Friday, March 27, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၄၁ )

( ဘဒၵႏၲတိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ( ဘုရားေလာင္းကြဲျပားပံု စသည္ )
ဆရာေတာ္ အရွင္သူျမတ္ဘုရား
၁။ ပညာဓိက သဒၶါဓိက ၀ီရိယာဓိက ဘုရားေလာင္း ၃-မ်ိဳး ကြဲျပားရျခင္းအေၾကာင္း
၂။ ဘုရားေလာင္းမ်ား၏ ေနာက္ဆံုးဘ၀တြင္ အေဖတူ အေမတူ ညီအကိုေမာင္ႏွမ ရွိ-မရွိ
၃။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပါဠိဘာသာျဖင့္ တရားေဟာသည္-ဟု သိရပါသည္၊ သို႔ေသာ္ မာဓဂဘာသာကို ေျပာဆိုသူမ်ားတြင္ ျမတ္စြာဘုရားလည္း ပါေနေၾကာင္း သိရပါသျဖင့္ ရွင္းလင္းပါရန္
ဤျပႆနာမ်ားကို ေျဖၾကားပါရန္ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။
( ဦးသန္းညႊြန္႔-ဗိုလ္စိန္မွန္ရပ္ကြက္၊ ဗဟန္း )

( ေျဖ )
၁။ ဘုရားေလာင္း နိယတဗ်ာဒိတ္ ခံယူစဥ္က ဉာဏ္အထက္ျမက္ဆံုးျဖစ္လွ်င္ ပညာဓိက
အလတ္ျဖစ္လွ်င္ သဒၶါဓိက
အႏု႔ံျဖစ္လွ်င္ ၀ီရိယာဓိက ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုပါသည္။

ဥပမာ-ထိုစဥ္က ဂါထာတပုဒ္ကို ၾကားနာရရံုႏွင့္ မဂ္ဖိုလ္ရႏိုင္ေလာက္ေသာ ဉာဏ္ရွိလွ်င္ ပညာဓိက ဘုရားေလာင္းျဖစ္၍ -
ဂါထာတပုဒ္ကို အဓိပၸါယ္ရွင္းျပမွ မဂ္ဖိုလ္ရေလာက္လွ်င္ သဒၶါဓိက
ဂါထာတပုဒ္ကို ေလ့လာက်င့္သံုးျပီးမွ မဂ္ဖိုလ္ရေလာက္လွ်င္ ၀ီရိယာဓိက ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုပါသည္။
ပညာဓိက ျဖစ္ရပါလို၏-ဟု အထူး ဆုမေတာင္းရပါ။

၂။ ဘုရားေလာင္းတို႔၏ မယ္ေတာ္သည္ တတိယအရြယ္ေရာက္မွ ဘုရားေလာင္းကို ဖြားရျမဲဓမၼတာ ရွိပါသည္။
ဖြားျမင္ျပီးေနာက္လည္း ၇-ရက္ၾကာလွ်င္ စုေတျမဲျဖစ္၏၊
ထို႔ေၾကာင့္ အမိတူ ညီအကို ေမာင္ႏွမ မရွိႏိုင္ပါ။

၃။ မာဂဓဘာသာကိုပင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္အစဥ္ တည္ရာ (ပိဋကတ္ေတာ္တည္ရာ) ျဖစ္သျဖင့္ ပါဠိဟု ေခၚေ၀ၚသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ပါဠိႏွင့္ မာဂဓ ကြဲျပားမႈမရွိပါ။
********************************************************************************

( ေမး ) ( အသုဘပို႔ )
ကြယ္လြန္ေသာသူ၏ အေလာင္းကို သခ်ႋဳင္းသို႔ သယ္ယူထမ္းေဆာင္ ခ်ပို႔သူ လူပုဂၢိဳလ္တို႔ အဘယ္ကဲ့သို႔ ကုသိုလ္အက်ိဳးတရားမ်ားကို ရရွိႏိုင္ပါသနည္း၊ သာဓကမ်ားျဖင့္ ရွင္းလင္းေျဖၾကားေပးပါဘုရား။

( ေျဖ )
အသုဘအေလာင္းကို သုသာန္သခ်ႋဳင္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ရာ၌ အသုဘရႈဟူသည္ႏွင့္အညီ မိမိခႏၶာကိုယ္ အပါအ၀င္ မည္သည့္ခႏၶာမဆို အသုဘျဖစ္ပံုကို ႏွလံုးသြင္းလ်က္ ထိုအသုဘကို အိမ္တြင္း၊ ရြာတြင္း၊ ျမိဳ႔နယ္တြင္းမွ ထုတ္ေဆာင္ရွင္းလင္း၍ သန္႔ရွင္းေအာင္ ျပဳလုပ္ရသည္ဟု သေဘာထားလွ်င္ ကုသိုလ္ထူးစြာ ဖြံ႔ျဖိဳးႀကီးက်ယ္လွသည္၊

ပဥၥ၀ဂၢီတို႔ေနာက္ တရားထူးရေသာ ယသ သတို႔သားႏွင့္ သူငယ္ခ်င္း ၅၅-ဦးတို႔ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ဧဟိဘိကၡဳ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ရသည္မွာ ေရွးဘ၀က ဇရပ္တြင္ ေသေနေသာ ခရီးသြားတဦး၏ ပုပ္စျပဳေနေသာ အေလာင္းကို စိတ္တူ၊ သေဘာတူ၊ သုသာန္သခ်ႋဳင္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ခဲ့ရေသာ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ေလသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ လူမႈေရးအရ မလြဲသာ၍ အသုဘပို႔ေဆာင္ရသည့္တိုင္ေအာင္ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ေယာနိေသာမနသိကာရ ထားရွိသင့္သည္ဟု ေျဖၾကားလုိေပသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( အမွ်ေ၀တိုင္း ရ-မရ )
အရွင္ဘုရား၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳတိုင္း အမွ်ေ၀ၾကျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ ဓေလ့ထံုးစံ ျဖစ္ၾကသည့္အတိုင္း မိမိျပဳေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို တဦးတေယာက္အား အမွ်ေပးေ၀ရာ ထိုအမွ်ေပးေ၀ခံရေသာ သူ၌ ကုသိုလ္အက်ိဳး ခံစားခြင့္ ဧကန္ ရွိႏိုင္ပါမည္လား၊ ရွင္းလင္းေျဖၾကားေတာ္မူပါရန္။
( ေက်ာ္မင္းႏိုင္-ဆည္ေျမာင္းဦးစီးဌာနရံုး၊ မင္းျပားျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳ၍ အမွ်ေပးေ၀ျခင္းသည္ ပတၱိဒါနပုညကိရိယာ၀တၳဳျဖစ္၍ ကုသိုလ္ရွင္အား လက္ရွိျပဳေနေသာ ကုသိုလ္အျပင္ ကုသိုလ္တမ်ိဳး တိုးပါသည္၊
တစံုတေယာက္အား ၀ါ-ကြယ္လြန္သူ မိဘေဆြမ်ိဳးတို႔အား အမွ်ေ၀ရာ၊ ထိုအမွ်ေပးေ၀ခံရေသာပုဂၢိဳလ္က သာဓုေခၚႏိုင္မွသာ အက်ိဳးခံစားခြင့္ ရွိပါသည္။
သက္ရွိပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ကလည္း အမွ်ေ၀ေသာ ကုသိုလ္ရွင္အေပၚ၌ ဣႆမစၧရိယ ျငဴစူ၀န္တိုမႈ ကင္းရွင္းစြာ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ သာဓုေခၚမွသာ အက်ိဳးခံစားခြင့္ ဧကန္ရွိႏိုင္ေၾကာင္း ဆိုပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ပဋိသမၻိဒါေခတ္အေၾကာင္း )
ဆရာေတာ္ဘုရား၊ အနာဂတ၀င္က်မ္း၌ သာသနာေခတ္ ကြယ္ျခင္းႀကီး ငါးရပ္တြင္ ဘုရားပရိနိဗၺာန္စံျပီး
ႏွစ္ ၁၀၀၀-အတြင္း ပဋိသမၻိဒါေခတ္ ကြယ္မည္ဟု ပါရွိပါသည္၊
ပဋိသမၻိဒါဆိုသည္မွာ မဂ္ဖိုလ္ေလးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟႏၲာသူျမတ္မ်ားဟု ထင္ျမင္မိပါသည္၊ ထိုအခ်ိန္တြင္ ရဟႏၲာမ်ား ကြယ္ျပီဟု ဆိုႏိုင္ပါသလားဘုရား။
( ျမေသြးခိုင္-သဲအင္းေယာဂီ )

( ေျဖ )
ပဋိသမၻိဒါေလးပါး ဆိုသည္မွာ မဂ္ဖိုလ္ေလးပါးကို မဆိုလို။
၁။ အတၳ ပဋိသမၻိဒါ-အနက္အဓိပၸါယ္ အက်ိဳးတရားကို သိေသာဉာဏ္
၂။ ဓမၼ ပဋိသမၻိဒါ-ပါဠိဓမၼအေၾကာင္းကို သိေသာဉာဏ္
၃။ နိရုတၱိ ပဋိသမၻိဒါ-သဒၵါကို သိေသာဉာဏ္
၄။ ပဋိဘာန ပဋိသမၻိဒါ-နက္နဲစြာထိုးထြင္း၍ သိတတ္ေသာဉာဏ္-ဟူ၍ ျဖစ္သျဖင့္
ထိုဉာဏ္ေလးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္မ်ား အဆင့္အျမင့္ဆံုး၊ ပညာအထက္ျမက္ဆံုး ရဟႏၲာမ်ိဳးပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုရဟႏၲာမ်ိဳးမွာ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံျပီး အႏွစ္ ၁၀၀၀-အတြင္းမွာသာ ရွိ၍ ထိုေနာက္၌ ပဋိသမၻိဒါပတၱ ရဟႏၲာ မရွိေတာ့ဘဲ ဆဠာဘိည-အဘိညာဥ္ ၆-ပါးႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ရဟႏၲာမ်ိဳး၊
သုကၡ၀ိပႆက-စ်ာန္မရေသာ ရဟႏၲာမ်ိဳးမ်ားသာရွိမည္-ဟု ဆိုလိုပါသည္။
*******************************************************************************

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၄-ခု စက္တင္ဘာလ )

No comments: