Wednesday, November 4, 2009

ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ ႏွင့္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ ႏႈိင္းယွဥ္ေ၀ဖန္ခ်က္ ( ၁၅ )

( ယခင္လမွ အဆက္ )

ဒီကေန႔ ဘုန္းႀကီးေဟာၾကားမဲ့ ဓမၼအစီအစဥ္မွာ ဗုဒၶသာသနာမွာ ၾကည္ညိဳလို႔ မွီခိုေနၾကတဲ့ ဒကာ ဒကာမေတြ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ ပီပီသသ ျဖစ္ၾကေရးအတြက္ အဂၤုတၱရနိကာယ္ ပါဠိေတာ္မွာ လာရွိတဲ့ ဥပါသကာသုတၱန္၊ သို႔မဟုတ္ စ႑ာလသုတၱန္ဆိုတဲ့ ထိုသုတ္ကို အေျခခံျပီးေတာ့ ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာအေၾကာင္းကို ဒီကေန႔ ေျပာသြားမွာပါ။

ဥပါသကာ-လို႔ဆိုလိုက္ရင္ အခ်ိဳ႔အရပ္မ်ားက်ေတာ့ ဘာသိလဲဆိုေတာ့ ပိတ္ျဖဴကေလးေတြ ေတာင္းကေလးေတြနဲ႔ ေခါင္းမွာ ခေမာက္ကေလးေတြ ခပ္ကုပ္ကုပ္ ေဆာင္းျပီး အရပ္ထဲကို အလွဴခံတဲ့လူေတြကို ဒါဥပါသကာ လွည့္လည္တယ္လို႔ ဒီလိုေခၚတာလဲ တခ်ိဳ႔အရပ္မွာရွိတယ္။ အဲဒါ ဥပါသကာ အရပ္ထဲ ဆြမ္းဆန္ လွည့္ျပီးေတာ့ အလွဴခံၾက။ ဟိုဟိုဒီဒီ လွည့္ျပီးေတာ့ အလွဴခံၾက။ ဒီမွာ ဥပါသကာလို႔ ဆိုတာက်ေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဘုရား တရား သံဃာကို မၾကည္ညိဳဖူးေသးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ေယာက္အား ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္က တရားတပုဒ္ကို ေဟာထုတ္တယ္။ ေဟာထုတ္လို႔ အဲဒီတရား ဆံုးျပီလို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ ထိုဗုဒၶဘာသာမဟုတ္ေသးတဲ့ ထိုသူတေယာက္ေယာက္က ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းျပီးေတာ့ ဝင္လာတဲ့အခါ ဘာသာေျပာင္းတဲ့အခါမွာ သူကိုယ္တိုင္ ေလွ်ာက္သြားတဲ့စကား၊ ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္ၾကတဲ့သူေတြက ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ကို ေျပာင္းလဲျပီဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္သြားတဲ့ အေၾကာင္းကိုေျပာတာ။

အဲဒီသုတၱန္ေတြရဲ႔ အဆံုး၊ အဆံုးမွာ အေတာ္မ်ားမ်ားပါတယ္။ ဂရုတစိုက္ မွတ္သားလိုက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဆိုလိုရွိရင္ မွတ္မိေကာင္း မွတ္မိမွာပါ-စကားက
တပည့္ေတာ္သည္ ဤေန႔မွစ၍ အသက္ရွင္သမွ်ကာလပတ္လံုး ဘုရား တရား သံဃာကို ယံုၾကည္ဆည္းကပ္ သိမွတ္ကိုးကြယ္ပါ၏။ ဒါက တပိုင္း။
ယံုၾကည္ သိမွတ္ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ပါ၏-လို႔ ေလွ်ာက္ထားလဲျပီးေရာ အဲဒီရတနာသံုးပါးကို ၾကည္ညိဳျပီး ဆည္းကပ္သြားသူရဲ႔ စကားက ဥပါသကာ မံ ဘေႏၲ ဘဂ၀ါ ဓာေရတု အဇၨတေဂၢ ပါဏုေပတံ-ဒါ ပါလာတယ္။
ဘေႏၲ ဘဂ၀ါ-ဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္။ မံ-တပည့္ေတာ္ကို။ အဇၨတေဂၢ ပါဏုေပတံ-ဒီကေန႔မွစ၍ အသက္ရွင္သမွ် ကာလပတ္လံုး။ ရတနတၱယံ-ရတနာတို႔၏ ၃-ပါးေသာအေပါင္းကို။ သရဏံ ဂတံ-ကိုးကြယ္ျခင္းသို႔ ေရာက္၍ေနေသာ။ ဥပသကႏၲိ-ဥပါသကာဟူ၍။ ဒီကေန႔မွစ၍ တပည့္ေတာ္ကို ရတနသံုးပါးကို ကိုးကြယ္ျခင္းသို႔ ေရာက္ေနေသာ ဥပါသကာဟူ၍။ ဓာေရတု-မွတ္သားပါ။ အသိအမွတ္ျပဳသြားပါ။ ဗုဒၶဘာသာထဲကို ၀င္ေရာက္လာၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဘုရားရွင္ရဲ႔ တရားေတာ္ကို နာၾကားလို႔ အဆံုး အဆံုးမွာ သရဏဂံုသီလ ခံယူတဲ့အခါ ဒီအတိုင္း ေလွ်ာက္ေလွ်ာက္သြားတယ္။ အဲဒါကို အ႒ကထာမ်ားမွာ မွတ္ခ်က္ေပးေတာ့ ဥပါသကာျဖစ္ေၾကာင္းကို သူေၾကညာတာ။ သူဗုဒၶဘာသာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းကို ေၾကညာတာ။

အဲဒီေတာ့ ဥပါသကာဆိုတဲ့စကားဟာ တကယ္ေတာ့ အဲဓီသုတၱန္ေတြရဲ႔ အဆံုးမွာ သူတို႔ခံယူခ်က္ ေၾကညာခ်က္ကို ေထာက္ေထာက္ျပီးေတာ့ ၾကည့္လိုက္လို႔ရွိရင္၊ ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္တိုင္ကစျပီးေတာ့ ေဟ့-မင္း ဥပါသကာလုပ္-လို႔ ေျပာလိုက္ရတာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ကိုယ့္ခံယူခ်က္နဲ႔ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေလွ်ာက္ရင္း ေလွ်ာက္ရင္းနဲ႔ ဒီစကားလံုးဟာ သာသနာမွာ တြင္က်ယ္သြားတာ။ ဗုဒၶဘာသာခံယူတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႔ ေၾကညာခ်က္မို႔လို႔ ဒါ သာသနာမွာ ဥပါသကာဆိုျပီးေတာ့ တြင္က်ယ္သြားတာ။

အဇၨတေဂၢ ပါဏုေပတံ-ဒီစကားက အာမခံ သိပ္ေကာင္းတယ္။ ဒီေန႔ကစျပီးေတာ့ အသက္ႏွင့္ ခႏၶာ ျမဲေနသမွ် ရဲရဲတင္းတင္း အေျပာင္းအလဲ မလုပ္ဘူး။ အသက္ႏွင့္ခႏၶာျမဲေနသမွ် ဘုရား တရား သံဃာ ဆည္းကပ္ပါ၏။ အဲဒါေၾကာင့္ ရတနာ ၃-ပါးကို ဆည္းကပ္သူတပည့္ေတာ္၊ တပည့္ေတာ္မကို ျမတ္စြာဘုရားက ဥပါသကာလို႔ အသိအမွတ္ျပဳသြားပါဘုရား-လို႔ ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ ခံယူသူကိုယ္တိုင္က ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေၾကညာတဲ့စကားပဲ။ အဲဒီစကားကို အေျချပဳျပီးေတာ့မွ ျမတ္စြာဘုရားက ဥပါသကာတို႔ က်င့္အပ္ေသာ က်င့္၀တ္လို႔ဆိုတဲ့ သုတၱန္ေတြကို ဆက္ေဟာသြားတာ။

ဒီကေန႔ ဘုန္းႀကီးတို႔ အမ်ိဳးေကာင္းသား အမ်ိဳးေကာင္းသမီးေတြ ျမတ္စြာဘုရား တရား သံဃာ ရတနာသံုးပါး ကိုးကြယ္ပါ၏။ ဆည္းကပ္ပါ၏။ သရဏံ ဂစၧာမိ-လို႔ ဆိုေနၾကတယ္။ ဥပါသကာ မံ ဘေႏၲ ဘဂ၀ါ ဓာေရတု အဇၨတေဂၢ ပါဏုေပတံ။ ဒါကိုေတာ့ ဆိုဖူးၾကမယ္မထင္ဘူး။ ဒီပါဠိက တပည့္ေတာ္ တပည့္ေတာ္မတို႔ အသက္ႏွင့္ခႏၶာ ျမဲသမွ်ကာလပတ္လံုး ဥပါသကာဟူ၍ ဥပါသိကာဟူ၍ အသိအမွတ္ျပဳေတာ္မူပါဘုရားဆိုတဲ့ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ကို ေလွ်ာက္ထားတာ ျဖစ္တယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႔ေတာ့ ဒီကေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေထရ၀ါဒအစဥ္အလာမွာ မၾကားဖူးေသးဘူး။

ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ကာလတုန္းကေတာ့ ဒီလိုခ်ည္း ေလွ်ာက္ေလွ်ာက္သြားၾကတာ။ ဒါထက္ပိုျပီးေတာ့ ေလးေလးနက္နက္ ေလွ်ာက္ထာလဲရွိေသးတယ္။ ဥပမာ-ကႆပ သတို႔သား၊ ဘုရားဆိုတဲ့သတင္း ၾကားတာနဲ႔ ဘတၱိယျမိဳ႔ကေန ထြက္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ဘုရားက ရာဇျဂိဳဟ္မွာရွိေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘယ္လိုေၾကြးေၾကာ္ျပီးေတာ့ ထြက္လာသလဲဆိုရင္-သူသည္ တေယာက္ေယာက္ေသာသူ၏ တပည့္ခံရမယ္ဆိုရင္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တပည့္ပဲ ခံေတာ့မယ္။ တျခားပုဂၢိဳလ္၏ တပည့္မလုပ္ေတာ့ဘူး။ ဒါ သရဏဂံုတည္သြားတာ။

ျပီးေတာ့ ကႆပသတို႔သား၊ ငယ္စဥ္က ေခၚေတာ့ ပိပၸလိလုလင္တဲ့၊ ေနာင္ေသာအခါ ပထမသဂၤါယနာတင္ပြဲႀကီးမွာ သံဃာ့ဦးေသွ်ာင္ျဖစ္လာတဲ့ ရွင္မဟာကႆပ၊ သူထြက္လာတာ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္က သိေနတယ္။ ဪ-ထြက္လာျပီ၊ သာသနာ့ဦးေသွ်ာင္၊ သံဃာ့ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ထြက္လာျပီဆိုျပီး ဘုရားရွင္က ေ၀ဠဳ၀န္ကထြက္ျပီးေတာ့ ၃-ယူဇနာကေန ႀကိဳေနတာ။ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကို ေတြ႔တာနဲ႔တျပိဳင္နက္ လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခိုး၊ ေျခဦးေပၚမွာ နဖူးတင္ျပီးေတာ့ ဘေႏၲ ဘဂ၀ါ-ဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာ ျမတ္စြာဘုရား။ အဟံ ေခါ ပိပၸလိ-တပည့္ေတာ္ ပိပၸလိ လုလင္ပါဘုရား။ ဗုဒၶႆ အေႏၲ၀ါသိေကာ-ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္၏ တပည့္ပါဘုရား။ အဲဒီလို တန္းေလွ်ာက္တယ္။ ဦးေခါင္းညြတ္က်ိဳးျပီး ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကို ေရႊနားေတာ္ၾကားေအာင္ သူေလွ်ာက္ထားတယ္။

တပည့္ေတာ္ ပိပၸလိလုလင္၊ ဗုဒၶအေႏၲ၀ါသိက တပည့္ပါဘုရားလို႔ ေၾကညာလိုက္တယ္။ ဒါ သရဏဂံုေဆာက္တည္တာပဲ။ သရဏဂံု ျမဲသြားျပီတဲ့။ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္သြားျပီ။ ဥပါသကာျဖစ္သြားျပီ။ အဲဒီေတာ့ ဗုဒၶရွင္ေတာ္၏ တပည့္ပါဘုရားလို႔ ေၾကညာျပီးရင္ သာသနာျပင္ဘက္က ဆရာႀကီးေတြထဲမွာ သူသြားျပီးေတာ့ တပည့္မခံေတာ့ဘူး။ သူ႔ရဲ႔စိတ္ဓာတ္က ခိုင္ခိုင္ျမဲျမဲ ဒီလိုဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ထားတယ္။ အဲဒါ ဥပါသကာရဲ႔ စိတ္ေနသေဘာထားဟာ ဒီအတိုင္းပဲ ရွိရမယ္။ ရတနာ ၃-ပါးရဲ႔ တပည့္ပါပဲလို႔ ခံယူျပီးလို႔ရွိရင္ တျခားဘာသာတို႔ထံ တပည့္ခံစရာ မလိုေတာ့ဘူး။ တျခားဘာသာသို႔ထံ တပည့္ခံစရာ ရွိေသးတယ္ဆိုရင္ ဒီဘက္က သရဏဂံု ညစ္သြားမယ္။ ပ်က္သြားမယ္။

ေထရ၀ါဒမွာ တျခားဘာသာကို တပည့္ခံစရာ မလိုဘူး။ ရွိခိုးစရာလဲ မလိုဘူး။ မဟာယာနက်ေတာ့ ဘုန္းႀကီးေတြကိုယ္တိုင္ကပင္လွ်င္ နတ္မင္းႀကီးမ်ားကိုလဲ ရွိခိုးရတယ္။ ဘုရားရဲ႔ ေက်းဇူးရွင္ ဘုရားရဲ႔ မယ္ေတာ္ကိုလဲ ရွိခိုးရေသးတယ္။ ပိဋကတ္သံုးပံုေစာင့္တဲ့ သူရႆတီကိုလဲ ဘုန္းႀကီးက ရွိခိုးရေသးတယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႔ ေထရ၀ါဒကေတာ့ ပီပီသသပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားမွတပါး အျခားကို ရွိခိုးစရာ မလိုေတာ့ဘူး။ အဲဒါ ရွင္မဟာကႆပတို႔ ေဆာက္တည္သြားတဲ့ သရဏဂံုဟာ ဒီအတိုင္းပဲ။ ေနာက္ေျပာရရင္ အာဠာ၀ကဆိုတဲ့ ဘီလူးႀကီးမ်ား ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ ေျပာင္းျပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ သာသနာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳျပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ အာဠာ၀ကကလဲ ဘာေၾကညာသလဲဆိုေတာ့ ေလာကမွာ သူသည္ နဖူးနဲ႔ ဒူးနဲ႔ တံေတာင္နဲ႔ ရွိခိုးရမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ကိုသာ ရွိခိုးေတာ့မယ္။ အျခား ဘယ္သူ႔ကိုမွ ရွိမခိုးေတာ့ဘူး။ အာဠာ၀ကဘီလူးေတာင္ အဲဒီလုိစိတ္မ်ိဳးရွိတယ္။ ခုေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ ပရိသတ္က ဘုရားရွိခိုးျပီးရင္ ဟိုဘက္မွာ ဘီလူးေရာ နတ္ေရာ ၃၇-မင္းေရာ အကုန္ ကုန္းျပီးေတာ့ ရွိခိုးေနၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။

အဲဒီလိုဆိုေတာ့ ဘုရားလဲပဲ ရွိခိုးတယ္။ ဟိုဘက္လဲပဲ ရွိခိုးတယ္။ ဘုရားနဲ႔ သာသနာပ သတၱ၀ါေတြကို တန္းတူထားရင္ ဘုရားတန္ဖိုးက က်သြားမယ္။ အဲဒါကို မသိၾကေတာ့ ကိုယ့္သရဏဂံုကို ကိုယ္ႏွိမ့္ခ်သလို ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အာဠာ၀ကရဲ႔ စိတ္ထားမ်ိဳး ေမြးဖို႔လိုတယ္လို႔ တိုက္တြန္းခ်င္တယ္။ အာဠာ၀ကတို႔လို စိတ္ထဲက ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ျပတ္ျပတ္သားသား ျမတ္စြာဘုရားအေပၚမွာ ၾကည္ညိဳျပီးေတာ့ေနတဲ့ ဆည္းကပ္ျပီး အသိအမွတ္ျပဳလို႔ေနတဲ့ အမ်ိဳးေကာင္းသား အမ်ိဳးေကာင္းသမီးေတြကို ဥပါသကာ ဥပါသိကာလို႔ ေခၚပါတယ္။

ျဗဟၼာယုဆိုတဲ့ ပုဏၰား၊ ေ၀ဒက်မ္း တဖက္ကမ္းတတ္ျပီးေတာ့ တပည့္ေတြ ရာေပါင္းမ်ားစြာကို ေ၀ဒအတတ္က်မ္းေတြ သင္ေပးေနတဲ့ဆရာႀကီး၊ ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီး၊ စိတ္ေကာင္းရွိတယ္။ ႏွလံုးေကာင္းရွိတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႔ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို အေ၀းကၾကားျပီး ၾကည္ညိဳတယ္။ ၾကည္ညိဳေတာ့ တပည့္ ဥတၱရလုလင္ကို လႊတ္ျပီး စံုစမ္းခိုင္းတယ္။ သြားစံုစမ္းလိုက္၊ ေတြ႔သေလာက္ တပည့္က ျပန္ေျပာလိုက္နဲ႔ စံုစမ္းစစ္ေဆးေနတာ သံုးႏွစ္ၾကာသြားတယ္။ ဘုရားကိုခ်ဥ္းကပ္ဖို႔ စံုစမ္းေနတာ ျဗဟၼာယုပုဏၰား သံုးႏွစ္ၾကာသြားတယ္။

ဘုန္းႀကီးတို႔ အမ်ိဳးေကာင္းသား အမ်ိဳးေကာင္းသမီးေတြ တစံုတခု အဲဒီလိုမ်ိဳးေပါ့။ ေပ်ာက္ေစဆရာလိုလို၊ အၾကားအျမင္ေပါက္သလိုလို၊ ေရမန္းေကာင္းသလိုလို၊ သတင္းၾကားရင္ေလ ဘယ္သံုးႏွစ္ေျပာမေနနဲ႔ သံုးနာရီမဆိုင္းဘူး၊ ခ်က္ခ်င္းထေျပးတာ။ ဟိုက်ေတာ့မွ ဘာျဖစ္လာသလဲဆိုေတာ့ အလိမ္ခံျပီး ျပန္လာခဲ့ၾကရတာပဲ။ သူတို႔က ဘာသာေရးမွာ စိစိစစ္စစ္ စံုစမ္းတယ္။ ေက်နပ္ျပီဆိုေတာ့မွ ဘုရားဆီလာတာ။ ဘုရားထံေမွာက္ေရာက္ေတာ့လဲ ျမတ္စြာဘုရားကို ေျခဆံုး ေခါင္းဆံုးၾကည့္ျပီးေတာ့ မဟာပုရိသလကၡဏာ ၃၂-ပါးကို တခုခ်င္း စစ္ေဆးတယ္။ မဟာပုရိသ ပီသတယ္၊ ေယာက်္ားျမတ္ ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့မွ ေမးခြန္းေတြ ေမးေလွ်ာက္တယ္။ သူေမးတိုင္းေျဖႏိုင္ေတာ့မွ စိတ္ခ်ျပီဆိုျပီးေတာ့ သရဏဂံု ခံယူေဆာက္တည္တယ္။ ဘယ္လို သရဏဂံု ေဆာက္တည္သြားသလဲဆိုေတာ့ ဘုရားရဲ႔ ေျခေတာ္ႏွစ္စံုကို ေရွ႔ကိုခ်ေပးေတာ္မူပါလို႔ ေလွ်ာက္ထားတယ္။ ဘုရားက ေျခစံုခ်ေပးလိုက္ေတာ့ အဲဒီေျခဖမိုးေပၚမွာ သူ႔နဖူးကို တင္ထားျပီး ေျခမ်က္စိႏွစ္ဖက္ကို တင္းတင္းေလး ဆုပ္နယ္ျပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားကို သူေလွ်ာက္တယ္။

အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ ျဗဟၼာယုပုဏၰားပါဘုရား။ အဲဒီလို ေလွ်ာက္ထားတယ္။ သူက ဂိုဏ္းဆရာႀကီးတေယာက္ျဖစ္ျပီး လူေပါင္းမ်ားစြာရဲ႔ ဆရာတေယာက္ျဖစ္ေနပါလ်က္နဲ႔ ဘုရားရဲ႔ေျခေတာ္ကို ဆုပ္နယ္ျပီးေတာ့ ေျခဖမိုးေတာ္ကို နမ္းရႈပ္ျပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကို ရွိခိုးတယ္တဲ့။ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ-ေတာ့ မပါဘူး။ ဒါလဲ သရဏဂံု တည္သြားတာပဲ။ အဲဒီလို အာဠာ၀ကဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြ၊ ျဗဟၼာယုဆိုတဲ့ ပုဏၰားႀကီးေတြ သရဏဂံု ဘယ္လိုေဆာက္တည္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာကို ဘုန္းႀကီးတို႔ ပရိသတ္ သုတအေနနဲ႔ သိသင့္သိထိုက္လို႔ ေကာင္းစြာမေသြ ေဟာၾကားေတာ္မူလိုက္ပါေပသတည္း။

( သီတဂူ ဆရာေတာ္ )

( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၂-ခု ေဖေဖာ္၀ါရီလ )

No comments: