Wednesday, July 8, 2009

အျမတ္ဆံုး အရာ

သာ၀တၳိျပည္၌ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးတြင္ ကာလ-ဟုေခၚေသာ သားတေယာက္ရွိသည္။ ထိုကာလသူေဌးသားသည္ အသက္အရြယ္ကလည္း ငယ္၊ ေငြေၾကးကလည္း ခ်မ္းသာ၊ အေပါင္းအသင္းကလည္း စံုသျဖင့္ လူငယ္တို႔ဘာ၀ ေပ်ာ္ပါးသံုးျဖဳန္း၍သာ ေနသည္။

ကာလသူေဌးသား၏ ေပ်ာ္ပါးေနမႈ စတင္းစံုကို အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးသည္ နားမဆံ႔ေအာင္ ၾကားေနရသည္။ ထိုအခါ သူေဌးကေတာ္ႀကီးအား ကာလကို မုန္႔ဖိုးေငြ မေပးရန္ တင္းက်ပ္စြာ တားျမစ္သည္။ ကာလသည္လည္း ယခင္ကကဲ့သုိ႔ သံုးျဖဳန္းရန္ ေငြေၾကးမရသျဖင့္ မေပ်ာ္မရႊင္ ျဖစ္ေနသည္။

ထိုအျဖစ္အပ်က္ကို ျမင္ေတြ႔ေသာ သူေဌးႀကီးသည္ ေပ်ာ္ဖို႔ ပါးဖို႔မွတပါး ဘုရား တရားကို စိတ္ပါ၀င္စားျခင္းမရွိေသာ သားအား ေငြေၾကးျဖင့္မွ်ား၍ ဘုရား တရားကို စိတ္၀င္စားၾကည္ညိဳေအာင္ ျပဳမည္-ဟု ၾကံစည္သည္။ ထိုၾကံစည္သည့္အတိုင္း သားကာလကို ေခၚ၍ သား-မနက္ျဖန္နံနက္ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္သြားျပီး ဥပုသ္သီလခံယူပါ။ ညေနခ်မ္းအခါတြင္ ဘုရားေဟာၾကားသည့္ တရားေတာ္ကို နာၾကားပါ။ ထိုကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္လွ်င္ ေငြတေထာင္ေပးမည္-ဟု ေျပာေလသည္။

ထိုအခါ ကာလသည္ ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔သြားျပီး ဥပုသ္သီလ ခံယူသည္။ တရားေတာ္ကိုေတာ့ မနာၾကားဘဲ ေခ်ာင္တေခ်ာင္တြင္ အိပ္ေနသည္။ နံနက္အခါမွ ေက်ာင္းေတာ္က ျပန္လာကာ ဖခင္သူေဌးႀကီးထံ ေငြအသျပာတေထာင္ေတာင္း၍ သံုးျဖဳန္းေပ်ာ္ပါးသည္။ ထိုေငြကုန္ေသာအခါ ကာလသည္ မႈိင္ေတြ၍ ေနသည္။ ထိုအခါ ဖခင္သူေဌးႀကီးက ကာလအား ေက်ာင္းေတာ္သို႔သြား၍ ဘုရားေဟာေတာ္မူေသာ ဂါထာတပုဒ္မွ်ကို မွတ္မိေအာင္ နာယူပါက အသျပာတေထာင္ ေပးမည္-ဟု ဆိုျပန္သည္။

အသျပာရလိုေသာ ကာလကလည္း ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို႔ သြားသည္။ ဘုရားရွင္အား ဂါထာတပုဒ္ သင္ၾကားေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားသည္။ ဘုရားရွင္က ဂါထာတပုဒ္ သင္ၾကားေပးသည္။ ကာလသည္ ေငြရလိုေသာ ဆႏၵျဖင့္ ဂါထာကို တတ္ေျမာက္မွတ္မိေအာင္ အာရံုစိုက္ နာၾကားသည္။ ထိုကဲ့သို႔ အာရံုစိုက္ နာၾကားရင္းပင္ ေသာတာပတၱိဖိုလ္၌ တည္ေလသည္။

နံနက္မိုးေသာက္ေသာအခါ ကာလသည္ ေက်ာင္းေတာ္မွ ျပန္လာသည္။ ထိုအခါ သား၏ ထူးကဲသည့္ အသြင္အျပင္ကို သူေဌးႀကီး အကဲခတ္မိသည္။ ထို႔ေနာက္ သူေဌးႀကီးက ကတိအတိုင္း အသျပာတေထာင္ ေပးေသာအခါ သားက ျငင္းဆန္သည္။

ထိုအေၾကာင္းကို အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးသည္ ေက်ာင္းေတာ္သြား၍ ဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္ထားသည္။ ထိုအခါ ဘုရားရွင္က-
ဒါယကာ သူေဌးႀကီး၊ သင္၏ သားသည္ ယေန႔အခါ သင္ေပးေသာ ေငြတေထာင္ကို မဆိုထားနဲ႔၊ စၾကာ၀ေတးမင္း စည္းစိမ္၊ နတ္မင္းစည္းစိမ္၊ ျဗဟၼာမင္းစည္းစိမ္တို႔ကို ေပးေသာ္လည္း မယူေတာ့ေပ။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုစည္းစိမ္တို႔ထက္ ထူးကဲသာလြန္ေသာ ေသာတာပတၱိဖိုလ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ေနေသာေၾကာင့္တည္း-ဟု ျမြက္ၾကားေတာ္မူေလသည္။
အကိုး။ ။ ဓမၼပဒ-ေလာက၀ဂ္။

( ဣႏၵာမွဴး-ေမဃ၀တီ )
********************************************************************************

( ယာဂု )

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀-ေက်ာ္အခ်ိန္က ျဖစ္သည္။ ေဂါတမဗုဒၶသည္ တပည့္သံဃာေတာ္ေပါင္း ၁၂၅၀-တို႔ျဖင့္ ဗာရာဏသီျမိဳ႔မွ အႏၶက၀ိႏၵျမိဳ႔သို႔ ေဒသစာရီ ၾကြခ်ီေတာ္မူသည္။ အႏၶက၀ိႏၵျမိဳ႔သူျမိဳ႔သားမ်ားသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ႏွင့္ တပည့္ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔အား သူ႔ထက္ငါဦး ဆြမ္းဆက္ကပ္ လွဴဒါန္းၾကသည္။ ေနာင္ေသာ္ ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းသူမ်ား မ်ားျပားလာသျဖင့္ အလွည့္က် ကပ္လွဴရန္ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကရသည္။

ထိုသို႔ အလွည့္က် ကပ္လွဴရန္ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကေသာ အႏၶက၀ိႏၵျမိဳ႔သူ ျမိဳ႔သားမ်ားထံတြင္ လယ္သမားပုဏၰားတဦးလည္း ပါ၀င္သည္။ ထိုပုဏၰားသည္ မိမိအလွည့္က်ႏိုးက်ႏိုးျဖင့္ ေစာင့္ဆိုင္းခဲ့သည္မွာ ႏွစ္လတိတိ ၾကာသြားသည္။ သို႔ေသာ္ ကပ္လွဴခြင့္ မရခဲ့ေပ။ ထိုအခါ ပုဏၰားႀကီး စဥ္းစားသည္။ ဒီအတိုင္းသာ ေစာင့္ဆိုင္းေနရပါက ႏွစ္ကုန္သြားေတာင္ ငါ့အလွည့္က်ဖြယ္မရွိ။ ငါ့မွာလဲ အိမ္ကအလုပ္ေတြ ပ်က္လွျပီ။ ဒါေၾကာင့္ ဆြမ္းလွဴခြင့္မရလဲ အျခားစားေသာက္ဖြယ္ ျပဳလုပ္ျပီး ငါလွဴမယ္-စသည္ျဖင့္ ၾကံရြယ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဆြမ္းဘုဥ္းေပးရာ ေက်ာင္းေတာ္သို႔ သြားေရာက္၍ ေလ့လာသည္။

ထိုအခါ ေက်ာင္းေတာ္၌ ဆြမ္းကပ္သူသာ ေပါမ်ားျပီး ယာဂုကပ္လွဴသူ တဦးတေယာက္မွ် မရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပုဏၰားသည္ ယာဂုကိုကပ္လွဴလွ်င္ ေကာင္းအံ႔-ဟု အၾကံျဖစ္ျပီး အရွင္အာနႏၵာထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ ေလွ်ာက္ထားသည္။
အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ အရွင္ဘုရားတို႔အား ဆြမ္းကပ္လွဴလိုေသာေၾကာင့္ အလွည့္က် ေစာင့္ဆိုင္းခဲ့သည္မွာ ႏွစ္လတိတိပင္ ၾကာသြားပါျပီ။ သို႔ေသာ္ ယခုအခ်ိန္အထိ ဆြမ္းကပ္ခြင့္မရေသးပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆြမ္းအစား ယာဂုကို လွဴဒါန္းလိုပါသည္ဘုရား။ ယာဂုကို အလွဴခံမည္ မခံမည္ကိုလည္း သိလိုပါသည္-ဟု ရိုေသစြာေလွ်ာက္၏။ ထိုအခါ အရွင္အာနႏၵာသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ပုဏၰားေလွ်ာက္သည့္အတိုင္း ျပန္၍ ေလွ်ာက္ထားေလသည္။

ထိုအခါ ယာဂု၏အက်ိဳးကို သိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ယာဂုအလွဴကို ခြင့္ျပဳေတာ္မူလိုက္သည္။ ပုဏၰားႀကီးသည္ ထိုသို႔ ခြင့္ျပဳခ်က္ရသည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ မိမိအေဖာ္မ်ားႏွင့္ စုေပါင္းျပီး ဘုရားရွင္ႏွင့္တကြ သံဃာ ၁၂၀၀-ေက်ာ္ကို ဆက္ကပ္ႏိုင္ရန္ ယာဂုမ်ားကို စီမံခ်က္ျပဳတ္ေလေတာ့သည္။

ယာဂုမ်ား စီမံခ်က္ျပဳတ္၍ ျပီးစီးေသာ္ နံနက္အရုဏ္တြင္ ဘုရားရွင္ႏွင့္တကြ သံဃာေတာ္တို႔အား သြားေရာက္ဆက္ကပ္ၾကေလသည္။ ထိုအခ်ိန္က ရဟန္းေတာ္တို႔အား ယာဂုဘုဥ္းေပး သံုးေဆာင္ခြင့္ မျပဳေသးေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား မဘုဥ္းေပး၊ မသံုးေဆာင္ရဲ ျဖစ္ေနသည္။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက ရဟန္းတို႔-အလွဴခံၾက၊ ဘုဥ္းေပး သံုးေဆာင္ၾက-ဟု မိန္႔ေတာ္မူေသာအခါ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ေတာ္မူၾကသည္။ ဘုရားရွင္ႏွင့္တကြ သံဃာေတာ္အားလံုး ယာဂုဘုဥ္းေပးျပီးေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရားက ယာဂုလွဴျခင္း အက်ိဳးကို ေဟာေတာ္မူသည္။

ဒကာပုဏၰားႀကီး၊ ယာဂုလွဴျခင္းျဖင့္ ရရွိေသာအက်ိဳးကား ၁၀-မ်ိဳးရွိသည္။ ယာဂုလွဴဒါန္းေသာသူသည္-
(၁) အသက္ကို ေပးလွဴသည္မည္၏
(၂) အဆင္းကို ေပးလွဴသည္မည္၏
(၃) ခ်မ္းသာကို ေပးလွဴသည္မည္၏
(၄) ခြန္အားကို ေပးလွဴသည္မည္၏
(၅) ဉာဏ္ပညာကို ေပးလွဴသည္မည္၏
ဤအက်ိဳးငါးမ်ိဳးကား ဘ၀ဆက္တိုင္း ရရွိႏိုင္ေပသည္။

ယာဂုေသာက္ျခင္းျဖင့္-
(၆) အဆာေျပသည္
(၇) ေရငတ္ေျပသည္
(၈) ေလကို သက္ေစသည္
(၉) အစာေဟာင္းမ်ားကို စင္ၾကယ္ေစသည္
(၁၀) အစာသစ္ကိုလည္း ေၾကညက္ေစသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေဆးေကာင္းတလက္ႏွင့္ တူေသာ ဤယာဂုကို ေပးလွဴထိုက္ေပ၏-ဟု ေဟာေတာ္မူပါသတည္း။
အကိုး။ ။ ၀ိနည္းမ၀ါဟာ။

( ေမာင္စႏၵ-ေခ်ာက္ )

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၈-ခု ႏို၀င္ဘာလ )

No comments: