေသ ရွိခိုးဦးခ်၍ ပူေဇာ္ၾကဖို႔ လိုပါသည္။ မပီသ၍ ကုသိုလ္မရဟု မရွိ၊ ပကတိ ၾကည္ညိဳေသာစိတ္ ထားရွိႏိုင္က ပီသသည္ျဖစ္ေစ၊ မပီသသည္ျဖစ္ေစ ကုသိုလ္ အထူးျဖစ္ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရား ေ၀ဒိႆက ေတာင္တြင္ သီတင္းသံုးစဥ္ ခင္ပုပ္ငွက္ေခၚ ဇီးကြက္တေကာင္သည္ ျမတ္စြာဘုရားအားျမင္၍ ၾကည္ညိဳလွသျဖင့္ ကြိကြိ ကြက္ကြက္-ေအာ္မည္လ်က္ ဘုရားေရွ႔ေတာ္တြင္ ႏႈတ္သီးေျမစိုက္ ဦးခိုက္ညြတ္ေပ်ာင္း အေတာင္ႏွစ္ေခ်ာင္းကို ေက်ာတြင္ယွက္ကာ ရွိခိုးလာသည္ကို အရွင္အာနႏၵာက ေမးေလွ်ာက္၍ ျမတ္စြာဘုရားက-

ဤခင္ပုပ္ငွက္-ေခၚ ဇီးကြက္ငယ္သည္ ငါဘုရားကို ျမတ္ႏိုးေစတနာ သူတို႔ဘာသာျဖင့္ ေအာ္ကာျမည္ကာ ရွိခိုးရသျဖင့္ ေနာက္ဘ၀တြင္ ေဒ၀ရိပ္ျငိမ္ နတ္နန္းအိမ္၌ အႀကိမ္မ်ားစြာ စံစား၍ အဆံုးဘ၀တြင္ ေသာမနႆမည္ေသာ ပေစၥကဗုဒၶါ ျဖစ္လတံ႔-ဟု ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ထားေၾကာင္း ပိဋကတ္ေတာ္၌ ပါရွိသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ မပီသ၍ ရွိမခိုးဘဲ မေနသင့္၊ ေစတနာထား သဒၶါပြား၍ ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္အားျဖင့္ စြမ္းႏိုင္သမွ် ေန႔ညမကြာ ရွိခိုးပါရန္ တိုက္တြန္းလိုပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ဒါနျပဳရာ၀ယ္ )
အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္သည္ အလွဴဒါနကို သူတပါးအား ေပးလွဴေစရန္ တိုက္တြန္းပါသည္၊ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း ေပးလွဴပါသည္၊ လွဴရန္တိုက္တြန္းသူတြင္ အျပစ္ရွိပါသလားဘုရား။
( ေမာင္ေမာင္-၃၆-လမ္း၊ ေက်ာက္တံတား )

( ေျဖ )
အလွဴဒါနျပဳရာ၌
၁။ မိမိကသာလွ်င္ အလွဴကိုေပး၏။
သူတပါးကိုလွဴရန္ မတိုက္တြန္းတတ္။
ထိုသူသည္ ေနာက္ေနာင္ဘ၀၌ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကိုရ၏။ အျခံအရံကို မရတတ္။

၂။ သူတပါးကိုသာ တိုက္တြန္း၏။
မိမိကမူ မေပးလွဴ။
ထိုသူသည္ ေနာက္ေနာင္ဘ၀၌ အျခံအရံကိုသာ ရ၏။ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကို မရ။

၃။ မိမိကလည္း မေပးလွဴ။
သူတပါးကိုလည္း လွဴရန္ မတိုက္တြန္း။
ထိုသူသည္ ေနာက္ေနာင္ဘ၀၌ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကိုလည္း မရ။ အျခံအရံလည္း ကင္းမဲ့၏။

၄။ မိမိကုိယ္တိုင္လည္း ေပးလွဴ၏။
သူတပါးကိုလည္း တိုက္တြန္း၏။
ထိုသူသည္ ေနာက္ေနာင္ဘ၀၌ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကိုလည္း ရႏိုင္သည္။ အျခံအရံလည္း ေပါမ်ားသည္-ဟု ဘုရားေဟာရွိသည္။ ( ဓမၼပဒ-႒ ၁၊ ၃၅၉ )

ထို႔ေၾကာင့္ မိမိကုိယ္တိုင္လည္း အလွဴအတန္းျပဳ၍ သူတပါးအားလည္း လွဴဒါန္းေပးကမ္းရန္ တိုက္တြန္း ႏႈိးေဆာ္သင့္ပါသည္။
၀ိသာခါ ေက်ာင္းအမႀကီးသည္ ထိုကဲ့သို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း လွဴ၊ ႏႈိးေဆာ္တိုက္တြန္းျခင္းလည္း ျပဳခဲ့၍ အမိတေဘာဂေခၚ ေပး၍မကုန္၊ လွဴ၍ မခန္းေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာရွိ၍ သားသမီးေျမးျမစ္မ်ားစြာ၊ အျခံအရံမ်ားစြာႏွင့္ အက်ိဳးေပးေၾကာင္း သိသာထင္ရွားလွပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ေသခါနီး၌ နတ္ရထားဆိုက္ျခင္း )
အရွင္ဘုရား အခ်ိဳ႔သူတို႔ ေသလွ်င္ မေသမီ နတ္၇ထားမ်ားျဖင့္ လာ၍ေခၚေၾကာင္း၊ ပန္းကံုးမ်ား ပစ္တင္ပါက ရထားစြန္း၌ ခ်ိတ္ေနေၾကာင္း ၾကားဖူးပါသည္၊ မည္သို႔ေသာ အက်င့္သီလႏွင့္ ျပည့္စံုသူျဖစ္၍ ဤသို႔ျဖစ္ရေၾကာင္း ရွင္းလင္းေတာမူပါရန္ ေလွ်ာက္ထားပါသည္ဘုရား။
( မသီတာခိုင္-၂-ရပ္ကြက္၊ ေရႊျပည္သာ )

( ေျဖ )
ဓမၼပဒ-လာ မဟာဓမၼိက ဥပါသကာ ၀တၳဳတြင္ မဟာဓမၼိက ဥပါသကာသည္ သား ၇-ေယာက္၊ သမီး ၇-ေယာက္ ရွိေၾကာင္း၊ ၄င္းတို႔ မိသားစုအားလံုး ေန႔စဥ္ စာေရးတံဆြမ္း၊ လဆန္းပကၡ လဆုတ္ပကၡ၌ လွဴေသာဆြမ္း၊ ပင့္ဖိတ္၍ လွဴေသာဆြမ္း၊ ဥပုသ္ေန႔၌ လွဴေသာဆြမ္း၊ ဧည့္သည္တို႔အား လွဴေသာဆြမ္း၊ သံဃာအားလွဴေသာ ဆြမ္းႏွင့္ ၀ါဆိုသကၤန္း၊ ေက်ာင္းကန္တို႔ အျမဲမျပတ္ လွဴဒါန္းေၾကာင္း ၄င္းတို႔အဖို႔ ေန႔စဥ္ ဒါနသီလတို႔ကို ျပဳလုပ္၍သာ ေနေလ့ရွိေၾကာင္း ဓမၼိကဥပါသကာႀကီး ေသခါနီး၌ ရဟႏၲာ ၁၆-ပါးတို႔ကို ပင့္ဖိတ္၍ မဟာသတိပ႒ာန သုတ္ေတာ္အား နာၾကားေနစဥ္ နတ္ရထားမ်ား ဆိုက္လာ၍ သူ႔ရထားေပၚတက္ပါ၊ ငါ့ရထားေပၚတက္ပါ-ဟု အလုအယက္ ဖိတ္ေခၚေၾကာင္း ပါရွိပါသည္။( ဓမၼပဒ ႒-၁၊ ၈၃ )

ဤကဲ့သို႔ ဒါန သီလ ဘာ၀နာႏွင့္ တသက္တာပတ္လံုး အျမဲမျပတ္ေနသူ၊ ေသခါနီးအထိ တရားေတာ္ႏွင့္ ေနသူျဖစ္က ဤသို႔ နတ္ရထားမ်ားျဖင့္ လာ၍ ပင့္ေခၚရသူ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္၊ ဤေခတ္တြင္လည္း အခ်ိဳ႔အလွဴရွင္ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ား ေသခါနီးတြင္ နတ္ရထားမ်ား လာေနသည္၊ နတ္သား နတ္သမီးေတြ လာေခၚေနသည္-ဟု ေျပာၾကားသြားေၾကာင္း ၾကားသိရဖူးပါသည္၊ ေသခါနီး ဂတိနိမိတ္သည္ အတိတ္ ပစၥဳပၸန္ တရားႏွစ္ပါး၌ ျဖစ္ႏိုင္ရာ ပစၥဳပၸန္ ဂတိနိမိတ္ျဖစ္လွ်င္ အမွန္ပင္ နတ္ရထားမ်ား၊ နတ္သား နတ္သမီးမ်ား လာေရာက္သည္မွာ မျဖစ္ႏိုင္ဟု မဆိုႏိုင္ေပ။

အမွန္တကယ္ တရားရွင္ႀကီးမ်ားအဖို႔ ကမၼ၀ိပါေကာ အစိႏၲိေယာ-အရ သို႔ေလာသို႔ေလာ ေတြးေတာၾကံစည္ေနဖြယ္ မလိုေတာ့ပါ-ဟု ေျပာလိုပါသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၃-ခု စက္တင္ဘာလ )

No comments: