Tuesday, July 7, 2009

ကံ ကံ၏အက်ိဳး ( ၆၅ )

( လုပ္အားဒါန ေပးလွဴၾကသူမ်ား )

စာေရးသူေနထိုင္ရာ ၀ဲေလာင္ေက်းရြာ၏ ရြယ္လယ္ပိုင္းတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၈၀-ခန္႔အခ်ိန္က တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့သည့္ ေစတီတဆူရွိပါသည္။ ထိုေစတီေတာ္၏ ဂႏၶကုဋီတိုက္အတြင္း၌ ကိန္း၀ပ္စံပယ္ေတာ္မူသည့္ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ျမတ္တဆူသည္ ႏွစ္စဥ္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ ညေနေရာက္တိုင္း ရြာပတ္လမ္းတေလွ်ာက္တြင္ ရြာသူရြာသားမ်ားက ပင့္ေဆာင္၍ လွည့္လည္ အပူေဇာ္ခံၾကြေလ့ရွိပါသည္။

ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ အပူေဇာ္ခံၾကြခ်ီရာသို႔ ေဂါပကအဖြဲ႔၀င္ လူႀကီးမ်ား၊ ဓမၼစၾကာ၀တ္အသင္းသူအသင္းသားမ်ား မီးၾကာကိုင္ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးမ်ား၊ အတီးအမႈတ္ အကအခုန္ အဖြဲ႔မ်ား စသည္ျဖင့္ စည္ကားသိုက္ျမိဳက္စြာ လိုက္ပါလွည့္လည္ၾကပါသည္။
ထို႔ေနာက္ ညဘက္တြင္ ေစတီေတာ္ျမတ္၏ ရင္ျပင္ေပၚ၌ ဆီမီး ၁၀၀၀-ထြန္းညႇိပူေဇာ္ၾကပါသည္။ ရြာလယ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးနာဂ၀ံသထံတြင္ ၈-ပါးသီလ ခံယူေဆာက္တည္ၾကပါသည္။

ထို႔ျပင္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ ၁-ရက္ေန႔ နံနက္တြင္ ပင့္သံဃာေတာ္ အပါး ၈၀-တို႔အား မဟာဒုက္ဆြမ္း ကပ္လွဴၾကပါသည္။ ေန႔ ၁-နာရီခန္႔အခ်ိန္တြင္ သံဃဒါနဆြမ္းဆန္ေတာ္မ်ား ေလာင္းလွဴၾကပါသည္။
ဤကဲ့သို႔ ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္ႀကီး ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပႏိုင္ရန္ ရြာသူရြာသားအားလံုး ေငြအားသာမက လုပ္အားပါ ေပးလွဴၾကပါသည္။

ထိုဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္ႀကီးတြင္ လုပ္အားဒါနအလွဴကို ႏွစ္စဥ္ ထူးျခားစြာ ေပးလွဴသူမ်ား ရွိၾကပါသည္။ ၄င္းတို႔မွာ ဦးေက်ာ္ျမင့္-ဦးေက်ာ္သိန္း-ဦးခင္ေမာင္ ဆိုသူတို႔ ျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္ ဦးေက်ာ္ျမင့္မွအပ က်န္ပုဂၢိဳလ္ ၂-ဦးမွာ ထန္းလုပ္သားမ်ားျဖစ္၍ ဆင္းရဲစြာ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ခဲ့ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္လည္း သူတို႔သည္ ဘုရားပြဲေတာ္မတိုင္မီ တလခန္႔အလိုကတည္းက မိမိတို႔၏အလုပ္မ်ားကို ပစ္ကာ ေစတီေတာ္တဆူလံုး ထံုးႏွင့္ ေျမ၀ါသကၤန္းေတာ္မ်ားကို လုပ္အားေပးကပ္လွဴပူေဇာ္ၾကသည္။ ထို႔အျပင္ မဟာရံတံတိုင္းႀကီးအား ထံုးသုတ္ျခင္း၊ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ ႀကြခ်ီရာ လမ္းတေလွ်ာက္ရွိ သစ္ပင္မ်ား ခုတ္လွဲျခင္း၊ မညီညာသည့္လမ္းမ်ား ေျမဖို႔ျပဳျပင္ျခင္း စသည့္ လုပ္အား အလွဴမ်ားကို ေက်းရြာရွိလူငယ္မ်ားအား ဦးေဆာင္၍ ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ယခုအခါ ၉-ႀကိမ္ေျမာက္ ေရာက္ရွိခဲ့ျပီျဖစ္သည္။

သူတို႔သည္ ဤသို႔ မညဥ္းမညဴ ေပးလွဴလာခဲ့သည့္ လုပ္အားဒါန အက်ိဳးေၾကာင့္ ဘုရားပြဲေတာ္ ျပီး၍ မၾကာမီ ဦးေက်ာ္ျမင့္၏ ေရႊရွာစက္ျဖင့္ ေတာင္သာျမိဳ႔သို႔ သြားေရာက္ရွာေဖြခဲ့ရာ ေငြဒဂၤါးအျပား ၁၅၀-ေတြ႔ရွိခဲ့ပါသည္။ သူတို႔သည္ ထိုေငြဒဂၤါးမ်ားကို ေရာင္းၾကသည္။ ေရာင္း၍ရရွိေသာ ေငြထဲမွ ေငြက်ပ္ ၁၀၀၀၀-ကို ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးအား န၀ကမၼအျဖစ္ လွဴဒါန္းပူေဇာ္သည္။ က်န္ေငြမ်ားကို ၃-ဦးအညီအမွ် ခြဲေ၀ယူၾကသည္။ တဦးလွ်င္ ေငြက်ပ္ ၁၅၀၀၀-စီ ရရွိၾကသည္။

( ခင္ေမာင္တင္-၀ဲေလာင္ )
********************************************************************************

( အၾကင္နာမဲ့သူ၏ နိဂံုး )

လူတို႔တြင္ အဆင္မေျပျဖစ္ျခင္း၊ မေအာင္ျမင္ျခင္း၊ ဒုကၡတခုခုႏွင့္ ႀကံဳေတြ႔ရျခင္း စေသာ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရလွ်င္ ကံမေကာင္း၊ ကံဆိုးသည္ဟု ေျပာဆိုၾကသည္။
လုပ္သည့္အခါ အဆင္ေျပျခင္း၊ အႏၲရာယ္မွ လြတ္ေျမာက္ျခင္း၊ အခြင့္အေရး ေပၚလာျခင္း၊ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ လာဘ္လာဘရရွိျခင္းစေသာ အေျခအေနႏွင့္ ႀကံဳႀကိဳက္ရပါမူ ကံေကာင္းသည္ဟု ဆိုၾကေလသည္။

သို႔ေသာ္ ကံဆိုသည္မွာ အလိုလို ေပၚေပါက္လာျခင္းမဟုတ္၊ အေနာက္ႏိုင္ငံ ဒႆနပညာရွင္ အခ်ိဳ႔ကမူ ကံကိုႀကံဳႀကိဳက္ျခင္း (chance)ဟု ယူဆၾကေသာ္လည္း တကယ္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားသခင္က ျပဳလုပ္သူ၏ ေစတနာအေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရလဒ္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း အတိအလင္း ေဟာၾကားထားျပီးျဖစ္သည္။

တစံုတေယာက္သည္ ျပဴမူေဆာင္ရြက္ရာတြင္ စိတ္ေကာင္းေစတနာ ထားရွိမႈ အေပၚ၌ ေကာင္းေသာအက်ိဳးေပးမည္ျဖစ္ျပီး၊ စိတ္ေစတနာ မေကာင္းလွ်င္ မေကာင္းသလို တန္ျပန္ အက်ိဳးေပးမည္ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အေပါင္းတို႔သည္ ဤသို႔ေသာ ေကာင္းက်ိဳးေပးပံု၊ မေကာင္းက်ိဳး ေပးပံုတို႔ကို စာေပမွာ၄င္း၊ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ေဟာေျပာမႈမ်ားတြင္၄င္း၊ ကိုယ္ေတြ႔အရ၄င္း၊ အျခားသူမ်ား၏ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ေတြ႔ျမင္ၾကားသိ၍၄င္း၊ မၾကာခဏဆိုသလို ၾကားဖူး ၾကံဳဖူးၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။

တခါက တရားေတာ္တခုတြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ၾကားနာဖူးခဲ့ရပါ၏။
အခါတပါး၌ မုဆုိးႀကီးတဦးသည္ မိမိ၏ ေခြးမ်ားႏွင့္ ေတာထဲတြင္ အမဲလိုက္ရန္ သြားခဲ့သည္။ လမ္းခရီး၌ ရဟန္းေတာ္တပါးကို မုဆိုးႀကီး ေတြ႔ခဲ့ရသည္။ ထိုေန႔က မုဆိုးႀကီး အမဲသားေကာင္ မရခဲ့ေပ။ မုဆိုးႀကီး စိတ္၌ လမ္းခရီးတြင္ ရဟန္းေတာ္ႏွင့္ေတြ႔ခဲ့ရ၍ ကံမေကာင္း၊ လာဘ္တိတ္သည္-ဟု ခံယူခဲ့သည္။ မုဆိုးသည္ လာလမ္းအတိုင္း အိမ္ျပန္ခဲ့ရာ ထိုရဟန္းကိုပင္ ထပ္မံေတြ႔ျပန္သည္။ ထိုအခါ အမဲမရ၍ ေဒါသျဖစ္ေနေသာ မုဆိုးသည္ သူ၏ ေခြးမ်ားအား ရဟန္းေတာ္ကို ကိုက္သတ္ရန္ ေစခိုင္းေလသည္။ ေခြးမ်ားက ေဟာင္၍ ကိုက္ၾကေလသည္။ ရဟန္းေတာ္သည္ ေတာင္းပန္၍ မရသည့္အဆံုး၌ နီးရာသစ္ပင္ေပၚသို႔ တက္ေျပးရသည္။

မုဆိုးသည္ သူ၏ ျမားခၽြန္မ်ားျဖင့္ ရဟန္း၏ေျခဖ၀ါးတို႔ကို ထိုးေလသည္။ ရဟန္းေတာ္သည္ နာက်င္လြန္း၍ ရုန္းကန္ရာ သူ၏ ၀တ္ရံုသကၤန္း လြတ္က်သြားသည္။ အေပၚမွက်ေသာ သကၤန္းသည္ မုဆိုးကိုယ္ေပၚသို႔ လႊမ္းျခံဳသြားေလသည္။ ထိုအခါ ေအာက္မွေစာင့္ေနၾကေသာ ေခြးတို႔သည္ သကၤန္း၀တ္ရံုႏွင့္ ေထြးလံုးေနေသာ မုဆိုးကို ရဟန္းက်လာသည္အထင္ႏွင့္ ၀ိုင္း၀န္းကိုက္သတ္လိုက္ၾကေလသည္။ ဤသည္မွာ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္က သူတပါးအေပၚ ရက္စက္လိုေသာ မေကာင္းေသာ စိတ္အၾကံရွိသူတေယာက္ မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာပင္ အကုသိုလ္အက်ိဳးခံစားရပံု၀တၳဳ ျဖစ္ပါသည္။

ဤသို႔ေသာ အက်ိဳးေပးပံုတို႔သည္ ဟိုတုန္းအခါႏွင့္ ယခုကာလမွာပါ ျဖစ္တတ္ ရွိတတ္ၾကပါသည္။ ယခုကာလ၏ ထိုသို႔ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း အက်ိဳးေပးပံုကို တင္ျပပါမည္။
အမ္းျမစ္သည္ ရခိုင္ရိုးမမွ ျမစ္ဖ်ားခံ၍ အမ္းျမစ္ကို ျဖတ္သန္းကာ အေရွ႔မွ အေနာက္သို႔ စီးဆင္းပါသည္။ ထိုျမစ္၏ တဖက္တခ်က္တြင္ ရြာမ်ားရွိပါသည္။ မိုးရာသီတြင္ ရိုးမေပၚမွ စီဆင္းေသာ ေရစီးအားသည္ ျပင္းထန္တတ္ပါသည္။ ေႏြရာသီတြင္ ေရနည္း၍ တခ်ိဳ႔ေနရာမ်ားတြင္ ေရစီးအား ေကာင္းေသာ္လည္း တခိ်ဳ႔ေနရာမ်ားတြင္မူ ေရစီးအား နည္းတတ္ပါသည္။

တေန႔ေသာအခါတြင္ ဂ်ီ(ေခ်)တေကာင္သည္ အမ္းျမစ္၌ ကူးေနသည္ကို ေတြ႔ၾကရသည္။ ထိုဂ်ီ(ေခ်)သည္ ေရစီးႏွင့္ ေမ်ာလာျခင္းလား၊ သူ႔သေဘာႏွင့္သူ ကူးေနျခင္းလားကိုေတာ့ မည္သူမွ် ခြဲျခားမသိႏိုင္ပါ။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ထိုေခ်သတၱ၀ါသည္ ေရလယ္တြင္ ေျခကုန္လက္ပန္းက်ေနေတာ့သည္။ လူအခ်ိဳ႔က သို႔ေလာသို႔ေလာ ေ၀ဖန္ေနၾကစဥ္ လူတဦးသည္ ေလွတစင္းျဖင့္ ျမစ္လယ္သို႔ ေလွာ္သြားကာ ေျခကုန္လက္ပန္းက်၍ အကာအကြယ္မဲ့ေနေသာ ထိုဂ်ီ(ေခ်)ကို ရိုက္သတ္လိုက္ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ အသားေပၚျပီး တခ်ိဳ႔ကိုစား၍ တခ်ိဳ႔ကို ေရာင္းခ်လိုက္ေလသည္။

ေတာထဲမွ သားေကာင္တေကာင္ကို လြယ္လြယ္ႏွင့္ရရန္ ခဲယဥ္းပါသည္။ သူသည္ အလြယ္တကူ ရရွိလိုက္ေသာ ေခ်သားကို စားလည္းစားရ ေရာင္း၍လည္း ေငြရသျဖင့္ လြန္စြာမွ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ေလသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသူ၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈတို႔သည္ ေနာက္တရက္ကိုပင္ မကူးခဲ့ဘဲ ထိုညဥ့္သန္းေခါင္အခ်ိန္တြင္ ရန္စရွိခဲ့သူတဦး လာေရာက္ ကလ့ဲစားေခ်၍ ေသဆံုးခဲ့ရေလသည္။

ေရလယ္တြင္ ဒုကၡေရာက္ေနေသာ ဂ်ီ(ေခ်)ကို သူရက္စက္စြာ သတ္ျဖတ္ခဲ့၏။ ထို႔အတြက္ တန္ျပန္ခံရေသာ အကုသိုလ္ကား အသက္ခ်င္းလဲ၍ ေပးဆပ္ခဲ့ရ၏။ ေၾကာက္စရာေကာင္းေလစြ။
တိရစၧာန္တေကာင္ကို ရက္စက္စြာ သတ္ျဖတ္ခဲ့မႈေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္း အကုသိုလ္ကံထိုက္၍ တညပင္ မကူးဘဲ မိမိအသက္ႏွင့္ ေပးဆပ္ခဲ့ရသူတေယာက္အေၾကာင္းသည္ ထိုေဒသမွ လူမ်ားအတြက္ သတိသံေ၀ဂ ရစရာပင္ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။

( ဇံ၀င္း )

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၈-ခု ဇြန္လ )

No comments: