Saturday, April 4, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၄၂ )

( ဘဒၵႏၲ တိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ( ဖုတ္ တေစၦ ဘယ္ဘံုသားလဲ )
ယုတ္ကေ၀၊ ဖုတ္တေစၦ သူေယာင္တို႔၊ လူ႔ေဘာင္မွီစား၊
ဘယ္ဘံုသားရယ္လို႔၊ ယံုမွားစြာ မေတြရေအာင္၊ ေျဖျပပါဘုရား။
( ဦးတင္ျမင့္-ေရးျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ယုတ္ကေ၀၊ ဖုတ္တေစၦ သူေယာင္တို႔၊ လူ႔ေဘာင္မွီစား၊
အပါယာ၊ ေပတ သေႏၶဟာမို႔၊ ျပိတၱာမွာ သြင္းဆိုရမယ္၊ ျမဲစြာမွတ္သား။

( ေနရယိကာ တိရစၦာနာ၊ ေပတာ ေဒ၀ါ စ မာႏုသာ ) စသည္ လာေသာ ဋီကာစသည္တို႔ႏွင့္အညီ ဤဂတိငါးပါးမွ ထူးျခား၍ ဖုတ္တေစၦမ်ိဳးဟူ၍ ရွိသည္မဟုတ္-စသည္ျဖင့္ ဆိုေသာ သတပဒိက ပုစၦာနံပါတ္ ၆၆-အေျဖကို မွီးသည္။

ဤ၌ ကေ၀-ဟူေသာစကားကို သီးျခားဆိုလွ်င္ ေဇာ္ဂနီ၊ စုန္း-ဃရဏီ ျဖစ္၍ ေပတမဟုတ္၊ မာႏုသ-ဟု ဆိုသင့္၏။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ဥပုသ္ႏွင့္ ေဒါသ )
အရွင္ဘုရား၊ ၈-ပါးသီလ ခံယူထားေသာ ဥပုသ္သည္ ေဒါသႀကီးလွ်င္ အျပစ္ရွိပါသလား၊
ခံယူထားေသာ ၈-ပါးသီလ ပ်က္ပါသလား၊ သိလိုပါသျဖင့္ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( မမိုးမိုး-မႏၲေလး )

( ေျဖ )
သီလသည္ မည္သည့္သီလမဆို ကာယကံမႈ၊ ၀စီကံမႈတို႔ကိုသာ ထိန္းသိမ္းရသည္၊
မေနာကံမႈမွာ သီလ၏ အရာမဟုတ္၊
ကိုယ္ျဖင့္ ျပစ္မွားက်ဴးလြန္မႈႏွင့္ ႏႈတ္ျဖင့္ ျပစ္မွားက်ဴးလြန္မႈတို႔ကို ျပဳမွသာ သီလပ်က္ပါသည္။
စိတ္ထဲက ေဒါသျဖစ္ေနရံုျဖင့္ကား သီလမပ်က္ပါ။
ေဒါသအေလ်ာက္ ရုန္႔ရင္းစြာ ေျပာဆိုျခင္း၊ ျပဳမူျခင္း ျဖစ္လာလွ်င္သာ ပ်က္ႏိုင္သည္၊
သို႔ေသာ္ သီလကို စင္ၾကယ္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းေနသူအဖို႔ ေဒါသႀကီးျခင္း။ ေဒါသထြက္ျခင္းတို႔ နည္းပါးသြားႏိုင္သျဖင့္ မိမိေစာင့္ထိန္းထားသည့္ သီလကိုသာ မက်ိဳးမေပါက္ မေျပာက္မက်ားရေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖို႔လိုပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ဘာလီေဖ်ာ္ရည္ )
အရွင္ဘုရား၊ ေက်ာင္းတေက်ာင္း ရဟန္းခံသိမ္ဆင္းတြင္ သံဃာေတာ္မ်ားအား
ဘာလီေဖ်ာ္ရည္ ဆက္ကပ္ရာ၌ တႀကိမ္၊
တပည့္မကိုယ္တိုင္ သီလရွင္၀တ္ရာ၌ တႀကိမ္၊
ဘာလီေဖ်ာ္ရည္ကို ရဟန္းသံဃာ သီလရွင္ ဥပုသ္သည္တို႔ ညေနပိုင္း၌ မေသာက္ေကာင္း၊
အျခားအေဖ်ာ္ရည္ကိုသာ ေသာက္ေကာင္းသည္ဟု ေျပာဆိုသည္ကို ၾကားရပါသည္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားမွာ အဆိုပါ ( ဘာလီေဖ်ာ္ရည္ ) ကို မသံုးေဆာင္ရန္ တားျမစ္သည္ကို သိလိုပါသည္အရွင္ဘုရား။
( တင္မာ၀င္း-ဒဂံုျမိဳ႔သစ္ ေျမာက္ပိုင္း၊ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ဘာလီ ဟူသည္မွာ ဘာလီဆန္စပါး၏ အမည္တမ်ိဳးျဖစ္၍ ယင္းဘာလီေဖ်ာ္ရည္ကို ဘာလီဆန္စပါးႏွင့္ ေဖာ္စပ္ျပဳလုပ္သည္ဟု ယူဆလ်က္ တားျမစ္ဟန္တူပါသည္၊

ဘာလီရည္ပုလင္းတြင္လည္း ယင္းစပါးႏွံပံု ပါရွိသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္၊ စံုစမ္းၾကည့္ရာ ဘာလီရည္ကို ဆန္စပါးတို႔ျဖင့္ ေဖ်ာ္စပ္ျပဳလုပ္သည္မဟုတ္၊ သံပုရာရည္၊ သၾကား စသည္တို႔ျဖင့္သာ ေဖာ္စပ္ေၾကာင္း၊ ဘာလီမွာ ဘာလီစပါးႏွံကို တံဆိပ္ျပဳလုပ္သျဖင့္ အမည္တြင္ေနျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ သံဃာေတာ္မ်ား ညေန၌ ေသာက္သံုးႏိုင္ေၾကာင္း သိရပါသည္၊ ဤေခတ္ ေဖ်ာ္ရည္မ်ားမွာ အသီးစံုကို ျပဳလုပ္ၾကသျဖင့္ အခ်ိဳ႔တြင္ (စပရိုက္ စသည္) သခြားရည္ထည့္သြင္း၍ ျပဳေၾကာင္း သိရသျဖင့္ ( ထန္း အုန္း ႏွစ္တြဲ၊ ပိႏၷဲ ႏွစ္စံု၊ ဘူး ဖရံု၊ မွတ္တံု သံုးသခြား ) ဟူေသာ ေဖ်ာ္ရည္မအပ္ေသာ အသီးရည္မ်ားရွိႏိုင္၍ သံဃာေတာ္မ်ား ဥပုသ္သည္မ်ား ညေနပိုင္း ေသာက္သံုးမႈတို႔တြင္ စိစစ္ႏိုင္ေလ ေကာင္းေလပင္ ျဖစ္ပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ေယာင္ယမ္းရြတ္ဆိုျခင္း )
အရွင္ဘုရား၊ ေသခါနီးဆဲဆဲတြင္ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ေယာင္ယမ္းရြတ္ဆိုျပီး ေသဆံုးသြားသူသည္ ေကာင္းရာသုဂတိသို႔ ေရာက္ႏိုင္-မေရာက္ႏိုင္ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူေစလိုပါသည္ ဘုရား
( ပ်ံလႊားေမာင္-ေခ်ာင္းဦး )

( ေျဖ )
ေသခါနီးဆဲဆဲတြင္ ေရာဂါေ၀ဒနာဒဏ္ကို သည္းသည္းထန္ထန္ ခံစားေနရ၍ မိမိရြတ္ဆိုေနက် ဘုရားဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ရြတ္ဆိုရာတြင္ မပီမသျဖစ္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ေနဟန္တူပါသည္၊
ေယာင္ယမ္းရြတ္ဆိုေနျခင္း ဟုတ္မည္မထင္၊ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ရြတ္ပြားေနက်ျဖစ္၍သာ ဤအခ်ိန္အခါမ်ိဳးတြင္ အမွတ္ရႏိုင္ဖြယ္ ရွိေပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ထိုသို႔ မပီမသ ရြတ္ဆိုေသာ္လည္း အားကိုးအားထားျပဳ၍ ရြတ္ဆိုျခင္းေၾကာင့္ ကုသိုလ္တရား ျဖစ္ပြား၍ ေကာင္းရာသုဂတိသို႔ လားေရာက္ႏိုင္စရာ ရွိပါသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၄-ခု ေအာက္တိုဘာလ )

No comments: