Thursday, January 14, 2010

နႏၵီႏြားလား ခ်ိဳကားကား

လူႏွင့္ႏြား ဇာတ္ျခား၍ေနေသာ္ျငားလည္း နႏၵီသည္ ပုဏၰားတေယာက္၏ ေမြးစားသား ျဖစ္၏။ သူငယ္စဥ္က သူ႔ကို သူ၏ပိုင္ရွင္က လွဴဖြယ္၀တၳဳပစၥည္းတခုအျဖစ္ျဖင့္ ေပးလွဴလိုက္သျဖင့္ ပုဏၰားထံ ေရာက္လာခဲ့ရ၏။ ပုဏၰားကလည္း ႏြားကေလးကို သားကဲ့သို႔ ခ်စ္ခင္လွသျဖင့္ နႏၵီဟူ၍ အမည္မွည့္ထား၏။ နႏၵီကို သားတေယာက္ အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသျဖင့္ အျခားႏြားမ်ားကဲ့သို႔ ျမက္-ပဲေမွာ္ စသည္ မေကၽြးဘဲ ဆန္ျပဳတ္တိုက္၍ ေမြးျမဴထား ခဲ့၏။

အစားေကာင္း အေသာက္ေကာင္းမ်ား စားရသျဖင့္ နႏၵီသည္ မၾကာမီမွာပင္ အသားအေရမ်ား ပြားစည္းကာ ႏြားလားႀကီး ျဖစ္လာ၏။ အားခြန္ဗလ သန္းစြမ္းလြန္းလွ၏။ ထို႔အတူပင္ ခ်ိဳႏွစ္ေခ်ာင္းကလည္း ကားကားစြင့္စြင့္ ျဖစ္လာၾက၏။ ထိုကဲ့သို႔ ခ်ိဳကားကားႀကီး ရွိေနသည္ကို အေၾကာင္းျပဳကာ နႏၵီဟူေသာ အမည္ရင္းတြင္ ၀ိသာလ ဟူေသာ ဂုဏ္ျပဳစကားျဖင့္ တြဲစပ္၍ ေခၚေ၀ၚရေပသည္။

အေကာင္အထည္ႀကီးမား၍ အားခြန္ဗလ သန္စြမ္းလွေသာ္လည္း နႏၵီ၀ိသာလသည္ ရိုင္းစိုင္းသည့္ ၾကမ္းတမ္းသည့္ အမူအက်င့္မ်ား မရွိေပ။ အသက္အရြယ္ရလာသည္ႏွင့္အမွ် သူ႔ကို သားအျဖစ္ ေမြးျမဴလာ ခဲ့သည့္ ဖခင္၏ ေက်းဇူးကို သိတတ္လာ၏။ သူ၏ ဖခင္ပုဏၰားသည္ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀သူ မဟုတ္ပါ။ သူ႔ကို သားကဲ့သို႔ ခ်စ္လြန္းလွသျဖင့္ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား၍ ေကၽြးေမြးလာခဲ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း နႏၵီ၀ိသာလက ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ေက်းဇူးဆပ္ခ်င္လွသျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ႏိုင္သည့္ အခြင့္အလမ္းကို ေစာင့္ၾကည့္ေနခဲ့၏။

တေန႔ေသာအခါတြင္ ထိုအခြင့္အလမ္းကို ေတြ႔ျမင္ရသျဖင့္ နႏၵီ၀ိသာလသည္ ဖခင္ပုဏၰားအား အၾကံတခုေပး၏။
အေဖ၊ အေဖအား ေက်းဇူးဆပ္ခ်င္လြန္းလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျပိဳင္ပြဲတခု က်င္းပခ်င္ပါတယ္။ ျပိဳင္ပြဲ ဆိုေပမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တေကာင္တည္းနဲ႔ အစြမ္းျပရမွာပါ။ လွည္းစီးေရ တရာတိတိကို ေရွ႔နဲ႔ေနာက္ ခိုင္ခိုင္ခံ႔ခံ႔ ဆက္ျပီး ခ်ည္တုပ္ထားပါ။ အဲဒီလွည္းေတြအေပၚမွာ ပဲေတြ၊ ဆန္ေတြ၊ သဲေတြ အျပည့္တင္ထားပါ။ အဲဒီလို ၀န္အျပည့္ တင္ထားတဲ့ လွည္းေပါင္းတရာကို ကၽြန္ေတာ္က ေရွ႔ဆံုးလွည္းကေနျပီး ရုန္းျပပါမယ္။ ေရွ႔ဆံုးက လွည္းဘီး နင္းခဲ့တဲ့ေနရာကို ေနာက္တဆက္တည္းရွိတဲ့ လွည္းဘီးနဲ႔ နင္းျပပါမယ္။ အဲဒီအစြမ္းျပပြဲအတြက္ ေဂါ၀ိႏၵ သူေဌးဆီ သြားျပီး ေၾကးစပ္ေခ်ပါ။

ေကာင္းျပီ ေဖ့သားႀကီး၊ ေကာင္းျပီ။
ပုဏၰားကလည္း နႏၵီ၀ိသာလ၏ အားစြမ္းကို ယံုၾကည္စိတ္ခ်ထားျပီးျဖစ္၍ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ လက္ခံ၏။ ေဂါ၀ိႏၵ သူေဌးထံ သြားေရာက္၍ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေျပာျပ၏။ ဂႏၶာရတိုင္း တကၠသိုလ္ျမိဳ႔ေတာ္တြင္ ေဂါ၀ိႏၵသည္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသည့္ သူေဌးတေယာက္ ျဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္ ေငြတေထာင္တိတိကို လြယ္လြယ္ကေလးႏွင့္ ရမည့္အခြင့္အလမ္း ျဖစ္ေန၍ ပုဏၰား၏ အဆိုျပဳခ်က္ကို ခ်က္ခ်င္းလက္ခံလိုက္၏။

ဤသို႔ျဖင့္ တကၠသိုလ္ျမိဳ႔ေတာ္၏ လမ္းမႀကီးတြင္ နႏၵီ၀ိသာလ၏ အားစြမ္းျပပြဲႀကီး က်င္းပ၏။ တစီးႏွင့္တစီး ခိုင္ခိုင္ခံ႔ခံ႔ ခ်ည္တုပ္ထားသည့္ လွည္းတရာေပၚတြင္ ပဲေတြ၊ ဆန္ေတြ၊ သဲေတြ အျပည့္တင္ထားၾက၏။ မၾကံဳစဘူး ထူးဆန္းလြန္းလွသျဖင့္ အားစြမ္းျပပြဲႀကီးျဖစ္၍ တကၠသိုလ္ျမိဳ႔ေတာ္သူ ျမိဳ႔ေတာ္သာမ်ား တခဲနက္ လာေရာက္ ၾကည့္ရႈၾက၏။

အခ်ိန္တန္ေသာအခါ ဖခင္ ပုဏၰားသည္ နႏီၵ၀ိိသာလႏွင့္ အတူတကြ ပြဲခင္းထဲသို႔ ဦးေခါင္းေမာ့ေမာ့ ရင္ေကာ့ေကာ့ႏွင့္ ၀င္ေရာက္လာ၏။ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္တို႔၏ ၾသဘာလက္ခုပ္သံမ်ားကို နာခံရင္း သားႀကီး၏ စြမ္းအားသတၱိကို ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြားလာခဲ့၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ေရွွ႔ဆံုးလွည္းနားသို႔ ေရာက္ေသာအခါ လွည္းထန္းပိုးမွာ နႏၵီ၀ိသာလကို အေသအခ်ာ တပ္ျပီးလွ်င္ လွည္းေပၚသို႔ လႊားခနဲ တက္လိုက္၏။ နြားလံၾကိဳးကို မာန္ပါပါ ကိုင္ထားျပီးလွ်င္ ေဟ့-ရုန္းလိုက္စမ္းပါလားကြ၊ ႏြားဆိုးႀကီးရဲ႔၊ ေဟ့-သြားလိုက္စမ္းပါကြ၊ ႏြားယုတ္ႀကီးရ။

သူ႔စိတ္ထဲကေတာ့ သားႀကီးကို အားေပးလႈံ႔ေဆာ္ဖို႔ ေအာ္ဟစ္လိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္ အသျပာ တေထာင္ကို ခဏေလးႏွင့္ ရမည့္အေရးကို ေတြးေတာကာ အူျမဴးေနမိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ေစာေစာက ရည္ရြယ္မထားခဲ့သည့္ စကားလံုးတို႔ကို အသံုးျပဳလိုက္ေခ်ျပီ။

ဤအခ်ိန္ထိေအာင္ပင္ ပုဏၰားသည္ မိမိအမွားကို မျမင္မိသျဖင့္ ထပ္၍ ေအာ္ေနေသး၏။ နႏၵီ၀ိသာလသည္ တသက္ႏွင့္တကိုယ္ တႀကိမ္တခါမွ် မၾကားခဲ့ရဖူးသည့္ အသံုးအႏႈန္းမ်ားကို ၾကားလိုက္ရသျဖင့္ အံ႔အားသင့္သြားရ၏။ ထို႔ျပင္ ပရိသတ္ဗိုလ္ပံုအလယ္တြင္ မိမိအား မဟုတ္မတရား ဆဲေရးႀကိမ္းေမာင္းလိုက္ သျဖင့္ အခံရခက္လွ၏။ ရွက္လည္း ရွက္လွ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖခင္ပုဏၰား၏ အမိန္႔ကို မနာခံေတာ့ဘဲ ေျခစံုရပ္၍ ထားလိုက္ေလေတာ့သည္။

အသျပာတေထာင္တိတိ အရႈံးခံလိုက္ရျပီးေသာ္လည္း နႏၵီ၀ိသာလသည္ စိတ္မခ်မ္းမသာ မျဖစ္ပါ။ ခါတိုင္းလိုပင္ တေန႔ခင္းလံုး စားက်က္သို႔သြား၍ စိတ္တိုင္းက် စားေသာက္ေန၏။ ညေနခင္းက်မွ အိမ္သို႔ျပန္လာ၏။ အိမ္ေရွ႔က ကြပ္ပ်စ္ေပၚတြင္ကား ေမြးစားဖခင္ပုဏၰားသည္ ေျခပစ္လက္ပစ္ႀကီး အိပ္လ်က္ရွိေနေပသည္။ နႏၵီ၀ိသာလသည္ ပုဏၰားႀကီးအနီးသို႔ အသာအယာ ခ်ဥ္းကပ္ကာ-
အေဖ-ဘာေၾကာင့္မ်ား အိပ္ေနရပါသလဲ။
ေမးမွ ေမးရက္ပေလ ငါ့သားရယ္။ အသျပာတေထာင္ႀကီးေတာင္ ရႈံးထားခဲ့မွေတာ့ မအိပ္ဘဲ ေနႏိုင္ပါ့မလားကြ။
ဒါျဖင့္ အေဖတို႔အိမ္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္ကစျပီး အိုးတလံုး ကြဲခဲ့ဖူးပါသလား။
မကြဲခဲ့ပါဘူး ေဖ့သားႀကီးရာ။
တျခားပစၥည္းတခုခုကိုေကာ ကၽြန္ေတာ္ နင္းခဲ့ဖူးပါသလား။
မနင္းခဲ့ပါဘူးကြာ။
ဒါနဲ႔မ်ား ဘာျဖစ္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ႏြားဆိုးႀကီးလို႔ ဆိုရတာတံုး။ ႏြားယုတ္ႀကီးလို႔ ဆိုရတာတံုး။
ဒါကေတာ့ အေဖ အေပ်ာ္က်ဴးျပီး မူးသြားမိလို႔ပါကြာ။

ဒီလိုဆိုရင္ ဒီတခါေတာ့ အေဖ အေပ်ာ္လဲ မက်ဴးပါနဲ႔၊ မူးလဲ မမူးပါနဲ႔၊ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလဲ မဟုတ္မတရား ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္းျခင္း မျပဳပါနဲ႔၊ အခုပြဲနဲ႔ ရႈံးထားတာေတြအျပင္ အျမတ္ထြက္လာေအာင္ ဒီတခါ ေဂါ၀ိႏၵသူေဌးနဲ႔ အသျပာႏွစ္ေထာင္ေၾကး ထပ္ပါေတာ့။
ေကာင္းျပီ ေဖ့သားႀကီးေရ၊ အေဖ ခုခ်က္ခ်င္းပဲ သြားျပီး ေၾကးထပ္ေခ်မယ္။
ပုဏၰားသည္ သြက္လက္ေပါ့ပါးစြာထ၍ ေဂါ၀ိႏၵသူေဌးႀကီးအိမ္ဆီသို႔ ထြက္သြား၏။ သြားတုန္းက ျပံဳးျပံဳးရႊင္ရႊင္ရွိသကဲ့သို႔ပင္ အျပန္က်ေတာ့လည္း ျပံဳးပန္းျမိဳင္ျမိဳင္ ပန္ဆင္လာ၏။

သူေဌးက လက္ခံလိုက္ျပီ ေဖ့သားႀကီးေရ၊ ဒီတခါ ပြဲကမွ တကယ့္ပြဲႀကီး ပြဲေကာင္း။
အိမ္ေပါက္၀မွေန၍ အားပါးတရ လွမ္း၍ေျပာလိုက္သည္။
သည္တခါေတာ့ ပုဏၰား၏ ႏႈတ္မွ အဆိုးအယုတ္ စကားသံမ်ား ထြက္ေပၚမလာေတာ့သျဖင့္ အစြမ္းျပပြဲႀကီး ေအာင္ျမင္သြားေပသည္။


ၾသမသ၀ါဒသိကၡာပုဒ္-
၀ိနယပိဋက၊ ပါစိတ္ပါဠိေတာ္ သုဒၶပါစိတ္၊ မုသာ၀ါဒ၀ဂ္တြင္ပါေသာ ၾသမသ၀ါဒ သိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ရာတြင္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ထုတ္ေဆာင္ ဆံုးမေတာ္မူခဲ့သည့္ ဥပမာပံု၀တၳဳတခု ျဖစ္ေပသည္။

သာ၀တၳိျမိဳ႔ေတာ္ရွိ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး၌ က်င့္၀တ္သိကၡာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးစြာ လိုက္နာက်င့္သံုးသည့္ ရဟန္းေကာင္းမ်ားၾကားတြင္ ရဟန္းဆိုးအနည္းငယ္လည္း ေနထိုင္လ်က္ရွိၾက၏။ သူတို႔သည္ သာသနာေဘာင္သို႔ ၀င္သည့္အခ်ိန္ကပင္ အၾကံႏွင့္ ဉာဏ္ႏွင့္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ျပီးမွ ၀င္လာခဲ့ၾက၏။ သာသနာေတာ္အတြင္း၌ အေရးကိစၥတစံုတရာ ၾကံဳေတြ႔လာလွ်င္ အားကိုးအားထားျပဳႏိုင္ရန္ အဂၢသာ၀က အရွင္ျမတ္ၾကီီး ႏွစ္ပါးထံမွာ တပည့္ခံ၍ ၀င္ေရာက္ခဲ့ၾက၏။ သို႔ရာတြင္ သူတို႔သည္ ဆရာေကာင္း၏ တပည့္ မျဖစ္လာၾကပါ။

အရွင္ျမတ္ႀကီးႏွစ္ပါးထံ တပည့္ခံလာျခင္းမွာ အရွင္ျမတ္ႀကီးတို႔၏ ဆံုးမစကားကို ေလးစားဖို႔ လိုက္နာဖို႔မဟုတ္၊ အရွင္ျမတ္ႀကီးတို႔၏ ေကာင္းျမတ္သည့္ စံနမူနာကို ရယူဖို႔ မဟုတ္ပါ။ အေရးအေၾကာင္းၾကံဳလာလွ်င္ အရွင္ျမတ္ႀကီးတို႔၏ အရွိန္အ၀ါကို အသံုးခ်ရံုမွ်သာ ျဖစ္ေပသည္။

သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းအျဖစ္ ခံယူခ်ိန္မွာလည္း ထိုရဟန္းေျခာက္ပါးသည္ လူ႔ဘ၀တုန္းကအတိုင္း တပူးတြဲတြဲသာ ရွိေနၾက၏။ သြားရာလာရာ ေနထိုင္စားေသာက္ရာတြင္ မကြဲမကြာ ရွိေနၾက၏။ အုပ္စုအားကိုးျဖင့္ အျခားရဟန္းမ်ားကို အေႏွာင့္အယွက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေပးၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အျခားရဟန္းမ်ားက ထိုရဟန္း ေျခာက္ပါးကို ဆဗၺဂၢီရဟန္းမ်ား-ဟူ၍ ေခၚေ၀ၚလာၾကရေပသည္။

ဆဗၺီရဟန္းမ်ားသည္ သာသနာေတာ္ႀကီးႏွင့္ မသင့္ေလ်ာ္သည့္ အမႈမ်ားကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ျပဳက်င့္ၾက၏။ ဤအမႈကို ဘုရားရွင္က သိကၡာပုဒ္ျဖင့္ တားျမစ္လိုက္လွ်င္ အျခားအမႈကို ေျပာင္း၍ က်ဴးလြန္ၾက၏။ ဤသာသနာေတာ္တြင္ ွဆဗၺဂၢီရဟန္းတို႔ မက်ဴးလြန္ေသာအမႈ ဟူ၍ ပါရာဇိက အာပတ္ႀကီးမ်ားေလာက္သာ က်န္ေတာ့၏။

ဆဗၺဂၢီရဟန္းတို႔သည္ အုပ္စုအားကိုး ရွိထားသည့္အတိုင္း အျခားရဟန္းမ်ားႏွင့္ စကားစျမည္ေျပာဆိုရာတြင္ အေပၚစီးႏွင့္ ေျပာတတ္ၾက၏။ မည္သည့္ကိစၥမဆို သူတို႔ေျပာတာကို လက္ခံမွ ေက်နပ္ၾက၏။ တဖက္သားက လက္မခံႏိုင္၍ အျငင္းအခံုျဖစ္ရျပီဆိုလွ်င္ သူတို႔ ေျခာက္ပါးလံုးက က်ီးကန္းမ်ားကဲ့သို႔ ၀ိုင္းအံုထိုးဆိတ္ၾက ေပေတာ့သည္။ အမ်ိဳးဇာတ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ စသည္ျဖင့္ ဆယ္မ်ိဳးေသာ ဆဲေရးျခင္းတို႔ျဖင့္ ဆဲေရးၾကကုန္၏။

သီလကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာ ရဟန္းမ်ားမွ တဆင့္ ဤအေၾကာင္းကို ဘုရားရွင္ၾကားသိေတာ္မူေသာအခါ ရဟန္းအေပါင္းကို စည္းေ၀းေစ၍ အထက္ပါ ဥပမာပံု၀တၳဳကို ထုတ္ေဆာင္ေတာ္မူျပီးလွ်င္-
ရဟန္းတို႔ အဟိတ္တိရစၧာန္သည္ပင္ ဆဲေရးႀကိမ္းေမာင္းသည့္စကားကို နားခါးၾကေသး၏။ မႏုႆ လူသားမ်ားမွာမူ အဘယ္ဆိုဘြယ္ရာ ရွိပါေတာ့နည္မည္း-ဟု ဆံုးမေတာ္မူ၏။
ထို႔ေနာက္ ဆဲေရးစကား၊ ႀကိမ္းေမာင္းစကား မေျပာၾကေစရန္ ၾသမသ၀ါဒသိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ေတာ္မူေပသည္။

( ၀ဏၰသီရိ )

No comments: