Monday, November 30, 2009

လူ႔အသြင္ လူ႔အဆင္ႏွင့္ ရဟႏၲာ

ေကာသလတိုင္းႀကီး၏ နယ္စြန္နယ္ဖ်ား၌ သူပုန္တို႔ ထၾကြေသာင္းက်န္းလာသျဖင့္ ေကာသလမင္းႀကီးသည္ သႏၲတိအမတ္ႀကီးကို သြားေရာက္ႏွိမ္နင္းရန္ တာ၀န္ေပး၏။ သႏၲတိအမတ္ႀကီးသည္ စစ္သည္ဗိုလ္ပါမ်ားႏွင့္ တကြ နယ္စြန္နယ္ဖ်ားသို႔ သြားေရာက္သည္။ သူပုန္တို႔ကို ေအာင္ျမင္စြာ တိုက္ခိုက္ႏွိမ္နင္းျပီးလွ်င္ နယ္ေျမ တခုလံုး တည္ျငိမ္၍ ေအးခ်မ္းသာယာလာေစရန္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့၏။

ေအာင္ပန္းဆင္၍ နန္းေတာ္သို႔ ၀င္ေရာက္လာေသာ သႏၲတိအမတ္ႀကီးအား ေကာသလမင္းႀကီးက အားရ ႏွစ္သက္လွသျဖင့္ ခုနက္တိုင္တိုင္ မင္းစည္းစိမ္ကို ခံစားေစ-ဟု ဆုခ်၏။ ရုပ္ရည္လကၡဏာ လွပတင့္တယ္၍ အဆိုအကေကာင္းလွေသာ ကေခ်သည္မ တေယာက္ကိုလည္း ဆုအျဖစ္ေပး၏။

သႏၲတိအမတ္ႀကီးသည္ ေသရည္ေသာက္စား မူးယစ္လ်က္ စည္းစိမ္ႀကီးစြာ ခံစားရင္း ကေခ်သည္မ၏ ကျပေဖ်ာ္ေျဖမႈမ်ားကို ၾကည့္ရႈခံစား၏။ ကေခ်သည္မကလည္း သႏၲတိအမတ္ႀကီး စိတ္တိုင္းက် ျဖစ္ေစရန္ အထူးတလည္ ႀကိဳးစား၍ ကျပေဖ်ာ္ေျဖ၏။ ခ်စ္ခ်င္စဖြယ္ အမူအရာ အေျပာအဆိုတို႔ျဖင့္ အမတ္ႀကီးႏွင့္ ရင္းႏွီးခြင့္ရေအာင္ ႀကိဳးစား၏။ ကျပေဖ်ာ္ေျဖရာတြင္ ကိုယ္ဟန္ကေလး သြယ္သြယ္လ်လ်ျဖင့္ လွလွပပ သြက္သြက္လက္လက္ကေလး ကျပႏိုင္ရန္ အစားအေသာက္မ်ားကို ေလွ်ာ့၍ ေလွ်ာ့၍ စားလာခဲ့ေပသည္။

ဤသို႔ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ တရင္းတႏွီး ဆက္ဆံလာခဲ့ရသျဖင့္ ဘာမဆို လိုရာရႏိုင္ေနေသာ သႏၲတိအမတ္ႀကီး သည္ ကေခ်သည္မကေလးကိုသာ တမ္းတမ္းစြဲ ျဖစ္လာေလေတာ့သည္။ မင္းစည္းစိမ္ႀကီး ခံစားလာခဲ့၍ ခုနစ္ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ သႏၲတိအမတ္ႀကီးသည္ ျပည့္ရွင္မင္းတို႔၏ ၀တ္စားတန္ဆာ အျပည့္အစံု ၀တ္ဆင္ကာ မင္းစီးဆင္ေတာ္ႀကီးကို စီးလ်က္ ေရခ်ိဳးဆိပ္သို႔ သြား၏။ ထိုခဏမွာပင္ ဘုရားရွင္ကလည္း ေနာက္ပါရဟန္းမ်ား ႏွင့္တကြ ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူလာရာ သာ၀တၳိျမိဳ႔ေတာ္အ၀င္မွာ ဆံုမိၾက၏။ ထိုအခါ သႏၲတိအမတ္ဘုရင္ႀကီးသည္ ဆင္ေတာ္ထက္ကပင္ ဘုရားရွင္ကို ဦးေခါင္းညြတ္၍ ရွိခိုးလိုက္ေလသည္။

သႏၲတိအမတ္ႀကီး ေက်ာ္လြန္သြားေသာအခါ ဘုရားရွင္ ျပံဳးေတာ္မူသည္။ အရွင္အာနႏၵာက ျပံဳးေတာ္မူရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကို ေမးေလွ်ာက္၏-
အာနႏၵာ သႏၲတိအမတ္ႀကီးသည္ ငါဘုရား၏တရားေတာ္ကို ၾကားနာရသည့္အဆံုးတြင္ ရဟႏၲာျဖစ္၍ ေကာင္းကင္ထက္မွာပင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရလတံ႔-ဟု ဘုရားရွင္က မိန္႔ၾကားေတာ္မူ၏။

ဘုရားရွင္၏မိန္႔ၾကားခ်က္ကို ျမိဳ႔သူျမိ႔ဳသား ပရိသတ္မ်ားတို႔ ၾကားသိၾကသည္။ ရတနာျမတ္သံုးပါးကို ၾကည္ညိဳသူႏွင့္ မၾကည္ညိဳသူတို႔သည္ မတူညီသည့္ ထင္ျမင္ခ်က္မ်ားကို ေပးၾကေလသည္။ သႏၲတိအမတ္ႀကီးသည္ ေရခ်ိဳးဆိပ္မွာ ေရခ်ိဳးျပီးလွ်င္ ၀တ္စားတန္ဆာ အျပည့္အစံုျဖင့္ ဥယ်ာဥ္ေတာ္သို႔ ျပန္လာ၏။ ဥယ်ာဥ္ေတာ္အတြင္းရွိ ေသေသာက္ရန္ အသင့္ျပင္ဆင္ထားေသာ ေနရာမွာ ထိုင္လ်က္ ေသရည္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဆက္၍ေသာက္၏။ အမတ္ႀကီး၏ အခ်စ္ေတာ္ ကေခ်သည္မကလည္း ယေန႔ေနာက္ဆံုး အခြင့္အေရးရျခင္းျဖစ္၍ ဆထက္ထမ္းပိုးတိုး၍ ကျပေဖ်ာ္ေျဖ၏။

ဤတြင္ ခုနစ္ရက္တိုင္ အစားအေသာက္ကို လံုေလာက္စြာ မစားခဲ့ရသျဖင့္ ၀မ္းထဲမွာ ေလသင္တုန္းမ်ား ထၾကြေမႊေနာက္ကာ မူးေ၀လဲက်သြား၏။ သႏၲတိအမတ္ဘုရင္ႀကီး ေရွ႔ေမွာက္မွာပင္ မ်က္စိေရာ ခံတြင္းပါ ဟင္းလင္းပြင့္လ်က္ ေသဆံုးသြား၏။

သႏၲတိအမတ္ႀကီးသည္ အမွန္တကယ္ ေသဆံုးသြားသည္ဟု မထင္ရက္ေသးသျဖင့္ စမ္းၾကည့္ၾကပါဦး-စမ္းၾကည့္ၾကပါဦး-ဟု တဖြဖြဆိုေန၏။ မင္းခ်င္းမ်ားက စိတ္ေက်နပ္ေလာက္ေအာင္ စမ္းသပ္ၾကည့္ရႈျပီးလွ်င္ အရွင္မင္းႀကီး-အမွန္တကယ္ ေသဆံုးသြားပါျပီ-ဟု ေလွ်ာက္တင္ၾက၏။
မိမိခ်စ္ျမတ္ႏိုးလွစြာေသာ ကေခ်သည္မကေလး အမွန္တကယ္ ေသဆံုးသြားေၾကာင္း သိလိုက္ရသည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ သႏၲတိအမတ္ႀကီးမွာ ထိတ္လန္႔တၾကား ျဖစ္သြားရ၏။ ခုနစ္ရက္တိုင္တိုင္ ေသာက္စားထားသည့္ အရက္ေသစာမ်ားလည္း သတၱိျပယ္သြားၾက၏။ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ႏွစ္ျဖာတြဲလ်က္ရွိေသာ သူ႔ခႏၶာကိုယ္တြင္ မူးယစ္ေ၀ျခင္းအစား စိုးရိမ္ပူေဆြးျခင္းတို႔က လၽႊမ္းမိုးလာၾက၏။ ခုနစ္ရက္တိုင္တိုင္ ခံစားလာခဲ့ရသည့္ စည္းစိမ္ေတြနဲ႔ မကာမိေအာင္ ျပင္းထန္လွသည့္ ေ၀ဒနာမ်ားကို ခံစားရ၏။

ဤသို႔ ခံစားရသည့္ ေ၀ဒနာတို႔မွ သက္သာရာရေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္မည့္ ပုဂၢိဳလ္ကို ရွာၾကံၾကည့္လိုက္ေသာ အခါ နံနက္ခင္းတုန္းက ဖူးျမင္ခဲ့ရသည့္ ဘုရားရွင္ကို သတိရာလာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သႏၲတိအမတ္ႀကီးသည္ ထိုေန႔ညေနခင္းတြင္ စစ္သည္ဗိုလ္ပါမ်ားႏွင့္တကြ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို႔ လာေရာက္ကာ ဘုရားရွင္၏ ေျခေတာ္အစံု၌ ဦးခိုက္ရွိခိုး၏။ ကေခ်သည္မကေလး ရုတ္တရက္ ေသဆံုးသြားရျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ မိမိခံစားေနရသည့္ စိုးရိမ္ေသာက ဒုကၡေ၀ဒနာတို႔ကိုလည္း ထုတ္ေဖာ္ေလွ်ာက္ထား၏။

ဤတြင္ဘုရားရွင္က-
ယံ ပုေဗၺ တံ ၀ိေသာေဓဟိ၊ ပစၧာ ေတ မာဟု ကိဥၥနံ။
မေဇၩ ေစ ေနာ ဂေဟႆတိ၊ ဥပသေႏၲာ စရိႆတိ။
ဤဂါထာျဖင့္ ေဟာၾကားဆံုးမေတာ္မူ၏။ ဤဂါထာ၏ ျမန္မာအနက္အဓိပၸါယ္မွာ-
သႏၲတိအမတ္ႀကီး-ေရွးအေၾကာင္းကို စြဲလမ္း၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ စိုးရိမ္ပူေဆြးျခင္းကို သုတ္သင္ဖယ္ရွားပါေလာ့။
ေနာက္အေၾကာင္း၌လည္း သင့္အား စိုးရိမ္ပူေဆြးျခင္း မျဖစ္ပါေစနဲ႔။
အလယ္ျဖစ္ေသာ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္း၌လည္း စိုးရိမ္ပူေဆြးျခင္းကို မယူပါနဲ႔။
ထိုအခါ သင္သည္ ျငိမ္းေအးခ်မ္းသာစြာ ေနထိုရေပလတံ႔။

ဤသို႔ အနက္အဓိပၸါယ္ရွိေသာ ေဒသနာေတာ္အစဥ္ကို ၾကားနာရင္း မိမိစိတ္ကို အတိတ္အာရံု၊ အနာဂတ္အာရံုတို႔ဆီ မေရာက္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ကာ ျဖစ္္ပ်က္လကၡဏာ ထင္ရွားေနဆဲ ပစၥဳပၸန္တရား သန္႔သန္႔ကိုသာ ၀ိပႆနာတင္၍ ဉာဏ္စဥ္အတိုင္း ရႈျမင္ပြားမ်ားလာခဲ့ရာ သႏၲတိအမတ္ႀကီးသည္ ၀တ္ဆင္ထားဆဲ လူ႔အသြင္၊ လူ႔အဆင္တန္ဆာမ်ားျဖင့္ပင္ ပဋိသမၻိဒါဉာဏ္ ေလးပါးႏွင့္တကြ ရဟႏၲာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ သႏၲတိရဟႏၲာႀကီးသည္ မိမိ၏ အသက္အပိုင္းအျခားကို ဆင္ျခင္ၾကည့္လိုက္သည္။ သက္တမ္း ကုန္ဆံုးေနသည္ကို ေတြ႔လိုက္ရသျဖင့္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳခြင့္ ျပဳပါရန္ ဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္ထား၏။

ဘုရားရွင္က နံနက္ခင္းတုန္းက သႏၲတိအမတ္ႀကီး၏ ေရွ႔ေရးကို ေဟာၾကားထားခဲ့သည့္ မိန္႔ခြန္းေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ သာသနာေတာ္ကို မၾကည္ညိဳသူတို႔၏ ပုတ္ခတ္ေ၀ဖန္မႈမ်ား ကင္းေပ်ာက္သြားေစရန္ ၊ သာသနာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳသူတို႔ သဒၶါတရား တိုးပြားသြားေစရန္ ရည္သန္ေတာ္မူလ်က္ ထန္းခုနစ္ဆင့္ အျမင့္ကေန၍ မိမိျပဳခဲ့ဖူးသည့္ ေရွးေကာင္းမႈကို ထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကားပါေလာ့-ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူ၏။

သႏၲတိအမတ္ႀကီးကလည္း စ်ာန္အဘိညာဥ္တန္ခိုးျဖင့္ ထန္းခုနစ္ဆင့္ အျမင့္သို႔ တက္ျပီးလွ်င္ ၀ိပႆီျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္တြင္ မိမိရာသက္ပန္ ေဆာင္ရြက္လာခဲ့သည့္ နိဗၺာန္ေဆာ္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို ထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကား၏။ ေဟာၾကားခ်က္ ျပီးဆံုးသြားသည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ ေကာင္းကင္ထက္မွာပင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳကာ ကိုယ္ခႏၶာသည္ ေတေဇာဓာတ္ေလာင္ကၽြမ္းကာ ဓာတ္ေတာ္မ်ား က်လာေပသည္။

စိုးရိမ္ပူေဆြး ကင္းစင္ေ၀း-
ဒီဃနိကာယ္၊ မဟာ၀ဂ္၊ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ အ႒ကထာ ညႊန္ရံုညြန္ထားသည့္ ၀တၳဳကို ဓမၼပဒအ႒ကထာမွ ေဆာင္ယူေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။ ယံ ပုေဗၺ တံ ၀ိေသာေဓဟိ-စေသာ ဂါထာမွာ သုတၱနိပါတ္ပါဠိေတာ္ ၊ အ႒က၀ဂ္၊ အတၱဒ႑သုတ္ႏွင့္ ပါရာယန၀ဂ္၊ ဇတုကဏၰိမာဏ၀ပုစၧာတို႔မွာ ပါရွိပါသည္။

မဟာသတိပ႒ာန သုတၱန္ႀကီးအစပိုင္းတြင္ သတိပ႒ာန္တရားမ်ား ပြားမ်ားအားထုတ္ရျခင္း၏ အက်ိဳးတရားတို႔ကို
သတၱာနံ ၀ိသုဒၶိယာ-သတၱ၀ါတို႔၏ စိတ္အစဥ္၌ ကိေလသာမယွဥ္ ကင္းစင္ေနျခင္းငွါ၊
ေသာကပရိေ၀ဒါနံ သမတိကၠမာယ-စိုးရိမ္ပူေဆြးျခင္း ငိုေၾကြးျခင္းမွ ေက်ာ္လြန္ဖယ္ရွားျခင္းငွါ၊
ဒုကၡေဒါမနႆာနံ အတၳဂၤမာယ-ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္း၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းတို႔၏ ခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္းငွါ၊
ဉာယႆ အဓိဂမာယ-မဂ္ေလးတန္ကို လက္၀ယ္ပိုင္ပိုင္ ရရွိျခင္းငွါ၊
နိဗၺာနႆ သစၧိကိရိယာယ-နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းငွါ-ဟူ၍ ေဖာ္ျပထားသည္။

ဤသို႔ အက်ိဳးတရား အဆင့္ဆင့္ကို ျပဆိုထားရာတြင္ စိုးရိမ္ပူေဆြးျခင္းမွ ေက်ာ္လြန္ဖယ္ရွားႏိုင္ပံုကို ဤ၀တၳဳျဖင့္ ဥပမာျပထားပါသည္။
ဓမၼပဒ အ႒ကထာတြင္ သႏၲတိအမတ္ႀကီးသည္ ယံ ပုေဗၺ တံ ၀ိေသာေဓဟိ-အစရွိေသာ ေဒသနာေတာ္ကို ၾကားနာကာ ေဒသနာေတာ္၏ အဆံုးမွာပင္ ရဟႏၲာျဖစ္သြားပံု ေဖာ္ျပထားသျဖင့္ သတိပ႒ာန္ႏွင့္မဆိုင္ဟု ထင္စရာရွိေန၏။ သို႔ရာတြင္ ဘာ၀နာလုပ္ငန္းခြင္ ၀င္သူတိုင္းသည္ ကာယ ေ၀ဒနာ စိတၱ ဓမၼ တည္းဟူေသာ သတိပ႒ာန္တရား ေလးပါးထဲက တပါးပါးကို ပြားမ်ားရသည္သာျဖစ္၍ ဤသတိပ႒ာန္တြင္ အက်ံဳး၀င္ေၾကာင္း အ႒ကထာဆရာႀကီးက ရွင္းျပထားေပသည္။

( ၀ဏၰသီရိ )

No comments: