Monday, October 19, 2009

ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ ႏွင့္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ ႏႈိင္းယွဥ္ေ၀ဖန္ခ်က္ ( ၁၁ )

( ယခင္လမွ အဆက္ )

ယခင္လမ်ားက ဘုန္းႀကီးတို႔ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ ဒုတိယသဂၤါယနာမွာ ေဒ၀ဒတ္၏ တပည့္အဆက္အႏြယ္မ်ားျဖစ္လာၾကတဲ့ ၀ဇၨီပုတၱကရဟန္းမ်ား၊ အဲဒီ ၀ဇၨီပုတၱရဟန္းေတြ သဂၤါယနာတင္ပြဲဲႀကီးအျပီးမွာ သူတို႔ဟာ ေ၀သာလီကေန ႏွင္ထုတ္ခံရတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ၂၂၇-ပါးေသာ သိကၡာပုဒ္ေတြထဲကေန အဓမၼ၀တၳဳ ၁၀-မ်ိဳး၊ သိကၡာပုဒ္အႏုစားေလး ၁၀-မ်ိဳးကို ပယ္ဖ်က္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကတဲ့အတြက္ အဲဒီ၀ါဒကို မစြန္႔တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေ၀သာလီျပည္ကေနႏွင္ထုတ္ခံရတယ္။

အဲဒီတုန္းက ဘုရား၀ိနည္းေတာ္ကို ျပင္ခ်င္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက မ်ားေတာ့ သူတို႔ေနာက္ကို လိုက္သြားတဲ့ သံဃာေတြဟာ တေသာင္းေက်ာ္ရွိတယ္။ အဲဒီ တေသာင္းေက်ာ္ေသာ ကိုယ္ေတာ္ေတြ ဘယေရာက္သြားသလဲဆိုေတာ့ ေကာသမၺီ ေရာက္သြားတယ္။ ေကာသမၺီေရာက္တဲ့အခါက်မွ ေ၀သာလီျပည္မွာ အရွင္ယသ မေထရ္ႀကီးနဲ႔ ရဟန္းေတာ္ ၇၀၀-တို႔က ဒုတိယသဂၤါယနာတင္ရာမွာ ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း ဘုရားရွင္မေဟာတာကိုလဲ ထပ္မထည့္ဘူး။ ေဟာတာကိုလဲ ႏုတ္မပစ္ဘူး။ ျပင္ဆင္ခ်က္လဲ မလုပ္ဘူး။ မူရင္းအတိုင္းပဲ ထိမ္းသိမ္းအတည္ျပဳၾကတယ္။

ေကာသမၺီေရာက္သြားတဲ့ ၀ဇၨီပုတၱက အမည္ခံၾကတဲ့ ရဟန္းတေသာင္းကေတာ့ အဲဒီ ဒုတိယသဂၤါယနာႏွင့္အတူ သဂၤါယနာကို ျပိဳင္ျပီးေတာ့ တင္ၾကတယ္။ ႏွင္ထုတ္ခံရတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေတြက ဒုတိယသဂၤါယနာကို အျပိဳင္တင္ေတာ့ ၀ဇၨီပုတၱကရဟန္းတို႔ရဲ႔ သဂၤါယနာအျပိဳင္တင္ရာမွာ တက္ေရာက္တဲ့ သံဃာက တေသာင္း။ သူတို႔ဂိုဏ္းကို သူတို႔က ႀကီးက်ယ္လြန္းတယ္ဆိုျပီးေတာ့ မဟာသံဃိက။ ေနာက္ေတာ့ မဟာယာနလို႔ ျဖစ္လာတယ္။ ပိဋကတ္သံုးပံုကို အကုန္လံုး ျပင္ဆင္ပစ္ၾကတာ။ ေကာသမၺီမွာ အခ်ိဳ႔သိကၡာပုဒ္ေတြကို ႏုတ္ပစ္တယ္။ အခ်ိဳ႔သိကၡာပုဒ္ေတြကို အသစ္ေရးထည့္တယ္။ ပိဋကတ္မွာလဲ အဲဒီအတိုင္းပဲ။ အခ်ိဳ႔သုတၱန္ကို အသစ္ေရးထည့္တယ္။ အဘိဓမၼာလဲ ဒီအတိုင္းပဲ ျပင္ပစ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ သုတၱန္ပိဋကတ္ အကုန္လံုးကို ျပင္ဆင္ျပီးေတာ့မွ မဇၩိမနိကာယ္၊ အဂၤုတၱရနိကာယ္ စသည္ျဖင့္ အဲဒီလို နာမည္မေပးဘဲနဲ႔ မြန္စုသီရိနိကာယ္လို႔ နာမည္ေျပာင္းပစ္လိုက္တယ္။

ဒီကေန႔ မဟာယာနမွာ မင္စုဆရီ-ဆိုတဲ့ နတ္သားႀကီးတေယာက္ ရွိတယ္။ အဲဒီနတ္သားကို သူတို႔ရွိခိုးၾကတယ္။ နီေပါမွာလဲ အဲဒီအရုပ္ဟာ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဘုရားေဟာနိကာယကို မင္စုဆရီနိကာယ။ အဲဒါ နတ္ျပည္က ျပန္လာတာ။ နတ္ျပည္ကေန ျပန္သယ္လာတယ္လို႔ သူတို႔ တကယ္ယူဆၾကတယ္။ သကၤန္းပရိကၡရာအားလံုး ျပင္ပစ္လိုက္တယ္။ တိဘက္ဘုန္းႀကီးေတြရံုတဲ့ သကၤန္းအားလံုး ျမင္ဖူးသားပဲ။ ဂ်ပန္ဘုန္းႀကီးေတြ၊ ကိုးရီးယားဘုန္းႀကီးေတြရဲ႔အ၀တ္အထည္အားလံုးလဲ ျမင္ဖူးၾကတာပဲ။ အဲဒါ ေကာသမၺီကေန ၀ဇၨီပုတၱကကိုယ္ေတာ္ေတြ စျပင္တာ။
(၁) ပိဋကတ္သံုးပံုကို ျပင္ဆင္ႏုတ္၊ ျဖည့္စြက္ အကုန္လုပ္တယ္။
(၂) ၀တ္ဆင္တဲ့သကၤန္း အကုန္လံုး ျပင္ဆင္ပစ္ၾကတယ္။

၀ဇၨီပုတၱကရဟန္းေတြ သူတို႔က သူတို႔၈ိုဏ္းကို မဟာသံဃိက၈ိုဏ္းလို႔ ေခၚတယ္။ အဲဒီ မဟာသံဃိက ဂိုဏ္းကေန မဟာယာနျဖစ္ပါတယ္။ မဟာသံဃိက-ကေန ကြဲသြားၾကတာ ေကာဟာလိကဆိုတဲ့ ဂိုဏ္းတဂိုဏ္း၊ ပဏၰတၱိ၀ါဒဆိုတဲ့ ဂိုဏ္းတဂိုဏ္း၊ ဗဟုသုတိကာဆိုတဲ့ ဂိုဏ္းတဂိုဏ္း၊ စသည္ျဖင့္ ဂိုဏ္း ၅-ဂိုဏ္း ထပ္ကြဲတယ္။ ေထရ၀ါဒဂိုဏ္းကလဲ ထပ္ကြဲတာ။ အဲဒီကထက္ ပိုမ်ားတယ္။

ေထရ၀ါဒ ဒုတိယ သဂၤါယနာတင္ပြဲမွာ အရွင္အာနႏၵာရဲ႔ တပည့္ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ႀကီး ၆-ပါး၊ အရွင္အႏုရုဒၶါရဲ႔ တပည့္ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ႀကီး ၂-ပါး၊ အဲဒီအထဲမွာ သက္ေတာ္ ၁၂၀-ရွည္ေတာ္မူၾကတဲ့ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ႀကီး ၇-ပါးနဲ႔ သက္ေတာ္ ၁၄၀-ရွည္ေတာ္မူတဲ့ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ႀကီး ၁-ပါး၊ ေပါင္း ၈-ပါး ဦးေဆာင္ျပီး တင္ၾကပါတယ္။ အႀကီးဆံုးရဟန္းက သဗၺဂါမိမေထရ္၊ သက္ေတာ္ ၁၄၀-ရွိေနျပီ။ ပထမနဲ႔ ဒုတိယ သဂၤါယနာၾကားမွာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀-ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမေထရ္ႀကီးေတြ ဒုတိယသဂၤါယနာမွာ လာမီၾကတာ။ အဲဒီမေထရ္ႀကီး ၈-ပါး ဦးေဆာင္ျပီး တင္ထားတဲ့ သဂၤါယနာကို ေထရ၀ါဒ သဂၤါယနာလို႔ ေခးတယ္။ သဂႌတိသဂၤါယနာ မဟုတ္ဘူး။

ဒီေထရ၀ါဒ သဂၤါယနာပြဲႀကီးျပီးေတာ့ ေနာက္ပိုင္း ႏွစ္ေတြ၊ ႏွစ္ေတြေျပာင္းေတာ့လဲပဲ အေသာကမင္း မတိုင္မီ၊ အေသာကမင္းက ႏွစ္ ၂၃၆-မွာတတိယသဂၤါယနာတင္တယ္။ အဲဒီႏွစ္မတိုင္မီ ႏွစ္ ၁၀၀-ေက်ာ္ေက်ာ္ၾကားထဲမွာ ေထရ၀ါဒကလဲ ဘာေတြျဖစ္လာသလဲဆိုေတာ့-
(၁) မဟိသာဓကဂိုဏ္း
(၂) ၀ဇၨီပုတၱကဂိုဏ္း
(၃) သဗၺတၳိ၀ါဒဂိုဏ္း
(၄) ဓမၼသုပၸတိဂိုဏ္း
(၅) ဓမၼဳႀတိယဂိုဏ္း
(၆) ဘျဒာဟာနိဂိုဏ္း
(၇) စႏၵာဂါဋိကဂိုဏ္း
(၈) သမိစယဂိုဏ္း
(၉) ကႆပိကဂိုဏ္း
(၁၀) သဃၤဋိကဂိုဏ္း
(၁၁) သုတၱ၀ါဒဂိုဏ္း ဆိုျပီးေတာ့ ပင္မေထရ၀ါဒဂိုဏ္းက ထပ္ပြားတာက ၁၁-ဂိုဏ္း၊ ပင္မ မဟာသံဃိကဂိုဏ္းက ထပ္ပြားတာက ၅-ဂိုဏ္း၊ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ၁၆-ဂိုဏ္းျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒါဟာ ပထမသဂၤါယနာနဲ႔ ဒုတိယသဂၤါယနာၾကား အတြင္းမွာ ကြဲၾကတဲ့ဂိုဏ္းေတြပဲ။ အဲဒီဂိုဏ္းေတြ ကြဲၾကတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ကထာ၀တၳဳ အ႒ကထာမွာ အက်ယ္တ၀င့္ပါတယ္။

အဲဒီထဲမွာ ပိုျပီးေတာ့ ထူးျခားတာက ပရဂိသတ္ေရ၊ ေျမာက္ပိုင္းကို ေရႊ႔သြားတဲ့ဂိုဏ္းေပါ့။ ဘာဂိုဏ္ါးလဲဆိုေတာ့ သဗၺတၳိ၀ါဒဂိုဏ္း။ သူက ေတာ္ေတာ္စြမ္းတယ္။ အဲဒီဂုိဏ္းက အိႏၵိယျပည္ရဲ႔ ေျမာက္ပိုင္း ေတာင္ေျခတ၀ိုက္ ဥတၱရာပရာေဒ့(ခ်္)၊ ပန္ခ်ပ္၊ အဲဒီကေန အေနာက္ကိုသြား ကတ္ရွမီးယား၊ ပါကစၥတန္၊ အာဖဂန္နစၥတန္၊ တူရကီ၊ ေျမာက္ဘက္နား နည္းနည္းေရႊ႔လိုက္ရင္ ရုရွားျပည္ ေတာင္ဘက္ျခမ္း စသည္ျဖင့္ အဲဒီနယ္တခြင္၊ ဟိမ၀ႏၲာေတာင္ေျခတခြင္မွာ ဒီဂိုဏ္းက အားအေကာင္းဆံုး။ အဲဒီအခ်ိန္ အဲဒီအရပ္မွာ ကုရွန္မင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေနတယ္။ အဲဒီကုရွန္မင္းမ်ားရဲ႔ လက္ထက္မွာ သုမိတၱဆိုတဲ့ မေထရ္ႀကီးက အႀကီးအကဲျပဳျပီးေတာ့ သဗၺတၳိ၀ါဒဂုိဏ္းက သဂၤါယနာ တခါထပ္တင္ၾကျပန္တယ္။

အဲဒီသဂၤါယနာက်ေတာ့ ပိုဆိုးသြားတယ္။ ပရိသတ္ေရ၊ လက္ရွိပိဋကတ္သံုးပံုကို အကုန္လံုးေလာက္နီးနီး ရုတ္သိမ္းျပီးေတာ့ အသစ္ခ်ည္းေရးသြားတယ္။ အဘိဓမၼာ ၇-က်မ္း ဆိုလို႔ရွိရင္ အကုန္လံုး ျပင္ျဖစ္တယ္။ သူတို႔ျပင္ေရးတဲ့ က်မ္းႀကီးေတြကို ဘာေခၚသလဲဆိုလို႔ရွိရင္ ၀ိဘာဂါ-လို႔ေခၚတယ္။ နာမည္ပါ ေျပာင္းသါားတယ္။ ပိဋကတ္လို႔ မေခၚေတာ့ဘူး။ ၀ိဘာရွာ-လို႔ သူတို႔အသံနဲ႔ ဒီလိုေခၚတယ္။ အဲဒီေတာ့ သုတၱန္အတြက္ဆိုျပီး ဂါထာတသိန္း၊ အဘိဓမၼာအတြက္ ဂါထာတသိန္း၊ သုတ္ ၀ိနည္း၊ အဘိဓမၼာကို အကုန္လံုး အသစ္ျပန္ေရးတာ ဂါထာတသိန္း၊ အဲဒီလိုေရးျပီး ၀ိဘာရွာ ဆိုျပီးေတာ့ က်မ္းႀကီးေတြကို နာမည္ေျပာင္းျပီး ေပးလိုက္ၾကတယ္။ ေနာက္က်ေတာ့ သူတို႔ရဲ႔ တပည့္ေတြက ဒီ၀ိဘာရွာ-ဆိုတဲ့ က်မ္းႀကီးေတြကို တျမတ္တႏိုး ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးေတာ့ ဘာျဖစ္လာျပန္သလဲဆိုရင္ ၀ိဘာရွာဂိုဏ္း-ဆိုျပီး ဂိုဏ္းတဂိုဏ္း ထပ္ေပၚလာျပန္တယ္။ အဲဒါ သဗၺတၳိ၀ါဒက ထပ္ျပီးေတာ့ ခြဲထြက္သြားတာ။ အဲဒါကို ၀ိဘာရွိက-ဂိုဏ္းလို႔ ဒီလိုေခၚတယ္။ အဲဒီ ၀ိဘာရွိကဂိုဏ္းမွာ နာမ္တရား၊ ရုပ္တရား ၂-ပိုင္းကို အနိစၥလို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မေဟာဘူး။ နိစၥပဲ ေဟာသြားတယ္။

ေ၀ပတၱိကဂိုဏ္းကလဲ သဗၺတၳိ၀ါဒဂိုဏ္းက ဆရာေတြ ေရးသားခဲ့တဲ့ ၀ိဘာရွာက်မ္းႀကီးေတြကို သူတို႔ကလဲ ျပန္ျပင္ျပီးေတာ့ ေရးၾကျပန္ေရာတဲ့။ ေ၀ပတၱိကဂိုဏ္းက ျပန္ေရးတာက်ေတာ့ ၀ိဘာရွာက်မ္းလို႔ မေခၚဘဲနဲ႔ အာဂမငါးရပ္လို႔ ေခၚၾကျပန္တယ္။ ဒီအာဂမ ၅-ရပ္ စာအုပ္ေတြ ေထာင္နဲ႔ခ်ီျပီးေတာ့ တဂိုဏ္းတမ်ိဳး၊ တဂိုဏ္းတမ်ိဳး စာအုပ္ေတြ ပြားပြားျပီး ထြက္လာတယ္။ ဘုန္းႀ႕ီးတို႔ ကိုးရိၚယားျပည္ကို ေရာက္ဖူးတယ္။ ကိုးရီးယားျပည္မွာ ပိဋကတ္ဆိုျပီး စာအုပ္ေပါင္း သံုးေသာင္းနဲ႔ ေျခာက္ေထာင္ရွိတဲ့ ပိဋကတ္တိုက္ႀကီးကို ဘုန္းႀကီးတို႔ သြားၾကည့္ဖူးတယ္။

အဲဒါေတြ ဘယ္ေပၚမွာ ေရးထားသလဲဆိုရင္ သစ္သားျပားႀကီးေတြေပၚမွာ ေရးထားတယ္။ အလြန္ႀကီးတဲ့ ပိဋကတ္တိုက္ႀကီးပဲ။ အဲဒီမွာ ဘုရားေဟာ ပိဋကတ္ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲဆိုရင္ သံုးေသာင္းနဲ႔ ေျခာက္ေထာင္ရွိတယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႔ဆီမွာ ေပတင္ထားတဲ့ပိဋကတ္သံုးပံုဆိုတဲ့စာအုပ္က ၄၀-ပဲရွိတယ္။ ဘယ့္ႏွယ္ေၾကာင့္ သံုးေသာင္းေျခာက္ေထာင္ ျဖစ္သြားသလဲဆိုတာ ပရိသတ္ရိပ္မိၾကေရာေပါ့။

ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲေရးေရး၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ရွိရွိ အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ ဘာရသလဲ။ နာမ္-ရုပ္သည္ နိစၥဆိုေတာ့ ပရိသတ္ေရ ဒါသႆတဒိ႒ိႀကီးျဖစ္သြားေရာ။ ဒါေၾကာင့္ အားလံုးေသာ သူေတာ္ေကာင္းေတြ သူေတာ္ေကာင္းတရားျဖစ္တဲ့ သဒၶမၼကို အျမတ္တႏိုးထားျပီး အသဒၶမၼ မသူေတာ္တရားကို သဒၶမၼျဖစ္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတရားထဲ ၀င္မလာေအာင္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ေဟာၾကားအပ္ပါသတည္း။

သီတဂူဆရာေတာ္

( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၁-ခု ေအာက္တိုဘာလ )

No comments: