Monday, August 10, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၇၈ )

( ဘဒၵႏၲတိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

(ေမး ) ( ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ဆုေပးျခင္း )
အရွင္ဘုရား၊ ျမတ္စြာဘုရားတို႔မည္သည္ ဆုေပးျခင္းမွ လြန္ေျမာက္ကုန္ျပီ-ဟူ၍ က်မ္းစာတို႔၌ ဖတ္ရႈၾကည္ညိဳဖူးသလို အခ်ိဳ႔က်မ္းစာတို႔၌မူ ျမတ္စြာဘုရား ဆုေပးေတာ္မူသည္ကို ဖတ္ရႈရျပန္ပါသည္။ ထိုကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘုရားတပည့္ေတာ္မ်ား သေဘာမေပါက္ပါ၍ ရွင္းျပေပးေစလိုပါသည္ဘုရား။
( ေမာင္ျမင့္ၾကည္-မိတၳီလာျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ေလာကုတၱရာဆိုင္ရ ာဆုေပးျခင္း၊ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ဆုေပးျခင္းမ်ား ရွိပါသည္။ ထိုသို႔ ရွိေသာ္လည္း ျမတ္စြာဘုရားတို႔သည္ အဓိပၸါယ္မဲ့ေသာ ဆုေပးျခင္းမ်ိဳးကို ေပးေတာ္မူေလ့ မရွိပါ။ သာဓကအားျဖင့္ တစံုတေယာက္ ေခ်ဆတ္ရာ၌ ဇီ၀တု-အသက္တရာ အနာမရွိ ျဖစ္ပါေစ-ဟူ၍ ( ယခုအခါ၌ ကေလးမ်ား ေခ်ဆတ္ရာတြင္ ဇိတ္ဖြား-အသက္တရာ အနာမရွိ ျဖစ္ပါေစ-ဟု ဆိုေလ့ရွိသည္။ ဇီ၀တု-မွ ကာလၾကာ၍ ဇိတ္ဖြား-ဆိတ္ဖြား ျဖစ္လာသည္။) ဆုေပး ဆုေတာင္း ျပဳေလ့ရွိသည္။

ဘုရားလက္ထက္က ပုဏၰားတို႔ ဤသို႔ဆိုေလ့ရွိရာ ျမတ္စြာဘုရားက မဆို၍ ကဲ့ရဲ႔သည္ကို ငါဘုရားတို႔သည္ (ယင္းကဲ့သို႔) အဓိပၸါယ္မဲ့ေသာ ဆုေပး ဆုေတာင္းမႈမ်ိဳးမွ လြန္ေျမာက္ကုန္ျပီ-ဟု မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔ အခ်င္းခ်င္းဆိုကာ ဆုေတာင္းၾကလွ်င္ အာပတ္ပင္ သင့္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( လူ၀င္စား )
လစဥ္ထုတ္ ဘာသာေရးမဂၢဇင္း စာေစာင္တြင္ လူ၀င္စားမ်ားအေၾကာင္း မၾကာခဏ ဖတ္ရႈရပါသည္။ သို႔ပါ၍ လူ၀င္စားဆိုသည္မွာ ဟုတ္-မဟုတ္ ျဖစ္ႏိုင္-မျဖစ္ႏိုင္ ရွင္းလင္းေျဖၾကားေပးပါရန္ ရိုေသစြာ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား။
( ေမာင္ထြန္းျမင့္-မဲတီးရြာ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းျမိဳ႔နယ္ )

( ေျဖ )
က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ ဇာတိႆရဉာဏ္ဟု ရွိသည္။ ေနာက္ဘ၀ အဆက္ဆက္ ျပန္၍ သိႏိုင္ေသာဉာဏ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ တဘ၀သာမဟုတ္၊ ဘ၀မ်ားစြာကိုပင္ ျမင္ႏိုင္သည္။ ဘုရားေလာင္း ေတမိမင္းသားသည္ ထီးျဖဴေတာ္ေအာက္တြင္ အိပ္စက္ေနရာမွ ထီးျဖဴေတာ္ကိုျမင္၍ တတိယဘ၀က ဤတိုင္းျပည္၌ အႏွစ္ ၂၀-မင္းျဖစ္ခဲ့သည္ကို၄င္း။ ထိုမွေနာက္ ဒုတိယ ဘ၀၌ ငရဲတြင္ အႏွစ္ ၂၀၀၀၀-ခံခဲ့ရသည္ကို၄င္း၊ ထိုငရဲဘ၀မွ ဤဘ၀သို႔ ေရာက္လာရသည္ကို၄င္း ဇာတိႆရဉာဏ္ျဖင့္ ျမင္သည္။

ထိုသို႔ျမင္သျဖင့္ မင္းျဖစ္ရန္ ေၾကာက္ရြ႔ံ၍ စကားမေျပာဘဲ ဆြံ႔အသကဲ့သို႔ ေနေၾကာင္း ေတမိဇာတ္တြင္ ဆိုသည္။ ၄င္းကဲ့သို႔ ဇာတိႆရာဉာဏ္ရွင္မ်ားမွာ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးသူမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ဤေခတ္တြင္ အနည္းအပါး ရွိသည္။ ေနာက္ဘ၀ကို ျပန္၍သိသူမ်ားမွာ ယခင္ဘ၀ ကြယ္လြန္ခါနီး၌ ေရာဂါေ၀ဒနာဒဏ္ အလြန္မခံရဘဲ ေတြေ၀မႈ နည္းပါးစြာျဖင့္ ကြယ္လြန္၍ လူ႔ဘ၀၌ ျပန္လည္ျဖစ္လာသူမ်ားသာ ျဖစ္ေလ့ရွိသည္။

ေ၀ဒနာဒဏ္မခံရဘဲ ရုတ္တရက္ ကြယ္လြန္ၾကသူမ်ားသည္ လူ၀င္စားေခၚ ဘ၀ေဟာင္းကို ျပန္ေျပာႏိုင္ၾကသည္ဟု လယ္တီဆရာေတာ္ ေရးသားခဲ့ဖူးသည္။ လူ၀င္စားအတုမ်ားလည္း ရွိသည္။ ၄င္းတို႔မွာ ကိုယ္၀န္ရွိေသာမိခင္သည္ မိမိေရွ႔၌ ေၾကာက္လန္႔ဖြယ္ရာ အသြင္ျဖင့္ တစံုတဦး ေသဆံုးသြားသည္ကို ေတြ႔ရ၍ စြဲစြဲလမ္းလမ္း ထင္ျမင္ေနစဥ္ ထိုမိခင္ ကေလးေမြးဖြားေသာ္ ထိုကေလးသည္ မိခင္စိတ္ဓာတ္ ကူးစက္၍ စကားေျပာတတ္စ၌ ထိုေသဆံုးသူပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာေလသည္။

သို႔ေသာ္ ထိုကေလးမ်ိဳးမ်ားမွာ ငယ္စဥ္ကသာ ေျပာ၍ ႀကီးေသာအခါ ေမ့ေလ်ာ့သြားေလသည္။ ၄င္းကို လူ၀င္စားဟု ေျပာေသာ္လည္း မိခင္ စိတ္စြဲထင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေလရာ အစစ္မဟုတ္ေပ။ ဇာတိႆရဉာဏ္ ရသူလည္း ရွိတတ္ရာ ယင္းတို႔ကား လူ၀င္စားအစစ္မ်ားျဖစ္၍ တသက္လံုးပင္ အေသးစိတ္ ေျပာတတ္ၾကသည္ဟု ဆိုပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( သူခိုးႀကီးေန႔ )
အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္အခါကစ၍ ႏွစ္စဥ္တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တိုင္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္အေပါင္းတို႔သည္ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ အထူးထူးတို႔ကို ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။ ထို႔အတူ ယင္းေန႔တြင္ ကုသိုလ္၏ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာ သူခိုးႀကီးေန႔ ဟူ၍လည္း ၾကားသိရပါသည္။ ထိုသူခိုးႀကီးေန႔သည္ အမွန္တကယ္ ရွိ-မရွိ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ဦးစိန္ထြန္း-ဆင္တဲ၊ ျပည္ )

( ေျဖ )
တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔သည္ ၾကတၱိကာနကၡတ္ႏွင့္ စန္းယွဥ္သည္။ ၾကတၱိကာနကၡတ္ဟူသည္ ေစာရနကၡတ္ သူခိုးနကၡတ္ျဖစ္၍ ထိုနကၡတ္ႏွင့္ယွဥ္၍ ေမြးဖြားလာသူသည္ သူခိုးျဖစ္တတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယၾတာေခ်ေသာ အေနျဖင့္ လူငယ္ လူရြယ္တို႔သည္ ထိုေန႔နကၡတ္စန္းယွဥ္ခ်ိန္တြင္ တစံုတရာကို ခိုး၀ွက္ျခင္းျဖင့္ က်ိန္းေက်သည္ဆိုကာ က်ီးမႏုိးပြဲက်င္းပသည္ဟု ေျပာစဥ္ရွိသည္။ ဗုဒၶဘာသာတရားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ ကိစၥမ်ားျဖစ္၍ ဗုဒၶဘာသာက ယင္းက်ီးမႏိုးပြဲ သူခိုးႀကီးေန႔ပြဲကို အားမေပးပါ။ အစိုးရကလည္း အားမေပးဘဲ ဥပေဒျဖင့္ပင္ ပယ္ဖ်က္ခဲ့သျဖင့္ ယခုေခတ္တြင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ဥမွ ေပါက္ေသာလူသား )
အရွင္ဘုရား၊ လူသည္ ပဋိသေႏၶေလးပါးလံုးမွ ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟုဆိုပါသည္။ ဇလာဗုဇ၊ သံေသဒဇ၊ ၾသပပါတိက-တို႔မွာ ဘုရားလက္ထက္က ထင္ရွားေသာ္လည္း အ႑ဇ-ဥမွေပါက္ေသာလူသားမွာ မထင္ရွားပါ၊ စာလာ ေပလာ မေတြ႔ရပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အ႑ဇပဋိသေႏၶ စာေပထင္ရွားရွိပါက ညႊန္ျပေပးေစလိုပါသည္ဘုရား။
( တပည့္ေတာ္-နႏၵ၀ံသ၊ ထား၀ယ္ျမိဳ႔ )

( ေျဖ ) လူ၏ ပဋိသေႏၶေလးပါးအေၾကာင္း စာလာ ေပလာ ရွိေသာ္လည္း အ႑ဇပဋိသေႏၶဆိုင္ရာ သာဓကအေနျဖင့္ သာရတၳသဂၤဟ (ျမန္မာအေခၚ)၊ သာရသဂၤဟ (သီရိလကၤာအေခၚ) က်မ္း (သီရီလကၤာ အကၡရာမွ ျမန္မာျပန္ ရိုက္ႏွိပ္ထားေသာ သာရသဂၤဟ (ႏွာ-၁၉၀) ေယာနိ၀ိဘာ၀နကထာ) တြင္-အ႑ဇာပိ ေဟာႏၲိ ကုႏၲပုတၱာ ေဒြဘာတိက ေထရာ၀ိယ-ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။

သာသနာႏွစ္ ၂၀၀-ေက်ာ္ ပါဋလိပုတ္ျပည္ အေသာကမင္းလက္ထက္က ေတာမုဆိုးတဦးသည္ ဟိမ၀ႏၲာေတာစပ္မွ ကိႏၷရာမ တဦးကို ဖမ္းယူေခၚေဆာင္လာ၍ ေပါင္းသင္းေနထိုင္သည္။ ထိုကိႏၷရာမသည္ မုဆိုးကို အစြဲျပဳ၍ ဥမွ သားႏွစ္ေယာက္ ေပါက္ဖြားေၾကာင္း၊ ၄င္းသားႏွစ္ေယာက္ အရြယ္ေရာက္ေသာ္ ၀ရုဏရဟႏၲာ အရွင္ျမတ္ထံ၌ ရဟန္းျပဳ၍ ရဟႏၲာမ်ား ျဖစ္ၾကေၾကာင္း ဆိုပါသည္။

တဆက္တည္း ေဖာ္ျပလိုသည္မွာ ဇလာဗုဇ-အမိ၀မ္းမွ ေပါက္ဖြားမႈမွာ ထင္ရွားလွပါသည္။
သံေသဒဇ-အညႇိမွ ေပါက္ဖြားသည့္ သာဓကမ်ားမွာ ပဒုမၼာၾကာပန္းမွ ပဒုမ၀တီ စသည္။ ျမန္မာတြင္ မယ္လမု-လမုပင္မွ ေပါက္ဖြားသူ။ ေ၀ဠဳ၀တီ-၀ါးမွေပါက္ဖြားသူမ်ားျဖင့္ သိသာပါသည္။
ၾသပပါတိက-ကိုယ္ထင္ရွားျဖစ္သူမွာ ဘုရားလက္ထက္က အမၺပါလိ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းမွာ ကိုယ္ထင္ရွား ၁၆-ႏွစ္အရြယ္ ျဖစ္လာသည္။ ဥယ်ာဥ္အတြင္း သရက္ပင္အနီးတြင္ျဖစ္၍ ဥယ်ာဥ္ေစာင့္က အမၺပါလိ-ဟု အမည္ေပးျပီး ေခၚယူေမြးျမဴထားေၾကာင္း ေနာင္တြင္ ရဟႏၲာမ ျဖစ္သြားေၾကာင္း ေထရီအပါဒါန္တြင္ ပါရွိပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ပ႒ာန္းႏွင့္ အၾကားအျမင္ဆရာမ်ား )
အရွင္ဘုရား၊ ယခုေခတ္အခါ၌ ေပၚေပါက္ေခတ္စားေနေသာ ေဗဒင္၊ လကၡဏာေဟာသူ၊ အၾကားအျမင္ႏွင့္ နတ္ေဟာစားသူတို႔က ေနအိမ္မ်ားတြင္ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ကို ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ျခင္း မျပဳရန္ တိုက္တြန္းေဟာေျပာေနၾကပါသည္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္တို႔အေနျဖင့္ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ကို ေနအိမ္တြင္ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ရန္ သင့္-မသင့္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေသာအခါ အေရးႀကီးေသာ အေၾကာင္းကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ၾကံဳေတြ႔ရေသာ အခါမ်ားတြင္ ရြတ္ဖတ္ရန္ သင့္-မသင့္ကို ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ေမာင္စိန္လွေအာင္(ခ) ေမာင္မိုးဟိန္းေက်ာ္၊ ပုသိမ္ျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ျမတ္စြာဘုရား၏ ပရိတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ပ႒ာန္း စေသာ တရားေဒသနာေတာ္မ်ားကို ရြတ္ပြားျခင္းျဖင့္ ေဗဒင္၊ လကၡဏာႏွင့္ ေဆး၀ါးဓာတ္စာမ်ား ပိုမိုထက္ျမက္ အစြမ္းထက္ၾကသည္ဟုသာ ဆိုပါသည္။ စာေပမ်ားတြင္ ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူ၍ ဓမၼစၾကာ-စေသာ တရားေဒသနာမ်ား ေဟာၾကားေတာ္မူလွ်င္ ထိုအခ်ိန္က ရွိၾကေသာ စူဠဂႏၶာရီ ဆရာ၊ အၾကားအျမင္ နတ္ဆရားမ်ား လံုး၀အစြမ္းမထက္ပဲ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္မ်ား ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္ေၾကာင္း ပါရွိပါသည္။

ဗုဒၶဘာသာ သမၼာႏြယ္၀င္ သူေတာ္စင္မ်ားအေနျဖင့္ ေနအိမ္မွာ ျဖစ္ေစ၊ ခရီးသြားလာေသာအခါမွာျဖစ္ေစ၊ အေရးႀကီးေသာအေၾကာင္းကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေတြ႔ၾကံဳရေသာအခါမ်ားတြင္ ျဖစ္ေစ၊ ပ႒ာန္းေဒသနာ၊ ဓမၼစၾကာႏွင့္ ပရိတ္တရားေတာ္မ်ားကို မ်ားမ်ားရြတ္ဆိုရန္ သင့္ေၾကာင္း ေျပာလိုပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ကုသလာ ကုသလံ ဇဟံ )
အရွင္ဘုရား၊ ကုသလာ ကုသလံ ဇဟံ-ဘုရား ရဟႏၲာတို႔သည္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံတို႔ကို စြန္႔၏။ မျပဳလုပ္ေတာ့ဟု ဆိုၾကပါသည္။ ကုသိုလ္မျပဳလုပ္ေတာ့-ဟူေသာ အဆိုကို တပည္ေတာ္ မရွင္းလင္းပါဘုရား။
ဗုဒၶသည္ ေလာကတခြင္ မည္သူမွ်မရွည္ႏိုင္သည့္ ေကာင္းမႈႀကီးကို ၄၅-၀ါပတ္လံုး ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းေကာင္းမႈ ကုသိုလ္၏ အက်ိဳးကိုကား တဏွာကင္းေသာ အတၱမရွိေတာ့ေသာ ဗုဒၶအတြက္ အက်ိဳးေပးရန္ ေနရာႏွင့္ အခ်ိန္တို႔သည္ မရွိေတာ့ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုကံတို႔သည္ စြန္႔ပစ္ျခင္းခံရသည္ဟု ယူဆမိပါသည္။ တပည့္ေတာ္ ဉာဏ္မမီ၍ အယူအဆ မွားယြင္းေနပါလွ်င္ သနားေသာအားျဖင့္ ျပဳျပင္ေပးပါရန္ ရိုေသစြာ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ အရွင္ဘုရား။
( ဦးဆိုင္ျမင့္-လယ္ဦးစုရြာ၊ ေလးမ်က္ႏွာျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ကုသလာ ကုသလံ ဇဟံ-၀ဋ္ဆင္းရဲ၏ မူလျဖစ္သည့္ အ၀ိဇၨာ တဏွာ စေသာ ကိေလသာတို႔ကို အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ျဖင့္ စြန္႔ပယ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ စြန္႔ပယ္လိုက္သျဖင့္ ေလာကီကုသိုလ္ျဖစ္ျခင္း၏ မူလျဖစ္ေသာ အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာတို႔ ကင္းရွင္းသြားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပုညာဘိသခၤါရသည္ သံသရာ၌ တဖန္ ပဋိသေႏၶျဖစ္ျခင္းကို မစြမ္းႏိုင္။ ထိုသို႔ ၀ဋ္ဆင္းးရဲ၏ မူလျဖစ္ေသာ ကိေလသာတို႔ကို စြန္႔ျခင္းသည္ပင္ ဖလူပစာရ (အက်ိဳး၏အမည္ကို အေၾကာင္း၌ တင္စား၍) ကုသိုလ္ကို စြန္႔သည္ မည္၏။(နမကၠာရ ဋီ-၇) ဟု ဋီကာတို႔က ဖြင့္ဆို၏။

ဘုရား ရဟႏၲာတို႔သည္ အဘိသမာစာရိက၀တ္ အက်င့္တို႔ကို ျပဳျခင္းျဖင့္ ေကာင္းမႈတို႔ကို အျမဲပင္ ျပဳပါ၏။ သို႔ေသာ္ ၀ဋ္ျမစ္ျပတ္ျပီးျဖစ္၍ ေကာင္းက်ိဳးေပးဖြယ္ မလိုအပ္ေတာ့၍ ကုသိုလ္ကို စြန္႔ပယ္သည္ဟု ဆိုရပါသည္။ အကုသိုလ္ကိုကား အထူးဆိုဖြယ္ မလိုေတာ့ေခ်။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ပရိတ္ႏွင့္ အမွ်ေ၀ )
အရွင္ဘုရား၊
၁။ ကြယ္လြန္သူမ်ားအတြက္ သပိတ္သြပ္ေပးရာတြင္ ပရိတ္ရြတ္ျပီးမွ အမွ်ေ၀လွ်င္ ပရိတ္၏စြမ္းအားေၾကာင့္ ကြယ္လြန္သူမ်ား မလာေရာက္ႏိုင္။ အမွ်ေ၀ျပီး ပရိတ္ရြတ္မွသာလွ်င္ တမလြန္ဘ၀မွ လာေရာက္ႏိုင္သည္ဟု ဆိုသည္မွာ ဟုတ္ပါသလား။
၂။ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားထံမွ ၈-ပါးသီလခံယူျခင္း မျပဳဘဲ မိမိအိမ္ရွိ ဘုရားေရွ႔၌ မိမိအလိုလို သီလခံယူ၍ ရႏိုင္ပါသလား။ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ေသန္႔ရွင္း-အ-ထ-က က၀ျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
၁။ ရက္လည္ဆြမ္းသြတ္ျခင္း စသည္၌ ငါးပါးသီလခံ၊ ပရိတ္ရြတ္ျပီးမွ ေရစက္ခ် အမွ်ေ၀ရျခင္းမွာ သဘာ၀ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဆြမ္းစသည္ လွဴဒါန္းျခင္းသည္ ဒါနျဖစ္၍ သရဏဂံုႏွင့္ ငါးပါးသီလ ခံယူျခင္းသည္ သီလျဖစ္သည္။ ပရိတ္စသည္ နာၾကားျခင္းးသည္ ဘာ၀နာျဖစ္သည္။

မိမိတို႔၏ ဒါန သီလ ဘာ၀နာမႈတို႔ကို တမလြန္သို႔ ေရာက္ရွိေနသူအား အမွ်ေ၀ျခင္းျဖစ္၍ အနီးသို႔လာေရာက္ႏိုင္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မလာေရာက္ႏိုင္သည္ျဖစ္ေစ၊ တမလြန္ဘ၀ ေရာက္ေနသူ (သို႔မဟုတ္) ပရဒတၱဴပဇီ၀ိက ျပိတၱာျဖစ္ေနသူသည္ အမွ်ေ၀သည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ သာဓုေခၚႏိုင္လွ်င္ ျပိတၱာဘ၀မွ ကၽြတ္လြတ္ႏိုင္ပါသည္။

လွဴဒါန္းမႈ သီလခံယူမႈ ပရိတ္နာယူမႈတို႔သည္ တမလြန္ဘ၀ေရာက္ေနသူ၏ ကိစၥမဟုတ္၊ အိမ္ရွိလူတို႔၏ ကိစၥသာ ျဖစ္သည္။ အိမ္ရွိလူတို႔က မိမိတို႔၏ ကုိသိုလ္အဖို႔ကို အမွ်ေ၀၍ တမလြန္ေရာက္ေနသူက သာဓုေခၚႏိုင္ဖို႔သာ လိုပါသည္။

၂။ မိမိကိုယ္တိုင္ သီလခံယူႏိုင္ေၾကာင္းကို ဤက႑တြင္ ေျဖဆိုခဲ့သည္မွာ မ်ားလွပါျပီ။ သို႔ေသာ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား အနီးတြင္ရွိလ်က္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးထံ သီလမခံယူဘဲ ဘုရားထံကိုယ္တိုင္ ခံယူရန္ကား မသင့္ပါ။ ေက်ာင္းသို႔မသြားႏိုင္၍ ေက်ာင္းေ၀း၍ အေၾကာင္းမညီညြတ္၍ သီလခံယူျခင္းမ်ိဳးအတြက္ ဘုရားေရွ႔တြင္ အသံထြက္၍ သီလခံယူရန္ သင့္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( ၾကက္ပ်ံမက် )
အရွင္ဘုရား၊ ယခုေခတ္ စာနယ္ဇင္းမ်ားတြင္ ပရိသတ္မ်ား ၾကက္ပ်ံမက် စည္ကားသည္ဟု ေရးသားေလ့ရွိပါသည္။ တပည့္ေတာ္ မွတ္သားရဖူးသည္မွာ ၾကက္ပ်ံမက်ကို ျမိ႔ဳရြာစည္ကားျခင္း၌သာ သံုးႏႈန္းရသည္ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ အရင္းအျမစ္ႏွင့္တကြ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူေစလိုပါသည္ဘုရား။
( ပညာသီရိ-သံဖို-မႏၲေလး )

( ေျဖ ) ၾကက္ပ်ံမက် မူရင္းမွာ ကုကၠဳဋသမၸာတိက၊ ကုကၠဳဋသမၸာဒိက ျဖစ္သည္။ ယင္း၏အဖြင့္ကို ပါထိက၀ဂၢ အ႒ကထာ (ဒီ-႒ ၃-၃၉) တြင္ ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။
ဆိုလိုရင္းမွာ ၾကက္သည္ ရြာတရြာ၏ အစြန္အိမ္အမိုးထက္မွ ပ်ံ၍ အျခားရြာ၏ အစြန္အိမ္အမိုးထက္သို႔ ပ်ံက်ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ရြာခ်င္းနီးစပ္ေနသည္။ (သို႔မဟုတ္)
ရြာတရြာ၏ အစြန္ (စည္းရိုး)မွ အျခား တရြာ၏ အစြန္ (စည္းရိုး) သို႔ ၾကက္၏ေျချဖင့္ သြားလာႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ရြာခ်င္းနီးသည္ဟု ဆိုလိုသည္။

ၾကက္သတၱ၀ါသည္ ေ၀းေ၀းလည္း မပ်ံႏိုင္၊ ေ၀းေ၀းလည္း မသြားႏိုင္၍ ၾကက္၏ပ်ံျခင္း သြားျခင္းမွ်ေလာက္သာ ရြာခ်င္းေ၀းသည္။(၀ါ) ရြာခ်င္းဆက္မွ် စည္ကားသည္ဟု ဆိုလိုပါသည္။ လူစည္ကားသည္ကို မဆိုလိုပါ။ လူပရိသတ္ စည္ကားသည္ကို တိုးမေပါက္ေအာင္ စည္သည္။ ႀကိတ္ႀကိတ္တိုး စည္ကားသည္ဟုသာ သံုးႏႈန္းေလ့ရွိပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၾကက္ပ်ံမက် ဟူေသာ ေ၀ါဟာရမွာ ျမိဳ႔ရြာစည္ကားသည္ကိုသာ သံုးစြဲရိုး ရွိပါသည္။
ပ်ိဳ႔ကဗ်ာမ်ားတြင္-ျပည့္ၾကြယ္ႏိုင္ငံ၊ ခ်မ္းသာခံ၍၊ ၾကက္ပ်ံမက်၊ အနႏၲတိ၊ (ဓမၼပါလ-၄၅)၊
ရြာခ်င္းဆက္မွ်၊ ၾကက္ပ်ံမက်၊ သာေမာလွသား၊ ျမိဳ႔ျပေက်းရြာ၊ (ဥမၼာဒႏၲီ-၈)။
ၾကက္ပ်ံမက်၊ ဘုရားဘုန္းျမိဳက္၊ သိမ္းပိုက္ေတာ္မူ။ (ေနမိရကန္-၂၁) စသည္စပ္ဆိုၾကသည္ကို ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၉-ခု ဇြန္လ )

No comments: