Tuesday, March 3, 2009

ဓမၼပဒ တရားလမ္းစဥ္

( ၁ )
လူတို႔သည္ ေဘးျဖင့္ ထိတ္လန္႔သည္ျဖစ္၍ ေတာင္တို႔အား၄င္း၊
ေတာတို႔အား၄င္း၊ ဥယ်ာဥ္ သစ္ပင္၊ ေစတီအား၄င္း၊
မ်ားစြာတို႔သို႔ ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ကုန္၏၊
ဤသည္တို႔ကား ေဘးကင္းေသာ ကိုးကြယ္ရာလည္း မျဖစ္၊
ျမတ္ေသာကိုးကြယ္ရာလည္း မမည္၊
ဤကိုးကြယ္ရာတို႔သို႔ ဆည္းကပ္သျဖင့္ ဆင္းရဲအေပါင္းမွလည္း မလြတ္။ ( ၁၈၈၊ ၁၈၉ )

( ၂ )
အၾကင္သူသည္ ဘုရားကို၄င္း၊ တရားကို၄င္း၊ သံဃာကို၄င္း၊ ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္၏။
ထိုသူသည္ ျမတ္ေသာသစၥာေလးပါး တရားေတာ္ကို ထိုးထြင္းေသာဉာဏ္ျဖင့္ ျမင္၏။ ( ၁၉၀ )

( ၃ )
သစၥာေလးပါးဟူသည္ကား-
(က) ဒုကၡ-ဆင္းရဲျခင္း၊
(ခ) ဒုကၡ၏ ျဖစ္ေပၚရာအေၾကာင္း၊
(ဂ) ဒုကၡ၏ လြန္ေျမာက္ရာ နိဗၺာန္၊
(ဃ) ဒုကၡ၏ခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေၾကာင္း ရွစ္ပါးေသာ မဂ္ခရီး။ ( ၁၉၁ )

( ၄ )
ဤသည္တို႔ကား ေဘးကင္းေသာ ကိုးကြယ္ရာလည္း ျဖစ္၏၊
ျမတ္ေသာကိုးကြယ္ရာလည္း မည္၏၊
ဤကိုးကြယ္ရာတို႔သို႔ ဆည္းကပ္သျဖင့္ ဆင္းရဲအေပါင္းမွ လြတ္၏။ ( ၁၉၂ )

( ၅ )
ခႏၶာအိမ္အား ေဆာက္လုပ္သူကို ရွာေဖြရာ မေတြ႔ေသးေသာေၾကာင့္
ဘ၀မ်ားစြာ သံသရာ၌ က်င္လည္ ေျပးလႊားခဲ့ရ၏၊
ေမြးဖြားရျခင္း ဒုကၡကို အဖန္တလဲလဲ ခံခဲ့ရ၏။ ( ၁၅၃ )

( ၆ )
ခႏၶာအိမ္အား ေဆာက္လုပ္သူကို ယခုေတြ႔ျပီ၊
ထိုခႏၶာအိမ္ကို တဖန္ မေဆာက္လုပ္ရေတာ့အံ့၊
သင္၏ အိမ္မိုးျခင္း အားလံုးတို႔သည္ က်ိဳး၍ အိမ္ေခါင္ထြတ္တို႔သည္ ပ်က္စီးေလျပီ၊
ငါ၏စိတ္သည္ တဏွာကုန္ခန္းျခင္းသို႔ ေရာက္၍ ျပဳျပင္ျခင္းကင္းရာ နိဗၺာန္သို႔ ဆိုက္ေလျပီ။ ( ၁၅၄ )

( ၇ )
မိမိသာလွ်င္ မိမိ ကိုးကြယ္ရာ အရွင္ျဖစ္၏၊
မိမိမွတပါး အဘယ္သူသည္ ကိုးကြယ္ရာအရွင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါအံ့နည္း၊
မိမိကုိယ္ကို ေကာင္းစြာပဲ့ျပင္ျခင္းျဖင့္သာ ရခဲေသာ (မိမိ၏) ကိုးကြယ္ရာ အရွင္ကို ရ၏။ ( ၁၆၀ )

( ၈ )
သားသမီး အမိအဖ အေဆြခင္ပြန္းတို႔သည္ အားကိုးရာ မဟုတ္ကုန္၊
ေသမင္း၏ ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္ျခင္း ခံရေသာအခါ အေဆြအမ်ိဳးတို႔၌ အားကိုးစရာ မရွိေခ်၊
ဤအေၾကာင္းကိုသိ၍ ပညာရွိသည္ သီလကို ေစာင့္စည္းလ်က္ နိဗၺာန္သို႔သြားရာ မဂ္ခရီးကို
လ်င္စြာ သုတ္သင္ရာ၏။ ( ၂၈၈၊ ၂၈၉ )

( ၂၄ )
အမ်က္ကို စြန္႔ရာ၏၊ မာနကို လံုး၀ စြန္႔ရာ၏၊
အလံုးစံုေသာ သံေယာဇဥ္ အေႏွာင္အဖြဲ႔တို႔မွ လြန္ေျမာက္ရာ၏၊
နာမ္ရုပ္တို႔၌ မျငိတြယ္မူ၍ ေၾကာင့္ၾကျခင္း ကင္းေသာသူအား ဆင္းရဲျခင္းသည္ မက်ေရာက္။ ( ၂၂၁ )

( ၂၅ )
ခပ္သိမ္းေသာ အာရံုေျခာက္ပါးတို႔၌ တဏွာတည္းဟူေသာ အလ်ဥ္တို႔သည္ ယိုစီးလ်က္ ေနကုန္၏၊
တဏွာတည္းဟူေသာ ႏြယ္တို႔သည္လည္း ေပါက္လ်က္ တည္ကုန္၏၊
ထိုကိုျမင္၍ ေပါက္ပြားေသာ တဏွာတည္းဟူေသာ ႏြယ္၏အျမစ္ကို ပညာျဖင့္ ျဖတ္ကုန္ေလာ့။ ( ၃၄၀ )

( ၂၆ )
ေရွး၌ျဖစ္ကုန္ေသာ တဏွာကိုလည္း စြန္႔ေလာ့၊
ေနာက္ျဖစ္မည့္ တဏွာကိုလည္း စြန္႔ေလာ့၊
အလယ္မ်က္ေမွာက္ ျဖစ္ဆဲ တဏွာကိုလည္း စြန္႔ေလာ့၊
ဘ၀၏ တဘက္ကမ္းသို႔ ေရာက္သည္လည္း ျဖစ္ေလာ့၊
အလံုးစံုတို႔၌ လြန္ေျမာက္သည့္ စိတ္ျဖစ္၍ ပဋိသေႏၶေနျခင္း အိုျခင္းသို႔ တဖန္ မေရာက္ေလလင့္။ ( ၃၄၈ )

( ၂၇ )
ဤေလာက၌ လူတို႔သည္ အကန္းသာလွ်င္ျဖစ္၍ အနည္းငယ္ေသာ သူတို႔သာလွ်င္ ျမင္ၾကကုန္၏၊
ပိုက္ကြန္မွလြတ္ေသာ ငွက္ကဲ့သို႔ ေကာင္းရာသို႔ လားေသာသူတို႔သည္ကား နည္းလွစြာ၏။

( ၂၈ )
တဏွာျဖင့္ ၀န္းရံအပ္ကုန္ေသာ လူတို႔သည္ ေက်ာ့ကြင္း၌ မိေသာ ယုန္ငယ္ကဲ့သို႔
ထိုမွဤမွ ေျပးလႊားၾကကုန္၏၊
သံေယာဇဥ္ အေႏွာင္အဖြဲ႔၌ ျငိတြယ္ေနၾကကုန္သည္ျဖစ္၍ ၾကာျမင့္စြာ အဖန္တလဲလဲ
ဒုကၡေရာက္ၾကကုန္၏။ ( ၃၄၂ )

( ၂၉ )
အၾကင္သူတို႔သည္ကား ကိုယ္၌ အဖန္တလဲလဲ ရႈဆင္ျခင္ျခင္းကို ေကာင္းစြာ အားထုတ္ကုန္၏၊
ျပဳဖြယ္ကိစၥ မဟုတ္သည္ကို မမွီ၀ဲမူ၍ ျပဳဖြယ္ကိစၥကို မျပတ္အားထုတ္ ျပဳလုပ္ကုန္၏၊
သတိရွိ၍ အဆင္အျခင္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ထိုသူတို႔အား အာသေ၀ါတရားတို႔သည္ ခ်ဳပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္၏။

( ၃၀ )
တပ္မက္ျခင္း ရာဂႏွင့္တူေသာ မီးသည္ မရွိ၊
ခက္ထန္ျခင္း ေဒါသႏွင့္တူေသာ အျပစ္သည္ မရွိ၊
ကုိယ္ခႏၶာႏွင့္တူေသာ ဆင္းရဲျခင္းသည္ မရွိ၊
နိဗၺာန္၏ ျငိမ္းျခင္းႏွင့္တူေသာ ခ်မ္းသာသည္ မရွိ။ ( ၂၀၂ )

( ၃၁ )
မြတ္သိပ္ျခင္းသည္ အဆိုးဆံုးေသာ ေရာဂါတည္း၊
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္း သခၤါရတရားတို႔သည္ အဆိုးဆံုးေသာ ဆင္းရဲျခင္းတည္း၊
ဤအေၾကာင္းကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိ၍ နိဗၺာန္သည္ အျမတ္ဆံုးေသာ ခ်မ္းသာ-ဟု ဆို၏။

( ၃၂ )
က်န္းမာျခင္းသည္ အျမတ္ဆံုးေသာ လာဘ္တည္း၊
ေရာင့္ရဲျခင္းသည္ အျမတ္ဆံုးေသာ ဥစၥာတည္း၊
ခ်စ္ကၽြမ္း၀င္သူ (ယံုၾကည္ရသူ) သည္ အျမတ္ဆံုးေသာ ေဆြမ်ိဳးတည္း၊
နိဗၺာန္သည္ အျမတ္ဆံုးေသာ ခ်မ္းသာတည္း။

( ၃၃ )
အသျပာမိုး ရြာသျဖင့္လည္း ေရာင့္ရဲျခင္း မရွိ၊
ကာမဂုဏ္၌ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲျခင္း မရွိ၊
ကာမဂုဏ္တို႔သည္ သာယာအပ္ေသာ သေဘာနည္း၍ ဆင္းရဲျခင္း၏ အေၾကာင္းသာလွ်င္ ရွိကုန္၏-ဟု
ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား ပညာရွိသည္ သိ၍ နတ္တို႔၏ ကာမဂုဏ္၌ပင္ မေမြ႔ေလ်ာ္ဘဲ
တဏွာ၏ကုန္ခန္းရာ နိဗၺာန္၌သာ ေမြ႔ေလ်ာ္၏။ ( ၁၈၆၊ ၁၈၇ )

( ၃၄ )
သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ အရာခပ္သိမ္း၌ တပ္မက္ျခင္း မရွိ၊
စြန္႔လႊတ္ၾကကုန္၏၊
ကာမဂုဏ္ကို ေတာင့္တသျဖင့္ ျမြက္ဆိုျခင္း မျပဳ၊
ခ်မ္းသာျခင္း ဆင္းရဲျခင္း ေတြ႔ေသာ္လည္း ေဖာက္ျပန္ျခင္းကို မျပဳၾကကုန္။ ( ၈၃ )

( ၃၅ )
အၾကင္အၾကင္အခါ၌ ခႏၶာငါးပါးတို႔၏ ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္းကို သံုးသပ္၏၊
ထိုအခါ ႏွစ္သက္ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းကို ရ၏၊
ထိုႏွစ္သက္ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းကို အျမိဳက္နိဗၺာန္ဟု သိျမင္၏။ ( ၃၇၄ )

( ၃၆ )
အၾကင္သူတို႔သည္ ေကာင္းစြာေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားေတာ္တို႔ကို
လိုက္နာ က်င့္ေဆာင္ၾက၏၊
ထိုသူတို႔သည္ လြန္ေျမာက္ႏိုင္ခဲေသာ ေသမင္း၏ ႏိုင္ငံမွ နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ
ဟိုဘက္ကမ္းသို႔ ကူးသြားၾကကုန္၏။ ( ၈၆ )

No comments: