Monday, October 12, 2009

ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ ႏွင့္ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ ႏႈိင္းယွဥ္ေဝဖန္ခ်က္ ( ၁၀ )

( ယခင္လမွ အဆက္ )

ခ်စ္သားကႆပ၊ သဒၶမၼအတု မေပၚေသးသမွ် သာသနာတည္ေနလိမ့္ဦးမယ္။ သဒၶမၼအတုေပၚလာတဲ့အခ်ိန္မွာ သဒၶမၼအစစ္က တျဖည္းျဖည္း ကြယ္ေပ်ာက္ႏိုင္တယ္။ သဒၶမၼသံုးျဖာရွိတဲ့အနက္
နံပါတ္(၁) ပရိယတၱိသဒၶမၼဆိုတာ ပိဋကတ္သံုးပံုကိုေျပာတာ။ အဲဒီ အတုေတြ မလာေသးဘူးဆိုရင္ ပိဋကတ္သံုးပံုအစစ္ဟာ ၾကာၾကာႀကီး တည္ဦးမွာ။
(၂)က ပဋိပတၱိသဒၶမၼ။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ သမထ ဝိပႆနာ အဲဒါေတြအားလံုး ပဋိပတၱိသဒၶမၼပဲ။ ဒီတရားေတြလဲ အတုေတြေပၚမလာေသးဘူးဆိုရင္ အစစ္က ၾကာၾကာႀကီး တည္ဦးမွာ။
(၃)က ပဋိေဝဓသဒၶမၼ။ မဂ္ဆိုက္တယ္၊ ဖိုလ္ဆိုက္တယ္၊ နိဗၺာန္ျမင္တယ္၊ ဒါ ပဋိေဝဓသဒၶမၼပဲ။ အဲဒါေတြ တကယ္မဟုတ္ဘဲနဲ႔ အတုေတြေပၚလာျပီဆိုရင္ေတာ့ ဒီအစစ္ဟာ ကြယ္ေပ်ာက္ဖို႔ပဲရွိတယ္။ ဒီ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္အတု မေပၚေပါက္ေသးသမွ်ေတာ့ ငါ့သာသနာ ၾကာၾကာတည္ဦးမွာ-လို႔ ဘုရားရွင္က အမိန္႔ရွိတယ္။

ခ်စ္သားကႆပ၊ ေလာကဓာတ္အတြင္းမွာ ေရႊအတုေတြ မေပၚေပါက္ေသးဘူးဆိုရင္ ေရႊအစစ္ေတြ ကြယ္ေပ်ာက္ျခင္းဟာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ေရႊအတု ေပၚေပါက္လာတဲ့အခါ ေရႊအစစ္ေတြ တျဖည္းျဖည္း ကြယ္ေပ်ာက္ႏိုင္တယ္။ အတုက ေစ်းေပါေတာ့ လူတကာဆင္ျမန္းႏိုင္တယ္။ အစစ္က ေစ်းႀကီးေတာ့ လူတိုင္း မဆင္ျမန္းႏိုင္ဘူး။ သဒၶမၼအတုလဲ ဒီလိုပဲ။ သာသနာေတာ္ရဲ႔ အစစ္၊ အႏွစ္၊ အသားေတြဟာ ေနရာတကာမွာ မေတြ႔ႏိုင္ဘူး။ ေရႊအစစ္နဲ႔ သာသနာအစစ္၊ ေရႊအတုနဲ႔ သာသနာအတု။ အဲဒီလိုဥပမာ ေပးထားတယ္။ ပထမသဂၤါယနာကို ပခံုးေျပာင္းတာဝန္ယူရတဲ့ အရွင္မဟာကႆပ-က ႀကိဳျပီးေလွ်ာက္ေတာ့ ဘုရားက ဒါကို မိန္႔ၾကားသြားတယ္။

အရွင္မဟာကႆပ-ကို ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ၾကားေတာ္မူတဲ့ သာသနာကြယ္ျခင္း၊ တည္ျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့စကားကို ဘုန္းႀကီးတို႔ပရိသတ္ နားလည္ေအာင္ ရွင္းပါဦးမယ္။ ဘုရားလက္ထက္က ပါတိေခၚတဲ့ ရဟန္းေတာ္တပါး၊ ဒီ-ပါတိဆိုတဲ့ ရဟန္းရဲ႔အယူကေလ လူေသသြားျပီးျပီဆိုလို႔ရွိရင္ ခႏၶာကိုယ္ထဲက ဝိညာဥ္ဟာ မပ်က္စီးဘဲနဲ႔ တည္ရွိတယ္။ က်န္ရစ္တယ္တဲ့။ မပ်က္စီးဘဲက်န္ရစ္တဲ့ ဝိညာဥ္ဟာ သံသရာတေလွ်ာက္လံုး ေလွ်ာက္သြားေနတယ္တဲ့။ ဘဝကူးေျပာင္းတယ္ဆိုတာ ဝိညာဥ္ကူးေျပာင္းသြားတာ ဘာမွမက်န္ေအာင္ ပ်က္စီးသြားတယ္။ တခုမွမက်န္ေအာင္ ပ်က္စီးသြားတယ္ဆိုတာ မရွိဘူးတဲ့။ ယခုဘဝမွာ လုပ္ထားတဲ့ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ရဲ႔ အက်ိဳးကို ဘယ္သူက ဟိုဘက္ဘဝ ယူသြားမွာလဲတဲ့။ သူက အဲဒါေၾကာင့္ ဘဝသံသရာကို ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြကို ယူသြားဖို႔ရန္အတြက္ ဘာခ်န္ထားရမလဲ။ ခႏၶာ ၅-ပါး ပ်က္ခ်င္တာပ်က္၊ ဝိညာဥ္တခု ခ်န္ထားရမယ္။ အဲဒီဝိညာဥ္က မပ်က္ဘဲနဲ႔ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြကို သယ္ျပီးေတာ့ ဘဝက်င္လည္သြားတာ။ အဲဒါ ပါတိရဟန္းရဲ႔ အယူအဆ။ အႏွစ္ပဲ။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ပဲ။

အဲဒီအယူအဆကို ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒီကေန႔ဘယ္မွာေတြ႔မလဲ ဆိုလို႔ရွိရင္ အျခားဘာသာေတြမွာ ေတြ႔မယ္။ ျပီးေတာ့ မဟာယာန ဗုဒၶ၀ါဒဂိုဏ္း ခပ္မ်ားမ်ားထဲမွာလဲ ေတြ႔ရမယ္။ အထူးသျဖင့္ မဟာယာနဂိုဏ္းေတြထဲမွာ ဟိုတခ်ိန္ တေနရာမွာ ေျပာခဲ့တဲ့ သဗၺတၳိ၀ါဒဂိုဏ္း။ အဲဒီ သဗၺတၳိ၀ါဒဂိုဏ္းဟာ ဒုတိယသဂၤါယနာႏွစ္ ၁၀၀-ကေန ကြဲသြားတဲ့ ဂိုဏ္းတဲ့။ ဂိုဏ္းႀကီး ၁၈-ဂုိဏ္းကေန ထပ္ျပီး ကြဲသြားတဲ့ ဂိုဏ္းတဂိုဏ္း။ ဘယ္မွာသြားျပီး ထြန္းကားသလဲဆိုေတာ့ သူက အိႏၵိယျပည္ရဲ႔ အေနာက္ေျမာက္ပိုင္း ကက္ရွမီးယားတို႔၊ ဒီကေန႔ ပါကစၥတန္လို႔ေခၚတဲ့ ကႏၲာရတို႔၊ အာဖဂန္နစ္စတန္လို႔ေခၚတဲ့ ေယာနကတိုင္းတို႔ ၊ အဲဒီနယ္တခြင္မွာ အဲဒီသဗၺတၳိဂိုဏ္းက အားေကာင္းတယ္။ သဗၺတၳိဂိုဏ္းရဲ႔ ၀ါဒဟာ ပါတိရဟန္းရဲ႔၀ါဒပဲ။ လူေတြ ေသသြားေပမဲ့ မပ်က္စီးဘဲနဲ႔ ဘာက်န္သလဲ၊ ခႏၶာကုိယ္ကသာ ပ်က္သြားတယ္။ ၀ိညာဥ္တခု က်န္တယ္။ အဲဒီ၀ိညာဥ္သည္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြကို သယ္ျပီးေတာ့ ဘ၀သံသရာကို သြားတယ္လို႔ အဲဒီတိုင္းမွာလဲ အယူအဆရွိတယ္။ အဲဒါကို သဗၺတၳိဂိုဏ္းကေန ေရးထားတဲ့ အဘိဓမၼာ ၇-က်မ္းမွာ အေသးစိတ္ သူတို႔ေဖာ္ျပထားတယ္။ ဒါ ပါတိရဟန္းရဲ႔ ဘုရားလက္ထက္က ၀ါဒပဲ။ ဒီ ပါတိ ကိုယ္ေတာ္ကို ဘုရားက ဆံုးမလို႔ လိမၼာယဥ္ေက်းသြားပါတယ္။

ေနာက္တခု ဘာလဲဆိုေတာ့ အရိတၱရဟန္း။ ဒါလဲ ဘုရားရွင္လက္ထက္ကပဲ။ အဲဒီကိုယ္ေတာ္ကေတာ့ ဘာယူဆသလဲဆိုေတာ့ ရဟန္း၊ သံဃာေတာ္ေတြကို ဘုရားက ပိုးသကၤန္းတို႔၊ ဖဲသကၤန္းတို႔၊ ကတၱီပါသကၤန္းတို႔ အဲသလို ႏူးညံ႔ေခ်ာမြတ္တဲ့ အ၀တ္အထည္ေတြကို ခြင့္ျပဳတယ္။ အဲဒီႏူးညံ႔ေခ်ာမြတ္တဲ့ အ၀တ္အထည္ေတြက အထိအေတြ႔တမ်ိဳးရွိတယ္။ ႏူးညံ႔တဲ့ အထိအေတြ႔ကို ခံစားတာဟာ ေဖာ႒ဗၺအာရံုတမ်ိဳးပဲ။ သူဒီလိုေတြးတယ္။ အဲဒီလိုႏူးညံ႔တဲ့ အ၀တ္အထည္တို႔ရဲ႔ အထိအေတြ႔ကို ခြင့္ျပဳရင္တဲ့ ပရိသတ္ေရ သည္းခံျပီး နားေထာင္စမ္းပါ။ ျမတ္စြာဘုရားဟာ အမ်ိဳးသမီးတို႔ရဲ႔ အထိအေတြ႔ကိုလဲ ခြင့္ျပဳဖို႔ေကာင္းတယ္တဲ့။ ဒါ အရိတၱရဟန္း ေျပာတာ။ ဒီေတာ့ အ၀တ္အထည္ကို ထိေတြ႔တာနဲ႔ အမ်ိဳးသမီးကို ထိေတြ႔တာ ဘာထူးသလဲ။ ဟိုမွာေတာ့ ဆြမ္းစားျပီဆိုလို႔ရွိရင္ သကၤန္းမ်ားရံုျပီဆိုလို႔ရွိရင္ ဘာလုပ္ရသလဲ။ ပဋိသခၤါ ေယာနိေသာ စီ၀ရံပဋိေသ၀ါမိ-စသည္ ဘာဘာဆိုျပီး ပစၥေ၀ကၡဏာ ဆင္ျခင္ျပီးေတာ့ သကၤန္းကိုသံုးေဆာင္ရတယ္။ အဲဒီလိုေပါ့တဲ့ အမ်ိဳးသမီးကိုလည္း ပစၥေ၀ကၡဏာေတြ ဆင္ျခင္ျပီး သံုးရင္ မေကာင္းဘူးလားတဲ့။ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ၀ါဒတခု။ ဒီ၀ါဒကို ဘုန္းႀကီးတို႔ပရိသတ္ တခါမွ ၾကားဖူးမွာေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ ဘုန္းႀကီးက ၾကားလာတာ။

အရိတၱရဟန္းက ဒီလိုေလွ်ာက္ေတာ့ ဘုရားက ပစ္တင္ေမာင္းမဲရႈတ္ခ်ေတာ္မူျပီး ဆံုးမရတယ္။ ဘုရားလက္ထက္က ဒီလိုေလွ်ာက္ဖူးတယ္ဆိုတာေလး မွတ္ထားပါ။ မဟာယာနဂိုဏ္းမွာလဲ ပရိသတ္ေရ ေ၀တုလႅဂိုဏ္းဆိုတာရွိတယ္။ အဲဒီေ၀တုလႅဂိုဏ္းမွာ တျခားကိစၥေတြအသာထား။ ယခု အရိတၱရဟန္းရဲ႔ ၀ါဒနဲ႔ တူေနတာရွိတယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ အမ်ိဳးသမီး၊ အမ်ိဳးသား၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ ႏွစ္ေယာက္တို႔က သေဘာတူၾကမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ျမတ္စြာဘုရားကို အျမတ္ဆံုးပူေဇာ္ဖို႔ဆိုရင္ ေမထုန္နဲ႔ပူေဇာ္တာ အျမတ္ဆံုးပဲတဲ့ ဆိုျပီးေတာ့ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ရဲ႔ေရွ႔မွာ၊ ရုပ္ဆင္းတုေတာ္ႀကီးေတြရဲ႔ေရွ႔မွာ အမ်ိဳးသမီး အမ်ိဳးသားေတြ ေမထုန္မွီ၀ဲေနၾကတာ။ အဲဒါ ဘုရားရွင္ကိုပူေဇာ္ေနၾကတယ္ဆိုတဲ့ ၀ါဒဟာ မဟာယာန ေ၀တုလႅဂိုဏ္းမွာ ရွိဖူးတယ္။ ဒီကေန႔အထိ မတိမ္ေကာေသးဘူး။ ေ၀တုလႅဂိုဏ္းအေၾကာင္းကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ဖတ္ခ်င္ နားလည္ခ်င္ရင္ အဘိဓမၼာ ၇-က်မ္းထဲမွာ ကထာ၀တၳဳဆိုတဲ့ အဘိဓမၼာက်မ္းတက်မ္း ရွိတယ္။ အဲဒီမွာဖတ္ပါ။

ကထာ၀တၳဳက်မ္းမွာ ေ၀တုလႅဂိုဏ္းရဲ႔အေၾကာင္းေတြ အမ်းႀကီးပါပါတယ္။ အဲဒီကထာ၀တၳဳက်မ္းကေတာ့ သီရိဓမၼာေသာက မင္းတရားလက္ထက္ တတိယသဂၤါယနာတင္ခ်ိန္မွာ ဒီလို၀ါဒဆိုးေတြကို ရွင္းပစ္တဲ့က်မ္းစာပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ မာတိကာေခါင္းစဥ္ေလာက္ပဲ ေဟာထားခဲ့တာ။ အရွင္မဟာေမာဂၢလိပုတၱတိႆ မေထရ္က အက်ယ္ခ်ဲ႔ေဟာလိုက္ေတာ့ ဆန္႔က်င္ဘက္၀ါဒေပါင္း ၅၀၀-ေျပရွင္းသြားတယ္။ အဲဒါ ကထာ၀တၳဳက်မ္းတဲ့။ သာသနာႏွစ္ ၂၃၀-ေလာက္မွာ ၀ါဒေပါင္း ၅၀၀-ေပၚေနျပီ။ အဲဒီ ၅၀၀-ထဲက တခု၊ ႏွစ္ခုေလာက္ ဘုန္းႀကီးက ေရြးေျပာတာ။

ခႏၶာ ၅-ပါး အနိစၥ လက္ခံတယ္။ ဒါေပမဲ့ အနိစၥျဖစ္ေသာ ၀ိညာဥ္တခုသည္ က်န္ရစ္တယ္။ က်န္ရစ္ေသာ အနိစၥျဖစ္ေသာ ၀ိညာဥ္သည္ ဘ၀သံသရာ ဘာေတြကို ယူသြားသလဲ။ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ေတြကို သယ္သြားတယ္။ ေနာက္တခါ ဘာေျပာျပန္သလဲဆိုေတာ့ အဲဒီပါတိရဟန္းရဲ႔ အေပါင္းအေဖာ္ အျခားရဟန္းေတြက ၀ိညာဥ္ဆိုတာထက္ သူတို႔က ဘာတိုးလာသလဲဆိုေတာ့ အတၱ။ ဒီကေန႔ ဒီဘ၀မွာေတာ့ ဒါ ငါ-လုပ္တာ။ ဒါ ငါ-ကိုင္တာ။ သတ္ရင္လဲ ငါ-သတ္တယ္။ စားရင္လဲ ငါ-စားတယ္။ လွဴရင္လဲ ငါ-လွဴတယ္။ တရားအားထုတ္ရင္လဲ ငါ-အားထုတ္တယ္။ ဒီမွာေတာ့ အတၱေနရာတကာ ငါ၊ ငါလို႔ေျပာျပီးေတာ့ ဟိုဘ၀သံသရာက်မွ ငါ-မရွိဘူးဆိုတာ ဒါေတာ့မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒီကေန႔ ဒီဘ၀မွာ ငါလုပ္ထားတယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ေနာင္ဘ၀ သံသရာမွာလဲ ငါပဲခံရမွာေပါ့။ ဒီဘ၀က အတၱ-နဲ႔ ဟိုဘ၀က အတၱ-ဟာ အတူတူပဲျဖစ္သင့္တယ္ဆိုျပီးေတာ့ ဒီဘ၀ရဲ႔ အတၱနဲ႔ ဟိုဘ၀ရဲ႔ အတၱကို မပစ္ဘဲနဲ႔ ေတာက္ေလွ်ာက္ႀကီး ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ရဲ႔ အက်ိဳးကို ၀ိညာဥ္က သယ္သြားတယ္ မေျပာဘူး။ ဒီ၀ါဒကေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ။ အတၱက သယ္ေဆာင္သြားတယ္ဆိုျပီး အတၱ၀ါဒႀကီးကို ႀကိဳးစားျပီး တင္သြင္းသြားတယ္။ ဒီလိုယူဆတဲ့ ရဟန္းတပါးလဲ ရွိဖူးတယ္။

အဲဒီ အတၱ၀ါဒကို မဟာယာနဂိုဏ္းေပါင္းမ်ားစြာထဲမွာ ၇၅-ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ႀကိဳက္ၾကတယ္။ လက္ခံၾကတယ္။ နိဗၺာန္ဘံုႀကီးေရာက္သြားတဲ့အထိေတာင္ နိဗၺာန္မွာ ဘာျဖစ္သလဲ။ အဲဒီအတၱက ရုပ္နာမ္ကို မပ်က္ေအာင္ ထိန္းထားျပီးေတာ့ နိဗၺာန္ရဲ႔ အရသာကို ခံစားေနေသးတယ္ဆိုတဲ့ ၀ါဒေတြဟာ မဟာယာနရဲ႔ နိဗၺာန္အယူအဆပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႔ မိန္႔ဆိုခ်က္နဲ႔ အရွင္မဟာကႆပရဲ႔ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ကို ဘုန္းႀကီးတို႔ေျပာထားတာ။ ေရႊအတုေတြ မေပၚေသးသမွ် ေရႊအစစ္ မကြယ္ႏိုင္။ အဲဒီလိုပဲ သဒၶမၼအတုေတြ မေပၚေသးသမွ် သဒၶမၼ အစစ္ မကြယ္ႏိုင္။ သဒၶမၼအတုေတြ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာရင္ သဒၶမၼအစစ္ေတြ ကြယ္ေပ်ာက္ႏိုင္၏-ဟု ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါေပသတည္း။
( ေရွ႔လဆက္ရန္ )

သီတဂူ ဆရာေတာ္

( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၁-ခု စက္တင္ဘာလ )



No comments: