Wednesday, November 11, 2009

ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ႏွင့္ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ ႏႈိင္းယွဥ္ေ၀ဖန္ခ်က္ ( ၁၆ )

( ယခင္လမွအဆက္ )

ဒီကေန႔ ဘုန္းႀကီးေဟာမယ့္ ဓမၼအစီအစဥ္မွာလဲ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာေတာ္အေၾကာင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေထရ၀ါဒနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကိုးကြယ္မႈအားျဖင့္ စနစ္တက် သရဏဂံုသီလ ပီပီသသျဖစ္ေရးကို ဦးစားေပးျပီးေတာ့ အဂၤုတၱရနိကာယ္ ပဥၥကနိပါတ္ပါဠိေတာ္မွာ လာရွိတဲ့ ဥပါသကာသုတ္၊ စ႑ာလသုတ္မ်ားကို ဥပမာမ်ားနဲ႔ သရဏဂံု သန္႔ရွင္းေရးအေၾကာင္းကို ေဟာလာခဲ့ပါတယ္။

ေထရ၀ါဒဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ပရိသတ္ေတြစြဲသြားေအာင္ ေမ့မွာစိုးလို႔ မၾကားဘူးေသးတဲ့သူေတြလဲ ၾကားဘူးသြားေအာင္ ဆိုျပီးေတာ့ ထပ္ျပီးဘုန္းႀကီး မိတ္ဆက္ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။ ေထရ-ဆိုတာက သီလ သမာဓိ ပညာ ခိုင္ခိုင္ခံ႔ခံ႔ ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြ၊ ထိရကေနျပီးေတာ့ ေထရ ျဖစ္သြားတာ။ သီလ သမာဓိ ပညာ ဂုဏ္တို႔ျဖင့္ ဂုဏ္ရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားကို ထိရဂုဏ္ ရွိေတာ္မူေသာလို႔ ဒီလိုသံုးတယ္။ အဲဒီထိရဂုဏ္နဲ႔ ျပည့္စံူုေတ္မူၾကတဲ့ အရွင္ျမတ္ႀကီးမ်ားကို ေထရ။

ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္က သုသာန္ထဲကို ၾကြျပီး ပုဏၰာဆိုတဲ့ ကၽြန္မတေယာက္ရဲ႔ အေလာင္းကို ပတ္ထားတဲ့ ပိတ္ေတြကို ကိုယ္တိုင္သြားေကာက္ ခြါယူတယ္။ ခြါယူျပီး ေလွ်ာ္ဖြပ္ ေလွ်ာ္ဖြပ္ျပီး ဆိုးထားတဲ့ အျမတ္ဆံုး ပံ႔သကူသကၤန္းႀကီးကို အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ႀကီးရဲ႔ ပခံုးေပၚမွာ ကိုယ္တိုင္တင္ေပးခဲ့ဖူးတာ။ အရွင္သာရိပုတၱရာတို႔ အရွင္ေမာဂၢလာန္တို႔ရဲ႔ ပခံုးေပၚကို တင္ေပးခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ အရွင္အာနႏၵာရဲ႔ ပခံုးေပၚလဲ အဲဒီ ၂-ထပ္သကၤန္းႀကီးကို တင္မေပးခဲ့ဖူးဘူး။

အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ႀကီးကလဲ သူ႔ရဲ႔ေဆြမ်ိဳးေတြက အလြန္ၾကြယ္၀တဲ့ သူေဌးမ်ိဳးေတြျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူေဌးမ်ိဳးေတြက လွဴဒါန္းထားတဲ့ အလြန္ပါးလႊာ ေခ်ာမြတ္ေနတဲ့ ၂-ထပ္သကၤန္းကို ျမတ္စြာဘုရားအား လွဴခဲ့တယ္။ ဒီေတာ့ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ေျမႀကီးတုန္သြားေအာင္ ေကာက္ယူခဲ့တဲ့ ပံ႔သကူသကၤန္းကို ျမတ္စြာဘုရား အသက္ထင္ရွားရွိစဥ္ကတည္းကိုက သံဃာေတာ္အားလံုးရဲ႔ ေရွ႔ေမွာက္မွာ အရွင္မဟာကႆပရဲ႔ ပခံုးေပၚကို အဲဒီလို တင္ေပးခဲ့တာ။

ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေကာက္ယူတဲ့ ဒီပံ႔သကူ ၂-ထပ္သကၤန္း အရွင္မဟာကႆပရဲ႔ ပခံုးေပၚေရာက္ျပီဆိုတာနဲ႔ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္ေတြအားလံုးက ဒီသာသနာေတာ္ႀကီးတခုလံုးရဲ႔ ပခံုးေျပာင္းတာ၀န္ကို အရွင္မဟာကႆပ ယူရမယ္လို႔ တညီတညြတ္တည္း သေဘာတူၾကတာ။ ဘုရားရွင္က ပခံုးေျပာင္းတာ၀န္ကို ဒီလိုေပးသြားတာ။ အရွင္မဟာကႆပကလဲ ဒီအတိုင္းပဲ ခံယူတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူျပီးတဲ့ေနာက္လဲ ဘုရားစကားေတြက မကြယ္ဘူး။ က်န္ရစ္တယ္။

ျမတ္စြာဘုရားကလဲပဲ ပရိနိဗၺာန္ျပဳလုလု အခ်ိန္ကေလးမွာေတာင္ မွာသြားေသးတယ္၊ ရဟန္းတို႔-ငါဘုရားစကားေတြ ရွိေသးသမွ်ကာလပတ္လံုး သင္တို႔မွာ ဆရာ မကြယ္ေသးဘူးလို႔ ဒီလိုမွတ္ၾက-အဲဒီလိုမွာသြားတယ္။ အဲဒီၾသ၀ါဒကို အားလံုးလက္ခံေၾကနပ္ၾကရင္ ဘုရားတည္းဟူေသာ ဆရာတဆူ အစဥ္ရွိေနဖို႔အတြက္ ဘုရားစကားေတာ္ေတြကို မူရင္းအတိုင္းျဖစ္ေနေအာင္ ထိန္းၾကရမယ္။ အဲဒီလို အရွင္မဟာကႆပကလဲ အေသအခ်ာခံယူထားတယ္။

ခ်စ္သား အာနႏၵာ-ငါဘုရား ဓမၼ၀ိနယကို ေဟာထား ပညတ္ထားျပီးျပီ။ ငါဘုရား မရွိတဲ့ေနာက္ အဲဒီ ဓမၼ၀ိနယဟာ သင္တို႔ဆရာပဲေပါ့။ ဒါက အရွင္အာနႏၵာက ေျပာတာ။ အဲဒီစကားရပ္ကို အရွင္မဟာကႆပက မွတ္းျပီးေတာ့မွ ဪ-ဘုရားအစဥ္ရွိေနဖို႔ ဘုရားစကားေတာ္ေတြကို တို႔ထိန္းထားရမယ္လို႔ဆိုျပီးေတာ့ ဘုရားပရိနိဗၺာန္စံျပီးတဲ့ေနာက္ ၃-လအၾကာမွာ ရာဇျဂိဳဟ္ ေ၀ဘာရေတာင္ေျခ၊ စရည္းပင္ေပါက္ရာ လိုဏ္ဂူ၀မွာ အဇာတသတ္ဘုရင္ ေဆာက္လုပ္ေပးတဲ့ မ႑ပ္ေက်ာင္းႀကီးထဲမွာ လက္ေရြးစင္ ပဋိကမၻိဒါပတၱရဟႏၲာႀကီး အပါး ၅၀၀-တို႔ကို စုေ၀းျပီးေတာ့ ပထမသဂၤါယနာတင္ခဲ့ၾကတာပါ။

အဲဒီမွာ အရွင္ဥပါလိက ၀ိနည္း၊ အရွင္အာနႏၵာက သုတၱန္နဲ႔ အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႔ တပည့္ႀကီးေတြက အဘိဓမၼာကို တင္သြင္းၾကတယ္။ သံဃာ့အစည္းအေ၀းႀကီးမွာ ဘုရားေဟာေဒသနာအားလံုးကို အကုန္နာၾကျပီးေတာ့မွ ဒါ ဘုရားေဟာအတိုင္းပဲလို႔ သေဘာတူခဲ့ၾကတာပါ။ တစံုတေယာက္ ျပင္ဆင္၊ ျဖည့္စြက္၊ ပယ္ႏုတ္ဖို႔ စိတ္ကူးရွိၾကေသးသလား၊ မရွိပါဘူး။ ေလွ်ာက္ထားပံုကိုက စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ အရွင္အာနႏၵာရဲ႔ ေလွ်ာက္ပံုကေလးက ဧ၀ံ ေမ သုတံ-တပည့္ေတာ္ ဒီတရား ဒီသုတ္ ဒီေဒသနာေတာ္ကို ဘုရားရွင္ရဲ႔ မ်က္ေမွာက္မွာ ဒီလိုနာၾကား မွတ္သားခဲ့တာပါ-လို႔ ဒီလိုေလွ်ာက္တာ။

ဘုန္းႀကီးတို႔ ေထရ၀ါဒမွာ ဒီစကားလံုးက စျပီးေတာ့ သိပ္အဖိုးတန္သြားတယ္။ မဟာယာန ပိဋကတ္ကိုၾကည့္ရင္ ဧ၀ံ ေမ သုတံ-မရွိဘူး။ ဘာျပဳလို႔ မရွိသလဲ။ ဘုရားကိုမီလိုက္တဲ့ မဟာယာနဘုန္းႀကီး တပါးမွ မရွိလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ အခုလဲ။ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ထံမွ တိုက္ရိုက္နာၾကားထားတဲ့ ပိဋကတ္ေတာ္ဟာ မဟာယာနထဲမွာ လံုးလံုးမရွိေတာ့ပါဘူး။ အခု ရွိတာက မဟာယာနဘုန္းႀကီးေတြ အသစ္ေရးတာေတြခ်ည္း ျဖစ္သြားျပီ။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔မွာ ဧ၀ံ ေမ သုတံ မရွိဘူး။ ဘုန္းႀကီးတို႔ ေထရ၀ါဒကေတာ့ ဧ၀ံ ေမ သုတံ-တလံုးနဲ႔ကို တရားေတာ္ရဲ႔ တန္ဘိုး အလြန္ခိုင္မာသြားတယ္။

အဲဒီလို ခိုင္မာတဲ့အတြက္ သတၱ၀ါတို႔ရဲ႔ အက်ိဳးစီးပြားရွိမယ့္ လုပ္ငန္းကို ညႊန္ၾကားေတာ္မူတဲ့ တရားဓမၼျဖင့္၊ အက်ိဳးမဲ့ကို တားျမစ္ေတာ္မူတဲ့ အေနအားျဖင့္ ဘဂ၀ါ-ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးသည္္၊ သတၱ၀ါတို႔ရဲ႔ ေဘးမွန္သမွ်ကို ပယ္ေဖ်ာက္တတ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သရဏ မည္ေတာ္မူပါေပ၏။
သတၱ၀ါေတြရဲ႔ ေဘးဒုကၡကို ဖယ္ရွားတယ္ဆိုတာက
(၁) မေကာင္းတာေတြကို တားျပီးေတာ့
(၂) ေကာင္းတာတြကို ညႊန္ၾကားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အဲဒါကို သရဏ-လို႔ ေခၚတယ္။
ဒီအဓိပၸါယ္နဲ႔ သရဏံ ဂစၧာမိ-ဪ သဗၺညဳဗုဒၶ ေဂါတမဟာ ဆရာနဲ႔ သိပ္တူတာပဲ။ မေကာင္းတာကို တား-ေကာင္းတာကိုလဲ ညႊန္ၾကား၊ ဒုစရိုက္ ၁၀-ပါး၊ သူစရုိက္ ၁၀-ပါးက အစေပါ့ကြယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သရဏံ ဂစၧာမိ-ကိုးကြယ္ပါ၏။ အဲဒီလို ရတနတၱယ ဂုဏ္ရည္ကို ၾကည္ညိဳရတာျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို ဘုရား တရား သံဃာတို႔ရဲ႔ အေပၚမွာ သဒၶါတရားကို ရရွိျခင္း၊ အဲဒီလို သဒၶါတရားကို အေျခခံ၍ထားေသာ သမၼာဒိ႒ိျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္တဲ့ အယူရွိလာျပီရယ္လို႔ ေကာင္းစြာမေသြ မွတ္သားထိုက္ပါေပသတည္း။

( သီတဂူဆရာေတာ္ )
( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၂-မတ္လ)

No comments: