Saturday, August 15, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၇၉ )

( ဘဒၵႏၲတိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ( ျမတ္စြာဘုရား၊ ေဒ၀ဒတ္ႏွင့္ ငရဲ )
အရွင္ဘုရား၊
၁။ သက္ႀကီးစကား သက္ငယ္ၾကားအရ တပည့္ေတာ္ၾကားဖူးသည္မွာ ဘုရားပြင့္ရန္အတြက္ ေရႊခြက္ထပ္ရသည္ဟု ၾကားဖူးပါသည္။ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားသည္ ပြင့္ရမည့္အလွည့္မက်မီ အလွည့္ေက်ာ္သည္ဟု ေျပာၾကပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းကို ျပည့္စံုစြာ ေျဖဆိုေပးပါရန္။

၂။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဒ၀ဒတ္အား ေနာင္လာမည့္ ကမၻာတသိန္းတြင္ ဘုရားျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ဗ်ာဒိတ္ေပးေတာ္မူပါသလားဘုရား။
၃။ ဤကမၻာတြင္ ငရဲခံရသူမ်ား ဤကမၻာသက္တမ္းကုန္ေသာအခါ မည္သို႔ ရွိၾကမည္နည္း။ ကမၻာဦးအစက ငရဲခံရသူနဲ႔ ကမၻာသက္တမ္း ကုန္ခါနီးမွ ငရဲခံရသူ၏ ကြားျခားခ်က္ကို သိလိုပါသည္ဘုရား။
( စိုးသီဟ-မ/ဥကၠလာပ ျမိဳ႔နယ္ )

( ေျဖ )
၁။ ထိုစကားမ်ား စာေပက်မ္းဂန္မ်ား၌ မရွိပါ။
၂။ ေဒ၀ဒတ္ေျမမ်ိဳးဆဲအခါ ျမတ္စြာဘုရားကို မိမိ၏အရိုးတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ပါ၏-ဟု ၀န္ခ်ပူေဇာ္သြားပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဒ၀ဒတ္သည္ ေနာင္အခါ အ႒ိႆရမည္ေသာ ပေစၥကဗုဒၶါ ျဖစ္လိမ့္မည္-ဟု ဗ်ာဒိတ္ေပးေတာ္မူပါသည္။
၃။ သိဥၨိဳ၀္းစေသာ ငရဲႀကီး ၈-ထပ္တြင္ ရိုးရိုးငရဲက်သူမ်ားသည္ မူရင္းငရဲသက္အရသာ က်ခံရ၍ ပဥၥာနႏၲရိယကံ ထိုက္သူမ်ားသာ အ၀ီစိငရဲတြင္ တကမၻာပတ္လံုး ငရဲခံရပါသည္။ သို႔ေသာ္ မိစၧာဒိ႒ိ အနႏၲရိယကံမွတပါး အျခားအနႏၲရိယကံ သင့္သူတို႔သည္ ကမၻာကုန္ဆံုးခါနီးမွ ငရဲက်ေသာ္ ကမၻာကုန္ဆံုးလွ်င္ ငရဲမွလြတ္ႏိုင္ၾကပါသည္။ မိစၧာဒိ႒ိ (နိယတ မိစၧာဒိ႒ိ) ကံျဖင့္ ငရဲက်လွ်င္ ဤကမၻာကုန္ဆံုးေသာ္လည္း ကမၻာသက္တမ္းအတိုင္း အျခားစၾကာ၀ဠာရွိ ငရဲသို႔ ေရႊ႔ေျပာင္း၍ ခံရသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( စိဥၥမာဏ စြပ္စြဲျခင္း ၀ဋ္ေၾကြး )
အရွင္ဘုရား၊ ဘုရားအေလာင္းယစ္ထုပ္ (အရက္သမားႀကီး) ျဖစ္စဥ္က ေကာင္းမြန္စြာ က်င့္သံုးေနေသာ ပရိဗိုဇ္မတပါးကို ခုနစ္ရက္အတြင္း ငါ့ေနာက္က အရက္အိုးရြက္ျပီး လိုက္လာေစရမည္ဟု ဆိုကာ အက်င့္ကိုဖ်က္ဆီး၍ မယားျပဳခဲ့သျဖင့္ ၄င္း၀ဋ္လည္ကာ ဘုရားျဖစ္ေသာဘ၀တြင္ စိဥၥမာဏ၀ိကာ-က လင္အျဖစ္စြပ္စြဲျခင္းကို ခံရသည္ဟု ၾကားဖူးပါသည္။ ထိုစကား မွန္ပါသလား၊ ရွင္းလင္းေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( သိလိုသူ တပည့္တဦး-ပန္းေတာင္း )

( ေျဖ ) သစၥကပါပီ ပရိဗိုဇ္မအား အရက္သမားဖ်က္ဆီး၍ ပ်က္စီးေသာ၀တၳဳမွာ အသီတိနိပါတ္ ကုဏာလဇာတ္လာ ကုဏာလဥၾသငွက္မင္း ေဆာင္ျပေသာ ၀တၳဳ ျဖစ္ပါသည္။ အရက္သမားလည္း ဘုရားေလာင္းမဟုတ္ပါ။ ၄င္း၀တၳဳပါ သစၥကပါပီလည္း အဟုတ္အမွန္ အက်င့္ေကာင္း မဟုတ္ပါ။ တရားရွိဟန္ ေဆာင္ေနသူသာျဖစ္၍ မိန္းမမ်ားတည္ၾကည္မႈ မရွိပံုကို ၄င္း၀တၳဳကိုျပ၍ ေဟာျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားကို စိဥၥမာဏ၀ိက ဖ်က္ဆီးျခင္းႏွင့္ ထို၀တၳဳမဆိုင္။ ၀ဋ္ေတာ္ ၁၂-ပါးဆိုင္ရာ အစြပ္စြဲခံရမႈမွာ ဘုရားေလာင္းက ပေစၥကဗုဒၶါအား စြပ္စြဲခဲ့ဖူးေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း အပဒါန္တြင္ ဆိုပါသည္။
(အပဒါနပါဠိ-၁၂၈)
********************************************************************************

( ေမး ) ( ရွင္ေလးပါး၊ ေသေလးပါး )
အရွင္ဘုရား၊ ရွင္ေလးပါး၊ ေသေလးပါးဆိုတာ အဘယ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္၍ အဘယ္အရပ္မွာ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူပါသနည္း ဘုရား၊ သိမွတ္လိုပါေသာေၾကာင့္ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( အရွင္သုဇာတ-မႏၲေလး )

( ေျဖ )
ရွင္ေလးပါး-
ရွင္ဥပဂုတ္၊ တန္ခိုးခ်ဳပ္၊ သမုဒ္ေတာင္မ်က္ႏွာ။
ရွင္ေမရသ၊ ပစၧိမ၊ ေနထ ေျမာက္မ်က္ႏွာ။
ေခမာ၀တၳ၊ ေနတံုက၊ ေဒသ ေျမာက္မ်က္ႏွာ။
ဓမၼရသ၊ ေထရ္ျမတ္လွ၊ ေနထ ေရွ႔မ်က္ႏွာ။
ရွင္ေလးပါးတြင္၊ ဤသည္ပင္၊ ၀မ္းတြင္ စြဲမွတ္ပါ။

ေသေလးပါး-
ေ၀ဘာရေတာင္၊ အလယ္ေခါင္၊ ထြန္းေျပာင္ကႆပ ေထရ္ေနရာ။
သုဘာသာရ၊ ေနတံုက၊ ဥတၱမ ေတာင္၌သာ။
မကုလေတာင္၊ ထြတ္ျမတ္ေခါင္၊ ထြန္းေျပာင္ ရွင္ေခမာ။
ဓမၼရသ၊ အမည္ရ၊ ေ၀မိႆက ေတာင္၌သာ။
ေသေလးပါးလွ်င္၊ အမည္တြင္၊ ၀မ္းတြင္စြဲမွတ္ပါ။

( အေမးရွိ၍ ေျဖလိုက္သည္ က်မ္းႀကီးက်မ္းခိုင္ မလာ။ သံုးပံုတခ်ဴက်မ္းစာတြင္ လာရွိသည္ )
********************************************************************************

( ေမး ) ( သက္သတ္လြတ္ အဓိ႒ာန္ )
အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္သည္ ရာသက္ပန္ သက္သတ္လြတ္စားရန္ အဓိ႒ာန္ျပဳထားပါသည္။ ယခုအခါ တပည့္ေတာ္ က်န္းမာေရးေၾကာင့္ စားရန္ ခက္ေနပါသည္။ ဘုရားတြင္ သက္သတ္လြတ္ မစားႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္း ေတာင္းပန္၍ ရပါသလားဘုရား။ မည္သို႔ ေတာင္းပန္ရမည္ကို ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ခိုင္ခိုင္-ရန္ကုန္ )

( ေျဖ )
သက္သတ္လြတ္စားျခင္းဟူသည္မွာ ဘုရားေဟာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ အက်င့္တရားမ်ိဳး မဟုတ္။ ပုဂၢိဳလ္တို႔အလိုဆႏၵ (ပုဂၢလဇၩာသယ) အတိုင္းျဖစ္၍ မစားျခင္းေၾကာင့္ အကုသိုလ္ျဖစ္စရာ မရွိပါ။ စားျခင္း မစားျခင္းမွာလည္း မိမိဆႏၵအတိုင္းသာျဖစ္၍ ဘုရားအားလည္း ေတာင္းပန္ေနဖြယ္ လိုမည္မဟုတ္ပါ။
ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ ေထရုပၸတၱိတြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက-ဘုန္းႀကီးမ်ား သက္သတ္လြတ္စားေနတာ ကုသိုလ္ျဖစ္ က်င့္သည္မထင္နဲ႔၊ သြားနာ သက္သာလို႔-ဟု မိန္႔ေတာ္မူသကဲ့သို႔ အခ်ိဳ႔ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ား သြားနာ သက္သာေအာင္ႏွင့္ အညႇီအေဟာက္ မႀကိဳက္၍ သားငါးေရွာင္ၾကျခင္းမွ အေလ့အက်င့္ ျဖစ္သြားျပီး ရာသက္ပန္ သား-ငါး မစားဘဲ ေနသြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( အမ်ိဳးသမီးမ်ား တရားထူးရလွ်င္ )
အရွင္ဘုရား၊ အမ်ိဳးသားမ်ား တရားထူး တရားျမတ္ရလွ်င္ (ရဟႏၲာျဖစ္လွ်င္) ခ်က္ခ်င္း ရဟန္းခံ၍ ရဟန္းဘ၀ျဖင့္ေနလွ်င္ သက္တမ္းရွိသမွ် ေနႏိုင္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ယခုအခါ အမ်ိဳးသမီးမ်ား တရားအားထုတ္၍ အရဟတၱဖိုလ္ေပါက္ ရဟႏၲာမ အျဖစ္သို႔ ေရာက္လွ်င္ မည္သုိ႔ျပဳရပါမည္နည္းဘုရား။
( မေတဇ၀တီ-လယ္ေ၀း၊ ေဇယ်ာလကၤာရေခ်ာင္၊ စစ္ကိုင္းေတာင္ )

( ေျဖ )
ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္က ေခမာမိဖုရားႀကီးသည္-
အာတုရံ အသုစႎ ပုတႎ၊ ပႆ ေခေမ သမုႆယံ။ ဥဂၣရႏၲံ ပဂၣရႏၲံ၊ ဗာလာနံ အဘိနႏၵိတံ-စေသာ ဂါထာမ်ားကို နာၾကားရျပီး လူ၀တ္လူစားျဖင့္ပင္ ရဟႏၲာမ ျဖစ္သြားရာ ေန႔ခ်င္းပင္ ဘိကၡဳနီအျဖစ္ ခံယူ၍ လက္ယာေတာ္ရံ အဂၢသာ၀ိကာေထရီမႀကီး ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ဤေခတ္တြင္ တရားအားထုတ္၍ တိဟိတ္ဇာတိဉာဏ္ပညာရွိေသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အရဟတၱဖိုလ္ေပါက္ ေရာက္ႏိုင္-ရႏိုင္ခြင့္ရွိေသာ္လည္း ဘိကၡဳနီသာသနာ အဆက္ျပတ္ေနသျဖင့္ ဘိကၡဳနီမျပဳဘဲ လူ႔အသြင္ျဖင့္ပင္ နိဗၺာန္၀င္သြားစရာ အေၾကာင္းရွိပါသည္။

သႏၲတိအမတ္ႀကီီးသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံက-ယံ ပုေဗၺတံ ၀ိေသာေဓဟိ-စေသာ ဂါထာနာၾကား၍ လူ၀တ္ျဖင့္ပင္ ရဟႏၲာျဖစ္သြားရာ ရဟန္း-မျပဳ၍ ထိုေန႔မွာပင္ ပရိနိဗၺာန္စံသြားရသည္။ သို႔ေသာ္ ပဋိသမၻိဒါပတၱ ဆဠာဘိၫ ရဟႏၲာျဖစ္သျဖင့္ ပရိနိဗၺာန္ မစံ၀င္မီ လူရဟႏၲာအျဖစ္ႏွင့္ပင္ ထန္းခုနစ္ဆင့္မွ် ေကာင္းကင္က တန္ခိုးျပ၍ တရားေဟာသြားႏိုင္ေသးေၾကာင္း စာမ်ားတြင္ ဖတ္ရႈရပါသည္။ ဤေခတ္မွာ ပဋိသမၻိဒါပတၱ၊ ဆဠာဘိၫေခတ္ မဟုတ္ေတာ့၍ ရဟႏၲာျဖစ္သည့္တိုင္ လူ၀တ္ျဖင့္ တန္ခိုးျပ တရားေဟာျခင္းလည္း မျပဳႏိုင္ပါ။ သို႔ပါ၍ အမ်ိဳးသမီး ရဟႏၲာမ်ား ထင္ရွားသိသာရန္ ခက္လွပါသည္။ အရဟတၱဖိုလ္ေပါက္ ရဟႏၲာမ-အျဖစ္ ေရာက္လွ်င္ ေတာက္ေလွ်ာက္ခ်ဳပ္ျငိမ္း ဇာတ္သိမ္းေအးျမ ပရိနိဗၺဳတပုဂၢိဳလ္ဘ၀ျဖင့္ လူ႔ေလာကကို တရားျပသြားစရာသာ ရွိေလသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( မာတုဂါမမ်ား သကၤန္းေလွ်ာ္ျခင္း )
အရွင္ဘုရား၊ ဘာသာေရးစာေစာင္တခုတြင္ ရဟန္းတို႔၏ သကၤန္းတို႔ကို မာတုဂါမမ်ား မေလွ်ာ္အပ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရပါသည္။ ဟုတ္-မဟုတ္ႏွင့္ အက်ိဳးအျပစ္တို႔ကို သိလိုပါသျဖင့္ ေမတၱာေရွ႔ထား၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ေအးမြန္ေက်ာ္-နမၼတီး )

( ေျဖ ) မာတုဂါမမ်ား သကၤန္းမေလွ်ာ္ရ-ဟု စာေပတိုက္ရိုက္ မရွိပါ။ အျမင္မေလွ်ာ္ မသင့္ေတာ္၍ ေျပာျခင္း ျဖစ္ဟန္တူပါသည္။ ပါတိေမာက္ သိကၡာပုဒ္တြင္ ေဆြမ်ိဳးမေတာ္ေသာ ဘိကၡဳနီအား သကၤန္းေဟာင္းကို ဖြပ္ေလွ်ာ္မခိုင္းအပ္-ဟူေသာ သိကၡာပုဒ္သာ ရွိပါသည္။ သာမေဏရီမ၊ လူမိန္းမ စသည္တို႔ႏွင့္ မဆိုင္။ သာမေဏရီ သိကၡမာန္ (ရဟန္းမေလာင္း) အား သကၤန္းေဟာင္းကို ဖြပ္ေလွ်ာ္ခိုင္းလွ်င္ အပ္ေသးသည္။ ၄င္းတို႔ ရဟန္းမ (ဘိကၡဳနီ) ျဖစ္မွ ေလွ်ာ္လွ်င္ မအပ္။ နိႆဂၢိပါစိတ္ႏွင့္ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္သည္ဟု ပါတိေမာက္တြင္ ဆိုသည္။

ကုသိုလ္လို၍ ဒကာမ (မာတုဂါမ) အမ်ိဳးသမီးမ်ားက ရဟန္းေတာ္တို႔၏ သကၤန္းတို႔ကို ဖြပ္ေလွ်ာ္ေပးလိုပါသည္ဆိုက မတားျမစ္ထိုက္။ ေလွ်ာ္ဖြပ္ေပးျခင္းေၾကာင့္ ေလွ်ာ္ဖြပ္သူမွာလည္း ကုသိုလ္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သကၤန္းကို နင္း၍၊ ရိုက္၍ ေလွ်ာ္ဖြပ္ရန္ကား မလုပ္အပ္ေၾကာင္း သတိျပဳသင့္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( မိဘတို႔ကို ေကၽြးေမြးျခင္း )
အရွင္ဘုရား၊ ဒါယကာတို႔က သံဃႆ ေဒမ-ဟူ၍ လွဴဒါန္းေသာ ပစၥည္းေလးပါးတို႔အား သံဃာေတာ္မ်ားက အမိအဖတို႔ကို ေပးကမ္းခဲ့ေသာ္ ထိုပစၥည္းေလးပါးကို သံုးစြဲေသာ အမိအဖတို႔၌ အျပစ္က်ေရာက္ႏိုင္ပါသလားဘုရား။ အျပစ္မရွိလွ်င္ အဘယ္ေၾကာင့္ အျပစ္မရွိသည္ကို ေျဖၾကားေတာ္မူပါဘုရား။
( အရွင္သုစိတၱသာရ-ထန္းတပင္ )

( ေျဖ ) ရဟန္းတို႔က မိမိရရွိေသာ ပစၥည္းေလးပါးတို႔ျဖင့္ မိဘတို႔ကို လုပ္ကိုင္ေကၽြးႏိုင္ခြင့္ ရွိပါသည္။ မိဘတို႔သာမက အမိအဖ၊ မိဘတို႔၏ အလုပ္အေကၽြး၊ ရဟန္းတို႔ကို မွီခိုေနသူ၊ ရွင္ေလာင္း၊ ေ၀ယ်ာ၀စၥျပဳသူ ဤ ၆-ေယာက္ကိုလည္း ေပးကမ္းေကၽြးေမြးႏိုင္ေပသည္။

သကၤန္းဆိုင္ရာ၌ ရဟန္းတပါးသည္ သကၤန္းမ်ားစြာရ၍ မိဘတို႔ကို ေပးလို၍ ျမတ္စြာဘုရားအား ေလွ်ာက္ရာ မိဘတို႔ကို ေပးရန္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူသည္။ တပါးသူတို႔ကို ေပးျခင္းကိုမူ- န စ ဘိကၡေ၀ သဒၶါေဒယ်ံ ၀ိနိပါေတတဗၺံ-စသည္ျဖင့္ တားျမစ္ထားေလသည္။ (၀ိ-႒ ၃-၄၁၀) ထို႔ေၾကာင့္ ေပးေသာရဟန္း၊ ယူေသာ အမိအဖတို႔ အျပစ္မရွိေၾကာင္းကို သိႏိုင္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္ )
အရွင္ဘုရား၊ အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္ႏိုင္သည္။ သီလေတြ ေစာင့္ႏိုင္ဖို႔ရာ အူမေတာင့္ေအာင္ ဦးစြာလုပ္ရမည္-ဟု လူတို႔ေျပာဆိုျပဳက်င့္ေနၾကသည္။
သို႔ဆိုက-သမၼာအာဇီ၀ ႏွင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းရမည္။ သီလကို ခါး၀တ္ပုဆိုးကဲ့သို႔ ျမဲရမည္-ဟူေသာ စကားတို႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနပါသည္။ ဘုရားရွင္က သီလကို မဟာဒါန-ဟု ေဟာၾကားေတာ္မူထားေပရာ ဘုရားရွင္၏ အလိုေတာ္ႏွင့္ညီစြာ လက္ငင္းလူ႔ဘ၀ႏွင့္ သံသရာေကာင္းစားေရး ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ဦးမင္းႏြယ္-ကယားရိုးမ )

( ေျဖ )
အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္-ဟူေသာ စကားမွာ ၀မ္းေရးျပည့္စံုမွ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းႏိုင္မည္ဟု ဆိုလိုေသာ လူေျပာင္လူျပက္တို႔၏ စကားသာ ျဖစ္သည္။ ပစၥည္းဥစၥာကိုသာ ခ်မ္းသာထင္ေသာ ပုထုဇဥ္မိုက္တို႔၏ အယူအဆ ျဖစ္သည္။
ေရွးသူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ မိမိတို႔၌ရွိေသာ ပစၥည္းဥစၥာ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာတို႔ကို စြန္႔ပစ္၍ ေတာထြက္သမႈ ရေသ့ရဟန္းျပဳလ်က္ သီလ သမာဓိ ပညာ ေလာကုတၱရာဥစၥာတို႔ကို ရွိမွီးၾကေလ့ရွိသည္။

အမွန္အားျဖင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာသည္ သီလျပည့္စံုမႈ၏ အေၾကာင္းတရားမဟုတ္၊ သီလသည္သာလွ်င္ စည္းစိမ္ဥစၥာ ရရွိျခင္း၏ အေၾကာင္းတရား ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူေျပာင္ လူျပက္တို႔၏ စကားကို မမွတ္သားအပ္။ ၀ိသုဒၶိမဂ္တြင္- ယာ မႏုေႆသု သမၸတၱိ၊ ယာ၀ ေဒေ၀သု သမၸဒါ-အစရွိသည္ျဖင့္ သီလရွိသူ၊ နတ္ႏွင့္လူ၊ လြယ္ကူ ခ်မ္းသာရ-စသည္ျဖင့္ ဆိုထားပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ဘီလူးတို႔၏ ပဋိသေႏၶစိတ္ )
အရွင္ဘုရား၊ ဓမၼပဒ ယမက၀ဂ္ ကာဠယကၡိနီ ၀တၳဳတြင္ ျမတ္စြာဘုရားက- န ဟိ ေ၀ေရန (ပ) သနႏၲေနာ- ဂါထာကို ေဟာ၍ ၾကားနာရျပီး ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဘီလူးမ၏ ပဋိသေႏၶစိတ္သည္ အဟိတ္ျဖစ္ေၾကာင္း-ဒုေဟတုကာန မေဟတုကာနဥၥ-စသည္ျဖင့္ သဂၤဟပုဂၢလေဘဒ (၀ီထိပိုင္း) မွာ ဆိုထား၍ အဟိတ္ပဋိသေႏၶျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အရိယာမျဖစ္ထိုက္ေသာ စာရင္းတြင္ ပါပါသည္။ ထိုသို႔ ပါပါလ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေသာတာပန္ျဖစ္ႏိုင္ပါသလဲဘုရား။ အညံ႔စား အဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ေတာင္ အရိယာျဖစ္လွ်င္ သုဂတိအဟိတ္၊ ဒြိဟိတ္ ပုဂၢိဳလ္တို႔အတြက္ ဆိုဖြယ္ရာမရွိဟု ထင္မိပါသည္။ ေက်းဇူးျပဳ၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ရွင္ပ႑ိတ-ေျမာင္ )

( ေျဖ )
အဟိတ္ပုဂၢိဳလ္၊ သုဂတိအဟိတ္ပုဂၢိဳလ္၊ ဒိြဟိတ္ပုဂၢိဳလ္တို႔ မဂ္ဖိုလ္ မရႏိုင္ေၾကာင္း အဘိဓမၼာက ဆိုပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဓမၼပဒလာ ကာဠယကၡိနီသည္ အဟိတ္ပဋိသေႏၶေနေသာ ပုဂၢိဳလ္မဟုတ္ပါ။ အခ်ိဳ႔ ဘီလူး၊ ျပိတၱာ စသည့္ ၀ိနိပါတိက၊ ေ၀မာနိက သတၱ၀ါတို႔သည္ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶေနေသာ အထက္တန္းစားမ်ားျဖစ္၍ မဂ္ဖိုလ္ ရႏိုင္ၾကပါသည္။

အဂၤုတၱရ အ႒ကထာ (အံ-႒ ၃-၁၆၃) သုတ္မဟာ၀ါ အ႒ကထာ (ဒီ-႒ ၂-၁၀၀) တို႔တြင္ ၀ိနိပါတိက အသုရာဆိုရာတြင္ အပါယ္ေလးဘံုမွ လြတ္ေသာ ဥတၱရမာတာ၊ ပိယကၤရမာတာ၊ ဖုႆမိတၱာ၊ ဓမၼဂုတၱာ-စေသာ ေ၀မာနိကျပိတၱာတို႔သည္ အ၀ါ အျဖဴ အညိဳ ၾကမ္းပိုးေရအဆင္း၊ ေရႊေရာင္အဆင္းစေသာ အေရာင္အဆင္းျဖင့္၄င္း။ အပိန္၊ အ၀၊ အတို၊ အရွည္၊ ကိုယ္ေန ကိုယ္ဟန္ျဖင့္၄င္း၊ ခႏၶာကိုယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသကဲ့သို႔ ပဋိသေႏၶသညာသည္လည္း ဒိြဟိတ္၊ တိဟိတ္၊ အဟိတ္ တို႔၏ အစြမ္းျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးပင္ ျဖစ္ၾကသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ထိုေ၀မာနိကျပိတၱာတို႔သည္ နတ္တို႔ကဲ့သို႔ တန္ခိုးမႀကီးကုန္ေသာ္လည္း စတုမဟာရာဇ္ဘံု၌ အက်ံဳး၀င္ကုန္၏။ မဂ္ဖိုလ္ တရားထူးကို ရႏိုင္ကုန္၏။ ဓမၼပဒလာ ကာဠီဘီလူးမ၊ အ႒ကထာတို႔လာ ဥတၱရမာတာ၊ ပိယကၤရမာတာ၊ ေ၀မာနိကျပိတၱာမ တို႔သည္ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶ ေနသူမ်ားျဖစ္ၾက၍ မဂ္ဖိုလ္ရႏိုင္ၾကေလသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၉-ခု စက္တင္ဘလ )

No comments: