Wednesday, December 2, 2009

ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၃၅-ႏွစ္ခန္႔က မထင္ရွားေသာ ရြာငယ္တရြာတြင္ မထင္ရွားေသာ မိဘႏွစ္ပါးက သားငယ္တဦးကို ဖြားျမင္ခဲ့သည္။ ထိုသားငယ္သည္ ငယ္ရြယ္စဥ္က မထင္ရွားခဲ့ေပ။ သို႔ေသာ္လည္း ႀကီးျပင္းလာေသာအခါတြင္ကား ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ထင္ရွားေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားတြင္ တဦးအပါအ၀င္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ျမန္မာသာမက ကမၻာကပါ သိေသာပုဂၢိဳလ္ႀကီးျဖစ္လာခဲ့သည္။ ထိုပဳဂၢိဳလ္ႀကီးကား ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီပင္တည္း။

ဦးခႏၲီသည္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ခိုင္ခံ႔တည္ရွိေနမည့္ ဗုဒၶသာသနာေရးဆိုင္ရာ အေဆာက္အအံုမ်ားကို မႏၲေလးေတာင္ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ျမိဳ႔နယ္ေပါင္းမ်ားစြာ၌ ဦးစီးေဆာင္ရြက္ တည္ထားခဲ့သူျဖစ္သည္။ သူ႔ေခတ္တြင္ သူ႔အမည္ကို မသိသူဟူ၍ မရွိသေလာက္ပင္။ ျမန္မာတို႔သာမက ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားကပါ ဦးခႏၲီကို ေလးစားျမတ္ႏိုးခဲ့ၾကေပသည္။

၁၉၅၈-ခုႏွစ္တြင္ စာေရးဆရာႀကီးႏွင့္ သတင္းစာဆရာႀကီး လူထုဦးလွသည္ ျဗိတိရွအစိုးရ၏ ဧည့္သည္ အျဖစ္ျဖင့္ ျဗိတိန္ႏိုင္ငံသို႔ ေခတၱသြားေရာက္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္ ျဗိတိသွ်စစ္တပ္မွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးစလင္းက ဦးလွတို႔ကို ဖိတ္ေခၚသည္။ မႏၲေလးအေၾကာင္းႏွင့္ ရေသ့ႀကီးဦးခႏၲီ အေၾကာင္းကို ေမးျမန္းခဲ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး စလင္းက ရေသ့ႀကီးဦးခႏၲီကို သူၾကည္ညိဳေလးစားေၾကာင္းလည္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခဲ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး စလင္းသည္ ဒုတိယမၻာစစ္အတြင္းက အမွတ္ ၁၄-တပ္မေတာ္ကို ဦးစီးကာ ျမန္မာျပည္ကို သိမ္းပိုက္ရန္ ေျမာက္ပိုင္း၌ ထိုးစစ္ဆင္ခဲ့သူျဖစ္သည္။

လူထုဦးလွသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး စလင္းႏွင့္သာမက ဒုတိဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ရီးစ္ႏွင့္လည္း ေတြ႔ဆံုခဲ့သည္။ ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ရီးစ္သည္ ဒုတိယမၻာစစ္ႀကီး ျပီးခါနီးတြင္ မႏၲေလးကို မဟာမိတ္တပ္မ်ားက ျပန္လည္တိုက္ခိုက္သိမ္းယူစဥ္ တာ၀န္ယူ၍ ကိုယ္တိုင္ စီမံခန္႔ခြဲ တိုက္ခိုက္ရသူျဖစ္သည္။ လူထုဦးလွတို႔ ေရာက္သြားေသာ အခ်ိန္တြင္ တပ္မွ အျငိမ္းစားယူျပီး ေ၀လနယ္ စက္မႈေဒသတခု၌ ျမိဳ႔သစ္ တျမိဳ႔ တည္ေထာင္ရာတြင္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္သူ အႀကီးအကဲအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနသည္။ သူက မႏၲေလးေတာင္ အပ်က္အစီးျပဳျပင္ျပီး အေျခအေနနဲ႔ ရေသ့ႀကီးဦးခႏၲီ အေၾကာင္း လူထုဦးလွကို ေမးျမန္းခဲ့သည္။ သို႔ေမးျမန္းရာမွ ဦးခႏၲီ၏ ခ်ီးက်ဴးဖြယ္ စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ေဘးက သူ႔လက္ေအာက္အရာရွိမ်ား နားလည္ေအာင္ လွည့္၍ ရွင္းလင္းေျပာျပသည္ဟု ဆိုေပသည္။

ဦးခႏၲီသည္ သာသနာ့အေဆာက္အအံုမ်ားကို ျမန္မာျပည္ ျမိဳ႔နယ္အႏွံ႔အျပား ေပၚထြန္းေအာင္ ေစတနာရွင္မ်ားကို စည္းရံုးလႈံ႔ေဆာ္ႏိုင္သူလည္း ျဖစ္သည္။ ထိုသာသနာ့အေဆာက္အအံုမ်ားကို အရွည္တည္တံ႔ခိုင္ျမဲေအာင္ အင္ဂ်င္နီယာမ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္၍ သူကိုယ္တိုင္ စီမံဦးေဆာင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္သူလည္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားက အံ႔ၾသခ်ီးက်ဴးခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ဟန္တူသည္။

၁၉၃၆-ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လထုတ္ သူရိယသတင္းစာ ၂၅-ႏွစ္ေျမာက္ အထိမ္းအမွတ္စာေစာင္တြင္ ထိုေခတ္ကေပၚထြန္းခဲ့ေသာ ျမန္မာ့သားေကာင္း အာဇာနည္မ်ားအေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။ တေနရာတြင္ ရေသ့ႀကီးဦးခႏၲီ အေၾကာင္းကိုလည္း ခ်ီးက်ဴးေဖာ္ျပထားသည္။ ဦးခႏၲီသည္ မႏၲေလးေတာင္၌ သံထည္ပစၥည္း မ်ားျဖင့္ တေတာင္လံုးကို ေစာင္းတန္းသဖြယ္ ေဖာက္၍ နတ္ဘံုနတ္နန္းေပါက္ေအာင္ တည္ေထာင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္သူ ျဖစ္သည္။ မႏၲေလးေတာင္တြင္သာမက စစ္ကိုင္း၊ ေက်ာက္ဆည္၊ ပ်ဥ္းမနား၊ ေတာင္ငူ၊ ပုသိမ္၊ ပုပၸါး စသည့္ အျမိဳ႔ျမိဳ႔ အရပ္ရပ္ရွိ ဘုရားေစတီတို႔တြင္ သံေစာင္းတန္းမ်ား သြယ္ေဖာက္လ်က္ ရွိသည္။ ဦးခႏၲီမွာ အင္ဂ်င္နီယာႀကီး တဦးကဲ့သို႔ အေဆာက္အအံုဘက္၌ ကၽြမ္းက်င္သည္။ အုတ္၊ အဂၤေတ အထူအပါးကို သိ၍ ေခတ္မီေသာ မ်က္စိလည္း ရွိေပသည္-စသည္ျဖင့္ ခ်ီးက်ဴးဖြယ္ ေဖာ္ျပထားေပသည္။

ထို႔ျပင္ နန္းေတာ္ေရွ႔ ဆရာတင္က ျမန္မာဂုဏ္ရည္ သီခ်င္းတြင္ ေရွးက ျမန္မာမ်ား စြမ္းရည္ရွိ၍ ဂုဏ္ယူဖြယ္ေကာင္းပံု၊ ၀န္ခ်ီစက္မပါဘဲ မင္းကြန္းေခါင္းေလာင္းႀကီးကို ေရႊ႔ေျပာင္း သယ္ယူႏိုင္ပံု၊ ရခိုင္ျပည္နယ္မွ မဟာျမတ္မုနိဘုရားႀကီးႏွင့္ ေၾကးရုပ္ႀကီးမ်ားကို မႏၲေလးသို႔ ခက္ခက္ခဲခဲ သယ္ယူႏိုင္ပံု၊ ယိုးဒယား အေျမာက္ႀကီး မ်ားကို မႏၲေလးသို႔ သယ္ယူႏိုင္ပံု၊ ရေသ့ႀကီးဦးခႏၲီသည္ အင္ဂ်သ္နီယာ မေခၚဘဲ မႏၲေလးေတာင္ေတာ္တြင္ သံတန္ေဆာင္းမ်ားကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ပံု စသည္တို႔ကို ေရးစပ္ခဲ့သည္။ တေနရာတြင္-

ရေသ့ရွင္ခႏၲီ၊ မႏၲေလးေတာင္ေတာ္မဟီ၊ အင္ဂ်င္နီီယာကို မေခၚ၊ ရေသ့ကိုယ္တိုင္ ၾကံစည္ပါသည္။ ရာဇ၀င္မ်ားမွာ ထင္ရွား ျမန္မာ့ဂုဏ္ရည္-ဟူ၍ ဦးခႏၲီ၏ စြမ္းေဆာင္ခ်က္ကို ဂုဏ္ယူထည့္သြင္း စပ္ဆိုခဲ့သည္။ ထိုသီခ်င္းကို ေလဘာတီ မျမရင္က သီဆိုခဲ့သည္။

ဦးခႏၲီ ဦးေဆာင္တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ သာသနာအေဆာက္အံ႔ုသည္ ဤသိုထူုးျခားသည္ႏွင့္အမွ် အေရအတြက္လည္း မ်ားျပားလွသည္။ ဦးခႏၲီ ႀကီးမွဴးႏႈိးေဆာ္၍ ျပဳလုပ္သည့္ေကာင္းမႈမ်ားမွာ အလြန္မ်ားျပားလွ သျဖင့္ တန္ဖိုးျဖတ္ရန္ မလြယ္ကူေခ်။ အခ်ိဳ႔က သန္း ၂၀-ေက်ာ္ဖိုး ရွိသည္ဟု ခန္႔မွန္းၾကေလသည္။ အႏွစ္ ၄၀-ေက်ာ္အတြင္း ျမိဳ႔ေပါင္း ၂၀၊ ဌာနေပါင္း ၄၇-ဌာနတို႔တြင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အေဆာက္အအံုတို႔ကို တည္ေဆာက္ရာ စစ္အတြင္းက ပ်က္စီးသြားေသာ အေဆာက္အအံုအခ်ိဳ႔ပင္ သိန္း ၂၀-ေက်ာ္တန္ဖိုးရွိသည္ဟု ခန္႔မွန္းၾကသည္-စသည္ျဖင့္ ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ေဖာ္ျပထားေသာ က်ပ္ သန္း ၂၀-ေက်ာ္မွာ စစ္မျဖစ္မီက ကာလတန္ဖိုးျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္က ေရႊဒဂၤါး တျပားလွ်င္ ၁၀-က်ပ္၊ ၁၂-က်ပ္ ေစ်းႏႈန္းသာ ရွိသည္။ ထိုေစ်းႏႈန္းအရ ဆိုပါက သန္း ၂၀-သည္ ယခုေခတ္တြင္ မည္မွ်တန္ဖိုးရွိသည္ကို တြက္ဆႏိုင္ပါသည္။

သည္လို အံ႔ခ်ီးဖြယ္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေသာ ဦးခႏၲီကို ၁၂၂၉-ခုႏွစ္ ၀ါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ ၅-ရက္ တနလၤာေန႔ (ခရစ္ႏွစ္ ၁၈၆၇-ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၁၉-ရက္ေန႔)တြင္ ရြာသာရြာ၌ ဖြားျမင္သည္။ ရြာသာရြာမွာ ရမည္းသင္းျမိဳ႔ ေတာင္ဘက္အနီးရွိ ေညာင္လြန္႔ရြာႏွင့္ ၃-မိုင္ခန္႔ ကြာေ၀းသည္။ မင္း၀န္ေတာင္စြယ္ ေတာစပ္၌ တည္ရွိသည္။

ဦးခႏၲီသည္ အဖ ဦးေရႊလွ+အမိေဒၚကံ ေခၚ-ေဒၚခိုဥ တို႔၏ သားျဖစ္သည္။ အမည္ရင္း ေမာင္ဖိုးေမာင္ ျဖစ္သည္။ ေမြးခ်င္းညီအကို ေမာင္ႏွမ ၄-ဦးရွိသည့္အနက္ အငယ္ဆံုး ျဖစ္သည္။ ေမာင္ဖိုးေမာင္ ၁၀-ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ တခုေသာ မိုးရာဦ၌ မိုးႀကီး သည္းထန္စြာ ရြာသြန္းသည္။ ရြာမွာ အဖ်ားအနာထူ၍ အေသေပ်ာက္မ်ားလွသည္။ သည္တြင္ ရြာသူရြာသားအမ်ားတို႔ ထိတ္လန္႔ကာ ရြာကိုစြန္႔ခြာသြားၾကသည္။ ေျမာက္ဘက္ကုန္းတန္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႔ကာ ေပ်ာ္ရြာ-အမည္ရွိ ရြာသစ္ကို တည္၍ေနထိုင္ၾကသည္။

ေမာင္ဖိုးေမာင္၏ မိဘမ်ားမွာမူ ေပ်ာ္ရြာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႔မေန။ သိမ္ကုန္းရြာႀကီးသို႔ ေျပာင္းေရႊ႔ေနထိုင္ၾကသည္။ သိမ္ကုန္းရြာမွာ ရမည္းသင္းျမိဳ႔ အေရွ႔ေျမာက္ယြန္း ၄-မိုင္ခန္႔အကြာတြင္ တည္ရွိသည္။ ေမာင္ဖိုးေမာင္သည္ ထိုရြာရွိ ေက်ာင္းမေက်ာင္း ဆရာေတာ္ထံတြင္ ပညာဆည္းပူးသည္။ ၁၃-ႏွစ္အေရာက္တြင္ ရွင္သာမေဏ ျပဳသည္။ ဘြဲ႔အမည္ ရွင္ခႏၲီ ျဖစ္သည္။ သာမေဏဘ၀ျဖင့္ ဆက္လက္ေနထိုင္လာရာမွ အသက္ ၂၀-အရြယ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ရဟန္းျပဳသည္။ သိမ္ကုန္းရြာ ျပာသာဒ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးေတေဇာထံတြင္ ရဟန္းျပဳသည္။ ဆရာေတာ္ ဦးေတေဇာမွာ ရွင္ခႏၲီ၏ ေနာင္ေတာ္အရင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ဦးခႏၲီသည္ ရဟန္းျဖစ္လာေသာအခါ ပညာဆက္လက္ဆည္းပူးရန္ မႏၲေလးသို႔ တက္သြားသည္။ ပထမေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အရိပ္အာ၀ါသကို ခိုလႈံလ်က္ သစ္ဆိမ္႔ဆရာေတာ္။ ဘုရားႀကီး ဆရာေတာ္။ ထြဋ္ေခါင္ဆရာေတာ္၊ တို႔ထံတြင္ စာေပပရိယတၱိႏွင့္ ပဋိပတၱိတို႔ကို က်နစြာ ေလ့လာသင္ယူသည္။ သမထဘာ၀နာ ၀ိပႆနာဘာ၀နာတို႔ကို ဆရာႏွင့္ တြဲဖက္၍ အထူး၀ီရိယစိုက္ထုတ္ကာ က်င့္ၾကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္သည္။ မၾကာခဏလည္း ဆရာႏွင့္ခြဲခြာလ်က္ တပါးတည္း က်င့္ၾကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္သည္။ ေရႊဂူကန္ေပါက္ေတာရ၊ န၀င္းေတာရ၊ ပင္စုေရႊဆံေတာ္ ေတာရတို႔တြင္ ဆရာႏွင့္ခြဲခြာျပီး ဧကစာရီ တပါးတည္း တရားအားထုတ္သည္။ ယင္းသို႔အားထုတ္ရာ၌ ကပၸိယ မပါ။ ေက်ာင္းသား မပါ။ ပတၱပိုဏ္ဆြမ္း တထပ္တည္းသာ ဘုဥ္းေပးျပီး တရားအားထုတ္သည္။

ထို႔ေနာက္ သိမ္ကုန္းရြာသို႔ ျပန္ၾကြျပီးလွ်င္ ရြာႏွင့္မနီးမေ၀းရွိ ကန္ျမင့္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ထံတြင္ ခိုလႈံေနထိုင္ သည္။ ကန္ျမင့္ေက်ာင္းဆရာေတာ္မွာ နာမည္ေက်ာ္ ေညာင္ကန္ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္၏ တပည့္ရင္း ျဖစ္သည္။ ဦးခႏၲီသည္ ရဟန္းဘ၀ျဖင့္ ၁၂-၀ါတိုင္တိုင္ သီတင္းသံုးေနထိုင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ၁၂၆၁-ခုႏွစ္ သက္ေတာ္ ၃၂-ႏွစ္၊ သိကၡာေတာ္ ၁၂-၀ါအေရာက္တြင္ ငါသည္မူလည္း ဘုရားေလာင္းလ်ာ စ်ာန္မွာေပ်ာ္ေမြ႔ ရေသ့အေဖာ္ သုေမဓာေက်ာ္တို႔၏ ထံုးကို ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္ေတာ္မူကာ မ်ားစြာေသာဒါယကာ ဒါယယိကာမအေပါင္းတို႔အား အပါယ္တံခါးပိတ္ေစလ်က္ လူ႔ေျပ(ျပည္) နတ္ရြာသား၊ တံခါးတို႔ကို ပြင့္ေစျပီး နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ ေသာင္အထက္သို႔ ပို႔ေဆာင္ရလွ်င္ အမွန္ပင္ အက်ိဳးမ်ားမည္ဟု ႏွလံုးေတာ္ရည္လ်က္-ဟူ၍ ဆုႀကီးပန္ကာ ရေသ့အျဖစ္သို႔ ကူးေျပာင္းလိုက္သည္။

ဦးခႏၲီသည္ အေဖာ္တို႔ႏွင့္မေနလို။ တပါးတည္းသာ သြားလာေနထိုင္လိုသည္။ ထို႔ျပင္ ဘုရားအေလာင္း သုေမဓာရေသ့ထံုးကို ႏွလံုးမူလ်က္ ဧကစာရီ က်င့္သံုးေနလိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရေသ့ဘ၀သို႔ ကူးေျပာင္းျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကေပသည္။ ဦးခႏၲီသည္ အလြန္အရပ္ျမင့္သည္။ ၆-ေပေက်ာ္ရွိသည္။ ရေသ့အ၀တ္ျဖင့္ ထူးျခားေသာ အသြင္ကို ေဆာင္ေနေပသည္။

သိမ္ကုန္းရြာ အေရွ႔ဘက္တမိုင္ေက်ာ္အကြာတြင္ ေရႊျမင္တင္ေတာင္ ရွိသည္။ ထိုေတာင္ေပၚတြင္ ေရႊျမင္တင္ ဘုရားလည္း ရွိသည္။ ထိုဘုရားအနီး ေတာင္နံရံ၀ယ္ လိုဏ္ဂူငယ္တို႔ရွိၾကသည္။ ဦးခႏၲီသည္ ထိုလိုဏ္ဂူငယ္ မ်ားသုိ႔ တပါးတည္းေျပာင္းေရႊ႔ေနထိုင္သည္။ ကမၼ႒ာန္းတရားမ်ား ဆက္လက္က်င့္ၾကံအားထုတ္သည္။ ေနာင္အခါ သိမ္ကုန္းရြာမွ ေစတနာရွင္မ်ားက ထိုေနရာတြင္ ေက်ာင္းငယ္တေဆာင္ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းသည္။ ထိုအခါတြင္မွ ဦးခႏၲီသည္ ေက်ာင္းျဖင့္ ေနထိုင္လာခဲ့သည္။

ရေသ့ဦးခႏၲီသည္ ေတာင္ေပၚတြင္ေနထိုင္ေသာ္လည္း အက်င့္သီလေကာင္းလွသျဖင့္ ဒကာ ဒကာမမ်ားက တကူးတက လာေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ ဦးခႏၲီထံတြင္ တရားနာၾကသည္။ အဆံုးအမ ၾသ၀ါဒခံယူၾကသည္။ ဦးခႏၲီကလည္း ဒကာ ဒကာမတို႔အက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ေပးသည္။ သည္လိုေဆာင္ရြက္ေပးရာမွ စိတ္ထဲတြင္ သာသနာ့အေဆာက္အအံုမ်ား တည္လိုေသာဆႏၵမ်ား တဖြားဖြား ေပၚလာသည္။

သို႔ျဖင့္ ဒကာ ဒကာမမ်ားအား ဒီေနရာတြင္ ဘုရားတည္ရေသာ္ ေကာင္းေလစြ။ ဟိုေနရာတြင္ တန္ေဆာင္း ေဆာက္ရေသာ္ ေကာင္းေလစြ-စသည္ျဖင့္ ထုတ္ေဖာ္မိန္႔ဆိုသည္။ မၾကာပါေခ်။ သူ႔ဆႏၵကို ျဖည့္စြမ္းေသာ ဒကာ ဒကာမမ်ား ေပၚလာသည္။ အခ်ိဳ႔က ဘုရားတည္ရန္ ေငြလွဴၾကသည္။ အခ်ိဳက ဇရပ္ေဆာက္ရန္ ေငြလွဴၾကသည္။ အခ်ိဳ႔က တန္ေဆာင္းေဆာက္ရန္ ေငြလွဴၾကသည္။ ထိုအလွူေငြမ်ားျဖင့္ ဦးခႏၲီက ဦးေဆာင္၍ တည္ေဆာက္ ေလသည္။

သို႔ျဖင့္ ၈-ႏွစ္အတြင္းတြင္ ေရႊျမင္တင္ေတာင္ေပၚ၊ ေတာင္ေအာက္ ၀န္းက်င္၌ ေစတီ ၇၄၉-ဆူ၊ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ ၁၅-ဆူ၊ ရဟႏၲာရုပ္တုေတာ္ ၁၅-ဆူ၊ စက္ေတာ္ရာ ၁-ဆူ၊ ဇရပ္ႀကီး ငယ္ ၆၆-ေဆာင္၊ သံဃိကေက်ာင္း ၃၄-ေက်ာင္း၊ ေက်ာက္ဂူႀကီး ၁-ဂူ၊ ေရတြင္း ၇-တြင္း၊ ေရကန္ ၂-ကန္တို႔ ေပၚထြန္းလာသည္။ ယင္းတို႔မွာ အာရံခံသံျပာသာဒ္ႀကီးမ်ား သံတန္ေဆာင္းႀကီးမ်ား အုတ္ေလွကားႀကီးမ်ားႏွင့္ ခံ႔ညားတင့္တယ္ေနေလသည္။
(ေရွ႔လဆက္ရန္)

( မင္းယုေ၀)
( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၂-ခု ၾသဂုတ္လ)

No comments: