Sunday, April 5, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၄၇ )

( ဘဒၵႏၲ တိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ( ျမတ္စြာဘုရား သီတင္းသံုးခဲ့ရာ ျမိဳ႔ရြာေဒသမ်ား )
ဆရာေတာ္ဘုရား ဗုဒၶေဂါတမဘုရား ၄၅-၀ါပတ္လံုး သီတင္းသံုးေတာ္မူသြားတဲ့ ျမိဳ႔ရြာမ်ားကို ယခုေခတ္ အတိအက် လတၱီက်ဳ၊ ေလာင္ဂ်ီက်ဳျဖင့္ ေရးဆြဲထားတဲ့ ေျမပံုမ်ားရွိပါသလားဘုရား၊ ယခုေခတ္တြင္ ျမန္မာသာမက ကမၻာတ၀န္းလံုးက ဗုဒၶဘာသာကို စိတ္၀င္စားေနခ်ိန္တြင္ ထိုဗုဒၶသာသနာ ေျမပံုမ်ားရွိလွ်င္ ဘာသာေရးမဂၢဇင္းေတြမွာ ေဖာ္ျပေပးေစလိုပါသည္ဘုရား။
( ဦးမိုးသစ္-အမက၊ ၀ါးေတာ၊ ျမကန္သာရပ္၊ ဆီဆိုင္ျမိဳ႔၊ ရွမ္ူျပည္ေတာင္ပိုင္း )

( ေျဖ )
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က မဇၩိမေဒသ (အိႏၵိယျပည္ အေရွ႔ေျမာက္ပိုင္း) တြင္ အႏွံ႔အျပား သီတင္းသံုးခဲ့ရာ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္၊ သာ၀တၳိျပည္၊ ဗာရာဏသီျပည္ စသည့္ျမိဳ႔မ်ားမွာ အမ်ားအားျဖင့္ ယခုတိုင္ ထိုနာမည္မ်ားႏွင့္ တည္ရွိေနၾကသည္၊
အိႏၵိယဆိုင္ရာ ေျမပံုမ်ားတြင္လည္း လတၱီက်ဳ၊ ေလာင္ဂ်ီက်ဳမ်ားႏွင့္ ထုတ္ေ၀ထားၾကသည္၊ ဗုဒၶသာသနိက ေျမပံုမ်ားလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေရာင္းခ်ေနၾကပါသည္။ အခ်ိဳ႔ဘာသာေရး စာေရးဆရာမ်ားလည္း စာေစာင္အခ်ိဳ႔တြင္ ေရးသားေနၾကပါသည္၊ အထူးအားျဖင့္ ေမာ္လျမိဳင္၊ ေတာင္ေပါက္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ျပဳစုေတာ္မူခဲ့ေသာ ဗုဒၶသာသနာ ပထ၀ီ၀င္ က်မ္းႀကီး၊ မိဂဒါ၀ုန္ ဆရာေတာ္ ဦးကိတၱိမာ၏ အိႏၵိယေၾကးမံု က်မ္းႀကီးမ်ားတြင္ ဓာတ္ပံု ေျမပံု မ်ားႏွင့္ စံုစံုလင္လင္ ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ထြက္သက္ ၀င္သက္ ရွိ - မဲ့ သတၱ၀ါ )
ဆရာေတာ္ဘုရား၊ ေမတၱသုတ္ပရိတ္ေတာ္တြင္ ေယေကစိ ပါဏဘူတတၱိ-အစရွိေသာ အပိုဒ္တြင္ ျမန္မာအနက္ျပန္ရာ၌ ၾကြင္းမဲ့ဥႆံု အလံုးစံုကုန္ေသာ ထြက္သက္-၀င္သက္ရွိ သတၱ၀ါ၊ ထြက္သက္-၀င္သက္ မဲ့ သတၱ၀ါ-ဟု ေဖာ္ျပထားရာ ထြက္သက္ ၀င္သက္မဲ့ သတၱ၀ါႏွင့္ ပတ္သက္၍ မရွင္းလင္းပါသျဖင့္ ရွင္းလင္းေျဖၾကား ေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( မတင္ျမ-ေမာ္လျမိဳင္ျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
သံုးဆယ့္တဘံုရွိရာတြင္ အပါယ္ ၄-ဘံုႏွင့္ လူ႔ ၁-ဘံု၊ နတ္ ၆-ဘံု ဟူေသာ ကာမ ၁၁-ဘံုသားတို႔သည္ ထြက္သက္ ၀င္သက္ရွိ သတၱ၀ါတို႔ျဖစ္ၾကသည္။

ရူပ ၁၆-ဘံုႏွင့္ အရူပ ၄-ဘံု ဟူေသာ ျဗဟၼာ ၂၀-တို႔သည္ ထြက္သက္ ၀င္သက္မဲ့ သတၱ၀ါတို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။

( ရူပ ၁၆-ဘံုရွိ သတၱ၀ါတို႔သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ထြက္သက္ ၀င္သက္ မရွိသနည္းဆိုေသာ္ ကဗဠီကာရ အာဟာရ-ဟူေသာ အာဟာရစားေသာက္ရျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ မရွိ-ဟု က်မ္းဂန္တို႔တြင္ ဆို၏။
အရူပ ၄-ဘံုရွိ သတၱ၀ါတို႔ကား ရုပ္တရားပင္ လံုး၀မရွိသျဖင့္ ထြက္သက္ ၀င္သက္ မရွိ ျဖစ္ရေလသည္။ )
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ပါဏာတိပါတကံ ထိုက္-မထိုက္ )
ဆရာေတာ္ဘုရား သတၱ၀ါမ်ားကို ေသေစလိုေသာဆႏၵ မျဖစ္ေပၚဘဲ အေၾကာင္းတစံုတရာ ျပဳလုပ္မႈေၾကာင့္ ေသဆံုးသြားသည့္အခါ (ျပဳလုပ္သူမွာ) ပါဏာတိပါတကံ ထိုက္ပါသလားဘုရား၊ သို႔မဟုတ္ပါက မည္သည့္ကံမ်ိဳး ထိုက္ပါသလဲဘုရား၊ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါရန္ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္ ဘုရား။
( ေမာင္မိုးလြင္-သဲေကာႀကီး၊ လယ္ေ၀းျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ပါဏာတိပါတကံထိုက္ရန္ အဂၤါ ၅-ပါးရွိပါသည္။
၁။ သတၱ၀ါလည္းမွန္ေစ
၂။ သတၱ၀ါဟု အမွတ္ရွိသည္လည္း ျဖစ္ေစ
၃။ ေသေစလိုေသာ ေစတနာလည္း ရွိေစ
၄။ ေသရန္ လုံ႔လျပဳသည္လည္း ျဖစ္ေစ
၅။ ေသလည္း ေသေစ
ဤအဂၤါ ၅-ပါးျပည့္စံုမွ ပါဏာတိပါတကံ ထိုက္ပါသည္။

ျပႆနာရွင္၏အလိုအရ ေသေစလိုေသာဆႏၵ မျဖစ္ေပၚဘဲ-ဟု ဆိုသျဖင့္ အမွတ္ ၃-အဂၤါ ခ်ိဳ႔တဲ့၍ ပါဏာတိပါတကံ မထိုက္ပါ။

ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္ကာလက မ်က္စိမျမင္ေသာ ရဟႏၲာအရွင္ စကၡဳပါလမေထရ္ စၾကႍေလွ်ာက္ရာတြင္ ပိုးပရန္မ်ားကိုနင္းမိ၍ ေသေၾကသည္ကို ရဟန္းမ်ားက ျမတ္စြာဘုရားအား ေလွ်ာက္ထားရာ၌ ( မေနာပုဗၺဂၤမာ ဓမၼာ ) စေသာ ဂါထာကို ေဟာေတာ္မူသည္၊
ကံ ၃-ပါးတြင္ မေနာကံ အေရးႀကီးေၾကာင္း၊ မေနာကံပါမွ ကမၼပထ ေျမာက္ေၾကာင္း ေဟာၾကားထားသည္မွာ ဓမၼပဒပါဠိေတာ္တြင္ ထင္ရွားပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ျမန္မာလူမ်ိဳးႏွင့္ ဘုရားဆုပန္ကိစၥ )
ဆရာေတာ္ဘုရား ခတၱိယ၊ ျဗဟၼဏအမ်ိဳးေတြသာ ဘုရားျဖစ္ႏိုင္သည္-ဟု ဆရာေတာ္ဘုရား ေျဖၾကားသည္ကို ဖတ္ရႈရသျဖင့္ တပည့္ေတာ္တို႔ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာလူမ်ိဳးမ်ား ဘုရားဆုပန္၍ ပါရမီျပည့္စံုပါမည္လား၊ ဘုရားျဖစ္ႏိုင္ပါမည္လား၊ ထပ္ေျဖၾကားေပးပါဘုရား။
( ဦးစိုးၾကည္-သထံုျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ခတၱိယ-မင္းမ်ိဳး၊ ျဗဟၼဏ-ပုဏၰားမ်ိဳး၊ ၀ႆ-ကုန္သည္မ်ိဳး၊ သုဒၵ-သူဆင္းရဲမ်ိဳး ဟူ၍ အမ်ိဳးေလးပါးရွိသည္။
ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူရာေခတ္တြင္ ခတၱိယမင္းမ်ိဳးကို အျမတ္ထားေနက ခတၱိယမ်ိဳး၌၊
ဲျဗဟၼဏပုဏၰားမ်ိဳးကို အျမတ္ထားေနက ျဗဟၼဏမ်ိဳး၌ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
မည္သည့္လူမ်ိဳးမဆို ဘုရားဆုေတာင္းႏိုင္၍ ပါရမီျပည့္စံုျပီး ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူခ်ိန္တန္လွ်င္ ေဖာ္ျပပါ ခတၱိယႏွင့္ ျဗဟၼဏမ်ိဳး တမ်ိဳးမ်ိဳး၌ျဖစ္၍ ဘုရားျဖစ္ရေပမည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( နိဗၺာန္ေရာက္မည့္ အခ်ိန္ကာလ )
အရွင္ဘုရား နိဗၺာန္ကို မေသခင္ေရာက္ပါသလား၊ ေသဆံုးျပီးမွ ေရာက္တာလား ဆိုတာကို သိလိုပါသျဖင့္ ေျဖၾကားေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားပါသည္ဘုရား။
( ေမာင္ဆန္းဦး-သန္လ်င္ျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
နိဗၺာန္ဟူသည္မွာ
၁။ ခႏၶာအၾကြင္းရွိေသာ သဥပါဒိေသသ နိဗၺာန္။
၂။ ခႏၶာအၾကြင္းမရွိေသာ အႏုပါဒိေသသ နိဗၺာန္-ဟူ၍ ၂-မ်ိဳးရွိပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခု ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေရႊပလႅင္၀ယ္ ကိေလသာဟူသမွ်ကို အၾကြင္းအက်န္မရွိေအာင္ ပယ္သတ္၍ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ပါသည္၊
ထိုသို႔ ကိေလသာဟူသမွ်ကို ပယ္ရွား၍ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူျခင္းကို ခႏၶာအၾကြင္းရွိေသာ သဥပါဒိေသသနိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူျခင္း-ဟု ဆိုပါသည္။

သက္ေတာ္ ၈၀၊ ၀ါေတာ္ ၄၅-တြင္ ကုသိနာရံု အင္ၾကင္းစံု၌ မဟာပရိနိဗၺာန္ စံ၀င္ေတာ္မူျခင္းကို ခႏၶာအၾကြင္းမရွိေသာ အႏုပါဒိေသသနိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူသည္ဟု ဆိုပါသည္။
ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း ရဟႏၲာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ျခင္းကို သဥပါဒိေသသနိဗၺာန္၊
ဘ၀ဇာတ္သိမ္း ေအးျငိမ္းခ်ဳပ္ဆံုးသြားျခင္းကို အႏုပါဒိေသသနိဗၺာန္ဟု ဆိုပါသည္။

ထိုနိဗၺာန္ႏွစ္မ်ိဳးကို မွတ္သား၍ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ နိဗၺာန္အယူအဆ၌ ဉာဏ္အျမင္ ရွင္းလင္းေစလိုပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ပါရာဇိက ရဟန္းႏွင့္ ဥပသမၸဒကံ )
ဆရာေတာ္ဘုရား ရဟန္းခံရာသိမ္အတြင္း ပါရာဇိကက်ျပီးေသာ ရဟန္းတပါးပါး ပါေနက ရဟန္းေလာင္း ရဟန္းမျဖစ္ဟု အခ်ိဳ႔ဆိုၾကပါသည္၊ အခ်ိဳ႔ကလည္း က်ေသာရဟန္းႏွင့္ မက်ေသာရဟန္း ထက္၀က္စီညီမွ်လွ်င္ ရဟန္းျဖစ္၏ဟု ဆိုၾကျပန္ပါသည္၊ ထိုအခ်က္ကို ရွင္းလင္းေျဖၾကားေပးပါဘုရား။
( ရွင္၀ိစိတၱ-ၾကိဳ႔၀န္းရြာ )

( ေျဖ )
ပါရာဇိကက်ေသာရဟန္း၌ သံသယမကင္းေသာ္လည္း ရဟန္းမဟုတ္ဟု အမွန္မဆိုႏိုင္ေသာေၾကာင့္၄င္း၊
ရဟန္းမဟုတ္ေသာ္လည္း ရဟန္းဟု ၀န္ခံခ်က္ရွိေသာေၾကာင့္၄င္း၊ ရဟန္းဟူေသာ အမွတ္သညာျဖင့္ ကံေဆာင္ႏိုင္မူ အာပတ္လည္း မသင့္၊ ကံလည္း မပ်က္၊

အထူးအားျဖင့္ ဥပသမၸဒ ရဟန္းခံကံျပဳရာ၌ ထိုပါရာဇိကက်ျပီးေသာ ရဟန္းမွတပါး အျခားရဟန္းသံဃာသည္ ငါးပါးထက္ပိုလြန္မူ ထိုတပါးတည္းေသာ ပါရာဇိကရဟန္းက ျပဳလုပ္ေသာကံကို မဖ်က္ႏိုင္ေပ။
ထို႔ျပင္ ပါရာဇိကက်ေသာရဟန္းသည္ ရဟန္းအသြင္ကို မစြန္႔ေသးက ရဟန္းပင္ျဖစ္၍ သံဃာ့ကံမ်ား၌ ပါ၀င္ခြင့္ရွိေနေသးသည္ဟု ဆိုပါသည္၊

ထို႔ေၾကာင့္ ပါရာဇိက ရဟန္း တပါးတေလ ပါေသာ္လည္း ပါရာဇိက မက်ေသာရဟန္း ၅-ပါးအထက္ အလြန္ရွိလွ်င္ ရဟန္းေလာင္း ရဟန္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္၊ သို႔ျဖစ္၍ ရဟန္းခံကံေဆာင္ရာတြင္ ရဟန္း ၁၀-ပါးစသည္ထက္ အလြန္ပင္ ေဆာင္ၾကသည္ကို ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။( ၀ိမတိ-ဋီ-၁၊ ၁၅၆၊ ၁၅၇ )

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၅-ခု ဧျပီလ )

No comments: