Friday, August 14, 2009

ေယာနိေသာ မနသိကာရ

ဤေလာက၌ လူသည္ ကိုယ္ျဖင့္လုပ္ရသည္လည္းရွိ၏။ ႏႈတ္ျဖင့္ ေျပာရသည္လည္းရွိ၏။ စိတ္ျဖင့္ ၾကံစည္ရသည္လည္းရွိ၏။ ထိုသံုးမ်ိဳးတို႔တြင္ တခုမဟုတ္ တခုကို လူသည္ ခဏမလပ္ လုပ္ကိုင္ေနရ၏။ ထိုသို႔ လုပ္ရာတြင္ အဘိဓမၼာသေဘာအရ ကုသိုလ္ႏွင့္ အကုသိုလ္ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည့္အနက္ အမ်ားအားျဖင့္ တမ်ိဳးမဟုတ္ တမ်ိဳး ျဖစ္ေန၏။ ကံအေနျဖင့္ အျခားျဖစ္စရာဟူ၍ တတိယအမ်ိဳးအစား မရွိေတာ့ေပ။

သို႔ေသာ္ ကုသုိလ္ျဖစ္ခ်င္တိုင္းလည္း ကုသိုလ္ျဖစ္သည္မဟုတ္။ ေယာနိေသာမနသိကာရရွိမွသာ ကုသိုလ္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကုသိုလ္ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ေယာနိေသာ မနသိကာရသည္ မ်ားစြာအေရးႀကီး၏။ ေယာနိေသာ မနသိကာရ မျဖစ္လွ်င္ အကုသုိလ္ျဖစ္ရမည္မွာ ေသခ်ာေတာ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အကုသိုလ္ျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းသည္ အေယာနိေသာ မနသိကာရ ျဖစ္၏ဟု ဆိုႏိုင္ေပသည္။

ေယာနိေသာ မနသိကာရကို သင့္ေလ်ာ္ေသာ ႏွလံုးသြင္းျခင္းဟူ၍ ဘာသာျပန္ၾက၏။ အေယာနိေသာ မနသိကာရကို မသင့္ေလ်ာ္ေသာ ႏွလံုးသြင္းျခင္းဟူ၍ ဘာသာျပန္ၾက၏။ ထိုႏွစ္မ်ိဳး၏ ျမစ္ဖ်ားခံရာကား သတိ ထိန္းခ်ဳပ္ေသာစိတ္ပင္ ျဖစ္၏။
တေယာက္တည္းေသာလူကို ၾကည့္ပါလ်က္ အသား အျဖဴ-အမည္း၊ ရုပ္လကၡဏာ ေခ်ာ-မေခ်ာ၊ ေျပျပစ္-မေျပျပစ္၊ အပု-အရွည္၊ အပိန္-အ၀ စသည္ကို ျမင္မိသည္လည္းရွိ၏။ ဂုဏ္ရွိ-ဂုဏ္မဲ့အျဖစ္ကို ဦးစြာသတိထားမိသည္လည္းရွိ၏။ ထိုသို႔ ျမင္ရာမွစ၍ သေဘာက်ျခင္း-မက်ျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးတို႔တြင္ တမ်ိဳးမ်ဳိးသည္ ျဖစ္တတ္၏။ အဘိဓမၼာသေဘာအရ သေဘာက်လွ်င္ ေလာဘျဖစ္၍ သေဘာမက်လွ်င္ ေဒါသျဖစ္၏။ ထိုျဖစ္မႈမ်ားကား အေယာနိေသာ မနသိကာရစိတ္ထားေၾကာင့္ ျဖစ္လာေသာ အျပစ္မ်ားျဖစ္၏။ လူကိုၾကည့္ရာတြင္ ထိုထိုဤဤ အလီလီစိတ္မထားဘဲ လူဟူ၍သာ ျမင္သည္လည္းရွိ၏။ တရားေလ့က်င့္ျပီးသူမ်ားကား လူဟူ၍ပင္ မျမင္ဘဲ ရုပ္နာမ္အျဖစ္သာ ျမင္သည္လည္းရွိ၏။ ဤအျမင္မ်ားသည္ ေယာနိေသာ မနသိကာရေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

ဤသို႔ ျမင္စရာတခုတည္းျဖစ္ပါလ်က္ အျမင္အယူအဆ ေျပာင္းလြဲသြားသည္မွာ ႏွလံးသြင္းမႈ ျခားနားသြားေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အမွန္အားျဖင့္ ေလာကကိုၾကည့္ရာတြင္ ၾကည့္စရာအာရံုသည္ ပဓာနမဟုတ္၊ ႏွလံုးသင္းမႈသည္သာ ပဓာနျဖစ္၏။ ႏွလံုးသြင္းျခားနားသည္မွာလည္း အာသ၀တရားတို႔၏ ပြားမႈႏွင့္ ေခါင္းပါးမႈအေပၚတြင္တည္၏။ ကာမာသ၀, ဘ၀ါသ၀, ဒိ႒ာသ၀, အ၀ိဇၨာသ၀တို႔၏ ပြားစီးေရး, ကုန္ခန္းေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေယာနိေသာ မနသိကာရသည္ မ်ားစြာအေရးႀကီး၏။ ေယာနိေသာ မနသိကာရသည္ အႏုအရင့္သေဘာရွိေလရာ ကံႏွင့္ ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္၍ ဒါနမႈ, သီလမႈ, ျဖင့္ ကမၼႆကတာ ကုသုိလ္ကို ရေစႏိုင္ေသာ ေယာနိေသာလည္းရွိ၏။ ရုပ္နာမ္တို႔၏ ျဖစ္ပ်က္ကိုရႈမွတ္မႈျဖင့္ ၀ိပႆနာကုသုိလ္ကို ရေစႏိုင္ေသာ ေယာနိေသာလည္းရွိ၏။ မဂ္ဖိုလ္ကို ရေစႏိုင္ေသာ ေယာနိေသာလည္းရွိ၏။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေသာတာပန္ျဖစ္ေၾကာင္း အဂၤါေလးပါးကို ေဟာထားခဲ့ရာ ေယာနိေသာ မနသိကာရသည္ အေရးႀကီးေသာအေၾကာင္းတပါး ျဖစ္သည္ကို ထင္ရွားစြာ ေဖာ္ျပခဲ့၏။ ဤေဟာညႊန္ျပခ်က္ကို မေမ့မေလွ်ာ့ သတိျပဳျပီး က်င့္သံုးႏိုင္ၾကပါေစ။

No comments: