Friday, September 11, 2009

ကုသိုလ္ႀကီး သံုးရပ္

ကုသိုလ္ဆိုသည္မွာ ကုသလဟူေသာ ပါဠိစကားမွ ဆင္းသက္လာေသာ ပါဠိသက္ေ၀ါဟာရျဖစ္သည္။ အနက္အဓိပၸါယ္မွာ ေကာင္းမႈ-ဟူ၍ျဖစ္သည္။ လူ႔ဘ၀တြင္ စိတ္ေစတနာေကာင္းမြန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ျပဳၾကသည္။ ယင္းသို႔ ျပဳၾကရာတြင္ အဓိကက်ေသာ ကုသိုလ္ႀကီးသံုးရပ္ ရွိသည္။ ယင္းတို႔မွာ ဒါနကုသုိလ္၊ သီလကုသိုလ္၊ ဘာ၀နာကုသိုလ္တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။

ထိုကုသိုလ္သံုးရပ္တြင္ ဒါနကုသုိလ္သည္ ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲ လွဴဒါန္းျခင္းတည္းဟူေသာ ေကာင္းမႈျဖစ္သည္။
သီလကုသိုလ္သည္ ငါးပါး ရွစ္ပါး ကိုးပါး ဆယ္ပါးစေသာ က်င့္၀တ္တို႔ကို ေစာင့္ထိန္းေသာ ေကာင္းမႈျဖစ္သည္။ ဘာ၀နာကုသုိလ္မွာ သမထဘာ၀နာ ၀ိပႆနာဘာ၀နာတို႔ကို က်င့္ႀကံပြားမ်ား အားထုတ္ေသာ ေကာင္းမႈျဖစ္သည္။

ဤကုသိုလ္ႀကီးသံုးရပ္လံုးပင္ မြန္ျမတ္လွသည္။ ျပဳသူကို ယခုဘ၀ေရာ ေနာင္ဘ၀တြင္ပါ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာမ်ား ျဖစ္ေစႏိုင္သည္။ သို႔ရာတြင္ ဤကုသိုလ္ႀကီး သံုးရပ္မွာလည္း အက်ိဳးက်းဇူးႀကီးမားပံုျခင္း မတူၾကေပ။ ဒါနကုသုိလ္ထက္ သီလကုသိုလ္က ပို၍ အက်ိဳးႀကီးသည္။ တဖန္ သီလကုသိုလ္ထက္ ဘာ၀နာကုသိုလ္က ပို၍ အက်ိဳးႀကီးသည္ဟု ေ၀လာမသုတၱန္၌ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္ကို အထင္အရွားသိျမင္ႏိုင္ေပသည္။

ဤေနရာတြင္ ဘာ၀နာဆိုရာ၌ သမထဘာ၀နာ ၀ိပႆနာဘာ၀နာ ဟုူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္ကို ပိိုင္းျခားသိျမင္ရေပမည္။ အာရံုတခုတည္း၌ တည္ေနေသာ စိတ္ကို ထပ္တလဲလဲ ျဖစ္ေအာင္ ပြားမ်ားျခင္းသည္ သမထဘာ၀နာျဖစ္ေပသည္။ သမထဘာ၀နာသည္ နီ၀ရဏကိေလသာ အပူဓာတ္တို႔ကို ျငိမ္းေအးေစႏိုင္သည္။
၀ိပႆနာဘာ၀နာသည္ကား ပညာစခန္း ျဖစ္သည္။ ၀ိပႆနာဘာ၀နာသည္ ရုပ္တရား နာမ္တရားတို႔၏ မျမဲျခင္း၊ ဆင္းရဲျခင္း၊ အစိုးမရျခင္းတို႔ကို ထပ္တလဲလဲ ပြားမ်ားရႈျမင္၊ သိျမင္ေသာပညာ ျဖစ္သည္။ တနည္းအားျဖင့္-ခႏၶာငါးပါးတို႔၏ အျဖစ္အပ်က္ကို မျပတ္ရႈျမင္ေသာ ပညာ ျဖစ္သည္။ ၀ိပႆနာဘာ၀နာကို က်င့္ၾကံပြားမ်ားမွသာ မဂ္တရား ဖိုလ္တရားတို႔ကို ရရွိႏိုင္ေပမည္။

သို႔ျဖစ္၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ဒါနကုသိုလ္၊ သီလကုသိုလ္မွ်ျဖင့္ မတင္းတိမ္သင့္။ ဒါနကုသိုလ္ သီလကုသိုလ္အျပင္ ဘာ၀နာကုသုိလ္တည္းဟူေသာ ၀ိပႆနာတရားကိုပါ က်င့္ၾကံပြားမ်ားအားထုတ္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားၾကရေပမည္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ကလည္း ခႏၶာငါးပါးတို႔၏ အျဖစ္အပ်က္ကို မရႈမျမင္ဘဲ အႏွစ္တရာပတ္လံုး အသက္ရွည္ရျခင္းထက္ ခႏၶာငါးပါးတို႔၏ အျဖစ္အပ်က္ကို မျပတ္ရႈျမင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ တရက္မွ အသက္ရွည္ရျခင္းသည္ ျမတ္၏ဟူ၍ ဓမၼပဒ၌ ေဟာၾကားထားေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္ေသာ ၀ိပႆနာတရားကို တတ္ႏိုင္သမွ် အားထုတ္ၾကပါရန္ တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

No comments: