Monday, December 7, 2009

ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ ႏွင့္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ ႏႈိင္းယွဥ္ေ၀ဖန္ခ်က္ ( ၂၁ )

ဒီကေန႔ ဓမၼသဘင္မွာလဲ ေ၀ႆ၀ဏ္နတ္မင္းႀကီး စီမံသြားတဲ့ အာဋာနာဋိယသုတၱန္အေၾကာင္းကိုပဲ ဆက္ေဟာ ပါမယ္။ ဒီသုတ္ဟာ ပရိတ္ႀကီး ၁၁-သုတ္ထဲမွာ အပၸသေႏၷဟိ နာထႆ၊ သာသာေန သာဓုသမၼေတ-လို႔ ဒီလိုစလာပါတယ္။ အၾကင္အာဋာနာဋိယသုတ္ပရိတ္ကို ႀကီးျမတ္ေသာ လံ႔ုလ၀ီရိယရွိေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ေဟာၾကားေတာ္မူ၏လို႔ ဆိုတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒါ ဘုရားေဟာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ေ၀ႆ၀ဏ္နတ္မင္းႀကီးက ဘုရားထံလာျပီး ေလွ်ာက္သြားတာပါ။ အဲဒီပရိတ္မွာလဲ ဘယ္ကစသလဲဆိုရင္ ၀ိပႆိႆ စ နမတၳဳ၊ စကၡဳမႏၲႆ သိရီမေတာ-၀ိပႆီျမတ္စြာဘုရားအား ရွိခိုးပါ၏။ ဒီကစတယ္။ ဘုရားရွိခိုးနဲ႔စတယ္။ နတ္ရွိခိုးတာမပါဘူး။ အဲဒါ စိစိစစ္စစ္ ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ အလြန္မြန္ျမတ္တဲ့ စာေဟာင္းေတြျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာမွာ ရွိထားတာကို ဘုန္းႀကီးတို႔ပရိသတ္က မ်ားေသာအားျဖင့္ အသံုးမျပဳမိၾကဘူး။ အဲဒီစာေတြရဲ႔ ေျပာင္းျပန္ကို သြားျပီးေတာ့ သံုးေနတဲ့အတြက္ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဘာသာေရးက တျဖည္းျဖည္း ေအာက္တန္းက်သြားတယ္။

၀ိပႆိႆ စ နမတၳဳ၊ စကၡဳမႏၲႆ သိရီမေတာ။
သိခိႆပိ စ နမတၳဳ၊ သဗၺဘူတာ ႏုကမၸိေနာ။
ေ၀ႆဘုႆ စ နမတၳဳ၊ ႏွာတကႆ တပႆိေနာ။
၀ိပႆီအစရွိတဲ့ ဘုရားမ်ားကို ရွိခိုးတာပဲ။ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့မွ သက်ပုတၱႆ သိရီမေတာ-ဆိုျပီးေတာ့ ေဂါတမဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကို ရွိခိုးတယ္။ ၀ိပႆီ၊ သိခီ၊ ေ၀ႆဘူ၊ ကကုသန္၊ ေကာဏာဂံု၊ ကႆပ၊ ေဂါတမ ဘုရားခုနစ္ဆူတို႔ကို ရွိခိုးပါ၏။ ရွိခိုးပံုႀကီးကိုလဲ ၾကည့္လိုက္ပါဦး။

သယေန အာသေန ဌာေန၊ ဂမေနစာပိ သဗၺဒါ။ ဒီလိုရွိခိုးတာ။ တခါတေလေလး ထိုင္ျပီးေတာ့ အိပ္ရာထခ်ိန္ ေလးမွာ ရွိခိုးတာမဟုတ္ဘူး။
သယေနစ-အိပ္ေနတဲ့အခါမွာလဲပဲ အဲဒီ သတၱာနံ ဗုဒၶါနံ-ဘုရားခုနစ္ဆူတို႔ကို။ နမာမိ-ရွိခိုးပါ၏။
အာသေနစ-ထိုင္ေနတုန္းမွာလဲပဲ အဲဒီဘုရားခုနစ္ဆူတို႔ကို။ နမာမိ-ရွိခိုးပါ၏။
ဂမေနစ-သြားေနတုန္းမွာလဲပဲ ရွိခိုးပါ၏။
ဌာေနစ-ရပ္ေနတုန္းမွာလဲပဲ ဘုရားခုနစ္ဆူကို ရွိခိုးပါ၏။
အဲဒီေတာ့ သြားလဲပဲ ရွိခိုးမယ္။ ထိုင္ေနလဲ ရွိခိုးမယ္။ ရပ္ေနလဲ ရွိခိုးမယ္။ အိပ္ေနလဲ ရွိခိုးမယ္။ ဘုရားက တဆူတည္း မဟုတ္ဘူး။ ခုနစ္ဆူ။

အဲဒီ ဘုရားခုနစ္ဆူကို သြား၊ ရပ္၊ ထိုင္၊ ေလ်ာင္း ဣရိယာပုထ္ ၄-ပါးစလံုးမွာ ရွိခိုးမယ္။ ၄-ပါးစလံုးကို စိတ္ထဲမွာ ရွိခိုးတာလား။ ႏႈတ္က မျမြက္ဘူးလားဆိုေတာ့ မနသာ- ၀စသာ-အျပည့္အစံုပါတယ္။ မနသာစ-စိတ္ျဖင့္၄င္း။ ၀စသာစ-ႏႈတ္ျဖင့္၄င္း။ ကာေယနစ-ကိုယ္ျဖင့္၄င္း။ သတၱာနံ ဗုဒၶါနံ-ဘုရားခုနစ္ဆူတို႔ကို။ နမာမိ-ရွိခိုးပါ၏။ အဲဒီေတာ့ ဘုရားခုနစ္ဆူလံုးကို ဣရိယာပုထ္ ၄-ပါးစလံုးမွာ ကိုယ္ ႏႈတ္ စိတ္ ၃-ပါးလံုးနဲ႔ ရွိခိုးေနပါတယ္တဲ့။

အဲဒီလို သာသနာကို မွီခိုၾကည္ညိဳေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုလဲပဲ ဒီနတ္မင္းႀကီးမ်ားက အျမဲတမ္း ေစာင့္ေရွာက္ ပါမယ္ဘုရားလို႔ ေ၀ႆ၀ဏ္နတ္မင္းႀကီးက ဘုရားကို ေလွ်ာက္သြားတယ္။ ေ၀ႆ၀ဏ္ကလဲ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ လာေလွ်ာက္တာမဟုတ္ဘူး။ သိၾကားမင္းက ေလွ်ာက္ခိုင္းတာပါ။ သာသနာကို မွီခိုၾကည္ညိဳေနၾကတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြကို အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွာရွိတဲ့ နတ္မင္းႀကီး ၄-ေယာက္က ေစာင့္ေရွာက္ရမယ္။ သူတို႔က မင္းတို႔ကို ရွိခိုးရမယ္ဆိုတာ မပါဘူး။ ငွက္ေပ်ာသီး၊ အုန္းသီး-တင္မယ္လဲ မပါဘူး။ ကန္ေတာ့ပြဲ ထိုးမယ္လဲ မပါဘူး။ မင္းတို႔တေတြ တို႔ကို ေစာင့္ရမယ္ပဲပါတယ္။ ဘယ္သူ႔အမိန္႔နဲ႔ ေစာင့္ရမွာလဲ အဆင့္ဆင့္ေျပာရင္ ဘုရားရွင္ရဲ႔ အမိန္႔။ ဘုရားကို ဘယ္သူက ဒီလိုလာျပီး ေလွ်ာက္သြားသလဲ။ ေ၀ႆ၀ဏ္နတ္မင္း။ ေ၀ႆ၀ဏ္ကို ဘယ္သူက တာ၀န္ေပးသလဲ သိၾကားမင္း။ အဲဒီလို သိၾကားမင္းတို႔ ေ၀ႆ၀ဏ္နတ္မင္းတို႔၊ ဘုရားရွင္တို႔ရဲ႔အမိန္႔နဲ႔ ေစလႊတ္တာျဖစ္ေတာ့ တို႔ကို ေစာင့္ရမယ္ဆိုေတာ့ က်န္တဲ့ ေလာကပါလနတ္မင္းႀကီးေတြကလဲ မေနရဲဘူး။ ေစာင့္ရတယ္။

ဗုဒၶဘာသာမွာ နတ္ကိုးကြယ္မႈ ရွိသလားဆိုရင္ ဘုန္းႀကီးတို႔ကေတာ့ ကာကြယ္ျပီးေတာ့ ေျပာေနတာပဲ။ နတ္ကိုးကြယ္ျခင္း မရွိပါဘူးလို႔ေတာ့ ေျပာေနတယ္။ အာဋာနာဋိယသုတ္က ဘယ္လိုလဲဆိုရင္ ဘုန္းႀကီးက ဒီလိုပဲ ရွင္းခ်င္တယ္။ မဟာသမယသုတ္ ဘယ္လိုစသလဲဆိုရင္ အဲဒါကေတာ့ ေနာက္တပိုင္း၊ ေနာက္တေနရာမွာ တခါေျပာျပမယ္။ ခု အာဋာနာဋိယ သုတ္သေဘာကေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲ နဂါး၊ ဂဠဳန္၊ ကုမၻဏ္၊ ယကၡ၊ ဂႏၶဗၺ ဒါ ပူေဇာ္ဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ ရွိခိုးဖို႔လဲ မဟုတ္ဘူး။ ဘုရားခုနစ္ဆူတို႔ရဲ႔ အမိန္႔။ ဒါ့အျပင္ သိၾကားနဲ႔ ေ၀ႆ၀ဏ္တို႔ရဲ႔ အမိန္႔နဲ႔ မင္းတို႔တေတြ တို႔ကိုေစာင့္ေရွာက္။ ဒါပဲ လုပ္လိုက္ရံု ရွိတာပဲ။ ငွက္ေပ်ာသီး၊ အုန္းသီးလဲ သူတို႔အတြက္ တင္ဖို႔ ဘာမွမလိုပါဘူး။ အဲဒါ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ နတ္၊ နတ္နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ၊ ဒါထက္ စိတ္၀င္စားစရာေတြလဲ အမ်ားႀကီး ရွိဦးမွာေပါ့။ အာဋာနာဋိယသေဘာကေတာ့ ဒီေလာက္ပဲ ရွိတယ္။

အပၸသေႏၷဟိ နာထႆ၊ သာသေန သာဓု သမၼေတ။
စိတ္ေကာင္းရွိတဲ့ သူေတာ္ေကာင္း အကုန္လံုးက အေကာင္းသမုတ္တဲ့ ဒီသာသနာေတာ္ကို နဂါး၊ ဂဠဳန္၊ ကုမၻဏ္၊ ယကၡ၊ ဂႏၶဗၺေတြက မၾကည္ညိဳဘူးတဲ့။ ေ၀ႆ၀ဏ္နတ္ရဲ႔ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ထဲမွာ ဒီလိုကို ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ မၾကည္ညိဳတဲ့ေကာင္ေတြ ၾကည္ညိဳေအာင္ လုပ္ဖို႔ကေတာ့ ခက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမိန္႔နဲ႔ ေစာင့္ေရွာက္ခိုင္းမွပဲ ဆိုျပီး ၾကမ္းတမ္းတဲ့ အေကာင္ေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔။ ႏွိမ္နင္းဖို႔ အတြက္ ဒီသုတ္ကို စီမံတာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ကို အမိန္႔ေပးတဲ့သုတ္လို႔ ေခၚဆိုရမွာျဖစ္တယ္။

ဒီလိုဆိုရင္ ဒီကေန႔ဗုဒၶဘာသာ သူေတာ္စင္ေတြ မိမိတို႔ကိုးကြယ္ရာမွာ အဓိကက ဘာလဲဆိုရင္ အမွန္သိဖို႔က အေရးႀကီးတယ္။ အမွန္တရားကို သိျပီဆိုလို႔ရွိရင္ ဘာသာေရးက မွန္သြားတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သဒၶါ-ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္မႈသည္ အသိဉာဏ္မွာ အေျခခံတယ္။ ဗုဒၶဘာသာက သဒၶါတရားနဲ႔ အသိဉာဏ္ တြဲသြားမွ။ ဒီႏွစ္ခု ဟန္ခ်က္ညီမွ ဘာသာေရး အဆင့္အတန္း ျမင့္တယ္။ ဒါကို အားလံုးနားလည္သင့္တယ္။

ရဟန္းတို႔-အၾကင္သူသည္ ဗုဒၶကို၄င္း၊ ဓမၼကို၄င္း၊ သံဃာကို၄င္း ကိုးကြယ္ျခင္းသို႔ေရာက္၏။ ထိုဘုရား တရား သံဃာကို ကိုးကြယ္ျခင္းသို႔ ေရာက္ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ မြန္ျမတ္ေသာ အရိယသစၥာ ၄-ပါးကို မွန္ကန္ေသာ ပညာျဖင့္ ျမင္၏။
ဒုကၡကိုလည္း ျမင္၏။
ဒုကၡ၏ အေၾကာင္းဇစ္ျမစ္ကိုလည္း ျမင္၏။
ဒုကၡကို လြန္ေျမာက္ပံုကိုလည္း ျမင္၏။
ဒုကၡ၏ ခ်ဳပ္ျငိမ္းေၾကာင္း အက်င့္ေကာင္း နည္းေကာင္းကိုလည္းျမင္၏။
သစၥာ ၄-ပါးတရားကို မွန္ကန္ေသာ ဉာဏ္ပညာျဖင့္ ျမင္၏။ ဤကဲ့သို႔ သစၥာကို ျမင္ထားတဲ့ ရတနာ ၃-ရပ္ကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ျခင္းသည္ ေဘးရန္ကင္း၏။ ဤကဲ့သို႔ ကိုးကြယ္ျခင္းသည္ မြန္ျမတ္ပါေပ၏။ ဤကဲ့သို႔ေသာ ကိုးကြယ္ျခင္းကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ သတၱ၀ါအေပါင္းတို႔သည္ ဒုကၡအေပါင္းမွာ ေကာင္းစြာမေသြ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ၾက ေလကုသတည္း။

( သီတဂူ ဆရာေတာ္)
( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၂-ခု ၾသဂုတ္လ)

No comments: