Wednesday, April 22, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၅၄ )

( ဘဒၵႏၲ တိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ( အရိေမေတၱယ် ျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးေတြ႔ရန္ )
အရွင္ဘုရား၊ ေနာင္ပြင့္မည့္ အရိေမေတၱယ် ဘုရးရွင္အား ဖူးေတြ႔ခြင့္ရရန္ ယခုဘ၀က ဆုေတာင္းထား၍ ရႏိုင္ပါသလားဘုရား။
( မေအးေအးျမင့္-ေပါင္းတလည္ျမိဳ႔ )

( ေျဖ ) အရိေမေတၱယ် ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤကမၻာ၌ ပြင့္မည္ဟုဆိုေသာ္လည္း အႏၲရကပ္ တကပ္ေက်ာ္မွ် အခ်ိန္ေ၀းလွေသး၏။
ယခု အႏွစ္တရာတမ္းမွ ၁၀-ႏွစ္တမ္းအထိ လူတို႔အသက္ က်ဆင္းသြားဦးမည္။
ထို ၁၀-ႏွစ္တမ္း ေရာက္ေအာင္ပင္ ႏွစ္အသိန္း အသန္းမက ၾကာဦးမည္။
ထို ၁၀-ႏွစ္တမ္းမွ တစတစတက္၍ အသေခ်ၤယ်တမ္းအထိ တက္ဦးမည္။
ယင္း ၁၀-ႏွစ္မွ အသေခ်ၤယ်အထိကို အႏၲရကပ္-တကပ္ဟု ဆို၏။
ထိုမွ အသက္တမ္း ယုတ္ေလ်ာ့လာျပီး အသက္တမ္း တသိန္းတမ္းေအာက္ ေရာက္မွ အရိေမေတၱယ်ဘုရား ပြင့္မည္ျဖစ္ရာ မည္မွ်ၾကာဦးမည္ကို ခန္႔မွန္းၾကည့္ပါေလ။

ထိုမွ် သံသရာရွည္ေမ်ာစြာ ႏွစ္ေပါင္းၾကာေအာင္ေစာင့္၍ အရိေမေတၱယ်ဘုရားကို ဖူးေတြ႔လိုပါသည္-ဟု ဆိုသည္မွာ ဤစၾကာ၀ဠာမွ အျခားစၾကာ၀ဠာတခုသို႔သြား၍ မင္းအျဖစ္ကို ရလိုပါသည္ ဆိုသူႏွင့္မျခား-ဟု ေရွးဆရာတို႔ ဆိုၾကပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သံသရာကို ျငီးေငြ႔ၾကေသာ သမၼာႏြယ္၀င္ သူေတာ္စင္တို႔အဖို႔ လက္ရွိဘ၀တြင္ပင္ ကၽြတ္တမ္း၀င္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ၾကပါသည္။ ဆုေတာင္းျခင္း ဟူသည္မွာလည္း
မိမိ၌ သဒၶါ သီလ သုတ စာဂ ပညာ ဤငါးျဖာႏွင့္ ျပည့္စံုလွ်င္ ျပည့္ႏိုင္သည္ဟု ဆိုသျဖင့္ ဆုမေတာင္းမီ ထိုတရားငါးပါး ျပည့္စံုေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ေၾကာင္း ေျပာလိုပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ပါရာဇိက က်ခဲ့သူ )
အရွင္ဘုရား၊ လူငယ္တေယာက္ ရဟန္းေဘာင္တက္ျပီး ပါရာဇိကက်၍ လူျပဳ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့ပါသည္။
လူငယ္ဟာ ေနာင္တရျပီး ပုတီးစိပ္၊ တရားထိုင္ လုပ္ငန္းမ်ားကို အျမဲမျပတ္ လုပ္ေနပါသည္၊ ၄င္းလူငယ္ တရားထူး ရႏိုင္-မရႏိုင္၊ ငရဲ လြတ္-မလြတ္ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါ။
( ကိုကုိေအာင္-မဂၤလာဒံုျမိဳ႔နယ္ )

( ေျဖ )
ပါရာဇိကက်ျပီး ရဟန္းေဘာင္မွာ မေနဘဲ လူျပဳလိုက္လွ်င္ ပါရာဇိကျပစ္ မရွိေတာ့ေပ။
၄င္းမွာ ေနာက္တဖန္ ရဟန္းဘ၀ကို ျပန္မရႏိုင္ျခင္းသာ အျပစ္ဟူ၍ ေျပာစရာ ရွိေတာ့သည္။
ပါရာဇိကက်ေသာ ရဟန္းမ်ား၏ ထြက္ရပ္လမ္း (အျပစ္ေျဖေဖ်ာက္မႈမွာ) လူ႔ဘ၀သို႔ ေျပာင္းေရႊ႔ထြက္ခြါသြားရျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
လူ႔အျဖစ္ႏွင့္ တရားအားထုတ္၍ တရားထူးမ်ားလည္း ရႏိုင္ပါသည္။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ား ျပဳ၍လည္း ကုသိုလ္ရႏိုင္ပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ေထရႆဂၤုလိမာလႆ )
အရွင္ဘုရား၊ အဂၤုလိမာလသုတ္၏ ဒုတိယစာပိုဒ္ စာေၾကာင္းေရ ၃-တြင္ ေထရႆဂၤုလိမာလႆ-တြင္ အခ်ိဳ႔က သအကၡရာအသံထြက္ျပီး ေထရႆ အဂၤုလိမာလႆ-ဟု ရြတ္ဆိုျပီး
အခ်ို႔က စာအတိုင္း ေထရႆဂၤုလိမာလႆ-ဟု ရြတ္ဆိုၾကပါသည္။
မည္သို႔ရြတ္ဆိုျခင္းက မွန္ကန္ေၾကာင္း ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ေမာင္လွေဌး-အင္းေလး၊ ေခါင္တိုင္ )

( ေျဖ )
ေထရႆဂၤုလိမာလႆ ပါဠိပုဒ္ကို ဂါထာျဖစ္၍ အကၡရာ ၈-လံုး ျဖစ္ေစရန္ ေထရႆဂၤုလိမာလႆ-ဟု သႏၶိ ပုဒ္စပ္၍ စီကံုးထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပရိတ္စာမူတိုင္းမွာပင္ ေထရႆဂၤုလိမာလႆ-ဟု ရွိပါသည္။
ထိုသို႔ သႏၶိစပ္ရသည္မွာ ပါဠိေတာ္မ်ား၌ အစဥ္ေတြ႔ရသည့္ သဒၵါထံုးစံမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။

အာဋာနာဋိယသုတ္တြင္ ၀ိပႆိႆ စ နေမာ အတၳဳ-ဟု ဆိုရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း နမတၳဳ-ဟု ဆိုသည္ကို သတိျပဳရန္ ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔အတူ သိခိႆာပိ စ နမတၳဳ ၊ ေ၀ႆဘုႆ စ နမတၳဳ-စသည္ သႏၶိစပ္၍ ရြတ္ဆိုရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေထရႆဂၤုလိမာလႆ-ဟု ရြတ္ဆိုလွ်င္ ပိုမိုသင့္ျမတ္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ဂဂၤါ၀ါဠဳ သဲစုမက )
အရွင္ဘုရား၊ ဗုဒၶျမတ္စြာတို႔သည္ ဂဂၤါျမစ္အတြင္းရွိ သဲပြင့္ အေရအတြက္မွ် ရွိသည္-ဟု အခ်ိဳ႔က ေျပာၾကပါသည္။
အခ်ိဳ႔ကမူ ဘုရားမ်ားမွာ ၂၈-ဆူသာရွိေၾကာင္း ဂဂၤါျမစ္ထဲရွိ သဲပြင့္တို႔သည္ ရဟႏၲာမ်ား၏ အေရအတြက္သာျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာပါသည္။ အဘယ္စကားကို မွတ္သားရမည္နည္း ေျဖၾကားေတာ္မူပါဘုရား။
( ေမာင္တိုး-ေျမာက္ဥကၠလာပျမိဳ႔နယ္ )

( ေျဖ )
၂၈-(ႏွစ္က်ိပ္ ရွစ္ဆူ) မွာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား အေလာင္းေတာ္ နိယတဗ်ာဒိတ္ရသည့္ ကမၻာေပါင္း ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ တသိန္း အတြင္း၌ ပြင့္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား အေရအတြက္ကို ဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။

သံသရာသည္ အစမထင္ ရွည္လ်ားခဲ့သျဖင့္ ထိုရွည္လ်ားခဲ့ေသာ အတိတ္သံသရာအတြင္း၌ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ဘုရားမ်ားမွာ လြန္စြာမ်ားျပားလွျပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ မည္မွ်မ်ားျပားခဲ့သည္ကို ဥပမာ ျပဆိုရလွ်င္ ဂဂၤါျမစ္အတြင္း၌ရွိေသာ သဲပြင့္မ်ားပမာ အသေခ်ၤ အသခ်ၤာ မေရတြက္ႏိုင္စရာပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုလိုရင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
သမၺဳေဒၶ ဂါထာလာ အပၸကာ ၀ါဠဳကာ ဂဂၤါ၊ အနႏၲာ နိဗၺဳတာ ဇိနာ-ဆိုသည္မွာ ယင္းအဓိပၸါယ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( သကၤန္း စီစဥ္ျခင္း )
ဆရာေတာ္ဘုရား၊ အခ်ိဳ႔ေသာ ဓမၼရိပ္သာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ၀ါတြင္းသကၤန္း၊ ကထိန္သကၤန္း၊ ၀တၳဳပစၥည္း၊ ကပ္လွဴရာတြင္ ထိုဓမၼရိပ္သာေက်ာင္းမွပင္ သကၤန္း၊ ထီး၊ ဖိနပ္၊မ်ားကို ဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ အက်ိဳးေဆာင္အဖြဲ႔မ်ား၏ အစီအစဥ္ႏွင့္ ခြင့္ျပဳခ်က္အရ က်သင့္ေသာ အဖိုးႏႈန္းမ်ားျဖင့္ ၀ယ္ယူျပီး ထိုေက်ာင္းမွာပင္ ၀ါဆိုသကၤန္း၊ ကထိန္သကၤန္း ကပ္လွဴရပါသည္။ ထိုေက်ာင္းမွ ၀ယ္ယူလာေသာ ၀တၳဳပစၥည္းမ်ား ကပ္လွဴျခင္းႏွင့္ အျခား အျပင္ဆိုင္မွ ၀ယ္ယူ ကပ္လွဴေသာ ၀တၳဳပစၥည္းတို႔သည္ အတူတူပင္ ျဖစ္ပါသလား၊ ကုသိုလ္အက်ိဳး ျခားနားမႈ-တူညီမႈ ရွိ-မရွိ သိလိုပါသည္၊ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ႏိုင္ေက်ာ္လႈိုင္-အျငိမ္းစား၊ မဂၤလာဒံု )

( ေျဖ)
အခ်ိဳ႔ သံဃာမ်ားေသာ ရိပ္သာေက်ာင္းတိုက္မ်ား၌ လွဴဒါန္းသူမ်ား သက္သာမႈရွိေအာင္ ေဂါပကအက်ိဳးေဆာင္အဖြဲ႔မ်ားက သကၤန္းမ်ားကို စုေပါင္း၍ ၀ယ္ယူျခင္း၊ ဆိုင္ရာမွ ထုတ္ျခင္း၊ ပိတ္အုပ္၀ယ္၍ ဆိုးခ်ဳပ္ျခင္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ေလ့ရွိပါသည္။ ထိုသို႔ျပဳလုပ္သျဖင့္ တစံုခ်င္း အျပင္ဆိုင္မွာ ၀ယ္ယူသည္ထက္ မ်ားစြာ သက္သာပါသည္၊

ထီး ဖိနပ္ စသည္မ်ားကိုလည္းသံဃာဦးေရႏွင့္ကိုက္၍ ႀကိဳတင္ မွာထားျခင္းလည္း ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။ ထိုသို႔ လုပ္ေဆာင္ျခင္းကို သံဃာမ်ားက လုပ္ေလ့မရွိ၊ လုပ္လည္း မလုပ္အပ္ပါ၊ ေ၀ယ်ာ၀စၥအဖြဲ႔၊ ေဂါပကအဖြဲ႔ အက်ိဳးေဆာင္သူမ်ားကသာ အလွဴထေျမာက္ရန္ လွဴဒါန္းလိုသူမ်ား သက္သက္သာသာျဖင့္ စိတ္ေအးခ်မ္းသာစြာ လွဴဒါန္းႏိုင္ရန္ ျပဳလုပ္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

သံဃာေတာ္မ်ား ေ၀ယ်ာ၀စၥအဖြဲ႔ႏွင့္ ကုသိုလ္ရွင္မ်ားအားလံုး အက်ိဳးရွိေသာ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားျဖစ္၍ ကုသိုလ္ရရန္ ခ်မ္းသာစြာ လွဴဒါန္းႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ေကာင္းေသာလုပ္ေဆာင္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖၾကားအပ္ပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ၀ိပႆနာ၊ ပုတီးႏွင့္ ၀ဋၬသုတ္ပါဠိ )
(က) ၀ိပႆနာတရားအလုပ္ကို အားထုတ္ေနသူ ပုတီးစိပ္ျခင္း၊ ပရိတ္တရားေတာ္မ်ား၊ ဂါထာေတာ္မ်ား ရြတ္ဖတ္ျခင္း၊ စသည္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါသလားဘုရား။
(ခ) ၀ဋၬသုတ္ အပိုဒ္ ၃-ပါ သစၥကိရိယ မႏုတၱရံ-၌ သစၥကိရိယ မုတၱမံ-ဟူ၍လည္း ရွိရာ မည္သည္က မွန္ပါသလဲဘုရား။
( ဦးထြန္းေအာင္တင္-ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ လုပ္ငန္း )

( ေျဖ )
(က) ၀ိပႆနာတရားအလုပ္ကို အားထုတ္ေနသူသည္ ကမၼ႒ာနာစရိယ ဆရာေတာ္ ညႊန္ၾကားျပသေသာ ၀ိပႆနာအလုပ္မွတပါး အျခားေသာ ပုတီးစိပ္ျခင္း၊ ပရိတ္တရားေတာ္မ်ား ရြတ္ဆိုျခင္း၊ ဂါထာေတာ္မ်ား ရြတ္ဆို ျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ေနရန္ မလိုပါ။
အခ်ိန္ရွိသမွ် ၀ိပႆနာတရားကိုသာ မျပတ္မလပ္ အားထုတ္ေနရပါမည္။ ထိုပုတီးစိပ္ျခင္း စသည္တို႔သည္ ေကာင္းေသာအလုပ္မ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း ၀ိပႆနာအားထုတ္ရာ၌ သမာဓိပ်က္ျပားစရာ အာရံုမ်ားျဖစ္၍ ေရွာင္ၾကဥ္ရပါမည္။

(ခ) အႏုတၱရံ ႏွင့္ ဥတၱမံ ပုဒ္တို႔မွာ အလြန္ျမတ္ေသာ၊ ျမတ္ေသာ-အနက္မ်ားျဖစ္၍ မထူးျခားလွ၊
ပါဠိဂါထာ ၈-လံုးဖြဲ႔၌ အႏုတၱရံ-ဆိုလွ်င္ ၉-လံုးျဖစ္၍ ဥတၱမံ-၈-လံုးက သဘာ၀က်ပါသည္။
မူရင္း စရိယာပိဋက ပါဠိေတာ္ (၄၁၅) ၌လည္း သစၥကိရိယ မုတၱမံ-ဟူ၍ပင္ ရွိပါသည္။ ဆ႒မူ ပရိတၱပါဠိတြင္လည္း ထိုအတိုင္းပင္ တင္ထားသည္ကို ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ရဟန္းခံႏွင့္ ပရိကၡရာ ၈-ပါး )
ဆရာေတာ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တို႔သည္ အခ်ိဳ႔ေသာ ျမိဳ႔ရြာေဒသမ်ားတြင္ ရဟန္းခံ သိမ္၀င္ရာ၌ ရဟန္းေလာင္းအဖို႔ ပရိကၡရာ ၈-ပါးတို႔တြင္ အပ္-သည္ ယခုေခတ္၌ ခ်ဳပ္စရာမလိုေသာေၾကာင့္-ဟု ဆိုကာ
အပ္-မပါပါ၊
ထို႔ေနာက္ ေရစစ္-လည္း မပါၾကေတာ့ပါ၊ ရဟန္းျဖစ္ဖို႔ရာ အဂၤါ ၅-ပါးတို႔တြင္ ၀တၳဳ၏ျပည့္စံုျခင္း အဂၤါ၌ ပရိကၡရာ ၈-ပါး ပါ-မပါ၊ ထိုတြင္ အပ္-ေရစစ္ မပါက ရဟန္းျဖစ္-မျဖစ္ ရွင္းျပေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ရွင္ေ၀ေရာစန-သန္လ်င္ျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ရဟန္းခံ႐ာ၌ သာမန္အားျဖင့္ ပရိကၡရာ ၈-ပါး ျပည့္စံုရမည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း မရွိမျဖစ္၊ မပါမျပီးကား မဟုတ္ပါ၊
ေမးစိစစ္ရာ၌ ပရိပုဏၰံ ေတ ပတၱစီ၀ရံ=သင့္မွာ သပိတ္ သကၤန္း ျပည့္စံုပါျပီလား-ဟုသာ ေမးစိစစ္၍ သပိတ္တလံုး၊ သကၤန္းသံုးထည္သာ လိုရင္း ျဖစ္ပါသည္၊ ကိုယ္ပိုင္ သပိတ္ သကၤန္းျဖစ္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။
အငွါး သပိတ္ သကၤန္းျဖင့္ ရဟန္းမခံအပ္ပါ၊

ျပႆနာရွင္၏ စာတြင္ပါေသာ ၀တၳဳ၏ျပည့္စံုျခင္း ၀တၳဳသမၸတၱိ-ဟူသည္မွာလည္း ပရိကၡရာ ၈-ပါးကို မဆို၊
ပဥၥဂၤ-ဟူေသာ ျပည့္စံုျခင္း ၅-မ်ိဳး၌ ၀တၳဳသမၸတၱိကား ရဟန္းေလာင္းသည္ နပုန္း, ပ႑ဳက္, မာတုဃာတက, ပိတုဃာတက, အစရွိသည္မွ ကင္းေသာ၊ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေသာ အသက္ႏွစ္ဆယ္ရွိ ရဟန္းေလာင္း ျဖစ္ရမည္ကို ဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အပ္-ေရစစ္ မပါေသာ္လည္း ရဟန္းျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖဆိုအပ္ပါသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၅-ခု ဒီဇင္ဘာလ )

1 comment:

aye said...

မဂၤလာ သတင္းစဥ္က စာေတြ အကုန္လံုးေလာက္ လာဖတ္သြားပါတယ္။ ျပီးျပီးသားေတြလဲ ထပ္ထပ္ဖတ္ေနရပါတယ္။ ေစတနာထားျပီး တင္ေပးတဲ့ ဓမၼအလွဴရွင္ကုိ သာဓုေခၚပါတယ္။