Wednesday, September 9, 2009

သုတ္မဂၤလာ ဆယ္ဂါထာ ( ၂ )

( ယခင္လမွ အဆက္။)

ျမန္မာႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ လူမႈဆက္ဆံေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈစသည္တို႔မွာ အမ်ားအားျဖင့္ ဘုရားေဟာဗုဒၶစာေပတြင္ အေျခခံေနပါသည္။ ယင္း ဗုဒၶစာေပမ်ားအနက္ မဂၤလသုတ္ တရားေတာ္မွာ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါအမ်ားတို႔သည္ ၁၂-ႏွစ္ကာလပတ္လံုး ၾကံဆေျပာၾကား အျငင္းပြားၾကသည္။

ထို႔ေနာက္ ဘုရားရွင္ထံ ေမးေလွ်ာက္ရာမွ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားေတာ္သည္ အထက္တြင္ ေရးသားခဲ့သလို ေလာကီေရးသာမက ေလာကုတၱရာနိဗၺာန္ခ်မ္းသာအစစ္သို႔ ၀င္ရာ တံခါးေပါက္လည္း ျဖစ္သည္။ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာျမတ္သို႔ တက္ရန္ ေစာင္းတန္းႏွင့္တူ၍ အဖိုးျဖတ္ႏိုင္စြမ္းမရွိပါ။ သံုးဆယ့္ရွစ္ျဖာ မဂၤလာတရားေတာ္၏ ဂုဏ္ပုဒ္တို႔ကို ထုတ္ေဖာ္ေရးသားျခင္းငွါ မစြမ္းသာေအာင္ မ်ားေျမာင္လွပါသည္ဟုဆိုပါက လြန္အံ႔မထင္ပါ။ ပုဂံေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အေရွ႔ေတာင္အာရွတြင္ ထိပ္တန္းႏိုင္ငံ တႏိုင္ငံ ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။

ယခုလည္း အခ်ိန္မေႏွာင္းေသးပါ။ မဂၤလသုတ္ကို လူတိုင္းက ေလ့လာသင္ၾကား၍ စနစ္တက် လိုက္နာက်င့္သံုးၾကပါလွ်င္ အေရွ႔ေတာင္အာရွမွာသာမက ကမၻာ့အလယ္မွာပင္ ထိပ္တန္းႏိုင္ငံတခု ျဖစ္လာႏိုင္စရာ ရွိပါသည္။ မိမိလူမ်ိဳးႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္တိုးတက္ႀကီးပြားေရးအတြက္ လူတိုင္း လူတိုင္း မဂၤလာတရားကို သင္ၾကားေလ့လာ၍ ရိုေသေလးစားစြာ လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္ၾကပါေစ။

ပုဂံေခတ္မွစ၍ ယေန႔တိုင္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သည္ မဂၤလာတရားေတာ္လာ ပတိရူပေဒသ ျဖစ္ပါသည္။
ပတိရူပေဒသ-ဟုတ္ မဟုတ္ သိႏိုင္ရန္ စံ-ဟုဆိုႏိုင္ေသာ ေအာက္ပါအခ်က္ ၄-ခ်က္ျဖင့္ ခ်ိန္ထိုး တိုင္းတာၾကည့္ပါမူ-
၁။ ဘာသာေရးႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ မွန္ကန္စြာ လမ္းညႊန္ႏိုင္ေသာ ဆရာသမားေကာင္းမ်ား ရွိျခင္း။ (ရဟန္း ရွႈင္ လူ ပုဂၢိဳလ္မ်ား)။
၂။ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား အျပည့္အစံု ရွိျခင္း။ (ပရိယတၱိစာသင္တိုက္ႀကီးမ်ား၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ႏွင့္ သီလရွင္ စာသင္တိုက္ေက်ာင္းမ်ား၊ မူ လယ္ ထက္ တကၠသိုလ္ ေကာလိပ္မ်ား)။
၃။ ရာဦဥတု မွ်တသည့္အျပင္ ေဆး၀ါး ဓာတ္စာ လြယ္လြယ္ကူကူ ရႏိုင္ျပီး တိုင္းရင္းေဆးဆရာႏွင့္ အေနာက္တိုင္း ေဆးဆရာ၀န္ေကာင္းမ်ား ရွိျခင္း။ (ျပည္နယ္၊ တိုင္းအလိုက္၊ ခရိုင္အလိုက္ အထူးကု ေဆးရံုမ်ား၊ တိုင္းရင္းေဆးရံုမ်ား၊ တိုက္နယ္ေဆးရံုမ်ားအထိ ရွိျခင္း)။
၄။ ကုန္းလမ္း ေရလမ္း ေလလမ္း အဆက္အသြယ္ ေကာင္းျပီး ပစၥည္းရွာေဖြေရး လြယ္ကူျခင္း။ (ျပည္နယ္ တိုင္းတို႔တြင္ လမ္းတံတားမ်ား တိုးခ်ဲ႔ေနျခင္း)။

စေသာ စံ-၄ ခ်က္ျဖင့္ ကိုက္ညီစြာ တည္ရွိေနပါသည္။ ပုဂံေခတ္ ရွႈင္အရဟံက စတသ္ခဲ့ေသာ ေထရ၀ါဒ စစ္စစ္၏ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား ခံစားေနရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

နယ္ခ်ဲ႔လက္ေအာက္ ကၽြန္ဘ၀တြင္ ေနရစဥ္ကပင္ ဗုဒၶဘာသာအေပၚ ဖိႏွိပ္ခဲ့သူေတြအေပၚ မခံႏိုင္သည့္အတြက္ လြတ္လပ္ေရးလမ္းစ ေဖာ္ေပးခဲ့ေသာ ဗုဒၶဘာသာ ကလာဏယု၀ အသင္းႀကီးသည္ လူမ်ိဳး- ဘာသာ-သာသနာ-ပညာ ဟူ၍ ေၾကြးေၾကာ္သံေပး၍ မိမိတို႔၏ ဘာသာ သာသနာ ပညာ အဓြန္႔ရွည္တည္တံ႔ေရးအတြက္ တစိုက္မတ္မတ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၁၉၄၈-ခု လြတ္လပ္ေရးေန႔ အခမ္းအနားကို ၃၈-ျဖာ မဂၤလာတရား ရြတ္ဆို၍ဖြင့္လွစ္ခဲ့သကဲ့သို႔ မဂၤလာစာေမးပြဲႏွင့္ ဆုေပးပြဲပါ က်င္းပေပးခဲ့ပါသည္။ ထို႔အတူ ယေန႔တိုင္လည္း မဂၤလာစာေမးပြဲမ်ား၊ ဆုေပးပြဲမ်ား က်င္းပေပးလ်က္ ရွိေနသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။

ထို႔အျပင္ မဂၤလာဗ်ဴဟာအသင္းခ်ဳပ္၊ ဓမၼဗ်ဴဟာ၊ ျမတ္ရတနာ၊ ဇမၺဴ႔ရတနာ၊ လုမၺိနီရင္ခြင္ပိုက္ စသည့္ ဘာသာေရးအသင္းအဖြဲ႔မ်ား၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းမ်ား၊ သီလရွင္သင္ ပညာေရးေက်ာင္းမ်ားက ဗုဒၶယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ မဂၤလသုတ္ သင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားေပးေနသည္ကို ေတြ႔ေနရသည္။ ယင္းသို႔ ေတြ႔ေနရျခင္းသည္ ပုဂံေခတ္က ခ်ေပးခဲ့ေသာ အုတ္ျမစ္ ခိုင္ခံ႔လ်က္ရွိေနေသးသည္ကို ေတြပရသည့္အတြက္ ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ျဖစ္ေပသည္။ မူ-လယ္-ထက္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ပါ လူတိုင္း သင္အပ္ က်င့္ျမတ္မဂၤလာကို သင္ၾကားေပးႏိုင္ေရးကိုလည္း အစီအစဥ္ရွိေၾကာင္း သိရ၍ ၀မ္းသာအားတက္ျခင္း ျဖစ္မိပါသည္။

ဒီေန႔ေခတ္လူငယ္ေတြဟာ ေျပာဆိုရတာ ခက္လိုက္တာ၊ ယဥ္ေက်းမႈလဲ မရွိၾကဘူး-ဟု ေျပာဆိုေနသံေတြ ၾကားရေသာအခါ လက္ဦးဆရာ မည္ထိုက္စြာ ပုဗၺာစရိယ မိႏွင့္ဘ-ဆိုသည္ကို ေမ့ေနၾကေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ မိဘ၀တၱရား ငါးပါးတြင္ မေကာင္းျမစ္တား၊ ေကာင္းရာညႊန္လတ္-ျပဳလုပ္မေပးၾကေတာ့ သားသမီးကို ငယ္က မဆံုးမေသာ္ မိဘတလည္ ရန္သူမည္၏-ဟု ဆံုးစာအတိုင္း မျဖစ္ရန္ မိဘမ်ားအေနျဖင့္ ဤသို႔ျပဳလုပ္သင့္ပါသည္။

၁။ ငယ္ငယ္က-သား၊ ႀကီးေတာ့-က်ား မျဖစ္ေစလိုလွ်င္ မဂၤလာတရားကိုသင္။
၂။ ငယ္ငယ္က-သမီး၊ ႀကီးေတာ့-မီး လိုမပူေစလိုလွ်င္ မဂၤလာတရားကိုသင္။
၃။ သားတေယာက္ ဓားေထာက္ကာ ေငြႏွင့္အေမြေတာင္းမွာ ေၾကာက္လွ်င္ မဂၤလာတရားကိုသင္။
၄။ သမီးတေယာက္ အျမီးအေမာက္ တည့္ေစလိုလွ်င္ မဂၤလာတရားကိုသင္။
၅။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မွန္သမွ် နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳလိုလွ်င္ မဂၤလာတရားကို သင္ၾကရပါမည္။

အေရာင္းအ၀ယ္ အသြယ္သြယ္တြင္ လိုဖြယ္ရရန္ ဖိုးထိုက္တန္လွ်င္ မွန္သည္ကိုလိုက္ ေလာဘတိုက္၍ လူမိုက္မဆိုရေစႏွင့္-ဟု ရွင္မဟာရ႒သာရက ဆံုးမစာျဖင့္ သတိေပးထားပါသည္။ ဗုဒၶတရားအရကလည္း ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ တရား နည္းပါးရန္-ေဟာၾကားထားပါသည္။ ထိုထိုအဆံုးအမမ်ားကို နာယူၾကေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဆိုသူမ်ားသည္ စီးပြားဥစၥာခ်မ္းသာေရးေနာက္သို႔ ေလာဘတက္၍ လိုက္ေနၾကရာ သာသနာကို အသျပာႏွင့္လဲေနသူ ဆရာေယာင္၊ ဆရာတုတို႔၏ တရားတုမ်ားလည္း ထိုးေဖာက္ေနရာယူ လႈပ္ရွားလာေနသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရေပသည္။ ဗုဒၶဘာသာတရား နာၾကားသင္ယူၾကရာတြင္ ၾကားႏွင့္ဆင္ ကဲ့သို႔ သဟဇာတ (မိတ္-ဖက္) ျဖစ္ရန္လိုပါသည္။

ၾကား-ဆိုသည္ ေတာထဲက က်ား-မဟုတ္။ ဗုဒၶတရားမ်ားကို အဖန္ဖန္ထပ္ခါတလဲလဲ ၾကား-နာေနရန္ ျဖစ္ပါသည္။
ဆင္-ဆိုသည္မွာလည္း ေတာထဲက ဆင္-မဟုတ္ပါ၊ ဘုရားရွင္ေတာ္၊ ေဟာေဖာ္ၾကားသည့္၊ ဤကားကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ႏွင့္၊ ထိုထိုဘံုဘ၀၊ သိၾကရ၊ မ်ားလွေက်းဇူးေတြ-ဆိုသည့္အတိုင္း မိမိၾကားနာရေသာတရားသည္ တရားစစ္ တရားမွန္ ဟုတ္-မဟုတ္ ကုသိုလ္ ရ-မရ ဆိုသည္ကို ဆင္-ျခင္သံုးသပ္ေနရန္ လိုပါသည္။

ဘုရားေဟာသုတ္ေတာ္ေပါင္း ေထာင္ေသာင္းမက ရွိပါေသာ္လည္း ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္တိုင္တိုင္ ေကာလာဟလ ျဖစ္ေပၚျပီးမွ ၃၈-မ်ိဳး၊ ၁၀-ဂါထာျဖင့္ ေဟာၾကားထားေသာ မဂၤလသုတ္ကို သင္ယူေစလိုျခင္းသည္-
ပထမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို ရွင္အရဟံႏွင့္ အေနာ္ရထာ ဘုရင္တို႔က ဘယ္လို အုတ္ျမစ္ခ်ခဲ့သနည္း။ ေထရ၀ါဒပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို အေျခခံ၍ တျပည္ေထာင္လံုး အားကိုးမမွားေအာင္ ၃၈-ျဖာ မဂၤလာကိုယ္က်င့္တရားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားခဲ့သည္ကို သတိရ၍ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ၾကပါစို႔-ဟု သာသနာ၀န္ေဆာင္အဖြဲ႔ၾကီးက ႏႈိးေဆာ္ထားသည္။

ထိုႏႈိးေဆာ္ထားသည့္အတိုင္း ဂုဏ္ထူးမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ မဂၤလသုတ္တရားေတာ္ကို သင္ၾကားနာယူဆင္ျခင္သံုးသပ္၍ လူ႔ဘ၀တေလွ်ာက္လံုး ႏိုင္ငံေတာ္က အားထားရသည့္ ပညာရည္၊ ႏွလံုးရည္ လက္ရံုးူရည္ တမ်ိဳးမ်ိဳး၌ ျပည့္၀ထူးခၽြန္ေသာ စိတ္ေနစိတ္ထား မြန္ျမတ္သည့္ ရင္ႏွစ္သည္းခ်ာ ႏိုင္ငံ႔ရတနာတေယာက္အျဖစ္ အမွန္ျမင္ျပီး က်င့္ၾကံေနထိုင္ကာ မဂၤလာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္သူမ်ား ျဖစ္ၾကေစလိုပါသည္။

ကိုယ္က်င့္မဂၤလာတရားမ်ားျဖစ္ေသာ-
အ-အေသ၀နာစ ဗာလာနံ၊
ပ-ပတိရူပေဒသ၀ါေသာစ၊
ဗာ-ဗာဟုသစၥဥၥ သပၸဥၥ၊
မာ-မာတာပိတု ဥပ႒ာနံ၊
ဒါ-ဒါနဥၥ ဓမၼစရိယာ စ၊
အာ-အာရတီ ၀ိရတီ ပါပါ၊
ဂါ-ဂါရေ၀ါ စ နိ၀ါေတာ စ၊
ခန္-ခႏၲီ စ ေသာ၀စႆတာ၊
တ-တေပါ စ ျဗဟၼစရိယဥၥ၊
ဖု႒္-ဖု႒ႆ ေလာကဓေမၼဟိ၊ စိတၱံ ယႆ န ကမၸတိ-ဟူေသာ မဂၤလာတရား ဆယ္ဂါထာႏွင့္အညီ တဦးႏွင့္တဦး ေတြ႔ဆံုစဥ္ ေကာ်င္း၌ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားက ဆရာ ဆရာမအတန္းထဲ ၀င္လာစဥ္ မဂၤလာပါ-ဟု ႏႈတ္ဆက္ရံုျဖင့္ မျပီးဘဲ အလိမၼာ စာမွာရွိ၊ ဆိုသည့္စကား၊ စာထဲက အလိမၼာ၊ ကိုယ့္ဉာဏ္မွာ၊ ပညာေျမာက္ေအာင္၊ ထြန္းေတာက္ေစသား-ဟု ဆိုစကားနဲ႔အညီ ႏွလံုးသား၀ယ္ ဘုရားတည္ၾကပါေစေၾကာင္း တိုက္တြန္းလိုက္ပါသည္။

မီွျငမ္းကိုးကားက်မ္းစာမ်ား-
မဟာပရိတ္ေတာ္ႀကီး-အရွင္ေ၀ပုလႅ (ျမင္းျခံ)
ဗုဒၶအလိုက် ကိုယ္က်င့္မဂၤလာ-ဘဒၵႏၲဦးကုမာရ
ေလာကသားတို႔၏ အႏႈိးမဲ့ေက်းဇူးရွင္-ဦးေရႊေအာင္
ေထရ၀ါဒအုဌ္ျမစ္-ဦးေရႊေအာင္
အျမင္မ်ားေျပားလဲျခင္းႏွင့္ အေတြးအျမင္စာစုမ်ား-ဦးေရႊေအာင္
ကိုယ္ေရးမွတ္စုမ်ား။

( ရဲေဘာ္မ်ိဳးညႊြန္႔-သ-သ-န )

No comments: