Friday, September 25, 2009

ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ႏွင့္ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ ႏွိင္းယွဥ္ေ၀ဖန္ခ်က္ ( ၃ )

သာသနာေတာ္အေၾကာင္းကို ျပန္ျပီးဆက္ရရင္ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံဖို႔ နီးလာလို႔ ေၾကညာလိုက္တဲ့အခါ ရဟန္းေတာ္အေပါင္း မ်ားစြာ စိုးရိမ္ပူေဆြးျပီး ငိုေၾကြးၾကတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက သင္တို႔ မငိုေၾကြးၾကနဲ႔။ ၄၅-ဝါပတ္လံုး ငါဘုရား ေဟာၾကားထားခဲ့တဲ့ ဓမၼ ဝိနယ အဘိဓမၼာေတြ က်န္ရစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီတရားေတြက ငါဘုရားသဖြယ္ ေရွ႔ေဆာင္လမ္းညႊန္အျဖစ္ ရွိေနလိမ့္မယ္။

ငါဘုရားသည္ ဓမၼကိုလဲ အျပည့္အစံု ေဟာခဲ့ျပီးျပီ။ အဘိဓမၼာကိုလဲ ေဟာခဲ့ျပီးျပီ။ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားလဲ အစံုအလင္ ပညတ္ထားျပီးျပီ။ ငါဘုရားမရွိတဲ့အခါ ထို ဓမၼ ဝိနယ အဘိဓမၼာ-၃-ပံုေသာ ပိဋကတ္ေတြဟာ သင္တို႔အတြက္ ဆရာအျဖစ္နဲ႔ ရပ္တည္ေနရစ္လိမ့္မယ္လို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူတယ္။ ဒီပိဋကတ္သံုးပံုဟာ ႏွစ္ေပါင္းျမားေျမာင္ ၾကာျမင့္ေအာင္ သင္တို႔အတြက္ နည္းလမ္းညႊန္ျပေပးေနလိမ့္မယ္။

ငါေဟာၾကားခဲ့တဲ့ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြကို
(၁) အယူအဆသစ္ေတြ မသြင္းဘဲ
(၂) အယူအဆေဟာင္းေတြကိုလဲ မပစ္ပယ္ဘဲ
(၃) ရွိျပီးတရားေတာ္မ်ားကိုလဲ ျပင္ဆင္ျခင္းမလုပ္ဘဲ မူလရွိျပီးအတိုင္း လိုက္နာထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ၾကမယ္ဆိုရင္ တရားေတာ္မ်ားဟာ အျမဲသန္႔ရွင္း စင္ၾကယ္စြာ ရွိေနၾကလိမ့္မယ္။ ဒီအတိုင္းပဲ ယခု ေတာင္ပိုင္း ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာေတာ္က ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားတယ္။ စင္ၾကယ္မွန္ကန္ေအာင္ စုေပါင္းရြတ္ဆို ညႇိႏႈိင္းသေဘာတူၾကတဲ့ သဂၤါယနာေျခာက္တန္လဲ အားလံုးသေဘာတူ ဆံုးျဖတ္ထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေထရ၀ါဒဓမၼေတြဟာ အတိအက်မွန္ကန္ျပီး မူလေဟာေတာ္မူတဲ့အတိုင္းဆိုတာ ယံုၾကည္စိတ္ခ် အားကိုးႏိုင္တယ္။ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာကေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ဘူး။

မဟာယာနမွာ ဂိုဏ္းကြဲေတြ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့ အထဲက အားေကာင္းတဲ့ သဗၺတၳဂိုဏ္းေခၚတဲ့ ဂိုဏ္းတဂိုဏ္းရွိတယ္။ အဲဒီအခါက မဟာယာနက အိႏၵိယျပည္ အေနာက္ေျမာက္နယ္တဝိုက္ ကက္ရွမီးယားနယ္၊ ယခု ပါကစၥတန္ေခၚတဲ့ ေျမာက္ပိုင္း ကႏၲာရနယ္၊ အဲဒီအေနာက္ ဆက္သြားရင္ တာဂ်စၥတန္၊ ဗလူခ်စၥတန္၊ အာဖဂန္နစၥတန္ဆိုတဲ့ နယ္ေတြမွာ မဟာယာနေခတ္စားေနတယ္။ ဘုရားပရိနိဗၺာန္စံျပီး ႏွစ္ ၆ဝဝ-ႏွင့္ ၇ဝဝ ၾကားေလာက္ေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အာဏာစက္ အလြန္ထက္တဲ့ ဥသွ်န္မင္းဆိုတာရွိတယ္။ သူတို႔က သကလူမ်ိဳးေတြ။ သကၠ-မဟုတ္ဘူး။ သကေခၚတဲ့ လူမ်ိဳးေတြ။ သကၠ ဆိုတာကေတာ့ ဘုရားအမ်ိဳး၊ သက်သာကီဝင္မ်ိဳးေတြ။ အဲဒီ သကမင္းတို႔ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ကို သကၠရာဇ္လို႔ေခၚေၾကာင္း ေရွးစာေဟာင္းမ်ားမွာ ေတြ႔ဖူးတယ္။

အဲဒီ အားေကာင္းတဲ့ သကမင္း၊ ကုရွန္မင္းလဲ ေခၚတယ္။ သူကအားေကာင္းတဲ့ သဗ
ၺတၳဂိုဏ္းကို ဦးစီးျပီး ပိဋကတ္သံုးပံုကို သူတို႔ဘာသာ အကုန္သဂၤါယနာတင္တယ္။ ရုပ္နာမ္မ်ားဟာ အတိတ္၊ အနာဂတ္၊ ပစၥဳပၸန္ မပ်က္မစီး အျမဲတည္ရွိတယ္လို႔ အယူရွိတယ္။ ေခတ္လူမ်ား အမ်ားသိတဲ့ ဥပမာျပရမယ္ဆိုရင္ ရုပ္ရွင္ရံုမွာျပတဲ့စက္နဲ႔ ျပရမွာပဲ။ ရုပ္ရွင္ျပစက္မွာ တဖက္မွာ ရုပ္ရွင္ကားဘီးေခြ တေခြ၊ ေနာက္တဖက္မွာ ေနာက္ဘီးေခြ တေခြ ရွိတယ္။ ရုပ္ရွင္ျပတဲ့အခါမွာ စက္ကလည္ျပီး ဆြဲလိုက္ေတာ့ ဘယ္ဘက္ကအေခြဟာ ဖလင္ေပလိပ္ပါလာျပီး ျပစက္ရဲ႔ မွန္ဘီလူးေရွ႔မွာ ျဖတ္သန္းသြားတယ္။ အဲဒီမွာ အရုပ္ေပၚတာပဲ။ ျပျပီးသားဖလင္က ညာဘက္က ဘီးေခြထဲဝင္ျပီး အေခြလိုက္ စီျပီးသားအျဖစ္နဲ႔ ဝင္သြားတယ္။

သူတို႔ရဲ ႔ သဗၺတၳဝါဒအရ ကံေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္နာမ္မ်ားဟာ အတိတ္၊ အနာဂတ္၊ ပစၥဳပၸန္ မပ်က္မစီး အျမဲတည္ရွိေနတယ္-တဲ့။ အဲဒါ သႆတဝါဒ=မျဖစ္ရေသးတဲ့ ရုပ္နာမ္တရားေတြဟာ တေနရာမွာစုျပီး ေစာင့္ေနတယ္တဲ့။ ကိေလသာနဲ႔ ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္သည္ အနိစၥ၊ မဂ္ဉာဏ္၊ ဖိုလ္ဉာဏ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္သည္ နိဗၺာန္တြင္ အျမဲခံစားလ်က္ရွိေနသည္ဆိုတဲ့ ဝါဒကလဲ ပါေသးတယ္။ အဲဒါက ဧကစၥသႆတ၀ါဒ-တခ်ိဳ႔ ျမဲတယ္လို႔ဆိုတယ္။ နိဗၺာန္မွာ ရုပ္ထူး နာမ္ထူးနဲ႔ အစဥ္အျမဲ ခံစားေနရတယ္ဆိုတဲ့ အယူကို ၾကိဳက္ႏွစ္သက္သူမ်ားကို လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၂ဝ-ေလာက္က ဆူးေလဘုရား တရားပြဲတခုမွာ နာဖူးတယ္။ သို႔ေသာ္ သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းေရးမူေၾကာင့္ ဒီအယူဟာ တိမ္ေကာေပ်ာက္ပ်က္သြားတာေတြ႔ရတယ္။

ဘုန္းႀကီးတို႔ ေထရဝါဒမွာ ရုပ္နာမ္ဟာ တေနရာမွာ စုေနတယ္ဆိုတာ လံုးဝမရွိဘူး။ အေၾကာင္းတရား အက်ိဳးတရား တိုက္ဆိုင္တဲ့အခါ ေပၚလာတဲ့ ရုပ္နာမ္ပဲရွိတယ္။ ခဏတိုင္း ခဏတိုင္း ျဖစ္ေပၚျပီး ခဏတိုင္း ခဏတိုင္း ပ်က္ေနတဲ့ အနိစၥသခၤါရဝါဒပဲရွိတယ္။
မဟာယာနက ဘုရားတရားေတာ္ေတြကို လူတို႔ႀကိဳက္သလို ျပင္ေတာ့ ရုပ္တုေတာ္ကို သူတို႔လိုသလို ႏွာေခါင္းကို ဘယ္မွာထား၊ နားကို ဘယ္မွာတပ္ ဆိုျပီး မရိုမေသ၊ မဖြယ္မရာ ျပဳျပင္တာနဲ႔ တူေနတယ္။ သႏၲိလကၡဏာ ရွိပါတယ္ဆိုထားတဲ့ နိဗၺာန္မွာလဲ ရုပ္တရား နာမ္တရားေတြ သြားထားျပန္တယ္။ အဲဒါ မဟာယာနက အယူအဆေတြ သူတို႔လုပ္ခ်င္သလို လုပ္ထားတာ။ ဒါ နမူနာတခုပဲ ရွိေသးတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနတဲ့အခါ သံဃာေတာ္အားလံုးကို ကရုဏာေရွ႔ထားျပီး ေဟာၾကားတာရွိေသးတယ္။ သံဃာ ခုနစ္သိန္းေက်ာ္ရွိတဲ့ ရဟန္းပရိသတ္ အစံုအညီရွိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ျမတ္စြာဘုရားက အခြင့္အေရးအေနနဲ႔ အရွင္အာနႏၵာတို႔၊ အရွင္အႏုရုဒၶါတို႔ ေရွ႔ေမွာက္မွာ-ငါ၏ခ်စ္သား ရဟန္းမ်ားတို႔၊ ငါဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံေတာ့ သင္တို႔ဆရာ မရွိေတာ့ဘူးဆိုျပီး စိတ္ပ်က္ပူေဆြးျခင္း မျဖစ္ၾကနဲ႔။ ငါဘုရား ၄၅-ဝါပတ္လံုး ေဟာထားခဲ့တဲ့ ဓမၼေတြ (သုတ္၊၀ိနည္း၊အဘိဓမၼာေတြ) ဟာ ဆရာအျဖစ္နဲ႔ သာသနာ ရွည္ၾကာစြာ တည္ေနရစ္လိမ့္မယ္။ အခု ပရိနိဗၺာန္စံရန္ နာရီပိုင္းပဲလိုေတာ့တယ္။ ငါရွိတုန္းမွာ သင္တို႔သိလိုတဲ့ ျပႆနာေတြ၊ သံသယေတြရွိရင္ ေမးလိုရာ ေမးၾက-လို႔ ျမြက္ၾကားေတာ္မူတယ္။

ခုနစ္သိန္းေသာ သံဃာေတြမွာ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္၊ ရဟႏၲာေတြ မ်ားတယ္။ အဲဒီထဲမွာ ေသာတာပန္ဟာ အငယ္ဆံုးအဆင့္ပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီလိုအခြင့္အေရး ဖြင့္ေပးေသာ္လည္း ဘယ္သံဃာကမွ မေမး။ အားလံုးျငိမ္သက္ေနၾကတယ္။ ဒါနဲ႔ အရွင္အာနႏၵာက-အားလံုး ေက်နပ္လက္ခံၾကပါတယ္၊ ေမးရန္ မရွိပါဘုရား-လို႔ ေလွ်ာက္တယ္။

အဲဒီေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားက ထပ္မံေမးေတာ္မူျပန္တယ္။ သင္တို႔ မေမးရဲလို႔ရွိရင္ အနီးအနားမွာ ရွိတဲ့ အရွင္အာနႏၵာ၊ အရွင္အႏုရုဒၶါ စတဲ့ သံဃာေတာ္ႀကီးမ်ားကတဆင့္ ေမးႏိုင္တယ္။ ငါ ေနာက္ဆံုးအခြင့္အေရး ေပးခ်င္တာက အကယ္၍ (အကယ္၍သာ) သံဃာမ်ားအားလံုးက အလိုရွိမယ္ဆိုရင္ ငါ၏ ပညတ္ခ်က္မ်ားထဲက ခုဒၵါႏုခုဒၵက (ငယ္ေသာ ဝိနည္းမ်ား၊ ပို၍ငယ္ေသာ ဝိနည္းမ်ား) ကိုလဲ ျပင္ဖို႔ရာ ျဖည့္စြက္ဖို႔ရာ ပယ္ႏုတ္ဖို႔ရာ ခြင့္ျပဳေတာ္မူမယ္။ အဲဒါ သင္တို႔ အေရးထားျပီး မွတ္သားထားၾကပါ။ အဲဒီလိုျပင္တဲ့အခါမွာ သင့္ေတာ္သလား၊ မွန္ကန္ျပီလား ဆိုတာေတြကို အားလံုးသေဘာတူျပီးသည့္တိုင္ေအာင္ သုတၱန္၊ ဝိနည္း၊ အဘိဓမၼာေတြအားလံုးႏွင့္ ညႇိၾကည့္ျပီး အားလံုး မဟာပေဒသေလးပါးနဲ႔ အစစကိုက္ညီဖို႔လိုတယ္။ အဲဒီမဟာပေဒသ ေလးပါးဆိုတဲ့ ေပတံနဲ႔ တိုင္းျပီး အကုန္ညီညြတ္ဖို႔ လိုတယ္။ အဲဒီ မဟာပေဒသေလးပါးကို ေနာက္တရားမွ ဆက္လက္ရွင္းျပပါမယ္္။
( ေရွ႔လဆက္ရန္)

သီတဂူ ဆရာေတာ္

( ျမတ္မဂၤလာ ၂ဝဝ၁-ခု ေဖေဖာ္ဝါရီလ )



No comments: