Wednesday, April 1, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၄၅ )

( ဘဒၵႏၲ တိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ( ကံ )
ဆရာေတာ္ဘုရား။ လူေတြဟာ ကံစီမံရာအတိုင္းပဲ တကယ္ျဖစ္ၾကရတာလား ဘုရား၊
သူ႔ရဲ႔လုပ္ေဆာင္မႈ တခုတခုေၾကာင့္ ကံဟာ ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္ပါသလား ဘုရား။
ဒါမမဟုတ္ ေမြးဖြားရာမွ စ၍ ယခုအခ်ိန္အထိ ဒီလိုျဖစ္ရမယ့္ ကံပါလို႔သာ ျဖစ္ေနၾကရတာပါလား၊
လူေတြရဲ႔စိတ္ေတြဟာ ကံႏွင့္သက္ဆိုင္ပါသလားဘုရား၊ လုပ္ငန္းတခုဟာ မိမိရဲ႔စိတ္ဓာတ္ေပ်ာ့ညံ့မႈ က်ဆင္းမႈေၾကာင့္ မေအာင္ျမင္ဘဲျဖစ္လာတဲ့အခါ ဒီလိုမေအာင္ျမင္ရမယ့္ကံ ပါေနလို႔သာ စိတ္ဓာတ္ေပ်ာ့ညံ့မႈ က်ဆင္းမႈေတြ ၾကံဖန္ျပီး ျဖစ္ေပၚေနရတာပါလားဘုရား၊
ဒါမမဟုတ္ မိမိရဲ႔ ည့ံဖ်င္းမႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ရမယ့္ကံဟာ ေျပာင္းလဲျပီး မေအာင္မျမင္ ျဖစ္သြားတာလား၊ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( သင္းသင္းခိုင္-အမွတ္ ၂၊ ဘူတာရပ္ မတၱရာျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ဤသို႔ ဘာကိစၥျဖစ္ျဖစ္ ကံ-ေၾကာင့္ျဖစ္ရသည္ဆိုလွ်င္ မမွန္ပါ။
ဤစြဲလမ္းမႈမ်ိဳးကို ပုေဗၺကတေဟတု ဒိ႒ိ-ဟု ဒိ႒ိအယူတမ်ိဳးဟူ၍ ဆိုပါသည္၊
ကံကို လံုး၀စြန္႔ပစ္ရမည္ကား မဟုတ္၊ ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ လူ႔ဘ၀ဟူေသာ သုဂတိဘံုဘ၀သို႔ ေရာက္လာရသည္၊
တနည္းဆိုေသာ္-ကံက ဘ၀လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ အေရာက္ပို႔ေပးလိုက္သည္။ ဤဘ၀လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ ေရာက္လာရသည့္အခါ မိမိ၏ ဉာဏ္၊ ၀ီရိယတို႔ျဖင့္ သြားလာလုပ္ကိုင္ ရွာေဖြျပဳလုပ္မႈတို႔ျဖင့္ လူခ်င္းတူ၊ သူခ်င္းမွ်ေအာင္ လုပ္ကိုင္ရွာေဖြၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ဥပမာ-မိမိအမွီျပဳရာ အားထားရာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတဦးက ရာထူးေနရာ တခုရရန္ အကူအညီေပး၍ ရာထူးေနရာ ရလာျခင္းမွာ ကံ၏စီမံေပးမႈႏွင့္ တူသည္။ ထိုရာထူးေနရာ၌ ျမဲရန္၊ တိုးတက္ရန္၊ စာ၀တ္ေနေရး ဖူလံုရန္၊ ရာသက္ပန္ လူခ်င္းသူခ်င္း တူညီရန္၊ စီးပြားဥစၥာျပည့္စံုရန္ စသည္တို႔ကား မိမိ၏ၾကံဖန္ ႀကိဳးစားမႈ၊ ဉာဏ္၊ ၀ီရိယတို႔ေပၚမွာသာ တည္ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္က မဟာဓနသူေ႒းသည္ ပထမအရြယ္၌ ႀကိဳးစားလွ်င္ ပထမတန္းသူေ႒း၊
ရဟန္း၀တ္၍ ႀကိဳးစားလွ်င္ ရဟႏၲာျဖစ္ႏိုင္ေသာ ကံ ပါလာေသာ္လည္း ငါ့တသက္ စားမကုန္ဟုဆိုကာ ဘာမွ်မလုပ္ဘဲ သံုးျဖဳန္းပစ္လိုက္သည္။ ေနာက္ဆံုးေတာင္းရမ္း စားေသာက္ရကာ ဇရပ္တြင္ ေသရေလ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ေနရာတကာ အျဖစ္အပ်က္အားလံုးတြင္ ကံကို မစြဲလမ္းမိရန္ အေရးႀကီးလွေပသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ေဗဒင္ကိစၥ )
အရွင္ျမတ္ဘုရား၊( ျမတ္မဂၤလာ အတြဲ ၁၀၊ အမွတ္ ၁ ) စာေစာင္ေဆာင္းပါး တပုဒ္တြင္ ေဗဒင္ေဟာေျပာျခင္း စေသာကိစၥမ်ားသည္ အသံုးမက်ေသာ စြဲလမ္းမႈမ်ားသာျဖစ္၍ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက သူ၏တပည့္မ်ားအား ထိုအေလ့အက်င့္မ်ားမွ ေရွာင္ရွားၾကရန္ မွာၾကားေၾကာင္း ေရးသားေဖာ္ျပထားပါသည္၊
တဖန္ မဟာဗုဒၶ၀င္ (ပထမတြဲ ဒုတိယပိုင္း-၅၃၁ ) တြင္ ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ကႆပျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္၌ ေဗဒင္သံုးပံုကို တဖက္ကမ္းခတ္ တတ္ေျမာက္ျပီး ေက်ာ္ေစာထင္ရွားသူျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာဖတ္ရႈရပါသည္၊ မသိနားမလည္သူမ်ားအတြက္ လမ္းမွားသို႔ ေရာက္ရွိသြားႏိုင္ပါသျဖင့္ သနားသည္းခံ ေျဖရွင္းေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ဦးစိန္ထြန္း-တမာကုန္းရြာသစ္၊ ဆင္တဲ-ျပည္ )

( ေျဖ )
ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀က (ရဟန္းသံဃာ)မ်ားအား သာသနာေတာ္၌ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ အားထုတ္မႈ၊ ဂႏၶဓုရ ၀ိပႆနာဓုရ ႏွစ္ပါးတို႔မွတပါး ျခားေဗဒင္စသည္တို႔ကို ေလ့လာသင္ၾကားေဟာေျပာျခင္း စသည္တို႔မွာ သာသနာပ်က္စီးေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရားက အားမေပးရံုမွ်မက လံုး၀ျပဳလုပ္ရန္ ခြင့္မျပဳခဲ့ပါ။

ဗုဒၶ၀င္လာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္မွာ ပုဏၰားမ်ိဳးျဖစ္၍ လူ႔ဘ၀တြင္ ေဗဒင္သံုးပံုကို တဖက္ကမ္းခတ္ တတ္ေျမာက္ေက်ာ္ၾကားပံုမွာ ပုဏၰားတို႔အဖို႔ ဂုဏ္ယူဖြယ္ျဖစ္၍ ေရးသားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ကႆပျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ အေလာင္းေတာ္ ေဇာတိပါလ ဘ၀သာမက
ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတသိန္းထက္ သုေမဓာပုဏၰားလုလင္ဘ၀တုန္းကလည္း ထိုကဲ့သို႔ပင္ တတ္ကၽြမ္းခဲ့ေၾကာင္း၊
အလားတူ ပုဏၰားလုလင္ဘ၀မ်ားစြာမွာပင္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ေဗဒင္သံုးပံုကို တတ္ကၽြမ္းေၾကာင္း ဇာတ္ေတာ္မ်ားစြာပင္ ရွိပါသည္။

လူ႔ဘ၀၌ တတ္သင့္တတ္ထိုက္ေသာ ပညာရပ္မ်ားကို တတ္ကၽြမ္းရေၾကာင္း ထင္ရွားေစလို၍ ေဖာ္ျပရျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ရဟန္းဘ၀စသည္တို႔၌ကား ၄င္းတို႔မွာ သာသနာေတာ္၏ အညစ္အေၾကးမ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း ၀ိနည္းပိဋကတ္ စသည္တို႔တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေလ့ရွိပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( သာသနာေတာ္၏ အံ့ဖြယ္မ်ား )
ဆရာေတာ္ဘုရား၊ အံ့ဖြယ္ရွစ္ျဖာ သာသနာ-ဟု တပည့္ေတာ္မ်ား မွတ္သားရဖူးပါသည္၊ အျပည့္အစံု သိလိုပါသည္ဘုရား၊ တဆက္တည္းပင္ အသံေတာ္ ရွစ္ပါး ဆိုသည္ကိုလည္း ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ဦးတင့္ေဆြ-ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္း၊ ကေလးျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္လာ ပဟာရာဒသုတ္တြင္ သမုဒၵရာ၏ အံ့ဖြယ္ရွစ္ပါးႏွင့္ ဥပမာျပဳ၍ သာသနာေတာ္၏ အံ့ဖြယ္ရွစ္ပါးကို ေဟာေတာ္မူထားပါသည္။ အက်ဥ္းခ်ံဳး၍ ေဖာ္ျပပါမည္။

၁။ သမုဒၵရာသည္ ကမ္းစပ္မွ အလယ္သို႔ တစတစနက္သြားသကဲ့သို႔
သာသနာေတာ္၌ တစတစက်င့္သြားရေသာ က်င့္စဥ္ ရွိေလသည္။

၂။ သမုဒၵရာေရသည္ ကမ္းကို မလြန္သကဲ့သို႔
သာသနာေတာ္၌ တပည့္သားတို႔သည္ သိကၡာပုဒ္မ်ားကို လြန္က်ဴး၍ မက်င့္။

၃။ အေကာင္ပုဒ္မ်ားကို သမုဒၵရာက လက္မခံ ( ကမ္းသို႔ ပုတ္၍တင္ပစ္ ) သကဲ့သို႔
သာသနာေတာ္က ယုတ္မာသူတို႔ကို လက္မခံ၊ သူ႔အလိုလိုပင္ သာသနာမွ ေ၀းရာသို႔ ေရာက္သြားရသည္။

၄။ ျမစ္ေခ်ာင္းတို႔သည္ သမုဒၵရာသို႔ေရာက္လွ်င္ မူလအမည္ေပ်ာက္၍ သမုဒၵရာဟူေသာ အမည္သာ ျဖစ္ရသကဲ့သို႔
မည္သည့္အမ်ိဳးမွ၀င္၍ ရဟန္းျပဳျပဳ သာသနာေတာ္သို႔ေရာက္လွ်င္ ဘုရားသားေတာ္သာ ျဖစ္ရသည္။

၅။ မိုး မည္မွ်ပင္ရြာရြာ၊ ေန မည္မွ်ပင္ပူပူ သမုဒၵရာ၌ ေရအတိုးအေလ်ာ့ မရွိသကဲ့သို႔
နိဗၺာန္ဟူေသာ ျငိမ္းေအးမႈ ဓာတ္တမ်ိဳးသည္ သာသနာေတာ္၌ အတိုးအေလ်ာ့ မရွိ။

၆။ သမုဒၵရာသည္ ငန္ေသာအရသာ တမ်ိဳးတည္းသာ ရွိသကဲ့သုိ႔
သာသနာေတာ္၌ လြတ္ေျမာက္မႈ ၀ိမုတၱိရသ တမ်ိဳးတည္းသာ ရွိသည္။

၇။ သမုဒၵရာသည္ ရတနာအမ်ိဳးမ်ိဳး၏ တည္ရာျဖစ္သကဲ့သို႔
သာသနာေတာ္သည္ သတိပ႒ာန္၊ သမၼပၸဓာန္ စေသာ ေဗာဓိပကၡိယတရား ၃၇-ပါးတို႔၏ တည္ရာျဖစ္သည္။

၈။ သမုဒၵရာသည္ ႀကီးမားေသာ ငါးသတၱ၀ါႀကီးတို႔၏ ေနရာျဖစ္သကဲ့သို႔
သာသနာေတာ္သည္ ေသာတာပန္စေသာ အရိယာတို႔၏ ေနရာ က်င့္သံုးရာ ျဖစ္ေလသည္။


အသံေတာ္ ၈-ပါးမွာ-
သန္႔ရွင္း, သာယာ,၊ သိသာအလြယ္၊ နာဖြယ္တနဲ၊ ဖရိုဖရဲကင္းလ်က္၊
လံုး, နက္, ပဲ့တင္၊ ဤရွစ္အင္၊ ျမတ္ရွင္ အသံေတာ္။
ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္အတိုင္းပင္ မွတ္သားႏိုင္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( သိမ္ႏွင့္ဓာတ္ႀကိဳး )
ဆရာေတာ္ဘုရား၊ သိမ္ထဲတြင္ ရဟန္းခံျခင္း၊ အစရွိေသာ ကံေဆာင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာ၌ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ႀကိဳးမ်ား ဆက္သြယ္မႈ ျဖတ္ေတာက္ထားရျဖင္၏ အႏွစ္သာရသေဘာကို ရွင္းလင္းေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ေမာင္စႏၵ-က်ိဳကၠဘာ၊ ဖ်ာပံုျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ဓာတ္ႀကိဳးသည္ ရဟန္းခံ ကံေဆာင္ေနေသာ ဗဒၶသိမ္သို႔ အျခားတခုမွ ဆက္သြယ္လာသည္၊
ထိုလာရာ သိမ္အတြင္း၌လည္း ရဟန္းရွိေနသည္ဆိုက ယင္းဓာတ္ႀကိဳး ဆက္သြယ္ေနမႈေၾကာင့္ သိမ္ႏွစ္သိမ္မွ သံဃာသည္ ၀ဂၢ-ဟူေသာ အစု ကြဲျပားသီးျခား ျဖစ္ေနေပမည္၊
ကံျပဳေနေသာသံဃာမွာ ဓာတ္ႀကိဳးလာရာ သိမ္ရွိေသာၾကာင့္ ကံပ်က္ႏိုင္ပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဆက္သြယ္ေနေသာ ဓာတ္ႀကိဳးကို ျဖတ္ေတာက္ထားရပါသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၅-ခု ေဖေဖာ္၀ါရီလ )

No comments: