Wednesday, December 23, 2009

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၉၇ )

( ဘဒၵႏၲတိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

(ေမး) (ျမန္မာလူမ်ိဳး ရဟႏၲာ)
အရွင္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရား၏ လက္၀ဲလက္ယာ ရဟႏၲာသာ၀ကတို႔တြင္ ျမန္မာလူမ်ိဳး ရဟႏၲာ ရွိ-မရွိ ႏွင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳး ရဟႏၲာ ဘယ္မွ်ရွိေၾကာင္း သိလိုပါသည္။ ေက်းဇူးျပဳ၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
(မသန္းသန္းစိုး-အထက္မင္းလွျမိဳ႔)

(ေျဖ)
ဘုရားလက္ထက္က ျမန္မာႏိုင္ငံကို သုနာပရႏၲတိုင္းဟုေခၚသည္။ သုနာပရႏၲတိုင္း ၀ါဏိဇၨဂါမမွ မဟာပုဏၰ၊ စူဠပုဏၰ ကုန္သည္ညီေနာင္တို႔ မဇၩိမေဒသသို႔ ကုန္ေရာင္းသြားရာမွ သာ၀တၳိျမိဳ႔ေတာ္သို႔ ေရာက္၍ ျမတ္စြာဘုရား တရားကို နာရသည္။ မဟာပုဏၰ ရဟန္းျပဳကာ မၾကာမီ ရဟႏၲာျဖစ္သြားေၾကာင္း၊ ထို႔ေနာက္ အရွင္ပုဏၰ ပင့္၍ ျမတ္စြာဘုရား သုနာပရႏၲတိုင္းသို႔ ၾကြေရာက္ေတာ္မူကာ ေျခေတာ္ရာႏွစ္ဆူ ပူေဇာ္ရန္ ခ်ထားေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း၊ စႏၵကူးေက်ာင္းေတာ္႐ာ၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း စက္ေတာ္ရာသမိုင္းတြင္ အထင္အရွား ပါရွိခဲ့ပါသည္။ ထိုအရွင္ပုဏၰသည္ ဘုရားလက္ထက္က ျမန္မာျပည္သား ရဟႏၲာျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ရာဇ၀င္ အဆက္ဆက္တြင္ ျမန္မာရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္မ်ား မ်ားစြာ ထင္ရွားခဲ့ပါသည္။
********************************************************************************

(ေမ) (ျဗဟၼာဟူသည္)
အရွင္ဘုရား နတ္ျပည္မွာ နတ္သား နတ္သမီးဟူ၍ နတ္ေယာက်္ား နတ္မိန္းမ ရွိသလို ျဗဟၼာ့ျပည္မွာ ျဗဟၼာသား ျဗဟၼာသမီးဟူ၍ ရွိပါသလား၊ ေယာက်္ား မိန္းမ ျဗဟၼာမ်ားကို မည္သို႔ေခၚပါသလဲ၊ ေျဖၾကားေတာ္မူပါဘုရား။
(မိမိေမာ္-ကသာ)

(ေျဖ)
ဘာ၀ဒြယံ ပန ဗဟလကာမရာဂူပနိႆယတၱာ ျဗဟၼာနဥၥ တဒဘာ၀ေတာ တတၳ န ပ၀တၱတိ-ဤသို႔ ဋီကာေက်ာ္မိန္႔ရကားဣတၳိလိင္ ပုလႅိင္ဟူ၍ မရွိေပ။ လိင္ႏွစ္ပါး မရွိေသာ္ နပုန္းပ႑ဳက္ဟူ၍ ဆိုအပ္သေလာ ဟူျငားအံ႔၊ ကာမရာဂ၌ တပ္မက္ျခင္းကင္းေသာ ဘာ၀နာအဟုန္ေၾကာင့္သာလွ်င္ ဘာ၀ရုပ္အစံုတို႔ ကင္းကြာရသည္။ သို႔ျဖစ္ရကား လူ႔ရြာ၌ အကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ အဟိတ္ပဋိသေႏၶေနေသာ ပ႑ဳက္ကဲ့သို႔ မဟုတ္၊ ပုဂၢိဳလ္၏ သဏၭာန္မူကား ေယာက်္ားျမတ္တို႔၏ အသြင္ျဖင့္သာ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ နပုန္းပ႑ဳက္ ဟူ၍လည္း မဆိုအပ္ (ျဗဟၼာျပည္၌ က်ား-မ မရွိ) ဟူေပ။ (စြယ္စံုေက်ာ္ထင္)
********************************************************************************

(ေမး) (ဘုရားလက္ထက္က စုန္းကေ၀)
အရွင္ဘုရား-
ဗုဒၶဘုရား-ပြင့္ျငားခါတြင္
စုန္းကေ၀မ်ား-ထင္ရွားရွိလွ်င္
လူကိုျပဳစား-တရားမဲ့အင္
ေသခါက်-ဘ၀ဘယ္သို႔ပင္။
(သင္းသင္း-မႏၲေလး)

(ေျဖ)
ဗုဒၶဘုရား-ပြင့္ျငားခါေသာ္
စုန္းကေ၀မ်ား-ထင္ရွားသေနာ္
ရဟန္းေတာ္အား-ျပဳစားေခၚေ၀ၚ
ေနာက္ဘ၀-ေရာက္ရ ကံအားေလ်ာ္။

၀ိနည္းမဟာ၀ါ (၀ိ-၁-၂၉၉) တြင္ ရဟန္းတပါးအား ဃရဒိႏၷကာဗာဓ-ေခၚ စုန္းမက ခ်စ္ခင္၍ ေဆးေပးသည္ကို စားမိသျဖင့္ (စုန္းျပဳစားခံရသျဖင့္) ျမတ္စြာဘုရားက သီတာေလာဠိ (ထြန္သြားတြင္ကပ္က်န္ေနေသာ ေျမႀကီးခဲ) ကို ေဖ်ာ္၍ ေသာက္ေစရေၾကာင္း ပါရွိသည္။ စုန္းမ်ားေသ၍ မည္သည့္ဘ၀ေရာက္ေၾကာင္း အထူးမပါ။ လူကိုေသေစသျဖင့္ အပါယ္က်ရန္ ေသခ်ာပါသည္။
********************************************************************************

(ေမး) (ဘုရားလက္ထက္က သိမ္)
အရွင္ဘုရား၊ သာသနာေတာ္တြင္ သိမ္သည္ အေရးႀကီးဆံုး ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္က သိမ္သမုတ္ခဲ့ပါသလား၊ ပိဋကတ္ေတာ္တြင္ သိမ္သမုတ္ခဲ့ေၾကာင္း မထင္ရွားပါ။ ထိုအေၾကာင္းကို ပါဠိ အေထာက္ အကိုးျပ၍ ေျဖၾကားေပးေစလိုပါသည္ဘုရား။
(ေသာမာလကၤာရ-မန္း)

(ေျဖ)
ဘုရားလက္ထက္က ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဉတၱစတုတၳကမၼ၀ါစာျဖင့္ ရဟန္းခံရသည့္အခ်ိန္မွစ၍ သိမ္ရွိရာပါသည္။ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္၌ ဂိဇၩကုဋ္ေတာင္ေျခရင္းသိမ္၊ မဒၵကုစၧိ မိဂဒါ၀ုန္သိမ္တို႔သည္ လက္ဦးသိမ္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုပါသည္။ သံဃာေတာ္တို႔သည္ တခုးေသာအရပ္၌ အညီအညြတ္ သံဃာတို႔ ဥပုသ္ျပဳရမည္ဟု ပညတ္ေတာ္မူျပီး အဘယ္သို႔ေသာအေၾကာင္းျဖင့္ ဧကာ၀ါသ ျဖစ္ရသနည္း-ဟု အၾကံျဖစ္ၾကသည္။

ထို႔ေနာက္ ဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္ထားရာတြင္မွ အႏုဇာနာမိ ဘိကၡေ၀ သီမံ သမၼနိတံု-စသည္ျဖင့္ ပညတ္ေတာ္မူ၍ ေဖာ္ျပပါသိမ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ဘဂ၀ေတာ ဓရမာနကာေလ ရာဇဂဟနဂေရ အ႒ာရသ မဟာ၀ိဟာရာဧကသီမာ၀ ဓမၼေသနာပတိ ကာရိပုတၱေထေရန သမၼတာ-ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ တဆယ့္ရွစ္ေက်ာင္းတို႔ကို ျခံဳငံု၍ အရွင္သာရိပုတၱရာ သိမ္သမုတ္ခဲ့သည္ဟု ပါရွိေလသည္။
********************************************************************************

(ေမး) ( ထဘီမွ ေနရာထိုင္အခင္း)
အရွင္ဘုရား၊ ယခုေခတ္တြင္ ကြယ္လြန္၍သြားေသာ အမ်ိဳးသမီးတို႔၏ ထဘီကို ေနရာထိုင္အခင္းခ်ဳပ္၍ လွဴရာ ရဟန္းေတာ္မ်ား သံုးေဆာင္ၾကပါသည္။ လွဴသူ၊ သံုးသူတို႔ အက်ိဳးအျပစ္ မည္သို႔ရွိပါမည္နည္း၊ ေျဖၾကားေတာ္မူပါဘုရား။
(မေစာျမ-ျမ၀တီ)

(ေျဖ)
ကြယ္လြန္သူ၏ ထဘီကို ထဘီအတိုင္း မဟုတ္ဘဲ ျဖတ္၍ ေနရာထိုင္အခင္း၊ အခ်ိဳ႔ အိပ္ရာခင္း၊ ေခါင္းအံုး၊ စသည္ခ်ဳပ္၍ လွဴၾကသည္။ ထဘီမဟုတ္ေတာ့၊ စြန္႔ပစ္အ၀တ္ ျဖစ္ေန၍ ရဟန္းေတာ္တို႔ သံုးေဆာင္ႏိုင္ၾကပါသည္။

ပံ႔သကူေကာက္၍ သကၤန္းခ်ဳပ္ရာ၌လည္း ထဘီစသည္မေရြး ေကာက္ယူခ်ဳပ္ႏိုင္ပါသည္။
သဗၺံ လဗၻတိစၧိႏၷစီ၀ေရာ-စသည္ျဖင့္ ခုဒၵသိကၡာ၌ ဆိုသျဖင့္ သကၤန္းကို ခိုးသူလုယက္သြား၍ သကၤန္းမရွိေသာ ရဟန္းသည္ ရသမွ်အ၀တ္ မိန္းမထဘီမွစ၍ ၀တ္ရံုျခင္းငွါ အပ္သည္ဟုပင္ အဆိုရွိေပသည္။ လွဴသူေရာ သံုးသူပါ အျပစ္မရွိဟု မွတ္သားသင့္ပါသည္။
********************************************************************************

(ေမး) (၀ဋ္ေၾကြး)
အရွင္ဘုရား၊ မိဘမ်ားက သားသမီးမ်ားကို ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္ရျခင္း၊ အလုပ္သမားက အလုပ္ရွင္ထံ အလုပ္လုပ္ေနရျခင္း၊ ဦးေလး အေဒၚမ်ားက တူ-တူမမ်ားကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရျခင္း စသည္တို႔သည္ တဦးႏွင့္တဦး ၀ဋ္ေၾကြးရွိ၍ ေပးဆပ္လုပ္ကိုင္ေနရျခင္း ျဖစ္သည္ဆိုသည္မွာ မွန္ပါသလား ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါ။
(ေအးႏု-လႈိုင္ျမိဳ႔နယ္ ရန္ကုန္)

(ေျဖ)
မိဘမ်ားက သားသမီးမ်ားကို ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္ရျခင္း စသည္မ်ားသည္ မကင္းႏိုင္ေသာ ေလာက၀တၱရားမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ လူ႔ေလာက၌ေနလွ်င္ သားသမီး၊ ေဆြမ်ိဳး၊ တပည့္၊ အလုပ္သမား စသည္မ်ားႏွင့္ မကင္းႏိုင္ပါ။ ဆိုရာ၀တၱရားမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားကလည္း သိဂၤါလသုတ္တြင္ ထိုသို႔ မိဘ သားသမီး၊ ဆရာ တပည့္၊ အရွင္သခင္ အလုပ္သမား၊ လင္ မယား ဆိုင္ရာ၀တၱရားမ်ားကို ေက်ျပြန္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ၾကရန္ ေဟာေတာ္မူထားပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၀ဋ္ေၾကြးမဟုတ္ ၀တၱရားဟု နားလည္ထားျပီး ေက်ျပြန္စြာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္တရားမ်ားပင္ ပြားမ်ားႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၃-ခု ဇန္န၀ါရီလ)

No comments: