Friday, April 10, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၁ )

( လယ္တီဆရာေတာ္ အရွင္ဉာဏဓဇ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ( ကံ ကမၼ )
၁။ သားသမီးတို႔၏ ကံ ကမၼသည္ ၄င္းမိဘတို႔၏ ကံ ကမၼႏွင့္ တူ-မတူ ၊
၂။ မိဘက ႏူသည္ျဖစ္ေစ၊ ေရာဂါဆိုး ကပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ ရူးသည္ျဖစ္ေစ ထိုသူတို႔မွ ေပါက္ဖြားေသာ သား သမီးတို႔မွာ ေဆးက်မ္းပညာအရ ကူးတတ္သည္၊ ရူးတတ္သည္၊ ဆိုၾကသည္၊ ကံ ကမၼခ်င္း မတူၾကလွ်င္ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ႏူႏိုင္ ရူးႏိုင္ ကူးႏိုင္ၾကပါသနည္း။
( ျပင္သစ္ ပညာရွိမ်ား )

( ေျဖ )
၁။ သား သမီးတို႔၏ ကံ ကမၼသည္ ၄င္းမိဘတို႔၏ ကံ ကမၼ ႏွင့္ တူသည္လည္း ရွိ၏၊ မတူသည္လည္း ရွိ၏၊
တူ မတူဆိုသည္ကား အားရွိ အားမဲ့ခ်င္း တူ-မတူကို ဆိုလိုသည္။
ငါတို႔ဘုရားေလာင္း သိဒၶတၳမင္းသား၏ ကံ ကမၼႏွင့္ အမိ မယ္ေတာ္မာယာ၊ အဖ သုေဒၶါဒနမင္းႀကီးတို႔၏ ကံ ကမၼသည္ မတူၾက။
သိဒၶတၳမင္းသား၏ ကံ ကမၼသည္ အလြန္ႀကီး၏၊ အလြန္အားရွိ၏၊ ၄င္းသိဒၶတၳမင္းသား၏ ကံ ကမၼႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ေသာ္ မယ္ေတာ္ ခမည္းေတာ္တို႔၏ ကံ ကမၼသည္ အလြန္ငယ္၏၊ အလြန္အားမဲ့၏၊ ဤကား မတူရာ သက္ေသတည္း။

တူရာ၌ သက္ေသမူကား -
ေလာက၌ ေျမာ္ျမင္ဖြယ္ အလြန္ေပါမ်ားေလျပီ၊ မ်က္ျမင္ဘ၀၌ အက်ိဳးေပးၾကပံုခ်င္း တူ-မတူကို ေထာက္ေျမာ္၍ ကံ ကမၼခ်င္း တူ-မတူကို ဆိုႏိုင္ခြင့္ ရွိေလသည္။

၂။ အမိ၏ ဥတုအတြက္၊ အဖ၏ ဥတုအတြက္ေၾကာင့္ သားသမီးတို႔မွာ ႏူႏိုင္၊ ရူးႏိုင္၊ ကူးႏိုင္ေလသည္။
ဤအရာ၌ ပန္းပင္ငယ္ ဥပမာကို ေထာက္ရႈရာ၏၊
အလြန္ေျမၾသဇာ၊ ေရၾသဇာ ညံ့ဖ်င္းလွေသာ ေျမအရပ္တခု၊
အလြန္ေျမၾသဇာ၊ ေရၾသဇာ ေကာင္းမြန္လွေသာ ေျမအရပ္တခု ရွိသည္ဆိုအံ့၊
တခုေသာ ပန္းမ်ိဳးေစ့ကို ရရွိ၍ ညံ့ဖ်င္းလွေသာ ေျမအရပ္၌ စိုက္ပ်ိဳးခဲ့ပါမူ တထြာခန္႔မွ် ရွိလွ်င္ နာ၍၊ ႏူ၍ ေနတတ္၏၊
ထိုမ်ိဴးေစ့ကိုပင္ ေကာင္းမြန္ေသာ ေျမအရပ္၌ စိုက္ပ်ိဳးခဲ့ပါမူ တေတာင္ခန္႔မွ် ႀကီးပြား၍ နာမႈ၊ ႏူမႈ ကင္းရွင္းလ်က္ အလြန္ လန္းရႊင္တတ္၏၊

မ်ိဳးေစ့တခုတည္းျဖစ္ပါလ်က္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ပန္းပင္ခ်င္းမတူၾကေလသနည္း၊ ေျမအတြက္ ေရအတြက္ေၾကာင့္ ပန္းပင္ခ်င္း မတူ ရွိၾကေလသည္။
အလားတူပင္ ေရွးကံေဟာင္းသည္ ပန္းမ်ိဳးေစ့ႏွင့္တူ၏၊
အမိ၏ အေသြးအသားစုသည္ ပန္းမ်ိဳးေစ့ စိုက္ပ်ိဳးရာ ေျမအရပ္ႏွင့္တူ၏၊
အဖ၏ ေသြးသားစုသည္ ထိုေျမအရပ္၌ က်ေရာက္ေသာ ေရႏွင့္တူ၏၊
ပန္းမ်ိဳးေစ့၏ အဖို႔သည္ ပန္းပင္ငယ္မွာ ၁၀-ဖို႔တြင္ ၁-ဖို႔ခန္႔ ပါ၀င္၏။
ေျမ၏အဖို႔သည္ ပန္းပင္ငယ္မွာ ၁၀-ဖို႔တြင္ ၆-ဖို႔ ပါ၀င္၏။
ေရ၏အဖို႔သည္ ပန္းပင္ငယ္မွာ ၁၀-ဖို႔တြင္ ၃-ဖို႔ခန္႔ ပါ၀င္၏။
ေျမအဖို႔ ေရအဖို႔ ဆိုသည္ကား ပန္းပင္ငယ္တို႔၌ ေျမ ေရ တို႔မွ လိုက္ပါၾကေသာ အဆင္း သ႑ာန္ ရသ ၾသဇာတို႔၏ ေကာင္းျခင္း-မေကာင္းျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္၊ ကံ ႏွင့္ မိဘ သားသမီးတို႔မွာလည္း ထိုနည္းအတူ မွတ္ပါ။

မိဘတို႔၏အဖို႔ ဆိုသည္ကား မိဘတို႔သည္ လူျဖစ္ကုန္အ့ံ၊ သားသမီးတို႔သည္ လူသ႑ာန္ ျဖစ္ၾကရကုန္၏။
မိဘတို႔သည္ ႏြားျဖစ္ၾကကုန္အ့ံ၊ သားသမီးတို႔သည္ ႏြားသ႑ာန္ ျဖစ္ၾကရကုန္၏။
လူတို႔တြင္လည္း မိဘတို႔တြင္ တရုတ္လူမ်ိဳးျဖစ္ကုန္အံ့၊ သားသမီးတို႔သည္ တရုတ္လူမ်ိဳးသ႑ာန္ ျဖစ္ၾကရကုန္၏၊
မိဘတို႔သည္ ကုလားလူမ်ိဳး ျဖစ္ၾကကုန္အံ့၊ သားသမီးတို႔သည္ ကုလားလူမ်ိဳးသ႑ာန္ ျဖစ္ၾကရကုန္၏။
အနာေရာဂါတို႔သည္လည္း ထိုမိဘအဖို႔တြင္ ပါ၀င္လ်က္ရွိကုန္၏။

ထို႔ေၾကာင့္ မိဘတို႔၏ကံႏွင့္ သားသမီးတို႔၏ ကံသည္ မတူၾကကုန္ေသာ္လည္း အတန္ငယ္မွ် ႀကီးျမတ္ၾကကုန္ ျငားေသာ္လည္း မိဘတို႔၏အဖို႔ကို မလြန္ဆန္ႏိုင္၊ မခုခံႏိုင္။
မိဘႏူလွ်င္ သားသမီး ႏူတတ္၏၊
မိဘေရာဂါသည္ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ သားသမီးလည္း ႀကီးလွ်င္ ေရာဂါသည္ ျဖစ္တတ္၏။
မိဘရူးလွ်င္ သားသမီးလည္း ႀကီးလွ်င္ ရူးတတ္၏။
မိဘတို႔၏ကံထက္ အလြန္အားႀကီးေသာ ကံ ရွိမွသာလွ်င္ သားသမီးသ႑ာန္၌ မိဘတို႔မွ လိုက္ပါေသာ ဓာတ္ဆိုး ဓာတ္၀ါးတို႔၏ ပြားစည္းျခင္းကို လြန္ဆန္ႏိုင္၏။ ခုခံႏိုင္၏၊
ေဆးေကာင္း၀ါးေကာင္းတို႔ျဖင့္ ကိုယ္သ႑ာန္၌ ဓာတ္ေကာင္းဓာတ္မြန္တို႔ကို ပြားစည္းေလေအာင္ တည္ေထာင္ျပဳစုႏိုင္ခဲ့ပါမူကား မိဘႏူေသာ္လည္း မႏူရေအာင္ တတ္ႏိုင္ေလသည္။

အမိ၀မ္း၌ ပဋိသေႏၶကိန္းရေသာ သတၱ၀ါတို႔မွာ မ်ိဳးေစ့ ၃-ပါးႏွင့္ ျဖစ္ပြားရကုန္၏။
ေရွးကံေဟာင္းလည္း မ်ိဳးေစ့ ၁-ပါး၊
အမိ၏ ရသဓာတ္လည္း မ်ိဳးေစ့ ၁-ပါး၊
အဖ၏ ရသဓာန္လည္း မ်ိဳးေစ့ ၁-ပါး ၏၊
ထိုတြင္ အမိဓာတ္၊ အဖဓာတ္ ၂-ပါးတို႔သည္လည္း အားရွိ အားမဲ့ခ်င္း တူ-မတူ ၂-ပါးရွိျပန္၏။
မိဘ ၂-ပါးစံု က်န္းမာမႈ၊ ဆူျဖိဳးမႈ တူၾကလွ်င္ ရသဓာတ္၂-ပါး အားရွိခ်င္း တူၾက၏။

ထိုအခါ ပဋိသေႏၶတည္ေနေသာ သားသမီးတို႔မွာ အဆင္းသ႑ာန္စသည္ ႏွစ္ဖက္ မွ်တလ်က္ ရွိတတ္ၾက၏၊ မိဘတို႔မွာ ရသဓာတ္တဖက္က အားရွိ၍ တဖက္က အားနည္းေသာအခါ ပဋိသေႏၶတည္ေနေသာ သားသမီးတို႔မွာ အဆင္းသ႑ာန္စသည္ တဖက္ဖက္က သာလြန္တတ္ၾက၏။

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၅-ခု ဇူလိုင္လ )

No comments: