Tuesday, October 6, 2009

ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ ႏွင့္ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ ႏႈိင္းယွဥ္ေဝဖန္ခ်က္ ( ၅ )

( ယခင္လမွ အဆက္ )

( ဘုရားမရွိေတာ့ဘူး လြတ္လပ္ျပီ၊ ဝမ္းသာလိုက္တာ )
အဲဒီလို ေသာကပရိေဒဝေတြနဲ႔ ေထာက္တည္ရာမရဘဲ ျဖစ္ေနတဲ့ခ်ိန္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္ေနတာက တပါးရွိေနပါတယ္။ သူ႔နာမည္က သုဘဒၵေခၚတဲ့ ေတာထြက္ရဟန္းႀကီး။ အျခား သုဘဒၵအမည္နဲ႔ ပရိဗိုဇ္ႀကီးလဲ ရွိတယ္။ ဒီသုဘဒၵနဲ႔ တျခားစီျဖစ္တာ သတိျပဳပါ။ သုဘဒၵေတာထြက္ႀကီးက ငိုမဆံုးတဲ့ ပရိသတ္ၾကားမွာ ေၾကြးေၾကာ္တယ္။ အရွင္ဘုရားတို႔-မငိုၾကနဲ႔ေတာ့၊ ငိုဖို႔ မလိုေတာ့ဘူး။ အခု တို႔အားလံုး လြပ္လပ္ကုန္ျပီ။ ဝမ္းေျမာက္စရာ အလြန္ေကာင္းတဲ့အခ်ိန္ပဲ။ ကိုယ္ေတာ္ႀကီး ရွိတုန္းက ဒီဟာ မလုပ္ရ၊ ဟိုဟာမလုပ္ရနဲ႔ ေနရာတကာ ခ်ဳပ္ခ်ယ္တယ္။ အခု ေနခ်င္တိုင္း ေနလို႔ရျပီ။ စည္းကမ္းေတြ ဖ်က္သိမ္းလို႔ ရျပီ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ရွင္ေတာ္ဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳတာ ခုနစ္ရက္ပဲၾကာေသးတာ။ ဒီလိုေျပာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ေပၚလာတယ္။ ဒါ ဝိနည္းေတြ ျပင္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္လာေတာ့ ရွင္မဟာကႆပ-က ေထရဝါဒ သာသနာအတြက္ စိုးရိမ္ေတြးေတာမိတယ္။

ဒါက ေထရဝါဒရဲ႔ အေျခခံပဲ။ အခ်ိဳ႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႀကိဳက္တဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေတြလဲ ေပၚေပါက္လာတယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတယ္။ ဒီဝါဒကလဲ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးထြားတဲ့ဂုိဏ္း ျဖစ္လာတယ္။ ဒီဝါဒႀကိဳက္ရင္ ဟိမဝႏၲာလြန္ျပီး ေျမာက္ပိုင္းသြားၾက။ ဒီဝါဒဟာ တိဘက္၊ ကိုရီးယား၊ ဂ်ပန္ စသည္အထိ က်ယ္ျပန္႔လာတယ္။

( ပူေႏြးေအာင္ အရက္ေသာက္ၾကေသာ ရဟန္းမ်ား )
ဥပမာ-ပါကစၥတန္ေျမာက္ပိုင္း ကႏၲာရဆိုတဲ့ ေနရာဆိုပါစို႔။ အလြန္ေအးခ်မ္းတဲ့ ရာသီမွာ ႏွင္းေတြ အမ်ားႀကီးက်၊ ေရေတြခဲ၊ ဘာသစ္ပင္မွလဲ မေပါက္ႏိုင္ဘူး။ ဒီလိုေနရာမ်ိဳး ေရာက္သြားတဲ့ သံဃာမ်ားက အလြန္ေအးတဲ့ဒဏ္ ခံႏိုင္ေအာင္ အရက္ေသာက္ျပီး ကာကြယ္ဖို႔ လိုတယ္လို႔ သေဘာတူၾကျပီး သုရာေမရယ သိကၡာပုဒ္ကို ေဖာက္ဖ်က္ၾကတယ္။ ဒါေတြ ေသာက္ေတာ့ ရင္ေခါင္းေတြ၊ ဘာေတြ ပူလာျပီး ေနေကာင္းတယ္ေပါ့။ အစားေလး ပါရင္ ပိုေကာင္းတယ္ဆိုျပီး ေသာက္ရင္းနဲ႔ အစာစားတာပါ ပါလာေရာ။ အဲဒီမွာ ဝိကာလေဘာဇနသိကၡာပုဒ္ ပ်က္သြားျပန္ေရာ။

ဒီလို နည္းနည္းျပင္တာ၊ ဥပမာျပရရင္-လယ္သမားရဲ႔ ပုဆိုးစုတ္လို ျဖစ္သြားတယ္။ လယ္သမားက လံုခ်ည္ေဟာင္းဝတ္ျပီးေတာ့ လယ္လုပ္ငန္းလုပ္တယ္။ ၾကာေတာ့ စုတ္ေပါက္လာတယ္။ ဒါကို အျခားအဝတ္စေလးယူျပီး ဖာေထးဝတ္တယ္။ ေနာက္တေခါက္ တေနရာက စုတ္ျပန္တယ္။ အဲဒါေလး ဖာေထးျပီး ဝတ္ျပန္တယ္။ ၾကာေတာ့ နဂိုဝတ္က မက်န္ေတာ့ဘဲ အဖာအဝတ္စ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြပဲ ရွိေနေတာ့တယ္။

ေျမာက္ပိုင္းေရာက္သြားတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝါဒကလဲ ဒီလိုျဖစ္သြားေတာ့တာေပါ့။ ဒါက ေျပာင္းလဲလာပံုကို ထင္ရွားေအာင္ ဘုန္းႀကီးက ျပတဲ့ ဥပမာ။ က်မ္းဂန္က ျပတာကေတာ့ အလြန္ႀကီးမားတဲ့ ပုစြန္ႀကီးက လက္မကိုယူျပီး အထဲက အသားေတြဖယ္၊ အေပၚယံအခြံကိုယူ၊ ဟိုဘက္ဒီဘက္ အစြန္းႏွစ္ဖက္ ညီေအာင္လုပ္ျပီး သားေရနဲ႔က်က္၊ ျပီးရင္ စည္ႀကီးလုပ္ျပီးတီးေတာ့ အလြန္ျမည္တယ္တဲ့။ အဲဒါ သံုးသံုးေနရင္း ခ်ိဳ႔ယြင္းလာေတာ့ ဟိုနားကဖာ၊ ဒီနားကဖာနဲ႔ ေနာက္ဆံုး အဖာေတြက ဖံုးလႊမ္းျပီး နဂိုစည္ဟာ တီးလိုက္ရင္ မူလကလို ဒိန္း-ဆိုျပီး မျမည္ေတာ့ဘဲ ဘတ္-ဆိုျပီး အသံပဲရေတာ့တယ္တဲ့။

( ဘုရားကို အညႇိဳးထားေသာ သုဘဒၵ ေတာထြက္ ရဟန္းႀကီး )
ျဖစ္ပံုက ဒီလို။ သူ႔မိန္းမ ဆံုးသြားေတာ့ သားေလးႏွစ္ေယာက္နဲ႔ က်န္ရစ္တယ္။ သူကသကၤန္းဝတ္ျပီး ရဟန္းျပဳလိုက္တယ္။ သူ႔သားႏွစ္ေယာက္ကိုလည္း ရွင္သာမေဏဝတ္ျပီး သူနဲ႔အတူေနတယ္။ သုဘဒၵက လူ႔ဘဝက ဆတၱာသည္ (ေခါင္းရိတ္သမား) ျဖစ္တယ္။ သူ႔သား ကိုရင္ႏွစ္ပါးကို ေခါင္းရိတ္ပညာသင္ေပးျပီး အရပ္ထဲ လွည့္လည္၍ အိမ္ေတြဝင္ကာ ေခါင္းရိတ္တတ္ေၾကာင္း ေၾကညာျပီး ေငြရွာတယ္။ ခ်စ္စရာအရြယ္ ကိုရင္သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔ ေလးေတြဆိုေတာ့ လူေတြကလဲ ေခါင္းရိတ္ၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေငြစုမိတယ္။ ရဟန္းႀကီးကေတာ့ အရြယ္က ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္မွ ဝတ္တာဆိုေတာ့ ပရိယတ္စာေပ မသင္ဖူးဘူး။ အထူးသျဖင့္ ဝိနည္းမသင္ဖူးဘူး။ အဲဒီေတာ့ ပရိသတ္က ေမးစရာရွိတယ္။ တပည့္ေတာ္တို႔ ေတာထြက္ရဟန္းေတြ တရားအားထုတ္ျပီး ရဟႏၲာျဖစ္ရင္ ျပီးေရာ့ေပါ့။ ဝိနည္းသင္ဖို႔ လိုေသးသလားလို႔ ေမးစရာရွိတယ္။ အဲဒါကို အေျဖက ကခၤါဝိတရဏီအ႒ကထာမွာ ပါတယ္။

( ဝိနည္းမသိ၍ အျပစ္လုပ္မိေသာ ရဟႏၲာ )
ရဟႏၲာတပါးဟာ သူ႔အေဖနဲ႔အေမ ရန္ျဖစ္လို႔ ကြဲၾကတယ္။ သားရဟႏၲာကေတာ့ အေဖ့အိမ္သြားလိုက္၊ အေမ့အိမ္သြားလိုက္နဲ႔ေနတာေပါ့။ အေဖလုပ္တဲ့သူက သူနဲ႔ကြဲေနတဲ့ ဇနီးကို သံေယာဇဥ္မျပတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ သားရဟႏၲာကိုေျပာတယ္။ အရွင္ဘုရား-တပည့္ေတာ္လဲ အေနအထိုင္ဆင္းရဲ၊ မိခင္ျဖစ္သူလဲ အဆင္မေျပ ျဖစ္ေနတယ္။ ျပန္လည္ျပီး အတူတူေနၾကဖို႔ အရွင္ဘုရားေျပာရင္ေတာ့ ရေကာင္းစရာရွိပါရဲ႔-လို႔ဆိုေတာ့ သားရဟႏၲာက ဒါ-ေကာင္းတဲ့ အၾကံဉာဏ္ပဲ၊ အေဖ-အေမအတြက္ ေဆာင္ရြက္တဲ့ကိစၥပဲ သေဘာထားျပီး သြားေျပာေတာ့ အေဖနဲ႔အေမ ျပန္ေပါင္းၾကတယ္။

အဲဒါကို သိတဲ့ အျခားသံဃာေတာ္မ်ားက အရွင္ဘုရား-မလုပ္သင့္တာ လုပ္တယ္။ ဝိနည္းဆံုးမခ်က္နဲ႔ မညီဘူး။ အရွင္ဘုရား အာပတ္သင့္တယ္-လို႔ေျပာၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ ရဟႏၲာက ဒါ-ဘာျဖစ္လဲ၊ အမိႏွင့္အဖ သင့္တင့္ေအာင္ ျပန္ေျပာေပးတာပဲ။ ကြဲကြာေနတဲ့ ရန္ဘက္ႏွစ္ေယာက္ သင့္ျမတ္သြားေအာင္ ကူညီေပးတဲ့ ကိစၥျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ရဟန္းမ်ားက မဟုတ္ဘူးကိုယ္ေတာ္၊ အရွင္ဘုရား-က မိန္းမႏွင့္ေယာက်္ား တေယာက္ကိုတေယာက္ ေအာင္သြယ္လုပ္ေပးတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္။ အျပစ္ကေတာ့ ရွိတာအမွန္ပဲ။ အဲဒါ ရဟႏၲာ-ေနာ္။ ဝိနည္းမသင္ခဲ့ဖူးလို႔ ဝိနည္းမတတ္ေတာ့ ကိုယ္အျပစ္လုပ္တာကို အျပစ္မွန္း မသိဘူး။ မသိေပမယ့္ အာပတ္ကေတာ့ သင့္ျပီးျဖစ္ေနျပီ။ မသိဘဲနဲ႔ အာပတ္သင့္တယ္။ အဲဒါကို ထားလိုက္ဦး။

( မအပ္စပ္ေသာ ပစၥည္းကို ျမတ္စြာဘုရား လက္မခံ )
သုဘဒၵရဟန္းႀကီးက ဘုရားရွင္ ၾကြလာေတာ္မူတဲ့အခါတုန္းက ႀကိဳတင္ၾကားသိရေတာ့ မြန္ျမတ္တဲ့ ခဲဘြယ္ေဘာဇဥ္ေတြနဲ႔ ဘုရားနဲ႔တကြ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းကပ္ခ်င္တယ္။ သား ကိုရင္ႏွစ္ပါးက တအိမ္ဆင္း တအိမ္တက္ ဆတၱာသည္လုပ္ထားတဲ့ ေငြကလဲ ျပည့္စံုေနတယ္။ အဲဒီေငြေတြနဲ႔ လိုအပ္တဲ့ ဆန္၊ ဆီ၊ အသား၊ ငါးအျပည့္အစံုစုျပီးတဲ့အခါ သုဘဒၵက ဧကသီေဘးခ်ထားျပီး သကၤန္းညိဳႀကီး တိုတိုဝတ္ျပီး သားအဖသံုးေယာက္ အားႀကိဳးမာန္တက္ ခ်က္ျပဳတ္ၾကတယ္။

ေနာက္ေန႔နံနက္ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္တကြ သံဃာေတာ္မ်ား ၾကြလာေတာ့ သူတို႔သားအဖသံုးေယာက္ ခ်က္ထားတဲ့ဆြမ္းေဘာဇဥ္ေတြ ကပ္လွဴေတာ္မူတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက လက္ကာျပီး ပယ္ေတာ္မူတယ္။ သံဃာေတာ္မ်ားကိုလည္း မယူၾကနဲ႔၊ မစားၾကနဲ႔-လို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူတယ္။ ဒီအစားအစာေတြဟာ မအပ္စပ္ဘဲ ေတာင္းခံရထားတဲ့ပစၥည္းေတြနဲ႔ ခ်ပ္ျပဳတ္ထားတာ။ စားရင္အျပစ္ရွိတယ္။ ဒီအစာ စားမည့္အစား အဆိပ္စားတာက ဒီဘဝပဲ ေသရမွာ၊ ေတာ္ေသးတယ္။ သာသနာအဆံုးအမကို ပယ္ျပီး မအပ္စပ္တဲ့နည္းေတြနဲ႔ ရထားတဲ့ပစၥည္းေတြနဲ႔ ခ်က္ထားတဲ့ ဒီအစားအစာဟာ သံသရာမွာ အျပစ္ႀကီးလို႔ ပယ္တယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ကစျပီး သုဘဒၵက ဘုရားဟာ ငါ့ကို ပရိသတ္အလယ္မွာ အရွက္ကြဲေအာင္လုပ္တယ္ ဆိုျပီး မေက်မခ်မ္းျဖစ္ေနတယ္။ ရန္ညႇိဳးထားေတာ့တာပဲ။ အဲဒါနဲ႔စပ္ျပီး မေက်မခ်မ္း သူ႔စိတ္ထဲထားရွိတာေတြ ေပၚလာေတာ့တာပဲ။ စိတ္မပူၾကနဲ႔ေတာ့၊ အခု တို႔ကို ေနရာတကာခ်ဳပ္ခ်ယ္တဲ့ဆရာ လြတ္သြားျပီ။ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္၊ စားခ်င္တဲ့အခ်ိန္ စား၊ အိပ္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ အိပ္၊ အခ်ဳပ္အခ်ယ္ မရွိေတာ့ဘူး-လို႔ ဆိုေျပာေနေတာ့ ရွင္မဟာကႆပ ၾကားသိတဲ့အခါ ဘုရားပရိနိဗၺာန္စံျပီး ခုနစ္ရက္ပဲ ရွိေသးတယ္၊ ဒီစကားေတြေပၚလာတယ္။ ဒီလိုရဟန္းမ်ိဳးကို ဒါေလာက္ဆိုးဝါးတဲ့ ရဟန္းမ်ိဳးကို ေခါင္းကြက္ၾကားရိတ္၊ ေက်ာတရာ၊ ရင္တရာ ရိုက္ႏွက္ျပီး သာသနာက ႏွင္ထုတ္လိုက္ဖို႔ ေတာ္ေတာ့တာပဲ။ ဒီလိုစဥ္းစားမိျပီး အေတာ္သံေဝဂ ရေတာ္မူတယ္။

တခ်ိန္တည္းမွာပဲ စဥ္းစားမိျပန္တယ္။ ဒီလိုလုပ္လိုက္ရင္ သာသနာေတာ္ေတာ့ သန္႔ရွင္းသြားမယ္။ ဒါေပမယ့္ တိတၳိဂိုဏ္းဝင္မ်ားက ရွင္ေဂါတမတပည့္ေတြ ၾကည့္၊ ပ်ံေတာ္မူလို႔ တပတ္အတြင္းမွာ သေဘာကြဲလြဲၾကျပီး ဆူပူကုန္ၾကျပီ၊ ကြဲကုန္ၾကျပီဆိုျပီး ကဲ့ရဲ႔လို႔မဆံုး ျဖစ္ကုန္မယ္။ အဲဒီေတာ့ ငါသည္းခံျပီး ေနဦးမယ္။ သူမ်ားသပ္လွ်ိဳဖို႔ ငါကစျပီး အက္ေၾကာင္းေလးေဖာ္လိုက္ရင္ ပိုဆိုးဝါးသြားလိမ့္မယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာ ၄၅-ဝါပတ္လံုး ေဟာၾကားထားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတြ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္စြာ အစဥ္တည္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔ကိစၥကို ငါ့ပခံုးေပၚ တင္ေပးခဲ့တယ္ဆိုတာကို သတိျပဳေတာ္မူမိတယ္။ အယူကြဲတဲ့သတင္းေတြၾကားရင္ တိတၳိဂိုဏ္းက ကဲ့ရဲ႔ၾကမွာ ေသခ်ာတယ္။ ဒါကို သိေတာ္မူတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တိတၳိဂိုဏ္းက အျပိဳင္အဆိုင္ ေျခာက္ဂိုဏ္းရွိတယ္။ ဒါကို သတိျပဳမိတဲ့ အရွင္မဟာကႆပ-က ဒီကိစၥ ငါ့တာဝန္ပဲဆိုျပီးေတာ့ သည္းခံေစာင့္ဆိုင္းျပီး ေနတယ္။

( ရွင္မဟာကႆပ တိတၳိမ်ား ရန္မရွာႏိုင္ေအာင္ သည္းခံေတာ္မူပံု )
အဲဒီမွာ ျမတ္စြာဘုရားထံေရာက္ေအာင္ ခရီးဆက္ေတာ့ ကုသိနာရံုေရာက္၊ ဘုရားရွင္ရဲ႔ ရုပ္ကလာပ္ ေရႊဖလားထဲမွာ ထည့္ထားတာ လွည့္ပတ္ၾကည့္ျပီးေတာ့ ဘာမွမျမင္၊ မေတြ႔ရဘူး။ ေျခရင္းဘက္ေရာက္လိုက္၊ ေျခေတာ္အစံုကို ရည္မွန္းျပီးကန္ေတာ့လိုက္ေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႔ ေျခေတာ္ႏွစ္ဖက္ဟာ အျပင္ဘက္ရွည္ထြက္လာျပီး အပူေဇာ္ခံေတာ္မူတယ္။ အဲဒီလို အေလာင္းေတာ္ ဖူးေျမာ္ျပီးေတာ့ ေျခေတာ္ျပန္ဝင္သြားျပီးတဲ့အခါ မီးပူေဇာ္တဲ့ ထင္းပံုႀကီးဟာ ဘာမွ်မလုပ္ရဘဲ အလိုလို ေတေဇာဓာတ္နဲ႔ ေလာင္ကၽြမ္းသြားတယ္။ (ဒါေတြကို နတ္ေတြက သိျမင္လို႔ အေရးတႀကီး မီးတင္မရႈိ႔ပါနဲ႔ဦး၊ ပခံုးေျပာင္း တာဝန္ယူထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး ေနာက္ဆံုး ဖူးေျမာ္ပါေစဦးဆိုျပီး နတ္ေတြက တန္ခိုးနဲ႔ တားထားၾကတယ္)။ ေတေဇာဓာတ္ ေလာင္ျပီးေတာ့ ဓာတ္ေတာ္ေတြကိုရွစ္ျပည္ေထာင္ေဝျပီး ပူေဇာ္ၾကတယ္။ ေဒါနပုဏၰားကလဲ ဓာတ္ေတာ္ေတြရ၊ ေမာရိယမင္းေတြက မီးေသြးေတြရ၊ အဲဒီေနာက္ ဇမၺဴဒီပ ကၽြန္းေပၚမွာ ဘုရားပရိနိဗၺာန္စံျပီးေနာက္ ေစတီ ရွစ္ဆူတည္ၾကတယ္။

ဓာတ္ေတာ္ေစတီက ႏွစ္ဆူ။ ျပည္ေတာ္ေစတီက ႏွစ္ဆူ။ ေမာရိယမင္းေတြက မီးေသြးေစတီ ေလးဆူ။ ျပီးေတာ့ ရွင္မဟာကႆပ ၾကြေရာက္လာတဲ့ ရဟႏၲာ ၇-သိန္း စည္းေဝးမိတဲ့ေနရာမွာ တခါတည္း အမိန္႔ေတာ္ရွိေတာ္မူတယ္။ ယခုအခါ ဘုရား ၄၅-ဝါ ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဓမၼေတြ သန္႔စင္ခြဲျခားရေအာင္ သဂၤါယနာတင္ၾကစို႔ရဲ႔။ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ားက အရွင္ဘုရားကို ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္တိုင္ ပခံုးေျပာင္းျပီး တာဝန္ေပးခဲ့ပါတယ္ဘုရား။ အရွင္ဘုရား စိတ္ႀကိဳက္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူပါ။

( ရဟႏၲာ ငါးရာ စုစည္းျပီး ပထမသဂၤါယနာတင္ခဲ့ေသာ အရွင္မဟာကႆပ )
အရွင္ဘုရားက သင့္ေတာ္မည့္သံဃာမ်ား ေရြးခ်ယ္ျပီး သံဃာ ၅ဝဝ-စုျပီး စည္းေဝးေတာ္မူပါ-လို႔ ေလွ်ာက္ထားၾကတယ္။ ဒီအခါမွာ ရွင္မဟာကႆပ ေရြးတာပဲ။ ရဟႏၲာ ၄၉၉-ပါး ရတယ္။ သံဃာမ်ားက ၅ဝဝ ျပည့္ေအာင္ တပါးလိုေနေသးတယ္ဘုရား။ အရွင္အာနႏၵာ ပါဖို႔သင့္ပါတယ္။ သုဘဒၵဆိုတာကေတာ့ အသက္သာႀကီးျပီး ဘာမွ တတ္သိနားလည္ျခင္း မရွိပါဘူးလို႔-ေလွ်ာက္ၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ အရွင္မဟာကႆပ-က အရွင္အာနႏၵာဟာ ေသာတာပန္မွ်သာျဖစ္ေသးတယ္။ ရဟႏၲာမျဖစ္ေသးဘူး။ အရွင္အာနႏၵာထည့္ရင္ သံဃာေတြ အျပစ္တင္ၾကလိမ့္မယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အရွင္အာနႏၵာမပါရင္ေတာ့ မျဖစ္ပါဘူးဘုရား။ အရွင္အာနႏၵာဟာ ဘုရားနဲ႔အတူတူ ၂၅-ႏွစ္ပတ္လံုး အတူတူလိုက္ပါျပီး သုတ္၊ ဝိနည္း၊ အဘိဓမၼာ အားလံုးေသာ တရားမ်ားကို သူ႔ရင္ထဲမွာ အျမဲသိုေလွာင္ျပီးရွိသူ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေရြးျဖစ္ေအာင္ ေရြးေတာ္မူပါဘုရား။ အဲဒီလို ဆႏၵေပးၾကေတာ့ အရွင္အာနႏၵာကို ထည့္ေတာ္မူတယ္။ ၅ဝဝ-ျပည့္သြားေရာ။ ဒါကို အရွင္အာနႏၵာ သိေတာ္မူေတာ့ အျခားေသာ သံဃာေတြက အားလံုး ရဟႏၲာခ်ည္းပဲ။ ငါတပါးတည္းသာ ပုထုဇဥ္ပါေတာ့ ရွက္စရာေကာင္းလိုက္တာ-လို႔ စဥ္းစားျပီး အစြမ္းကုန္ က်င့္ေဆာင္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတာ သိေတာ္မူတယ္။
( ေရွ႔လ ဆက္ရန္ )

သီတဂူ ဆရာေတာ္

( ျမတ္မဂၤလာ ၂ဝဝ၁-ခု ဧျပီလ )

No comments: