Tuesday, August 25, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၈၁ )

( ဘဒၵႏၲတိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ၀ိပႆနာ )
အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္တို႔ အေျခခံပညာေက်ာင္းေတြမွာ ေက်ာင္းမတက္မီ ေန႔တိုင္း ထြက္သက္-၀င္သက္ေလ (အာနာပါန၀ိပႆနာ) ရႈမွတ္ရပါသည္။ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ရရွိႏိုင္ေသာအက်ိဳးမ်ားကို တစိတ္တပိုင္း ရွင္းျပေပးေတာ္မူပါဘုရား။ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားေရာ ရႈမွတ္ႏိုင္ပါသလားဘုရား။ သိလိုပါ၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ေမာင္ေအာင္ေဇာ္လြင္-အ-ထ-က ခင္ဦး )

( ေျဖ ) ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ဆရာ ဆရာမမ်ားက ထြက္သက္ ၀င္သက္ အာနာပါန အားထုတ္မႈကို အခ်ိန္တခ်ိန္ေပး၍ အားထုတ္ခိုင္းပါသည္။ ထိုသို႔ အားထုတ္ခိုင္းျခင္းမွာ ကမၼ႒ာနာစရိယဆရာေတာ္မ်ားက ရိပ္သာတြင္ စနစ္တက် အားထုတ္ေစသကဲ့သို႔ ေပါက္ေပါက္ေရာက္ေရာက္ ျဖစ္စရာ မရွိေသာ္လည္း ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား ငယ္စဥ္ကပင္ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ျခင္း၌ အေလ့အလာ ၀ါသနာျဖစ္သြားစရာရွိပါသည္။

ထို႔အျပင္ အာနာပါနရႈမွတ္ျခင္းသည္ စိတ္ပိုင္း ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာမ်ာ အားသစ္ျဖစ္ထြန္းေစျခင္း ဉာဏ္ပညာကိုလည္း ထက္ျမက္ေစပါသည္။ ၀ိပႆနာအားထုတ္မႈသည္ ဘာသာမေရြး အားထုတ္ႏိုင္သျဖင့္ ေကာင္းေသာအေလ့အက်င့္ျဖစ္၍ အားေပးရမည့္ကိစၥျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းတိုင္းမွာပင္ လုပ္သင့္ေသာ သင္ခန္းစားျဖစ္သည္ဟု ေျဖၾကားလိုပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ဒါနျပဳျခင္းႏွင့္ ျပဳေစျခင္း )
အရွင္ဘုရား၊ လူတဦးသည္ သူပိုင္ေငြေၾကးျဖင့္ အျခားသူတေယာက္ (သက္ရွိသူတေယာက္) အတြက္ အဲဒီလူ၏ နာမည္ျဖင့္ လွဴေပးပါက ႏွစ္ဦးစလံုး ကုသိုလ္ရပါသလား။ လူတဦးက သူ၏ေငြေၾကးျဖင့္ အျခားသူအား လွဴခိုင္းပါက ႏွစ္ဦးစလံုး ကုသိုလ္ရပါသလား။ ဘယ္လိုရပါသလဲဆိုတာ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( အိအိသြယ္-ရန္ကုန္ )

( ေျဖ ) ဒါနသည္ ေစတနာဒါန၊ ၀တၳဳဒါန ဟူ၍ ရွိရာ အက်ိဳးေပးမႈ၌ ေစတနာသာ ပဓာနျဖစ္ပါသည္။ ေစတနာမပါလွ်င္ မိမိေငြေၾကးျဖင့္ သူတပါးအား လွဴခိုင္းေသာ္လည္း မိမိေကာင္းစြာမရ။ လွဴေပးသူသာ ရႏိုင္ပါသည္။

ဘုရားလက္ထက္က ပါယာသိျမိဳ႔စားမင္းသည္ မိမိက အကုန္ခံ၍ ကိုယ္တိုင္မလွဴ။ တပည့္ ဥတၱရလုလင္ကိုသာ အလွဴခိုင္းေလ့ရွိသည္။ ေနာင္အက်ိဳးေပးေသာအခါ ပါယာသိျမိဳ႔စားမွာ ရုကၡစိုးနတ္မွ်သာျဖစ္၍ ဥတၱရလုလင္က တာ၀တႎသာနတ္ျပည္၌ နတ္မင္းႀကီး ျဖစ္ရသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ထိုအခ်က္ကို စဥ္းစား၍ အိအိသြယ္၏ ျပႆနာ၌ ရွင္းလင္းႏိုင္စရာရွိပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ေယာက်္ားဘ၀ မိန္းမဘ၀ )
အရွင္ဘုရား၊ ထင္ရွားေသာ ပုဂၢိဳလ္တဦး၏ အဆိုအမိန္႔အရ မိန္းမဘ၀မွ ေယာက်္ားဘ၀သို႔ ကူးေျပာင္းေရာက္ရွိသြားျခင္းမ်ိဳး မရွိဟု ေျပာဆိုသည္ကို ၾကားသိမွတ္သားခဲ့ရပါသည္။ မိန္းမမ်ားသည္ သံသရာတေလွ်က္လံုးတြင္ တစံုတခုေသာ ဘ၀မွာ ေယာက်္ားဘ၀သို႔ ေရာက္ရွိႏိုင္ပါသလား။ ေယာက်္ားမ်ားသည္လည္း မိန္းမဘ၀သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ဖူးပါသလားဘုရား။ ေဖာ္ျပပါ သံသယကိစၥမ်ားကို သာဓကျပ၍ ေျပလည္ေအာင္ ရွင္းလင္းေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ေကသရ-နႏၵရံသီကင္းရံုေက်ာင္းတိုက္ ဂြျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
အမ်ိဳးသမီး(မိန္းမ)မ်ားသည္ မိမိဘ၀ကို ႏွစ္သက္တြယ္တာလြန္းသၾကျဖင့္ တဘ၀ျပီးတဘ၀ မိန္းမအျဖစ္ျဖင့္သာ အျဖစ္မ်ားၾကသည္။ မိမိ၏ အဆင္း စည္းစိမ္ လင္သား စသည္တို႔ကို ခင္တြယ္လြန္းသျဖင့္ ဆုေတာင္းလွ်င္ပင္ မိန္းမဘ၀ကိုသာ ဆုေတာင္းတတ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သံသရာတြင္ မိန္းမမွ ေယာက်္ား၊ ေယာက်္ားမွ မိန္းမ အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ က်င္လည္ၾကသည္။

ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါက ေဂါပိကာမည္ေသာ သာကီ၀င္မင္းသမီးသည္ မိန္းမဘ၀ကို စက္ဆုပ္၍ ကုသိုလ္ျပဳလုပ္သျဖင့္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္တြင္ ေဂါပကနတ္သားဟူ၍ ျဖစ္ရေၾကာင္း သကၠပဥႇသုတ္တြင္ လာသည္။

အရွင္အာနႏၵာအေလာင္းသည္ ပရဒါရကံေၾကာင့္ မိန္းမဘ၀ အႀကိမ္ႀကိမ္ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိန္းမဘ၀ ေယာက်္ားဘ၀ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ေရာက္ႏိုင္-ရႏိုင္သည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပုရိသာ ဟိ ဣတၳိေယာ ၀ါ ပုရိသာ အဘူတပုဗၺာနာမ နတၳိ-စသည္ျဖင့္ သံယုတၱနိကာယ္ အနမတဂၢသုတ္အဖြင့္၌ ဆိုပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ကလည္း ယတၳ ဣတၳိျႏၵိယံ ဥပၸဇၨိတၳ၊ တတၳ ပုရိသိျႏၵိယံ ဥပၸဇၨိတၳာတိ အာမႏၲာ။ ယႆ၀ါပန ပုရိသိျႏၵိယံ ဥပၸဇၨိတၳ၊ တႆ ဣတၳိျႏၵိယံ ဥပၸဇၨိတၳာတိ အာမႏၲာ-စသည္ျဖင့္ မိန္းမ ေယာက်္ား အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းကို ဣျႏၵိယယမိုက္၌ ေဟာေတာ္မူထားေပသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ပိုးမႊားမ်ား ျဗဟၼာျပည္ေရာက္-မေရာက္ )
အရွင္ဘုရား၊ ေလာက၌ ပိုးရြျခပုန္း၊ ပုရြက္၊ မွက္၊ ျခင္၊ ယင္ စသည္တို႔ႏွင့္ ပိုးဟပ္၊ ၾကမ္းပိုး၊ သီးႏွံအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔အျပင္ ၀မ္းတြင္းရွိ ပိုးမ်ိဳးရွစ္ဆယ္ စသည္တို႔သည္ ကမၻာပ်က္လွ်င္ ၄င္းတို႔ပါ ျဗဟၼာ့ျပည္ေရာက္ၾကပါသလား။ ကမၻာမပ်က္မီကလည္း လူ႔အျဖစ္ကို ရခြင့္ရွိပါသလား ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ေမာင္စိုး၀င္း-အလံုျမိဳ႔နယ္ )

( ေျဖ )
စတုဂီရိ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး-ေရး စတုဂီရိ ရႈဖြယ္က်မ္းတြင္ ဥေပါသထ ရႈဖြယ္က်မ္း ( ၁၂၅၉-ခုႏွစ္ က်မ္းျပီး)တြင္ စတုမဟာရာဇ္၊ တာ၀တႎသာ၊ ယာမာ၊ တုသိတာ၊ နိမၼာနရတီ၊ ပရိနိမၼိတ၀သ၀တၱီဟူေသာ နတ္ေျခာက္ထပ္၌ မျဖစ္ဖူးေသာသတၱ၀ါမည္သည္ မရွိ။ အယုတ္သျဖင့္ တီ၊ ေမွ်ာ့ ပက္က်ိတို႔မွစ၍ သတၱ၀ါဟူသမွ် နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္၌ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျဖစ္၍ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ ေရာက္ဖူးလွေလကုန္ျပီ-စသည္ျဖင့္ ေရးသားထားသည္ကို ေတြ႔ရ၏။ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္သို႔ ေရာက္သည္ဆိုသျဖင့္ ျဗဟၼာျပည္သို႔လည္း မေရာက္ႏိုင္စရာမရွိ။ ေရာက္ႏိုင္ေပေတာ့သည္။ ကမၻာပ်က္ခ်ိန္တြင္ ဤကမၻာရွိ သတၱ၀ါမွန္သမွ် သုဘကိဏ္အထက္ ဘ၀ဂ္အတြင္း ျဖစ္ရျခင္းကား ေလာကဓမၼတာပင္ ျဖစ္ေပတာ့သည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းႏွင့္ ေ၀ယ်ာ၀စၥ )
အရွင္ဘုရား၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ သာမေဏမ်ား၏ ပန္းကန္ခြက္ ေဆးေၾကာျခင္း၊ သကၤန္းမ်ား ေလွ်ာ္ဖြပ္ေပးျခင္း၊ ကုဋီမ်ား ေဆးေၾကာေပးျခင္း၊ သံဃာေတာ္တို႔ ေသာက္သံုးေရအိုးမ်ား ေရျဖည့္ေပးျခင္း၊ ေက်ာင္း၀င္းအတြင္းရွိ ျမက္မ်ား ရွင္းလင္းေပးျခင္းတို႔သည္ အျပစ္ရသည္ အျပစ္ႀကီးသည္ဟု လူတေယာက္ကေျပာပါသည္။ ၄င္းကဲ့သို႔ ျပဳျခင္းသည္ အျပစ္ရ-မရ ေျဖၾကားေပးပါဘုရား။
( ေဒၚသန္းႏြဲ႔-မိုးေကာင္းျမိဳ႔နယ္ )

( ေျဖ )
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္တို႔အဖို႔ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ၊ အပစာယန၊ ေ၀ယ်ာ၀စၥ၊ ပတၱိဒါန၊ ပတၱာႏုေမာဒန၊ ဓမၼသ၀န၊ ဓမၼေဒသနာ၊ ဒိ႒ိဇုကမၼ၊ ဟူေသာ ပုညကိရိယာ၀တၳဳမ်ားမွာ ေန႔စဥ္ျပဳရမည့္ တရားမ်ားျဖစ္ပါသည္။
လွဴဒါန္းမႈ-ဒါန၊
ေဆာက္တည္မႈ-(အနည္းဆံုး) သီလ
လကၡဏာေရးသံုးပါးကို ဆင္ျခင္ျခင္း-ဘာ၀နာ စသည္တို႔ကို ေန႔စဥ္ျပဳေနရသကဲ့သို႔
ရိုေသထိုက္ေသာ မိဘဆရာသမား စသည္တို႔ကို ရိုေသမႈ-အပစာယန
ျပႆနာရွင္ေဖာ္ျပေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတို႔တြင္ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္မ်ား ေဆးေၾကာေပးျခင္း၊ ကုဋီမ်ား၌ သန္႔ရွင္းေရး ျပဳလုပ္ျခင္းစသည္တို႔မွာ မုခ်ျပဳလုပ္ရမည့္ ေ၀ယ်ာ၀စၥ ပုညကိရိယာ ေကာင္းမႈမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။

ေရွးက ေက်ာင္းကန္ဘုရားမ်ားတြင္ ဥပုသ္ေစာင့္ၾကသူတိုင္း ထိုအမႈတို႔ကို မျပဳမေန ျပဳမိေအာင္ ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။ ေက်ာင္းကန္ဘုရားသို႔ေရာက္လွ်င္ မျပဳလွ်င္သာ အျပစ္ရွိ၍ ျပဳလွ်င္ကား လြန္စြာအက်ိဳးရွိလွ၊ ကုသိုလ္ျဖစ္လွပါသည္။ ရန္ကုန္တြင္ ေက်ာင္းဆရာမေလးမ်ားစု၍ အခ်ို႔တပည့္မေလးမ်ားပါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း စာသင္တိုက္မ်ားရွိ ကုဋီမ်ားကို ေက်ာင္းပိတ္ရက္၊ ေက်ာင္းအားရက္မ်ားတြင္ လာ၍သန္႔ရွင္းေပးေနၾကသည္ကို သာဓုေခၚဖြယ္ရာေတြ႔ရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုပုညကိရိယာ၀တၳဳတို႔ကို ျပဳမိေအာင္ ျပဳလုပ္ၾကေစလိုေၾကာင္း ေျပာဆိုတိုက္တြန္းေျဖၾကားေပးလိုပါသတည္း။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( စၾက၀ဠာ ကုေဋတသိန္း )
အရွင္ဘုရား၊ စၾကာ၀ဠာ ကုေဋတသိန္းတို႔သည္ ျဖစ္လည္းအတူ၊ ပ်က္လည္းအတူ-ဟု ဆိုပါသည္။ ထိုသို႔ဆိုပါက ထိုစၾက၀ဠာတို႔တြင္လည္း တပည့္ေတာ္တို႔ ဘဒၵကမၻာမွာကဲ့သို႔ ဘုရားမ်ားပြင့္ႏိုင္-မပြင့္ႏိုင္ ေျဖၾကားရွင္းလင္းျပေတာ္မူပါဘုရား။
( မႏွင္းသီရိ-သံတြဲ )

( ေျဖ ) ျမတ္စြာဘုရား၏ ဇာတိေခတ္၊ အာဏာေခတ္၊ ၀ိသယေခတ္ ဟူ၍ ေခတ္သံုးမ်ိဳး ရွိရာ စၾက၀ဠာတိုက္တေသာင္းသည္ ဤစၾက၀ဠာႏွင့္အတူ ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္း ဖြားျမင္ေတာ္မူေသာအခါ စသည္တို႔၌ အတူလႈပ္ရွားျခင္း၊ ထိုစၾက၀ဠာတို႔မွ နတ္ျဗဟၼာတို႔ လာေရာက္ တရားနာယူျခင္း စသည္တို႔ေၾကာင့္ ဇာတိေခတ္ဟုဆိုရသည္။

စၾက၀ဠာကုေဋတသိန္းကား ဤစၾကာ၀ဠာႏွင့္ ျဖစ္အတူ ပ်က္အတူျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရားပရိတ္ေတာ္၊ တရားေတာ္တို႔၏ တန္ခိုးအာဏာ ပ်ံ႔ႏွံ႔ရာျဖစ္၍ အာဏာေခတ္ဟုဆိုရသည္။

စၾက၀ဠာအနႏၲမွာကား ျမတ္စြာဘုရား၏ ဉာဏ္ေတာ္က်က္စားရာျဖစ္၍ ၀ိသယေခတ္ဟု ဆိုရပါသည္။ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူျခင္းမွာမူ ဤစၾက၀ဠာမွ တပါး အျခားမည္သည့္စၾက၀ဠာမွာမွ ပြင့္ေတာ္မူေလ့မရွိေၾကာင္း မွတ္သားထားရပါမည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ေလာကီသီလ-ေလာကုတၱရာသီလ )
အရွင္ဘုရား၊ မ်ားစြာေသာသီလတို႔တြင္ ေလာကီသီလ၊ ေလာကုတၱရာသီလ ဟူ၍၄င္း။
ပုထုဇဥ္သီလ-အရိယာသီလဟူ၍၄င္း။ ျခားနား၍ ရွိပါသလား။ ဤကဲ့သို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ခြဲျခား၍ ေဟာထားသည္မ်ား ရွိပါသလား။ တပည့္ေတာ္မ်ား မွတ္သားထားႏိုင္ရန္ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ေမာင္ေႏွာင္း-ကနီျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ေလာကီသီလ-ေလာကုတၱရာသီလဟူ၍၄င္း၊ ပုထုဇဥ္သီလ-အရိယာသီလ-ဟူ၍၄င္း အထုူးခြဲျခားေဟာၾကားထားသည္ကား မရွိ။ သို႔ေသာ္ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား ခံယူေစာင့္ေရွာက္ၾကသည့္ ငါးပါး၊ရွစ္ပါး၊ ဆယ္ပါး စေသာ သီလတို႔ကို ေလာကီသီလမ်ားဟု ေခၚဆိုရ၍ ေသာတာပန္-စေသာ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ား ေစာင့္ေရွာက္ေသာသီလကို ေလာကုတၱရာ သီလဟု ေခၚဆိုႏိုင္ပါသည္။

သရဏဂံု၌လည္း ထိုနည္းတူပင္ ပုထုဇဥ္တို႔ခံယူေသာ သရဏဂံုကို ေလာကီသရဏဂံု၊ အရိယာတို႔ ခံယူေသာသရဏဂံုကို ေလာကုတၱရာ သရဏဂံု-ဟု ေခၚဆိုႏိုင္ပါသည္။ ေလာကီသရဏဂံုႏွင့္ သီလတို႔မွာ ပ်က္ႏိုင္၍ ေလာကုတၱရာသရဏဂံုႏွင့္ အရိယာသီလတို႔ကား မပ်က္ျပယ္ႏိုင္။ သက္ဆံုးတိုင္ တည္တံ႔ခိုင္ျမဲေလေတာ့သည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ယခင္ႏွင့္ယခု ကြာျခားမႈ )
အရွင္ဘုရား၊ ဟိုေရွးအခါ ဗုဒၶျမတ္စြာ၊ ျမတ္ဓမၼာေဟာၾကားလွ်င္၊ နာၾကားသူ မဂ္ဖိုလ္ဆုိက္၊ ထိုေခတ္၌ ၀မ္းသာဖြယ္၊ ခုကာလ ဓမၼကထိကမ်ားေတြတို႔၊ ေဟာၾကားသည္ အခါခါပ၊ မရပါ တဖိုမဂ္၊ ဘယ္တြက္ေၾကာင့္ကြယ္၊ ထူးျခားမႈ ႏွစ္ခု ေထြအျပားကို၊ ေျဖၾကားပါ့ ေထရ္ရွင္ရယ္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ကြာျခား၊ က၀ိဆရာက သိသာေအာင္ ကဗ်ာသြင္းလို႔၊ ရွင္းပါ့ဘုရား။
( ဦးတင္သိန္း-ပေလာျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ဟိုေရွးခါ၊ ဗုဒၶျမတ္စြာက၊ ၾကားနာသူ အလိုသိ၊ ကိုက္ညီ၏ ခ်ိန္အခါ။
နာသူမ်ား၊ ေရွးဖ်ားအခါညီပ၊ ပါရမီျပည့္မီျခင္း၊ ယင္းကတျဖာ။
ထိုႏွစ္ျဖာ ညီပါ၍-ရ-တရား၊
ဤေခတ္ခါ၊ ရည္စစ္စရာပ၊ ေဟာ,အနာ-လို မသိရယ္ႏွင့္၊ ထိုသည့္ပါရမီတို႔၊ မပါျပီ ထိုအခ်က္ေၾကာင့္၊ ဖိုလ္မဂ္ မသီေ၀းကို၊ ေတြး၍ သိထား။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ပိုးသတ္ေဆးႏွင့္ လယ္သမား )
အရွင္ဘုရား၊ လယ္ယာတို႔တြင္ ပိုးသတ္ေဆးဖ်န္းျခင္း၊ ေသာက္ေရတြင္ ပိုးေလာက္လမ္းတို႔ကို ဖယ္ရွားျခင္း၊ အိပ္ရာတြင္ ၾကမ္းပိုးစသည္တို႔ကို ရွင္းလင္းျခင္း စသည္တို႔မွာ ပါဏာတိပါတကံ ျဖစ္ႏိုင္ပါသလား။ ျဖစ္ႏိုင္သည္ဆုိလွ်င္ တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအေနျဖင့္ သမၼာအာဇီ၀ျဖစ္ရန္ ခဲယဥ္းလွပါသျဖင့္ မည္သို႔က်င့္သံုးမွတ္သားရမည္ ဆိုသည္ကို ေျဖၾကားေတာ္မူပါဘုရား။
( ေမာင္ညီေလး-ဧရာ၀တီတိုင္း )

( ေျဖ )
ပိုးမႊားမ်ာကို ေသေစရာ၌
၁။ သတၱ၀ါလည္းျဖစ္ေစ
၂။ သတၱ၀ါဟု မွတ္ထင္သည္လည္းျဖစ္ေစ
၃။ သတ္လိုစိတ္လည္း ရွိေစ
၄။ လံ႔ုလလည္းျပဳေစ
၅။ ထိုလံ႔ုလျဖင့္ ေသသည္လည္းျဖစ္ေစ
ဤအဂၤါငါးခ်က္ညီလွ်င္ ပါဏာတိပါတ ျဖစ္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ သတၱ၀ါ၏ ဂုဏ္ရည္ကို လိုက္၍ အျပစ္ႀကီး-ေသး ရွိရာတြင္ အကိုက္အဖ်က္ အင္းဆက္ပိုးမႊားတို႔မွာ မည္သည့္ဂုဏ္ရည္မွ် မရွိ။ အဖ်က္သတၱ၀ါမ်ားသာ ျဖစ္ရာ ၄င္းတို႔ကို ဖယ္ရွားရာ၌ အက်ိဳးႏွင့္အျပစ္ကို စိစစ္၍ ျဖစ္လာမည့္အက်ိဳးကို ေမွ်ာ္ကိုး၍ တမ်ိဳးတဖံု စဥ္းစားရပါမည္။

ဂုစ္ရည္ကင္းေသာ ေရာဂါပိုးမ်ားကို ရွင္းလင္း၍ ဂုဏ္ရည္ျမင့္မားေသာ လူပုဂၢိဳလ္တို႔အား ကယ္တင္ေသာ ဆရာ၀န္မ်ားကဲ့သို႔ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္ေသာ အလုပ္ကို လုပ္ရမည္မွာ ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္၊ လူသားတိုင္း၏ တာ၀န္ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖၾကားလိုက္ပါသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၁-ေဖေဖာ္၀ါရီ )

No comments: