Thursday, March 12, 2009

ကံ ကံ၏အက်ိဳး ( ၂၉ )

( ေစတနာအက်ိဳး ပေဒသာတိုး )

စာေရးသူတို႔၏ ထန္းပင္မ်ားကို ထန္းချဖင့္ တက္သည့္ ဦးရီးႏွင့္ ေဒၚသန္းစိန္တို႔တြင္ သားသမီး ငါးေယာက္ရွိသည္၊ အႀကီးဆံုးသားမွာ ဖခင္ႏွင့္အတူ ထန္းတက္ႏိုင္သည္၊ အလတ္သမီးေလးသည္ ဖခင္ႏွင့္ အကိုတို႔တက္သည့္ ျမဴအိုး လိုက္ေကာက္ရသည္၊ မိခင္သည္ ရသမွ် ထန္းရည္ခ်ိဳမ်ားအားလံုး ထန္းလ်က္က်ိဳရသည္၊ က်န္ကေလး သံုးေယာက္မွာ လူမမည္ေလးမ်ားသာ ျဖစ္သည္။

ထန္းသမားတို႔၏ဘ၀ သားသမီးတို႔ကို ေက်ာင္းမထားႏိုင္ေသာ္လည္း မိခင္ ဖခင္တို႔၏ သြန္သင္ဆံုးမမႈေၾကာင့္ ကေလးမ်ားမွာ ဂါရ၀တရားရွိသည္၊ အေျပာအဆို အေနအထိုင္ အသြားအလာ ေစတနာႏွင့္ သဒၶါတရားေကာင္းသည္၊ ဘုရားရွိခိုး ေမတၱာပို႔ အမွ်ေ၀ႏွင့္ ဂုဏ္ေတာ္ ဂါထာေတာ္မ်ားကို အရြယ္ႏွင့္အညီ ႏႈတ္တက္သင္ေပးထားသည္။

ဦးရီးတို႔ မိသားစုသည္ ထန္းပင္တက္စားရေသာ္လည္း ေစတနာ သဒၶါတရားမွာ ရက္ေရာလွသည္၊ ထန္းတဲသည္ ရြာႏွင့္ တမိုင္ခန္႔ ေ၀းသည္၊ အနီးပတ္၀န္းက်င္တြင္ ဘ၀တူထန္းသမားမ်ား အမ်ားအျပားရွိသည္၊ သို႔ေသာ္ တေတာလံုးတြင္ ဦးရီးတို႔မွာ ထန္းလ်က္အထြက္ဆံုးျဖစ္သည္။

ဦးရီးတို႔ သားအဖသည္ ထန္းတက္ေနစဥ္ ထန္းပင္ေပၚမွၾကည့္၍ ျမင္ျမင္သမွ် လူအေပါင္းအား ဇြတ္ေခၚသည္၊ ထန္းရည္ခ်ိဳတိုက္ျခင္း၊ ထန္းလ်က္ေကၽြးျခင္းတို႔ ေန႔စဥ္ျပဳလုပ္သည္၊ ဇနီးျဖစ္သူ ေဒၚသန္းစိန္ကလည္း ထန္းတဲအနီးရွိ ယာထြန္သူ၊ ျမက္ရိတ္သူ၊ ပဲေကာက္သူ၊ ၀ါေကာက္သူ စသည္တို႔အား ထန္းရည္ခ်ိဳ၊ ထန္းလ်က္တို႔ျဖင့္ နိစၥဘတ္ကုသိုလ္ယူသည္၊ ဤသို႔ အယုတ္အလတ္ အျမတ္မေရြး ေစတနာသန္႔သန္႔ျဖင့္ ေန႔စဥ္ တိုက္ေကၽြးေနသည္။

ထန္းသည္ ပေဒသာပင္ျဖစ္၍ ေစတနာေပၚ မူတည္သည္ဟု ေရွးလူႀကီးတို႔ ဆိုသည့္အတိုင္း ဦးရီးတို႔ ထန္းပင္မ်ားသည္ တကယ့္ပေဒသာပင္မ်ား ျဖစ္ေနပါသည္၊ ဤသို႔ျဖင့္ ဦးရီးတို႔ စီးပြားေရးမွာ တေန႔တျခား တိုးပြားလာခဲ့သည္။ ယခုအခါ ထန္းပိုင္၊ ေျမပိုင္၊ သိုး၊ ဆိတ္၊ ႏြား တို႔ႏွင့္ အတူ ေငြပိုေငြလွ်ံပါ အေတာ္အသင့္ စုမိလာခဲ့၍ တရြာလံုးက ခ်ီးမြမ္းသာဓုေခၚၾကသည္။

( ခင္ေမာင္တင္-၀ဲေလာင္ )
********************************************************************************

( ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ခံေပါက္သူမ်ား )

ပုသိမ္၊ မံုရြာ ကားလမ္းအနီးရွိ ရြာကေလးတရြာတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ အသက္ ၃၂-ႏွစ္ထိ ေနထိုင္ခဲ့ပါသည္၊ ထိုရြာ၏ အေနာက္ဘက္ေက်ာင္းတြင္ ငယ္ျဖဴဆရာေတာ္တပါး သီတင္းသံုးေတာ္မူေလသည္။

ဆရာေတာ္ႀကီး အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္ျပီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူေသာအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္အတူ သတင္းသံုး ေနထိုင္ေတာ္မူေသာ ငယ္ျဖဴရဟန္းတပါးက ေက်ာင္းထိုင္ေလသည္၊ ထိုရဟန္းသည္ စာေပက်မ္းဂန္ သိပ္မတတ္ေသာေၾကာင့္ ထိုေက်ာင္း၏ ေ၀ယ်ာ၀စၥ အားလံုးတို႔ကို ဦးေဆာင္၍ လွဴဒါန္းလုပ္ကိုင္ေပးေနေသာ လူႀကီးမ်ားက ဘီေအဘြဲ႔ႏွင့္ ( ဓမၼာစရိယ ) ဘြဲ႔ရ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတပါးကို ရွာေဖြပင့္ေဆာင္လာသည္၊ ထိုေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းထိုင္အျဖစ္ သတင္းသံုးေတာ္မူေစေလသည္။

ထိုအခါ ဆရာေတာ္ႀကီး မရွိသည့္ေနာက္ပိုင္း ေက်ာင္းထိုင္ေနခဲ့ေသာ ထိုရဟန္းသည္ ေနာက္ေရာက္လာေသာ ဆရာေတာ္ႏွင့္ မသင့္မျမတ္ျဖစ္ေလသည္၊ ဤသို႔ သံဃာေတာ္ အခ်င္းခ်င္း မသင့္ျမတ္ေနၾကသည္ကို သင့္ျမတ္ေအာင္ မေဆာင္ရြက္ၾကဘဲ ေနာက္ေရာက္လာေသာ ဆရာေတာ္ကို မေက်နပ္သူမ်ားက အရင္ရဟန္းကို ထိုေက်ာင္းႏွင့္ မနီးမေ၀း တေနရာတြင္ ၀ါးေက်ာင္း ေဆာက္လုပ္ေပးျပီး သီတင္းသံုး ေနထိုင္ေစသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ေနာက္ပင့္လာေသာ ဆရာေတာ္ဘက္မွ လူတစု၊ အရင္ရဟန္းဘက္မွ လူတစု ျဖစ္သြားၾကေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ထိုေက်ာင္းကို သူရထိုက္သည္၊ ငါ ရထိုက္သည္ႏွင့္ အျငင္းပြား၍ ေနာက္ဆံုး တရားရံုးတြင္ ရင္ဆိုင္ၾကေလေတာ့သည္။

ထိုစဥ္ မူလေက်ာင္းမွ ဒကာ ဒကာမမ်ားႏွင့္ ေနာက္ေရာက္ ဆရာေတာ္တို႔ တိုင္ပင္ျပီး ထိုေက်ာင္းႀကီးရွိ မီးစက္ႀကီးကို အသံုးမလိုေတာ့၍ ေရာင္းခ်ပစ္လိုက္ၾကသည္။ ထိုအခါ အရင္ရဟန္းဘက္မွ လူစုသည္ ဟိုအရင္လက္ထက္ ပစၥည္းကို ေရာင္းစားရမလား-ဟု လူစု၍ ည(၉)နာရီေလာက္တြင္ ထိုေက်ာင္းႀကီးအား ၀ိုင္း၍ ခဲႏွင့္ေပါက္ၾကေလေတာ့သည္၊ ခဲေကာက္ေပးသူက ေပး၊ ေပါက္သူက ေပါက္၊ ဆဲသူက ဆဲ၊ ဘယ္သူမွ တားမရေအာင္ ပြက္ပြက္ညံေနၾကေတာ့သည္။ ဆြမ္းစားေက်ာင္းထဲတြင္ က်ိန္းစက္ေနေသာ သာမေဏငယ္မ်ားကလည္း ေတာ္ၾကပါေတာ့၊ ဒီမွာ အိုးေတြ သပိတ္ေတြ၊ ပန္းကန္ေတြ ကြဲကုန္ပါျပီ-ဟု ေျပာဆို တားျမစ္သည္၊ ခဲႏွင့္ေပါက္ေသာ အဖြဲ႔ထဲတြင္ ပါရွိေသာ အမ်ိဳးသမီးတဦးက အိုးေတြ ပန္းကန္ေတြ ကြဲကုန္ရင္ ေခြးစခြက္နဲ႔ ထည့္စားပါလား-ဟု ဆဲဆို ေျပာလိုက္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္ နားဆတ္ဆတ္ ၾကားရပါသည္။

မ်ားမၾကာေသာ အခ်ိန္တြင္ပင္ ခဲေပါက္ရာ၌ ပါ၀င္ဦးေဆာင္ေသာ လူႀကီးငါးဦးအနက္ ႏွစ္ဦးသည္ မက်န္းမမာျဖစ္ျပီး ေရွ႔ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ေသြးအန္၍ ေသဆံုးသြားေလသည္၊ မၾကာခင္ ေနာက္တဦးမွာလည္း ေလျဖတ္၍ ေသဆံုးသြားျပန္သည္၊ ထို႔ျပင္ အျခားတဦးမွာလည္း မက်န္းမမာျဖစ္၍ ေဆးရံုတင္ရသည္၊ ေဆးရံုမွ အိမ္ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ေသြးအန္၍ ေသျပန္သည္၊ သာမေဏမ်ားကို ေခြးစားခြက္နဲ႔ ထည့္စား-ဟု ဆဲဆိုခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသမီးမွာလည္း မြဲသြားေလသည္၊ သားသမီးမ်ား၏ အိမ္ေပၚမွာပင္ မေနရဘဲ လူတထိုင္ေလာက္ရွိေသာ အိမ္ေအာက္၌ အိပ္ေနရျပီး ပန္းကန္စုတ္ႏွင့္ ထည့္စားေနရသည္မွာ ယေန႔တိုင္ျဖစ္၏။

ေနာက္ဆံုး က်န္တေယာက္သည္လည္း မက်န္းမမာျဖစ္လာျပန္သည္၊ အသည္းအသန္ မမာေသာအခ်ိန္တြင္ ငါ့အား ဆရာေတာ္ဘုရားဆီ ပို႔ေပးစမ္းပါ-ဟု ေျပာေလသည္၊ သူ႔အိမ္သားမ်ားကလည္း ဆရာေတာ္ဆီ အေရာက္ပို႔ေပးၾကသည္၊ ဆရာေတာ္ေရွ႔ ေရာက္ေသာအခါ ဦးခ်ရွိခိုးလ်က္ ဆရာေတာ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ ေျပာဆိုျပစ္မွားမိတဲ့ အျပစ္ေတြကို ခြင့္လႊတ္ပါ-ဟု ေတာင္းပန္ေလသည္။ ဆရာေတာ္ကလည္း ခြင့္လႊတ္ပါတယ္၊ ဒကာႀကီး စိတ္ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႔ က်န္းမာေအာင္သာေနပါ-အစရွိသည့္ ဆံုးမၾသ၀ါဒမ်ားေပးသည္။ အိမ္ျပန္ေရာက္ျပီး ရက္မ်ားမၾကာမီမွာပင္ ေသဆံုးသြားေလေတာ့သည္။

ေနာက္ဆံုးတြင္ ေက်ာင္းခြဲေထာင္ေသာ ငယ္ျဖဴရဟန္း သီတင္းသံုးေနသည့္ ၀ါေက်ာင္းမွာ ေႏြရာသီတြင္ မီစတင္ေလာင္ကၽြမ္း၍ ရြာမွ အိမ္ေျခ (၅၀၀)ခန္႔ပါ မီးေလာင္ကၽြမ္းျခင္း ခံရေလသည္၊ မီးေလာင္ခံရေသာ အိမ္မ်ားထဲတြင္ ႏွစ္ဖက္ အျပိဳင္အဆိုင္ ရန္လုပ္ၾကသူမ်ား၏ အိမ္မ်ား အမ်ားဆံုး ပါ၀င္ေပသည္။ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ကံတရားသည္ အလြန္ေၾကာက္စရာေကာင္းလွသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ သံေ၀ဂ ယူမိပါသည္။

( ခင္ေမာင္ေက်ာ္ )

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၃-ခု ဧျပီလ )

No comments: