Monday, September 21, 2009

ဥစၥာ ကံေစာင့္

( စကားပံု အဓိပၸါယ္ )
ဤ ဥစၥာ ကံေစာင့္-ဟူေသာ စကားပံုသည္ အသက္ ဉာဏ္ေစာင့္-ဟူေသာ စကားပံုႏွင့္ တြဲဖက္သည္။ အသက္ဉာဏ္ေစာင့္ စကားအေၾကာင္းကို ေရွ႔က တင္ျပခဲ့ျပီးျဖစ္သည္။ အသက္ရွည္ရွည္ ေနႏိုင္ရန္ ဉာဏ္ျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ျပဳျပင္ေပးရသကဲ့သို႔ ဥစၥာပစၥည္း မဆုတ္ယုတ္ရန္ (၀ါ) တိုးတက္ရန္ ကံတရားက ေစာင့္ေရွာက္ေပးသည္ဟု အက်ဥ္းခ်ဳပ္ အဓိ္ပၸါယ္ ရပါသည္။

( ဥစၥာ ဆိုသည္မွာ )
ဥစၥာ ကံေစာင့္-စကားပံု၌ ဥစၥာဆိုသည္မွာ လူသားတို႔ စားေရး၊ ၀တ္ေရး၊ ေနထိုင္ေရးတို႔၌ အသံုးျပဳၾကရသည့္ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္သည္။ ထိုပစၥည္းမ်ားကို ေရႊ၊ ေငြ၊ စိန္၊ ေက်ာက္၊ ပတၱျမား-စေသာ အတြင္းအသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းဥစၥာမ်ား (ဥပေဘာဂ) ႏွင့္ အိုးခြက္၊ ပန္းကန္၊ စားပြဲ၊ ကုလားထိုင္၊ ခုတင္-စေသာ ျပင္ပ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္း (ပရိေဘာဂ) မ်ားဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးျပဆိုထားသည္ကို က်မ္းဂန္မ်ား၌ ေတြ႔ရသည္။
သုတ္ပါေထယ် ပါဠိေတာ္၊ ဒသုတၱရသုတ္၌ သတၱ၀ါတို႔အား လြန္စြာအက်ိဳးမ်ားသည့္ (အရိယဓနဂၤ) သူေတာ္ေကာင္း ဥစၥာ ၇-ပါးမွာ သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ပညာ၊ ဟိရီ၊ ၾသတၱပၸ-ဆိုသည့္ တရားခုနစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။
ခုဒၵကနိကာယ္၊ ခုဒၵကပါဌ ပါဠိေတာ္၊ နိဓိက႑သုတ္၌မူ သာ၀တၳိျပည္သား သူေဌးႀကီးတဦးကို အေၾကာင္းျပဳျပီး-
၁။ ထာ၀ရဥစၥာ
၂။ ဇဂၤမဥစၥာ။
၃။ အဂၤသမဥစၥာ
၄။ အႏုဂါမိကဥစၥာ-ဟူေသာ ဥစၥာေလးမ်ိဳးရွိေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားပါသည္။

ထိုတြင္ ထာ၀ရဥစၥာဆိုသည္မွာ ထားသည့္ေနရာမွာပဲ မေရြ႔မရွား တည္ေနတတ္သည့္ လယ္ယာ မိုးေျမ၊ တိုက္တာေနအိမ္၊ ေရႊေငြမ်ားႏွင့္ အိမ္ေထာင္ပရိေဘာဂ အသံုးအေဆာင္စေသာ သက္မဲ့အသံုးအေဆာင္ ၀တၳဳပစၥည္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ (ထာ၀ရ-ထားသည့္ေနရာတြင္ မေရြ႔မရွား အျမဲတည္ေနေသာ ဥစၥာ)။
ေရြ႔လ်ားသြားလာတတ္သည့္ ဆင္၊ ျမင္း၊ ကၽြဲ၊ ႏြား၊ ဆိတ္၊ သိုး၊ အခိုင္းအေစ-ေယာက်္ား၊ အခိုင္းအေစ-မိန္းမ စေသာ သက္ရွိဥစၥာပစၥည္းမ်ားကိုမူ ဇဂၤမဥစၥာ-ဟု ေခၚသည္။ (ဇဂၤမ-လႈပ္ရွားသြားလာတတ္ေသာ ဥစၥာ)။
အဂၤသမဥစၥာကား-မိမိ၏ ကိုယ္အဂၤါ အစိတ္အပိုင္းမ်ားႏွင့္တူေသာ ဥစၥာမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ မိမိ၏ ဦးေခါင္း ေျခ လက္-စေသာ အဂၤါမ်ားသည္ မိမိ အေရွ႔သြားလွ်င္ အေရွ႔ပါ၊ အေနာက္သြားလွ်င္ အေနာက္ပါ၊ ေတာင္သြားလွ်င္ ေတာင္ပါ၊ ေျမာက္သြားလွ်င္ ေျမာက္ပါသကဲ့သို႔ မိမိတတ္သိထားေသာ ႏႈတ္မႈပညာ၊ လက္မႈပညာ၊ စက္မႈပညာ-စေသာ ပညာရပ္မ်ားသည္လည္း မိမိသြားရာ အေရွ႔၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္-တို႔သို႔ ထက္ၾကပ္မကြာ လိုက္ပါတတ္သည့္အတြက္ ထိုအတတ္ပညာ အရပ္ရပ္တို႔ကို အဂၤသမဥစၥာ-ဟုေခၚသည္။ (အဂၤသမ-ဦးေခါင္း၊ ေျခ၊ လက္၊ စသည့္ ကိုယ္အဂၤါမ်ားႏွင့္ တူသည့္ ဥစၥာ)။

ေဖာ္ျပခဲ့ျပီးေသာ ေရႊ-ေငြ စေသာ သက္မဲ့ထာ၀ရဥစၥာမ်ား၊ ဆင္၊ ျမင္း၊ ကၽြဲ၊ ႏြား၊ စေသာ သက္ရွိ ဇဂၤမဥစၥာမ်ားႏွင့္ မိမိတို႔ တတ္သိထားၾကသည့္ အတတ္ပညာ အရပ္ရပ္ဟူေသာ အဂၤသမဥစၥာတို႔သည္ အလြန္ဆံုး မိမိတို႔ ေသဆံုးခါနီးအခ်ိန္အထိသာ မိမိတို႔ႏွင့္ အတူရွိႏိုင္ၾကသည္။ မိမိတို႔ ေသဆံုးသြားၾကသည့္အခါ၌မူ ဤဥစၥာပစၥည္း အားလံုးကို စြန္႔ပစ္ထားခဲ့ၾကရသည္။ အမွန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႔သည္ တမလြန္ေလာက၌ သတၱ၀ါတို႔၏ မွီခိုအားထားရာ၊ တည္ရာ၊ မွီရာတို႔ ျဖစ္ၾကကုန္၏။ (ပုညာနိ ပရေလာကသၼႎ ပတိ႒ာ ေဟာႏၲိ ပါဏီနံ) ဟူေသာ ဘုရားေဟာ ေဒသနာေတာ္ႏွင့္အညီ မိမိတို႔ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည့္ ဒါနကုသုိလ္ေကာင္းမႈ၊ သီလကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၊ သမာဓိကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၊ ပညာကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ဆိုေသာ ေကာင္းမႈေလးမ်ိဳးတို႔သာ တမလြန္ေလာကသို႔ လိုက္ပါတတ္ၾကသည္။

ထိုေကာင္းမႈတို႔သည္ တဘ၀သာ လိုက္ပါႏိုင္ၾကသည္ မဟုတ္။ တေတာ နံ သုခမေႏြတိ၊ ဆာယာ၀ အႏုပါယိနီ-ဟူေသာ ဘုရားေဟာအတိုင္း အနာဂတ္ သံသရာတေလွ်ာက္ နိဗၺာန္ေရာက္သည္အထိ မိမိေနာက္က အရိပ္ပမာ တေကာက္ေကာက္ လိုက္ပါႏိုင္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုဒါန-စေသာ ေကာင္းမႈေလးမ်ိဳးတို႔ကို အႏုဂါမိကဥစၥာ-ဟု ေခၚပါသည္။ (အႏုဂါမိက-သံသရာတေလွ်ာက္ မိမိေနာက္သုိ႔ တေကာက္ေကာက္ လိုက္ပါေနေသာ ဥစၥာ)။
ဤဥစၥာ အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔တြင္ သူေတာ္ေကာင္း ဥစၥာ ၇-မ်ိဳးႏွင့္ အႏုဂါမိကဥစၥာတို႔ကို ခ်န္ထား၍ ေရႊ၊ ေငြ၊ စေသာ ထာ၀ရဥစၥာ၊ ကၽြဲ ႏြား-စေသာာ ဇဂၤမဥစၥာ၊ အတတ္ပညာဟူေသာ အဂၤသမဥစၥာ တို႔ကိုသာ ဥစၥာ ကံေစာင့္-စကားပံု၌ ဥစၥာအရ ယူရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

( ကံဆိုသည္မွာ )
ကံေစာင့္ဆိုေသာစကား၌ ကံ-မွာ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံ-ဟု ႏွစ္မ်ိဳးရွိေသာ္လည္း ဤေနရာ၌ ဥစၥာပစၥည္းကို ေစာင့္ေရွွွာက္သည္ဟုဆိုေသာေၾကာင့္ ကုသိုလ္ကံကိုသာ ယူရပါမည္။ ထိုကုသိုလ္ကံမွာလည္း လြန္ေလးျပီးေသာ ဘ၀မ်ားစြာက ဆည္းပူးျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အတိတ္ကုသိုလ္ကံမ်ားႏွင့္ ယခုဘ၀၌ ျပဳလုပ္ေသာ ပစၥဳပၸန္ ကုသိုလ္ကံမ်ားဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိျပန္ရာ ဤႏွစ္မ်ိဳးစလံုးကိုပင္ ယူရပါမည္။
မွန္ပါသည္။ အခ်ိဳ႔ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ အတိတ္ကုသိုလ္ကံ အလြန္ႀကီးမားၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ပစၥဳပၸန္ ကုသိုလ္ကံ၏ ေထာက္ပံ႔ကူညီမႈ (ဥပထမၻကသတၱိ) မလိုဘဲ အတိတ္ကုသိုလ္ကံခ်ည္း သက္သက္ျဖင့္ပင္ ပစၥည္းဥစၥာ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာၾကသည္။ အခ်ိဳ႔မွာ ယခု လက္ရွိဘ၀တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ပစၥဳပၸန္ကုသိုလ္ကံ၏ အကူအညီ အေထာက္အပံ႔ကိုရမွ ပစၥည္းဥစၥာမ်ား ျဖစ္ပြား တိုးတက္ၾကသည္။ မဟာဒုက္၊ ကာက၀ဠိယႏွင့္ ပုဏၰဆင္းရဲသား ဇနီးေမာင္ႏွံတို႔ ကဲ့သို႔ လက္ရွိဘ၀၌ပင္ ခ်က္ခ်င္းအက်ိဳးေပးႏိုင္စြမ္းေသာ ပစၥဳပၸန္ (ဒိ႒ဓမၼ ေ၀ဒနီယ) ကံျဖင့္လည္း တခဏခ်င္း ပစၥည္းဥစၥာ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာသြားသူမ်ားလည္း ရွိၾကပါသည္။
ဤသို႔ အတိတ္ကုသိုလ္ကံ၊ ပစၥဳပၸန္ကုသိုလ္ကံႏွစ္မ်ိဳးလံုးပင္ ဥစၥာပစၥည္းမ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ဤေနရာ၌ အတိတ္ကံ၊ ပစၥဳပၸန္ကံ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို ယူရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အတိတ္ကံ ပစၥဳပၸန္ကံ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို ယူရမည္ဆိုေသာ္လည္း ထိုကံမ်ားမွာ ဒါနကုသိုလ္ကံ သီလကုသိုလ္ကံ ဘာ၀နာကုသိုလ္ကံ-ဟူ၍ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိရာ အလွဴဒါနက ေပးလွဴပါလွ်င္ ျဖစ္ေလရာရာ အရပ္ေဒသ အမ်ိဳးအႏြယ္တို႔၌ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာျခင္း၊ မ်ားေသာ ဥစၥာပစၥည္း ရွိျခင္း၊ မ်ားေသာစည္းစိမ္ရွိျခင္း အက်ိဳးရွိ၏။ ( ဒါနံ ဒတြာ ယတၳ ယတၳ တႆ ဒါနႆ ၀ိပါေကာ ေဟာတိ၊ အေၯာ စ ေဟာတိ မဟဒၶေနာ၊ မဟာေဘာေဂါ )-ဟု အဂၤုတၱိဳရ္ ပါဠိေတာ္ သပၸဳရိသဒါနသုတ္၌ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူထားခ်က္အရ ဥစၥာပစၥည္း တည္တံ႔ျပန္႔ပြားေရးတြင္ အျခားေသာ ကုသိုလ္ကံမ်ားထက္ ဒါနကုသိုလ္ကံက ပို၍ ပဓာနက်သျဖင့္ ကံေစာင့္-ဟူေသာ စကား၌ ကံဆိုသည္မွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္-ဒါနကုသုိလ္ကံမ်ား-ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

( ဥစၥာကံေစာင့္ )
ကံေၾကာင့္ ေလာကႀကီးေပၚလာရ၏။ ကံေၾကာင့္ သတၱ၀ါမ်ား ျဖစ္ေပၚလာရ၏။ ကမၼဳနာ ၀တၱေတ ေလာေကာ၊ ကမၼဳနာ ၀တၱေတ ပဇာ-ဟူေသာ ေဒသနာေတာ္ႏွင့္အညီ သတၱေလာက၊ သခၤါရေလာက၊ ၾသကာသေလာက ဟူေသာ ေလာကႀကီးသံုးပါးတို႔မွာ ကံေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေပၚလာၾကရေသာေၾကာင့္ ကံ၏အေၾကာင္းကား အလြန္က်ယ္၀န္းလွပါသည္။ က်ယ္၀န္းသေလာက္ အက်ိဳးေပးလည္း ဆန္းၾကယ္လွသည္။ ဆန္းၾကယ္သည့္အရာတြင္ ဘုရားရွင္မွတပါး အျခားသူတို႔ မၾကံစည္ႏိုင္၊ မသိႏိုင္သည့္အတြက္ ကမၼ၀ိပါေကာ အစိႏၲိေယာ-ဟု ဘုရားေဟာေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤေနရာ၌ ကံအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိရာတြင္ ဥစၥာပစၥည္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ကံအေၾကာင္းကိုသာ တင္ျပပါမည္။
ေဖာ္ျပခဲ့ျပီးေသာ ဘုရားေဟာ ေဒသနာေတာ္မ်ားအရ ေလာကလူသားမ်ားမွာ ရွိၾကေသာ ထာ၀ရဥစၥာ၊ ဇဂၤမဥစၥာ၊ အဂၤသမဥစၥာ ဟူေသာ အတြင္းအပ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားမွာ အတိတ္ ပစၥဳပၸန္ ဒါန ကုသိုလ္ကံမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရေၾကာင္းမွာ ထင္ရွားသိသာပါသည္။ ထို႔အတူ လက္ရွိဥစၥာပစၥည္းမ်ား မပ်က္စီးဘဲ တည္ျမဲေနျခင္း၊ တိုးပြားလာျခင္း၊ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးတို႔ မဖ်က္ဆီးႏိုင္ျခင္း စသည့္အက်ိဳးတရားတို႔မွာလည္း ကံေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေပၚလာၾကရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရွးပညာရွင္ႀကီးမ်ားက ဥစၥာကံေစာင့္-ဟု ဆိုထံုးျပဳခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

( ကံခၽြန္မွ လူမြန္ျဖစ္သည္ )
ကံတရားက ဥစၥာစီးပြားမ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္တတ္သည့္ သေဘာကို အက်ယ္ဆက္လက္ ရွင္းျပပါဦးမည္။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က အတိတ္ဒါနကုသိုလ္ကံ အလြန္ႀကီးမားၾကသျဖင့္ ေမြးေမြးခ်င္း သူေဌးမ်ိဳး၌ ျဖစ္ၾကသူမ်ား ရွိၾကသည္။ ထိုအတိတ္ကံ ခၽြန္သူမ်ားမွာ ေဇာတိက၊ ေမ႑က၊ ဇဋိလ-စေသာ ဒါနရွင္ႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ထိုတြင္ ေဇာတိက သူေဌးသားမွာ အရြယ္ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ ေရွးအတိတ္ ဒါနကုသိုလ္ကံအစြမ္းေၾကာင့္ ေနထိုင္ရန္အတြက္ ရတနာ ၇-ပါးျဖင့္ျပီးေသာ ဘံုခုနစ္ဆင့္ (ခုနစ္ထပ္) ရွိ ျပာသာဒ္ႀကီး ေျမမွေပၚထြက္ခဲ့သည္။ ထိုျပာသာဒ္ႀကီးကို ၀န္းရံျပီး ရတနာ တံတိုင္းႀကီး ခုနစ္ထပ္ႏွင့္ ထိုတံတိုင္းတို႔ အၾကားအၾကား၌ ပေဒသာပင္ ၆၄-ပင္ ေပၚလာသည္။ ထို႔အတူ ေရႊအိုးႀကီး ေလးလံုးႏွင့္ ထန္းလံုးခန္႔ရွိ ေရႊၾကံပင္ႀကီး ေလးပင္တို႔သည္ ထိုရတနာျပာသာဒ္ႀကီး၏ ေထာင့္ေလးေထာင့္တို႔မွ တလံုးစီ တပင္စီ ေပၚလာၾက၏။ ေရႊၾကံပင္ႀကီး၏ ပင္စည္မွာ ေရႊခ်ည္းျဖစ္၍ အရြက္တို႔မွာ ျမအတိ ျဖစ္ၾကသည္။

ေမ႑ကသူေဌးကား ၀ိပႆီဘုရားရွင္ လက္ထက္မွာ ေရႊဆိတ္ရုပ္ႀကီး ျပဳလုပ္ပူေဇာ္ခဲ့သည့္ ဒါနကုသုိလ္ေၾကာင့္ အိမ္ေနာက္ရွိ ရွစ္ပယ္မွ်က်ယ္၀န္းေသာ ေျမေနရာတြင္ ဆင္အရြယ္၊ ျမင္းအရြယ္၊ ႏြားလားဥသဘအရြယ္ရွိ ေရႊဆိတ္ရုပ္ႀကီးမ်ားသည္ ေျမမွေပၚထြက္လာၾက၍ ေက်ာက္ကုန္းခ်င္း ထိစပ္ကာ ရပ္တည္ေနၾက၏။ ထိုေရႊဆိတ္ရုပ္ႀကီးတို႔၏ ခံတြင္းအသီးသီးထဲ၌ အဆင္းငါးမ်ိဳးရွိ ခ်ည္ေဂၚလီႀကီးမ်ား ပါလာၾက၏။ အ၀တ္အထည္၊ ေရႊ၊ ေငြ၊ စသည္တို႔ကို ျဖစ္ေစ၊ ေထာပတ္၊ ဆီ၊ ပ်ား၊ တင္လဲ စေသာ စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားကို ျဖစ္ေစ အလိုရွိသည့္အခါ ထိုေဂၚလီလံုးႀကီးမ်ားကို ဖယ္ရွားလိုက္ရ၏။ ေရႊဆိတ္ရုပ္တရုပ္တည္း၏ ခံတြင္းမွ ထြက္လာသည့္ အ၀တ္အထည္ ေရႊ ေငြ စေသာ ပစၥည္းတို႔မွာ ဇမၺဴဒိပ္တကၽြန္းလံုး ရွိသူတို႔အတြက္ လံုေလာက္သည္ဟု ဆိုေပသည္။ ေမ႑ကသူေဌးႀကီး ေခါင္းေလွ်ာ္ျပီး ေကာင္းကင္သို႔ ေမာ့ၾကည့္လိုက္သည့္အခါ စပါးက်ီေပါင္း ၁၂၅၀၀-ျပည့္သည္အထိ သေလးနီစပါးမ်ား ေကာင္းကင္မွ က်လာေလ့ရွိသည္။

ထို႔အတူ ေမ႑ကသူေဌးကေတာ္ႀကီး စႏၵပဒုမသီရိ သည္လည္္း တစလယ္ခ်က္မွ်ေသာ ထမင္းကို သူ႔လက္ျဖင့္ ကိုင္၍ လာသမွ်လူတို႔ကို ေပးကမ္းေသာ္လည္း ကုန္မသြားသကဲ့သို႔ သားျဖစ္သူ ဓနဥၥယကလည္း ေငြတေထာင္ကိုင္ျပီး လာတိုင္း လာတိုင္းေသာ လူတို႔ကို ေပးေသာ္လည္း ေငြမွာ ကုန္မသြားေပ။ ထို႔အတူ ေခၽြးမျဖစ္သူ သုမနေဒ၀ီကလည္း စပါးတျပည္ကိုကိုင္ျပီး ဇမၺဴဒိပ္တကၽြန္းလံုး ေနသူတို႔အား ေ၀ငွေသာ္လည္း ေလ်ာ့ပါးသြားျခင္း မရွိ-ဟု ၀ိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကထာ ဓမၼပဒအ႒ကထာတို႔၌ မိန္႔ဆိုထားေပသည္။

ဤကဲ့သို႔ ေဇာတိက၊ ေမ႑က၊ ဇဋိလ၊ စေသာ သူေဌးတို႔ ပစၥည္းဥစၥာ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာသည့္အရာ၌ ႏႈိင္းယွဥ္စရာ ျပိဳင္ဖက္မျမင္ သံုးမကုန္၊ စြဲမကုန္ ဥစၥာစည္းစိမ္ရွင္ အမိတေဘာဂ သူေဌးႀကီးမ်ား ျဖစ္လာရျခင္းမွာ ေရွးေရွးဘ၀မ်ားက ျပဳခဲ့ၾကေသာ စြမ္းအင္ႀကီးမားသည့္ အတိတ္ဒါနကုသိုလ္ကံမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ျဖစ္ျခင္းမွာ ဣဒၶိဆယ္မ်ိဳးတို႔တြင္ ပုည၀ေတာ ဣဒၶိ-ဟု ၀ိသုဒၶိမဂ္၌ မိန္႔ဆိုထားေပသည္။ အတိတ္ကုသိုလ္ကံ ထူးျခားႀကီးမားသည့္ ေကာင္းမႈရွင္တို႔၏ ျပီးေျမာက္ျပည့္စံုျခင္းတန္ခိုး-ဟု အဓိပၸါယ္ရပါသည္။ လူတဦးတေယာက္သည္ ပစၥည္းဥစၥာ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာသည့္ မိဘတို႔ထံမွာ ပဋိသေႏၶေနျပီး မိဘတို႔ပိုင္ဆိုင္ေသာ လယ္ယာေျမ၊ ေရႊ၊ ေငြ စေသာ ဥစၥာပစၥည္းတို႔ကို အေမြစားအေမြခံ အျဖစ္ ရရွိျခင္းသည္လည္း အတိတ္ကုသိုလ္ကံက ဥစၥာကို ေစာင့္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
( ေရွ႔လ ဆက္ရန္ )

ဓမၼာစရိယ ဦးေအးႏိုင္-ဘီေအ

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၉-ခု စက္တင္ဘာလ )

No comments: