Monday, July 6, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၇၁ )

( ဘဒၵႏၲတိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ( ပစၥည္းေလးပါး ေတာင္းခံျခင္း )

အရွင္ဘုရား၊ ေဆြမ်ိဳးလည္း မေတာ္၊ ဖိတ္ၾကား၍လည္း မထားေသာ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားအား ပစၥည္းေလးပါးကို မေတာင္းေကာင္းဟု သိရပါသည္။ ပစၥည္းေလးပါးလံုးကိုပင္ မေတာင္းေကာင္းပါသလား၊ ေဆးပစၥည္းလည္း မေတာင္းရသည့္အထဲမွာ ပါပါသလားဘုရား။


( အရွင္ေကာသလႅ-ေတာင္ႀကီး )

( ေျဖ )

ပစၥည္းေလးပါး ေတာင္းခံျခင္းတြင္ ၀ိညတ္၊ နိမိတ္၊ ၾသဘာသ၊ ပရိကထာ ဟူ၍ ေလးမ်ိဳးရွိပါသည္။
၀စီ၀ိညတ္ျဖင့္ ထုတ္ေဖာ္၍ ေတာင္းခံျခင္း၊ လွဴေစလိုေသာ နိမိတ္ျပ၍ ေတာင္းခံျခင္း၊ အရိပ္အေရာင္ျပ၍ ေတာင္းခံျခင္း၊ လွည့္ပတ္ရစ္၀ဲ၍ ေျပာဆိုေတာင္းခံျခင္း-ဟူ၍ ျဖစ္ရာ ဆြမ္းႏွင့္သကၤန္းကို ဤေလးမ်ိဳးလံုးျဖင့္ပင္ မေတာင္းခံရပါ။



ေက်ာင္းမွာ ၀ိညတ္တခုသာ မအပ္။ က်န္သံုးပါးျဖင့္ ေတာင္းခံအပ္ပါသည္။
ေဆးပစၥည္းမွာကား ေလးမ်ိဳးလံုးျဖင့္ပင္ ေတာင္းခံအပ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။
၄င္းကို ပါရာဇိကဏ္ အ႒ကထာ ကုဋီကာရ သိကၡာပုဒ္ အဖြင့္တြင္ ဆိုပါသည္။
အက်ဥ္းမွတ္ရန္မွာ-
၀ိညတ္-နိမိတ္-ၾသဘာ-ပရိကထာ-ဤေလးျဖာ-ပိ႑ာစီ၀ရ-မအပ္ၾက။
ေက်ာင္းပစၥည္းမွာ-၀ိညတ္သာ-မွတ္ပါ မအပ္ျပ။
ေဆးပစၥည္းတြင္-ေလးပါးပင္-ျပဳလွ်င္အပ္ေၾကာင္းျပ။


********************************************************************************

( ေမး ) ( ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဟိႏၵဴ လူမ်ိဳးလား )

အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တို႔ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားကို ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္ တဦးက ေဂါတမဘုရားလည္း ဟိႏၵဴဘာသာမွ ေမြးဖြားသည္ဟု ေျပာဆိုပါသည္။ တပည့္ေတာ္တို႔ သင္ၾကားေနေသာ အဘိဓာန္က်မ္း၌ အမ်ိဳးေလးမ်ိဳးသာ ရွိ၏။ ထိုအမ်ိဳးေလးပါးတို႔တြင္ ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးဟု မပါပါဘုရား။
ထိုစကားႏွစ္ရပ္ကို ႏွီးေႏွာေပးပါဘုရား။ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားသည္ အဘယ္အမ်ိဳးမွ ဆင္းသက္လာသည္ကို ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါ ဘုရား။


( ေသာတုဇနမ်ား-ၾကာနီကန္စာသင္တိုက္-ေတာင္ငူျမိဳ႔ )

( ေျဖ )

အဘိဓာန္က်မ္းလာ အမ်ိဳးေလးပါးမွာ-
(၁) ခတၱိယမ်ိဳး
(၂) ျဗာဟၼဏမ်ိဳး
(၃) ေ၀ႆမ်ိဳး
(၄) သုဒၵမ်ိဳး ဟူ၍ ျဖစ္ရာ နံပါတ္(၂) ျဗာဟၼဏမ်ိဳးမ်ားကို ေနာက္တြင္ ဟိႏၵဴဟူ၍၄င္း၊ ပုဏၰားဟူ၍၄င္း ေခၚပါသည္။
အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ အမ်ားစုမွာ ျဗာဟၼဏပုဏၰား, ဟိႏၵဴမ်ားျဖစ္၍ ဇာတိ၀ါဒအရ သူတို႔လူမ်ိဳးသည္ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။
ခတၱိယမ်ိဳးမ်ားမွာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အတန္းအစား မင္းမ်ားျဖစ္၍ ျဗာဟၼဏ ပုဏၰားမ်ားသည္ သူတို႔သာ ပညာတတ္ျဖစ္ျပီး ျဗာဟၼာမင္းႏွင့္ တိုက္ရိုက္ဆက္ဆံ၍ အျမတ္ဆံုး။



မင္းမ်ားမွာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစား ျဖစ္ေသာ္လည္း သူတို႔ေလာက္ မျမတ္ဟု ယူဆခဲ့သည္။ ဒီဃနိကာယ္ အမၺ႒သုတ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားက ခတၱိယမင္းမ်ိဳးက အရွင္သခင္ျဖစ္၍ ျဗာဟၼဏပုဏၰားမ်ိဳးက ကၽြန္ျဖစ္ေၾကာင္း သမိုင္းကို ထုတ္ေဖာ္၍ ေဟာၾကားေတာ္မူမွ အရႈံးေပးသြားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။



ယင္းအမၺ႒သုတ္အရ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားသည္ ျဗာဟၼဏပုဏၰား, ဟိႏၵဴလူမ်ိဳး မဟုတ္၊ ခတၱိယမ်ိဳး ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။ ၄င္းခတၱိယမ်ိဳးမွပင္ သီးျခားထြက္၍ စင္ၾကယ္ေသာ သာကီယဇာတ္ ျမတ္ေသာအမ်ိဳး ျဖစ္ေၾကာင္း ရာဇ၀င္ထင္ရွားပါသည္။ ယင္းသာကီ၀င္ အႏြယ္တြင္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားလည္း ပါ၀င္ေၾကာင္း ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာ မွတ္သားထားသင့္ပါသည္။


********************************************************************************

( ေမး ) (လက္ညႇိဳးကိုျဖတ္၍ ဘုရားလွဴျခင္း )

အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ က်ိဳက္ထီးရိုး ဘုရားဖူးသြားရာ ရဟန္းေတာ္တပါးသည္ က်ိဳက္ထီးရိုးဘုရားအား လက္ညႇိဳးကိုျဖတ္၍ မီးပူေဇာ္လွဴဒါန္းေနသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ ထိုကဲ့သု႔ိ လက္ညႇိဳးကိုျဖတ္၍ လွဴဒါန္းျခင္း စသည္တို႔ကို ရဟန္းတို႔ ျပဳလုပ္အပ္ပါသေလာ။ ၀ိနည္းက်မ္းဂန္အရ ေျဖၾကားေတာ္မူပါဘုရား။



( ေျဖ )

ဘုရားအား နား-ႏွာေခါင္း-လက္ေခ်ာင္း စသည္တို႔ကို ျဖတ္၍လွဴျခင္းကို မျပဳအပ္ေၾကာင္း အ႒ကထာတို႔တြင္ ဆိုထားပါသည္။ အညံ ပန ကဏၰနာသအဂၤုလိအာဒႎ ယံကိဥၥိ ဆိႏၵႏၲႆ တာဒိသံ၀ါ ဒုကၡံ ဥပၸါေဒႏၲႆ ဒုကၠဋံ (၀ိ-ဌ ၄-၄၆) အရ နား-ႏွာေခါင္း-လက္ေခ်ာင္း စသည္ကို ျဖတ္၍လွဴဒါန္းေသာ ရဟန္းအား၄င္း၊ ထိုကဲ့သုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆင္းရင္းကိုျဖစ္ေစေသာ ရဟန္းအား၄င္း ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္ပါသည္။


အခ်ိဳ႔ ဗဟုသုတနည္းပါးေသာ ရဟန္းမ်ားသည္ အဂၤါႀကီးငယ္ကို လွဴဒါန္းျဖင္းမွာ ဒါနဥပပါရမီ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ မိမိကိုယ္ကို ပါရမီရွင္ အေလာင္းေတာ္ဟုလည္း ဆိုၾကပါသည္။ ထိုသို႔ဆိုျပီး လက္ေခ်ာင္းတို႔ကို ျဖတ္၍ လွဴဒါန္းတတ္ၾကပါသည္။ ေဖာ္ျပပါ ၀ိနည္းအ႒ကထာစကားအရ လံုး၀ မျပဳလုပ္အပ္ဟူ၍ မွတ္သားေစလိုပါသည္။


********************************************************************************

( ေမး ) ( ေၾကြးကိစၥ )

အရွင္ဘုရား၊ သူတပါးထံမွ အေၾကြးရရန္ရွိသူ တဦးသည္ အေၾကြးေတာင္းရာ မရႏိုင္သျဖင့္ ေၾကြးရွင္က-သည္တခါ အလွဴေပးလွ်င္ ေရာျပီး ေရစက္ခ်ပစ္လိုက္မည္ဟု ေျပာရာ ေၾကြးယူသူက-သည္လိုေတာ့ မလုပ္လိုက္ပါနဲ႔၊ ဆပ္ပါမည္ဟုေျပာကာ ေၾကြးဆပ္ပါသည္။ ေၾကြးယူသူသည္ ေရစက္ခ်ပစ္မည္ ဆိုေသာစကားကို မည္သည့္အဓိပၸါယ္ေၾကာင့္ ေၾကာက္ရြ႔ံျပီး ေၾကြးဆပ္ပါသနည္းဘုရား။ ေၾကြးဆံုးသျဖင့္ ဘုရားအားရည္စူး ေရစက္ခ်ပါက ေၾကြးယူသူတြင္ မည္သုိ႔ ထိခိုက္ႏိုင္၍ ေရစက္ခ်သူတြင္ မည္သို႔ အက်ိဳးထူးႏိုင္ေၾကာင္း ေျဖၾကားေပးပါရန္ ေလးစားစြာ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား။


( ေအးေအးျမင့္-ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီး,မႏၲေလးျမိဳ႔ )
( ေျဖ )

ေၾကြးရွင္သည္ ေၾကြးယူသြားသူက ျပန္မဆပ္သျဖင့္ ငါ့ေငြေတာ့ ဆံုးျပီ-ဟု ၀န္ခ် (စိတ္ကိုေလွ်ာ့ခ်လိုက္) လွ်င္ ခိုးျခင္း ၂၅-ပါး အပါအ၀င္ သာဟတၳိကပဥၥက၌ ၀င္သြားသျဖင့္ ခိုးရာေရာက္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ အလွဴလုပ္လွ်င္ ေရာျပီး ေရစက္ခ်လိုက္မည္ဟု ေၾကြးရွင္(ေငြရွင္)က ေျပာေသာစကားမွာ လွဴဒါန္းလိုေသာ ေစတနာျဖင့္ ေျပာေသာစကားမဟုတ္။


ငါ့ေငြဆံုးျပီ-ဟု ၀န္ခ်လိုက္ျခင္း (စိတ္ကိုေလွ်ာ့ခ်လိုက္ျခင္း)ပင္ျဖစ္၍ ထိုသို႔၀န္ခ်ေၾကာင္း မွတ္ယူေၾကာင္းကို ေၾကြးယူသူသိေအာင္ ေၾကညာျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္။ ေၾကြးျပန္မေပးလွ်င္ ခိုးသည္ႏွင့္ အတူတူ-ဟု ေျပာျခင္းမ်ိဳးပင္ ျဖစ္သည္။ ေၾကြးယူသူကလည္း မိမိ သူခိုး မျဖစ္ေစရန္ အျမန္ ျပန္ဆပ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရစက္ခ်မည္ဆိုသူ ေၾကြးရွင္အဖို႔ ကုသိုလ္က်ိဳးရွိမည္မဟုတ္။


ေၾကြးယူသူအဖို႔ကား ထိုအခ်ိန္အထိ ျပန္မေပးလွ်င္ (ေပးလိုစိတ္ မရွိလွ်င္) သူခိုးလံုးလံုးျဖစ္၍ အဒိႏၷာဒါန သိကၡာပုဒ္အရ အျပစ္ရွိေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္သားႏိုင္ပါသည္။


********************************************************************************

( ေမး )( သိမ္ႏွင့္ မီးႀကိဳး )

အရွင္ဘုရား၊ ခ႑သိမ္အတြင္း၌ ဥပသမၸဒကံျပဳရာ ၄င္းသိမ္ႏွင့္ ဆက္သြယ္လ်က္ရွိေသာ မီးႀကိဳး-ဖုန္းႀကိဳး-တႀကိဳးႀကိဳး မျဖဳတ္ဘဲ ကံေဆာင္ပါက ၄င္းဥပသမၸဒကံ ေျမာက္-မေျမာက္ သိလိုပါ၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။


( မာလာ-ေျမာက္ေရၾကည္-ေကတုမတီ )

( ေျဖ )

ကံျပဳရာ ခ႑သိမ္တြင္းသို႔ ဆက္သြယ္ထားေသာ မီးႀကိဳး-ဖုန္းႀကိဳးမ်ားသည္ အျခားေသာ ခ႑သိမ္ တခုခုႏွင့္ ဆက္သြယ္ေနေသာ္ ထိုႀကိဳးဆက္သြယ္ေနေသာ သိမ္အတြင္း၌လည္း ရဟန္းတပါးပါး ရွိေနေသာ္ သိမ္ခ်င္းစပ္ေနသည္။ ဤသို႔စပ္ေနသည္ျဖစ္၍ ဤသိမ္ရွိ သံဃာႏွင့္ အျခားေသာသိမ္ရွိ သံဃာတို႔ ၂-စုျဖစ္ေနသျဖင့္ ၀ဂၢျဖစ္၍ ကံပ်က္ႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သံသယကင္းရန္ ကံတခုခုျပဳရာ၌ သိမ္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေနေသာ မီးႀကိဳး-ဖုန္းႀကိဳးမ်ားကို ျဖဳတ္ၾကရပါသည္။


********************************************************************************

( ေမး )( ၾကက္ဥ )

သက္သတ္လြတ္တြင္ ၾကက္ဥသည္ ပါ၀င္၏။ မပါ၀င္၏-ဟု ျငင္းခုန္ေျပာဆိုေနသည္။ ပါ၀င္-မပါ၀င္ ေျဖၾကားေတာ္မူပါ ဆရာေတာ္။ ထို႔ျပင္ ဘုရားလက္ထက္က သက္သတ္လြတ္ ရွိ-မရွိကိုလည္း ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။


( ေဌးျမင့္ၾကည္-မိုးကုတ္ )

( ေျဖ )

ၾကက္ဥသည္ သဘာ၀ ၾကက္ဥပင္ျဖစ္ေစ၊ ဓာတ္ျဖင့္ ေဖာက္ေသာ ၾကက္ဥပင္ျဖစ္ေစ ၾကက္မ (မိခင္)၀မ္း၌ သေႏၶတည္ရသျဖင့္ သက္သတ္လြတ္ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။
ေဒ၀ဒတ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ရဟန္းေတာ္မ်ား ျခိဳးျခံစြာက်င့္သံုးေရးအတြက္ အခ်က္ငါးခ်က္ ေလွ်ာက္ထားရာ ရာသက္ပန္ သက္သတ္လြတ္စားရန္ ပါရွိသျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ကပင္ သက္သတ္လြတ္စား အယူ၀ါဒရွိေၾကာင္း သိႏိုင္၏။
သို႔ေသာ္ ဆြမ္းခံစားရေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအဖို႔ ရသမွ်ကိုစားျခင္းသာ သေႏၲာသ-သႏၲဳ႒ိ ျဖစ္ႏိုင္သျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားက အားမေပးခဲ့ပါ။


********************************************************************************

( ေမး ) ( ဦးပဥၨင္းငယ္ တပါးႏွင့္ အမ်ိဳးသမီး တဦး )

အရွင္ဘုရား၊ ဦးပဥၨင္းငယ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးတဦးသို႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္္ဖက္ စကားအျပန္အလွန္ ေျပာၾကရာမွ အမ်ိဳးသမီး၏ အေျပာကို မခံႏိုင္၍ ဦးပဥၨင္းငယ္က အမ်ိဳးသမီးကို ထိုင္ျပီး ဦးခ် (ရွိခိုး)ပါသည္။ ဦးဇင္းအေပၚမည္သည့္အျပစ္ရွိ၍ အမ်ိဳးသမီးမွာ မည္သည့္အျပစ္မ်ား ရွိပါမည္နည္း။ မည္သုိ႔ျပဳမွ အျပစ္မ်ား ေျပေပ်ာက္ႏိုင္ပါသနည္း။ ေျဖၾကားေတာ္မူပါဘုရား။


( ေသာတုဇန-သဃၤန္းကၽြန္း )
( ေျဖ )

ဦးပဥၨင္းမွာ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔ ရွိမခိုးေကာင္းသူတို႔တြင္ ပါ၀င္သည့္ မာတုဂါမအား ရွိခိုးသျဖင့္ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္ပါသည္။ ထိုဒုကၠဋ္အာပတ္ကို ရဟန္းတပါးပါးထံ၌ ထင္စြာျပဳ (ေဒသနာၾကား) မွ ေျပေပ်ာက္ပါမည္။
အမ်ိဳးသမီးမွာ ရဟန္းသံဃာအား ၀စီကံျဖင့္ ေစာ္ကားျခင္း၊ ရွိခိုးခံျခင္းတို႔ေၾကာင့္ သံဃာ့ဂိုဏ္းသင့္၍ အႏၲရာယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြ႔ၾကျခင္း၊ စီပြားမျဖစ္ထြန္းျခင္း စေသာ ေဘးမ်ားကို ႀကံဳေတြ႔ႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသို႔ ကာယကံမႈ ၀စီကံမႈ မေနာကံမႈတို႔ျဖင့္ ျပစ္မွားမိသည္ကို သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါ-ဟူ၍ ဦးပဥၨင္္အား ကန္ေတာ့ရန္ လိုအပ္ပါသည္။
ဦးပဥၨင္းကလည္း ေက်နပ္သည္းခံပါသည္-ဟု ခြင့္လႊတ္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ဤသို႔ ကန္ေတာ့ျခင္းကို ႏွစ္ဦးခ်င္း ကန္ေတာ့ခ်င္းမျပဳလုပ္ဘဲ ပရိသတ္ေရွ႔ (သို႔မဟုတ္) အနည္းဆံုး လူႀကီးမိဘေရွ႔၌ ကန္ေတာ့၀န္ခ်သင့္ပါသည္။



( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၈-ဇြန္လ )

No comments: