Friday, September 11, 2009

ျမန္မာႏိုင္ငံ ပိဋကတ္သံုးပံု ေက်ာက္စာ ဓမၼေစတီမ်ား ( ၂ )

( ေက်ာက္စာ ဓမၼေစတီမ်ား (၁)ပါ ၂၀၀၁-ခု ဇူလိုင္လထုတ္ ျမတ္မဂၤလာ စာေစာင္ မရွိေသးပါသျဖင့္ မတင္ျပႏိုင္တာကို သည္းခံခြင့္လႊတ္ၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။ )

( ယခင္လမွ အဆက္ )

ပိဋကတ္သံုးပံု အျပည့္အစံုကို ေက်ာက္စာေရးထိုးျခင္း အလုပ္သည္ လုပ္ငန္းပမာဏလည္း ႀကီးမား၊ အခ်ိန္ကာလအားျဖင့္လည္း အရွည္အၾကာ လုပ္ရသျဖင့္ ေနရာအားလံုး မလုပ္ႏိုင္ၾကပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ပါဠိေတာ္၊ ၀ိနည္းပိဋကတ္တပံုကိုသာ ေက်ာက္ထက္အကၡရာတင္ထားသည့္ ေနရာမ်ား ရွိပါသည္။ ၄င္းတို႔မွာ မင္းကင္းျမိဳ႔ ေရႊဘံုသာဘုရားအတြင္း၌ ေက်ာက္ခ်ပ္ေရ ၁၇၁-ခ်ပ္ကိုလည္းေကာင္း။
သံုးခြျမိဳ႔နယ္ မင္းရြာတြင္ ေက်ာက္ခ်ပ္ေရ ၁၅၄-ခ်ပ္ကိုလည္းေကာင္း။
၀မ္းတြင္းျမိဳ႔နယ္ ဘုရားစုကိုးရြာ ရြာဦးေက်ာင္းအတြင္း၌ ေက်ာက္ခ်ပ္ေရ ၁၁၀-ကိုလည္းေကာင္း။
ရန္ကုန္ျမိဳ႔ က်ိဳကၠဆံ ဘုရားအတြင္း၌ ေက်ာက္ခ်ပ္ေရ ၉၅-ခ်ပ္ကိုလည္းေကာင္း။
ဟသၤာတျမိဳ႔ ၁၀-ထပ္ႀကီးဘုရားအတြင္း၌ ေက်ာက္ခ်ပ္ေရ ၄၅-ခ်ပ္ကိုလည္းေကာင္း။ ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။

ဟသၤာတျမိဳ႔တြင္ ေက်ာက္စာမ်ား ထုလုပ္ဆဲ၌ ဒုတိယကမၻာစစ္ ျဖစ္လာသျဖင့္ အျပီးမသတ္ဘဲ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရပါသည္။ ထို႔အျပင္ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက ေက်ာက္စာတိုက္ႀကီး ဗံုးဒဏ္ခံရသျဖင့္ ဤမွ်သာ က်န္သည္ဟု သိရပါသည္။

ပါဠိေတာ္ ၀ိနည္းေက်ာက္စာမ်ားကို ထုလုပ္ပူေဇာ္ရာ၌ မင္းရြာတြင္ လူခ်မ္းသာ ဦးေရႊျဖဴ၊ ဘုရားစုကိုးရြာတြင္ လူခ်မ္းသာ ဦးေရႊခဲ၊ ဟသၤာတတြင္ ဘုရားဒါယကာ ဦးေက်ာ္ဇံတို႔က တဦးတည္းကုသိုလ္အျဖစ္ လွဴဒါန္းထားေၾကာင္းကို ေလ့လာသိရွိခဲ့ရပါသည္။ အထက္ပါတို႔မွာ ပိဋကတ္သံုးပံု ပါဠိေတာ္ ဓမၼေစတီမ်ားအေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။

ပိဋကတ္သံုးပံု အ႒ကထာႏွင့္ ဋီကာမ်ားကိုမူ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီသည္ မႏၲေလးျမိဳ႔ စႏၵာမုနိဘုရားအတြင္း၌ ေက်ာက္ခ်ပ္ေရ ၁၇၇၂-ခ်ပ္ကို ေရးထိုးပူေဇာ္ခဲ့ပါသည္။
မိတၳီလာျမိဳ႔ ထီးသံုးဆင့္ဘုရားအတြင္း၌လည္း ေက်ာက္ခ်ပ္ေရ ၅၉၇-ခ်ပ္အေပၚတြင္ အ႒ကထာမ်ားကို ေက်ာက္ထက္အကၡရာတင္ ပူေဇာ္ထားခဲ့ပါသည္။
အ႒ကထာႏွင့္ ဋီကာမွာ ဤႏွစ္ႏွစ္ေနရာ၌သာ ရွိပါသည္။ ဤသည္တို႔မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံတလႊားတြင္ ပိဋကတ္သံုးပံု ေက်ာက္စာမ်ား ရွိရာေဒသမ်ားသို႔ သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့သမွ်ကို အက်ဥ္းမွ် တင္ျပရပါသည္။
မုဒံုျမိဳ႔နယ္ ဖားေအာက္ေတာရတြင္ ၀ိနည္းေက်ာက္စာ အနည္းငယ္ရွိေနသည္ဟု သိရပါသည္။ ထိုေနရာသို႔ ကၽြန္ေတာ္ မေရာက္ေသးပါ။

ပိဋကတ္ေတာ္ေက်ာက္စာမ်ားသည္ အေစာဆံုး ၁၂၂၂-ခုႏွစ္မွစ၍ ေနာက္ဆံုး မင္းကြန္းတြင္ ေရးထိုးေသာ သကၠရာဇ္ ၁၃၄၂-ခုႏွစ္အထိ ႏွစ္ေပါင္း ၁၂-အတြင္း ေရးထိုးပူေဇာ္ခဲ့ၾကသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ အမ်ားျပည္သူတို႔သည္ ထိုေက်ာက္စာ ဓမၼေစတီမ်ားကို ဥဒၵိႆေစတီ၊ ပရိေဘာဂေစတီ၊ ဓာတုေစတီတို႔ကဲ့သို႔ ဆီမီး၊ ေရခ်မ္း၊ ပန္းမ်ား ကပ္လွဴျပီး ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ထိုက္ေသာ ဘုရားမ်ားဟု သေဘာမေပါက္ၾကပါ။ သာမန္ သမိုင္းေက်ာက္စာမ်ားကဲ့သို႔ အမွတ္တမဲ့ လ်စ္လ်ဴရႈထားတတ္ၾကပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ကာလအားျဖင့္ မၾကာေသးေစကာမူ ဓမၼေစတီအခ်ိဳ႔ ပ်က္စီးယိုယြင္းမႈမ်ား ရွိေနပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ မူလက ေက်ာက္စာတိုက္ႀကီးမ်ား ရွိခဲ့ေသာ္လည္း အခ်ိန္ကာလႏွင့္ ရာသီဥတုေၾကာင့္ တိုက္ႀကီးမ်ား ျပိဳပ်က္သြားရာ အမိုးအကာမဲ့ေနေသာ ေညာင္ရမ္းမွ ေက်ာက္စာမ်ား၊ မူလကပင္ အမိုးအကာ အလံုအေလာက္မရွိခဲ့ေသာ သထံုျမိဳ႔ ေရႊစာရံဘုရားႀကီးအတြင္းမွ ေက်ာက္စာမ်ားမွာ မိုးရြာလွ်င္ စို၊ ေနပူလွ်င္ ေျခာက္၍ ရာသီဥတုဒဏ္ကို ႏွစ္ရွည္ခံစားၾကရသျဖင့္ ေက်ာက္စာတိုင္မ်ားမွာ ခ်ဳံႏြယ္မ်ားအၾကား ေရညႇိ္မ်ား ဖံုးအုပ္၍ စာမ်ားေမွးမွိန္ေနပါသည္။

မင္းကင္း၌ ဓမၼၥေစတီမ်ားအေပၚ ေညာင္ပင္မွစ၍ သစ္ပင္မ်ား ေပါက္ေနသျဖင့္ ဓမၼေစတီမ်ား ျပိဳက်မည့္အႏၲရာယ္ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရပါသည္။ အားလံုျခံဳရပါလွ်င္ ထိန္းသိမ္းမႈေကာင္းသေလာက္သာ ဓမၼေစတီမ်ား ေကာင္းမြန္သည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ (က) အမိုးအကာမရွိေသာ ပိဋကတ္ေတာ္ ေက်ာက္စာမ်ားကို အမိုးအကာ ျပဳလုပ္ျခင္း။
(ခ)ဓမၼေစတီမ်ားတ၀ိုက္ လိုအပ္သလို ရွင္းလင္း၍ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေရေဆးသန္႔စင္ေပးျခင္း။
(ဂ) တႏွစ္တႀကိမ္ျဖစ္ေစ ေက်ာက္စာတခ်ပ္ ဆီမီးတတိုင္ ထြန္း၍ ဓမၼံ ပူေဇမိ-ဂုဏ္ေျမာက္ေအာင္ ဆီမီးပူေဇာ္ေပးျခင္းႏွင့္
(ဃ) က်ိဳးပဲ့ပ်က္စီးသြားေသာ ေက်ာက္စာမ်ားကို အစားထိုးပူေဇာ္ျခင္း စသည္တို႔ကို လုပ္ေဆာင္သင့္ပါသည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ တင္ျပရေသာ္ ကမၻာတခြင္ ဤျမန္မာျပည္၌သာရွိေသာ ဤဓမၼေစတီေက်ာက္စာမ်ားကို သာသနာေတာ္အဓြန္႔ရွည္ေရးအတြက္ ရည္ရြယ္ျပီး ပုဂံျပည္မွ ေရွးေဟာင္းေစတီ၊ ပုထိုးမ်ားကို ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းသကဲ့သို႔ မင္ႏွင့္ျပည္သူ ၾကည္ျဖဴစြာ ပူးေပါင္း၍ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ သင့္လွပါေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။

( ဦးေအာင္သူ )
ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၁-ၾသဂုတ္လ

No comments: