Saturday, December 19, 2009

သူမိုက္ ဟူသည္

ေလာက၌ သူမိုက္သည္ အထူးေရွာင္ရွားသင့္ေသာ သူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ၃၈-ျဖာ မဂၤလာ တရားေတာ္တြင္ သူမိုက္ႏွင့္ မေပါင္းသင္းအပ္ေၾကာင္း တရားကို ထိပ္ဆံုးမွ ေဖာ္ျပထားေပသည္။ သူမိုက္ကို ေပါင္းသင္းမိပါက က်န္မဂၤလာတရားေတာ္မ်ားကို ေဖာက္ဖ်က္ က်ဴးလြန္မိၾကေပမည္။

ဗုဒၶဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္က ဗိမၺိသာရမင္းႀကီး၏ သားေတာ္ အဇာတသတ္သည္ မူလက အျပစ္ကင္းမဲ့ေသာ မင္းပ်ိဳလြင္ကေလး ျဖစ္သည္။ သူမိုက္တည္းဟူေသာ ေဒ၀ဒတ္ႏွင့္ ေပါင္းသင္းမိသျဖင့္ အဖကို သတ္ခဲ့သည္။ ေနာင္အခါ ေနာင္တရ၍ ဗုဒၶဘုရားရွင္ကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ခြင့္ ရခဲ့ေသာ္လည္း အဖကိုသတ္ေသာ အျပစ္ႀကီးမွ မလြတ္။ ေလာဟကုမၻီငရဲ၌ အႏွစ္ေျခာက္ေသာင္း က်ေရာက္ခံစားေနရသည္မွာ ယေန႔တိုင္ ျဖစ္သည္။ သူမိုက္ႏွင့္ ေပါင္းသင္းျခင္း၏ ဆိုးက်ိဳးပင္တည္း။

ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္လည္း တပင္ေရႊထီးမင္းသည္ သူရသတၱိႏွင့္ အထူးျပည့္စံု၍ လက္ရံုးရည္ေရာ ႏွလံုးရည္ပါ ထူးခၽြန္သူျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ သေဘၤာပ်က္၍ ေရာက္ရွိလာေသာ ဗရင္ဂ်ီကုလား လူမိုက္ႏွင့္ ေပါင္းသင္းမိ သျဖင့္ ပ်က္စီးခဲ့ရသည္။ အရက္ေသစာမ်ား ေသာက္စားမူးယစ္ကာ တိုင္းေရး ျပည္ေရးတို႔ကို ေကာင္းစြာ မစီမံႏိုင္ေတာ့။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ရန္သူတို႔၏ လုပ္ၾကံသတ္ျဖတ္ျခင္းကို ခံခဲ့ရသည္။ သက္ေတာ္ ၃၄-ႏွစ္တြင္ လြန္ေတာ္မူခဲ့ရာ လြန္စြာႏွေျမာဖြယ္ ေကာင္းလွသည္။ ဤတပင္ေရႊထီးမင္းသည္ သူမိုက္ႏွင့္ေပါင္းသင္းျခင္း၏ ဆိုးက်ိဳးကို ခံစားသြားခဲ့ရေပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ သူမိုက္ကိုေ၀းစြာ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရမည္။ ဤသို႔ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရာ၌ သူမိုက္ဟူသည္ မည္သို႔ေသာ လူမ်ိဳး ျဖစ္သည္ကို သိရွိနားလည္ထားသင့္ေပသည္။
ဗုဒၶဘုရားရွင္္က-
မေကာင္းေသာအၾကံကို ၾကံျခင္း၊ မေကာင္းေသာ စကားကို ေျပာဆိုျခင္း၊ မေကာင္းေသာ အမႈကို ျပဳျခင္းတို႔သည္ သူမိုက္တို႔၏ လကၡဏာသံုးပါးျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူထားသည္။

ထို႔ျပင္ သူမိုက္တို႔သည္ မိမိ၏အျပစ္ကို အျပစ္ဟု မျမင္။ အျပစ္ကို အျပစ္ဟု ျမင္ေသာ္လည္း တရားႏွင့္အညီ ကုစားျခင္း မျပဳ။ သူတပါးက မိမိအျပစ္ကို ၀န္ခံေျပာၾကားလွ်င္လည္း တရားႏွင့္အညီ လက္ခံျခင္း မျပဳတတ္-ဟူ၍လည္း ေဟာေတာ္မူထားသည္။ ထိုမွ်မက သူမိုက္သည္ အကုသိုလ္တို႔ကို ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ တို႔ျဖင့္လည္း ျပဳက်င့္ေလ့ရွိသည္ဟူ၍ ေဟာေတာ္မူထားသည္။

ဤေဟာၾကားခ်က္တို႔ကို အဂၤုတၱရနိကာယ္ လကၡဏသုတ္၌ ေတြ႔ရွိႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ူပ္တို႔သည္ သူမိုက္တို႔၏ လကၡဏာ၊ သူမိုက္တို႔၏ သေဘာသဘာ၀၊ သူမိုက္တို႔၏ အျပဳအမူ စသည္တို႔ကို အကဲခတ္ ေလ့လာကာ သူမိုက္တို႔ကို ေ၀းစြာ ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ၾကေပသည္။

No comments: